Jestem świeżym posiadaczem karty Pulsar 2 a więc niezbyt zaawansowanym. Moje pytanie dotyczy samplerów, które znajdują
się na pokładzie karty.Wiem, że czytają one sample w formacie Akai ale nie potrafię przyporządkować im kontrlerów midi takich jak :
ekspresja,cutoff, sustain i jeszcze wiele innch.
To wszystko działa znakomicie jeżeli wykorzystuję soundfonty
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
Czy samplery mojej karty czytają też soundfonty?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pulsar2 - karta dźwiękowa
muzyk, kompozytor
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
skąd wytrzeasnąłeś nuendo 6.0


Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
...skąd wytrzeasnąłeś nuendo 6.0
...
**********************
Przepraszam, rozpędziłem się to jest wersj Nuendo 1.6


**********************
Przepraszam, rozpędziłem się to jest wersj Nuendo 1.6
muzyk, kompozytor
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
To wszystko działa znakomicie jeżeli wykorzystuję soundfonty
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
**********************
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile mi wiadomo, Nuendo nie posiada wbudowanego samplera i nie obsługuje SoundFontów
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
**********************
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile mi wiadomo, Nuendo nie posiada wbudowanego samplera i nie obsługuje SoundFontów
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
...To wszystko działa znakomicie jeżeli wykorzystuję soundfonty
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
**********************
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile mi wiadomo, Nuendo nie posiada wbudowanego samplera i nie obsługuje SoundFontów
...
**********************
Tak, oczywiście Nuendo nie posiada samplerów ale to nie oznacza, że nie
obsługuje soundfontów gdyż ma możliwość wykorzystania tzw.wtyczek programowych czyli „VST Instrument” .
Jedną z nich może być właśnie sampler lub program, który służy do czytania
soundfontów. Jednak jak już pisałem ta czynność łączy się z rónoczesnym
obciążeniem procesora. Natomiast Sample Playery a także załadowane do nich
sample obciążają jedynie procesory znajdujące się na wyposażeniu karty dźwiękowej.
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
**********************
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile mi wiadomo, Nuendo nie posiada wbudowanego samplera i nie obsługuje SoundFontów
...
**********************
Tak, oczywiście Nuendo nie posiada samplerów ale to nie oznacza, że nie
obsługuje soundfontów gdyż ma możliwość wykorzystania tzw.wtyczek programowych czyli „VST Instrument” .
Jedną z nich może być właśnie sampler lub program, który służy do czytania
soundfontów. Jednak jak już pisałem ta czynność łączy się z rónoczesnym
obciążeniem procesora. Natomiast Sample Playery a także załadowane do nich
sample obciążają jedynie procesory znajdujące się na wyposażeniu karty dźwiękowej.
muzyk, kompozytor
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
......To wszystko działa znakomicie jeżeli wykorzystuję soundfonty
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
**********************
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile mi wiadomo, Nuendo nie posiada wbudowanego samplera i nie obsługuje SoundFontów
...
**********************
Tak, oczywiście Nuendo nie posiada samplerów ale to nie oznacza, że nie
obsługuje soundfontów gdyż ma możliwość wykorzystania tzw.wtyczek programowych czyli „VST Instrument” .
Jedną z nich może być właśnie sampler lub program, który służy do czytania
soundfontów. Jednak jak już pisałem ta czynność łączy się z rónoczesnym
obciążeniem procesora. Natomiast Sample Playery a także załadowane do nich
sample obciążają jedynie procesory znajdujące się na wyposażeniu karty dźwiękowej.
...
**********************
Chyba się zupełnie nie rozumiemy.
Mój problem dotyczy samplerów oraz formatów sampli lub soundfontów które czyta sampler STS 2000 pracujący z moją kartą. Istotne jest to,
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
Wszystkie wyżej wymienione kontrolery działają przy wykorzystaniu
wtyczek VST które czytają soundfonty ale bezpośrednio z sekwecera
obciążając wtedy CPU a nie procesory znąjdujące się na mojej karcie.
ale z pozycji sekwensera (np:Nuendo 6.0). Wtedy jednak obciążam procesor jako jednostkę centralną a nie kartę dzwiękową która wyposażona jest we własne procesory.
**********************
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? O ile mi wiadomo, Nuendo nie posiada wbudowanego samplera i nie obsługuje SoundFontów
...
**********************
Tak, oczywiście Nuendo nie posiada samplerów ale to nie oznacza, że nie
obsługuje soundfontów gdyż ma możliwość wykorzystania tzw.wtyczek programowych czyli „VST Instrument” .
Jedną z nich może być właśnie sampler lub program, który służy do czytania
soundfontów. Jednak jak już pisałem ta czynność łączy się z rónoczesnym
obciążeniem procesora. Natomiast Sample Playery a także załadowane do nich
sample obciążają jedynie procesory znajdujące się na wyposażeniu karty dźwiękowej.
...
**********************
Chyba się zupełnie nie rozumiemy.
Mój problem dotyczy samplerów oraz formatów sampli lub soundfontów które czyta sampler STS 2000 pracujący z moją kartą. Istotne jest to,
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
Wszystkie wyżej wymienione kontrolery działają przy wykorzystaniu
wtyczek VST które czytają soundfonty ale bezpośrednio z sekwecera
obciążając wtedy CPU a nie procesory znąjdujące się na mojej karcie.
muzyk, kompozytor
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
Mój problem dotyczy samplerów oraz formatów sampli lub soundfontów które czyta sampler STS 2000 pracujący z moją kartą. Istotne jest to,
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
**********************
no dobrze, ale gdzie masz napisane, że ten sampler STS2000 reaguje dokładnie na te same numery CC co wirtualny sampler obsługujący SoundFonty? Czy przestudiowałeś dokładnie dokumentację? Z reguły mapy obsługiwanych kontrolerów są podawane w instrukcji obsługi, być może STS wymaga odpowiedniej konfiguracji (np. "nauczenia" kontrolerów)
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
**********************
no dobrze, ale gdzie masz napisane, że ten sampler STS2000 reaguje dokładnie na te same numery CC co wirtualny sampler obsługujący SoundFonty? Czy przestudiowałeś dokładnie dokumentację? Z reguły mapy obsługiwanych kontrolerów są podawane w instrukcji obsługi, być może STS wymaga odpowiedniej konfiguracji (np. "nauczenia" kontrolerów)
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
...Mój problem dotyczy samplerów oraz formatów sampli lub soundfontów które czyta sampler STS 2000 pracujący z moją kartą. Istotne jest to,
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
**********************
no dobrze, ale gdzie masz napisane, że ten sampler STS2000 reaguje dokładnie na te same numery CC co wirtualny sampler obsługujący SoundFonty? Czy przestudiowałeś dokładnie dokumentację? Z reguły mapy obsługiwanych kontrolerów są podawane w instrukcji obsługi, być może STS wymaga odpowiedniej konfiguracji (np. "nauczenia" kontrolerów)
...
**********************
Serdecznie dziękuję za tę , jakże ważną dla mnie informację, i pozwolę sobie zadać następujące pytanie:
- Na czym polega ta konfiguracja czyli "nauczanie kontrolerów" , jak to się robi i gdzie?
Nigdy nie robiłem podobnych rzeczy , a z tego co mi tłumaczysz wynika , że to jedna z podstawowych czynności przy pracy z MIDI.
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
**********************
no dobrze, ale gdzie masz napisane, że ten sampler STS2000 reaguje dokładnie na te same numery CC co wirtualny sampler obsługujący SoundFonty? Czy przestudiowałeś dokładnie dokumentację? Z reguły mapy obsługiwanych kontrolerów są podawane w instrukcji obsługi, być może STS wymaga odpowiedniej konfiguracji (np. "nauczenia" kontrolerów)
...
**********************
Serdecznie dziękuję za tę , jakże ważną dla mnie informację, i pozwolę sobie zadać następujące pytanie:
- Na czym polega ta konfiguracja czyli "nauczanie kontrolerów" , jak to się robi i gdzie?
Nigdy nie robiłem podobnych rzeczy , a z tego co mi tłumaczysz wynika , że to jedna z podstawowych czynności przy pracy z MIDI.
muzyk, kompozytor
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
Nigdy nie robiłem podobnych rzeczy , a z tego co mi tłumaczysz wynika , że to jedna z podstawowych czynności przy pracy z MIDI.
**********************
MIDI Learn to w zasadzie jeden z praktykowanych sposobów konfigurowania urządzenia lub programu polegający na tym, że uruchamia się specjalną procedurę wskazując określoną funkcję która ma być sterowana przez MIDI ControlChange, a następnie przesyła strumień MIDI. Pierwszy napotkany numer CC zostanie automatycznie przyporządkowany do wybranej funkcji (czasami jest to w odwrotnej kolejności). To wszystko, ale są 2 uwagi:
1. tylko niektórzy producenci stosują ten sposób przyporządkowania kontrolerów poszczególnym parametrom, inni robią to poprzez specjalne panele konfiguracyjne albo mają te kontrolery przypisane na stałe
2. nie mam pojęcia jak jest w instrumentach Pulsara
**********************
MIDI Learn to w zasadzie jeden z praktykowanych sposobów konfigurowania urządzenia lub programu polegający na tym, że uruchamia się specjalną procedurę wskazując określoną funkcję która ma być sterowana przez MIDI ControlChange, a następnie przesyła strumień MIDI. Pierwszy napotkany numer CC zostanie automatycznie przyporządkowany do wybranej funkcji (czasami jest to w odwrotnej kolejności). To wszystko, ale są 2 uwagi:
1. tylko niektórzy producenci stosują ten sposób przyporządkowania kontrolerów poszczególnym parametrom, inni robią to poprzez specjalne panele konfiguracyjne albo mają te kontrolery przypisane na stałe
2. nie mam pojęcia jak jest w instrumentach Pulsara
Re: Pulsar2 - karta dźwiękowa
Mój problem dotyczy samplerów oraz formatów sampli lub soundfontów które czyta sampler STS 2000 pracujący z moją kartą. Istotne jest to,
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
************************
Sampler STS-2000P jest to najbardziej podstawowe narzędzie jeżeli o chodzi o sampling na Pulsarach. Jako, że posiada mniejsze zapotrzebowanie na DSP doskonale sprawdzi się tam gdzie nie trzeba zaawansowanych możliwości modulacyjnych i filtrujących.
Zamiast STS-2000P musisz załadować STS-3000 lub wyższy, który wyposażony jest w zaawansowany edytor i opcje syntezy dzięki którym ustawisz reakcję samplera na poszczególne kontrolery.
Pewna grupa kontrolerów jest obsługiwana wewnętrznie przez STS-3000 (to znaczy, że nie trzeba nic konfigurować) i są to:
7 Volume
10 Panorama
11 Expression
67 Soft pedal
70 CutOff
72 Release
73 Attack
74 Brightness
Wystarczy, że pokręcisz filtrem zmienisz wartość z 99 na cokolwiek a kontrolery 70, 74 zaczynają działać.
Aby działał rezonans trzeba przyporządkować mu kontroler midi w polu ResMod.
W Pitch-Bend jest jeden haczyk. Otoż opcja ta działa w dwóch trybach /Held, Normal/ i w przypadku importowanych barw za pomocą okna "Browser" opcja ta jest zawsze ustawiana na Held co oznacza, że pitch-bend nie pracuje w czasie rzeczywistym a pamięta ostatnio wprowadzoną wartość kontrolera. Aby wszystko zadziałało po zaimportowanoiu trzeba przestawić wartość na Normal.
W oknie głównym samplera naciśnij Program potem zakładka Pitch ustaw parametr Mode jako Normal.
W przypadku modulacji tutaj trzeba się troszkę pobawić. Efekty modulacyjne tworzone są z użyciem oscylatorów LFO1, LFO2. Aby ustawić reakcję na kontroler Modulation należy:
1. W oknie KeyGroups -> Options -> Global znajdziesz parametr LFO1. Nadaj mu wartość np. max. czyli 50 (zauważysz, że LFO1 działa cały czas)
2. W oknie Program -> LFO1 ustaw Depth na 0 a parametr ModWheel np. na 99. Od tej pory oscylator pracuje w zależności od wartości kontrolera Modulation.
Jeżeli chcemy wykorzystać własny inny numer kontrolera np. 21 do zmiany Cutoff, Res lub czegoś innego to z głównym oknie samplera przejdź do Settings[/n] i ustaw [b]External Control na 21. Od tej pory do dyspozycji mamy jeszcze jeden dodatkowy kontroler który nazywany jest jako External.
Alternatywne sposoby korzystania z filtrów i modulacji. Każdą barwę można skierować na procesor efektów za pomocą indywidualnych wyjść samplera. Wpinając efekt w mikserze powiedzmy filtr, tremolo "uczysz" które parametry efektu mając być czułe na zmianę kontrolerów midi. Prawy przycisk myszy na danym pokrętle otwiera okno MIDI Ctrl Assignment. Po kliknięciu na [+] aktywny kontroler zostaje przyporządkowany i w ten sposób można korzystać z automatyki efektów sterowanej za pomocą midi. Wcześniej mikser musi wtedy być połączony poprzez midi z sekwencerem.
Wszystkie wyżej wymienione kontrolery działają przy wykorzystaniu
wtyczek VST które czytają soundfonty ale bezpośrednio z sekwecera
obciążając wtedy CPU a nie procesory znąjdujące się na mojej karcie.
************
Nie zawsze jednak tak jest.
W zależności od konstrukcji samplera może mieć on na starcie już przyporządkowaną pewną grupę kontrolerów midi lub należy to skonfigurować w oknie routings, matrix itp. Każdy sampler posiada inaczej zaimplementowane menu kontrolerów. W zasadzie chodzi tu o efekty modulacyjne i filtry, ponieważ standardowe kontrolery jak Vol, Pan, Expr, Sus. są zawsze zaprogramowane na stałe.
Czy samplery mojej karty czytają też soundfonty?
************
Jak najbardziej tak ale do konwersji z SoundFont do STS polecam Ten Program. Zalety jego wykorzystania.
- grupuje stereofoniczne próbki w tej samej grupie "keygroup" dzięki czemu oszczędzamy polifonię.
- umożliwia przejście z innych formatów na STS,P jak Halion, Kontakt, SampleTank, E-MU itd.
- konwertuje CD Akai w formacie STS lub P. Plik z rozszerzeniem P jest dokładną kopią programu Akai dzięki czemu może być dokładnie odtworzony na samplerach pulsara.
że później w sekwencerze nie działają kontrolery takie jak: modulation,
tone wheel,cutoff, resonans itd. Być może trzeba zainstalować inny sampler lub problem tkwi w czymś innym?
************************
Sampler STS-2000P jest to najbardziej podstawowe narzędzie jeżeli o chodzi o sampling na Pulsarach. Jako, że posiada mniejsze zapotrzebowanie na DSP doskonale sprawdzi się tam gdzie nie trzeba zaawansowanych możliwości modulacyjnych i filtrujących.
Zamiast STS-2000P musisz załadować STS-3000 lub wyższy, który wyposażony jest w zaawansowany edytor i opcje syntezy dzięki którym ustawisz reakcję samplera na poszczególne kontrolery.
Pewna grupa kontrolerów jest obsługiwana wewnętrznie przez STS-3000 (to znaczy, że nie trzeba nic konfigurować) i są to:
7 Volume
10 Panorama
11 Expression
67 Soft pedal
70 CutOff
72 Release
73 Attack
74 Brightness
Wystarczy, że pokręcisz filtrem zmienisz wartość z 99 na cokolwiek a kontrolery 70, 74 zaczynają działać.
Aby działał rezonans trzeba przyporządkować mu kontroler midi w polu ResMod.
W Pitch-Bend jest jeden haczyk. Otoż opcja ta działa w dwóch trybach /Held, Normal/ i w przypadku importowanych barw za pomocą okna "Browser" opcja ta jest zawsze ustawiana na Held co oznacza, że pitch-bend nie pracuje w czasie rzeczywistym a pamięta ostatnio wprowadzoną wartość kontrolera. Aby wszystko zadziałało po zaimportowanoiu trzeba przestawić wartość na Normal.
W oknie głównym samplera naciśnij Program potem zakładka Pitch ustaw parametr Mode jako Normal.
W przypadku modulacji tutaj trzeba się troszkę pobawić. Efekty modulacyjne tworzone są z użyciem oscylatorów LFO1, LFO2. Aby ustawić reakcję na kontroler Modulation należy:
1. W oknie KeyGroups -> Options -> Global znajdziesz parametr LFO1. Nadaj mu wartość np. max. czyli 50 (zauważysz, że LFO1 działa cały czas)
2. W oknie Program -> LFO1 ustaw Depth na 0 a parametr ModWheel np. na 99. Od tej pory oscylator pracuje w zależności od wartości kontrolera Modulation.
Jeżeli chcemy wykorzystać własny inny numer kontrolera np. 21 do zmiany Cutoff, Res lub czegoś innego to z głównym oknie samplera przejdź do Settings[/n] i ustaw [b]External Control na 21. Od tej pory do dyspozycji mamy jeszcze jeden dodatkowy kontroler który nazywany jest jako External.
Alternatywne sposoby korzystania z filtrów i modulacji. Każdą barwę można skierować na procesor efektów za pomocą indywidualnych wyjść samplera. Wpinając efekt w mikserze powiedzmy filtr, tremolo "uczysz" które parametry efektu mając być czułe na zmianę kontrolerów midi. Prawy przycisk myszy na danym pokrętle otwiera okno MIDI Ctrl Assignment. Po kliknięciu na [+] aktywny kontroler zostaje przyporządkowany i w ten sposób można korzystać z automatyki efektów sterowanej za pomocą midi. Wcześniej mikser musi wtedy być połączony poprzez midi z sekwencerem.
Wszystkie wyżej wymienione kontrolery działają przy wykorzystaniu
wtyczek VST które czytają soundfonty ale bezpośrednio z sekwecera
obciążając wtedy CPU a nie procesory znąjdujące się na mojej karcie.
************
Nie zawsze jednak tak jest.
W zależności od konstrukcji samplera może mieć on na starcie już przyporządkowaną pewną grupę kontrolerów midi lub należy to skonfigurować w oknie routings, matrix itp. Każdy sampler posiada inaczej zaimplementowane menu kontrolerów. W zasadzie chodzi tu o efekty modulacyjne i filtry, ponieważ standardowe kontrolery jak Vol, Pan, Expr, Sus. są zawsze zaprogramowane na stałe.
Czy samplery mojej karty czytają też soundfonty?
************
Jak najbardziej tak ale do konwersji z SoundFont do STS polecam Ten Program. Zalety jego wykorzystania.
- grupuje stereofoniczne próbki w tej samej grupie "keygroup" dzięki czemu oszczędzamy polifonię.
- umożliwia przejście z innych formatów na STS,P jak Halion, Kontakt, SampleTank, E-MU itd.
- konwertuje CD Akai w formacie STS lub P. Plik z rozszerzeniem P jest dokładną kopią programu Akai dzięki czemu może być dokładnie odtworzony na samplerach pulsara.