Signal to Noise (SN Ratio)

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
boro
Signal to Noise (SN Ratio)

Post autor: boro » poniedziałek 15 gru 2003, 21:15

Sluchajcie mam pytanie. Powiedzcie mi co oznacza ta funckja w tym pytaniu? Oznacza sie ja na przyklad " > 90dB " Czy wieksza wartosc=lepsza jakosc muzyki (lepsza dynamika?) czy na odwrot? dziekuje z gory
Jestem początkującym realizatorem, gram też na gitarze.

diskoman

Re: Signal to Noise (SN Ratio)

Post autor: diskoman » poniedziałek 15 gru 2003, 21:41

Oznacza to,że można poruszać się tylko w prawą stronę nie przekraczając

prędkości 90 km/h.

Tak naprawdę to oznacza odstęp sygnału od szumu,który w tym przypadku jest większy niż 90 decybeli.

...Sluchajcie mam pytanie. Powiedzcie mi co oznacza ta funckja w tym pytaniu? Oznacza sie ja na przyklad " > 90dB " Czy wieksza wartosc=lepsza jakosc muzyki (lepsza dynamika?) czy na odwrot? dziekuje z gory...

Awatar użytkownika
boro

Post autor: boro » poniedziałek 15 gru 2003, 22:02

no ale jak z jakościa? lepsza jest powiedzmy przy 90 czy 95 dB ? czy to bedzie slyszalne przy powiedzmy mp3 160kbit/s (b.dobrze zakodowanym)?

Awatar użytkownika
MB

Post autor: MB » poniedziałek 15 gru 2003, 23:35

W skrócie: im większa wartość S/N w dB tym lepiej.

SNR o wartości 90dB oznacza, że szum jest około 30 tyś razy słabszy od sygnału. Każde 6dB więcej to dwukrotnie mniejszy szum.

Awatar użytkownika
stasiekm

Post autor: stasiekm » wtorek 16 gru 2003, 10:54

S/N oznacza stosunek największej, cięgłej niezniekształconej wartosci sygnału (S) do wartosci szumów (N)

przymuje sie różne metody normalizacji syganałów (rms, średnia, szczytowa, średniokwadratowa itd -niedawno był spór na forum co do właściwej metody)

końcowo wygląda to w ten sposób

s/n ratio=20log (S/N)

Krizz
Kontakt:

Post autor: Krizz » wtorek 16 gru 2003, 14:29

czy to bedzie slyszalne przy powiedzmy mp3 160kbit/s (b.dobrze zakodowanym)? ...