Nagrywanie gitary elektrycznej - Shure SM57

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Franky
Nagrywanie gitary elektrycznej - Shure SM57

Post autor: Franky » piątek 28 wrz 2012, 10:35

Witam,

Jestem początkujący w zakresie nagryweania gitary elektrycznej (od clean po spory przester) przy pomocy mikrofonu. Do tej pory korzystałem z wtyczek symulujących brzmienie wzmacniacza i kolumny (POD Farm, Amplitube).

Mam wzmacniacz lampowy i kolumnę 212 - zestaw ten w moim odczuciu bardzo ładnie brzmi - przynajmniej mi to brzmienie odpowiada .

Ze względu na, to że bardziej odpowiada mi uzyskane brzmienie i artykujacja "wzmacniaczowo-kolumnowa" niż "symulacyjna", dokupilem mikrofon Shure SM57, interfejs M-Audio Fast Track C400 plus zestaw do reampingu Radiala (Dibox i re-amping box).

No i zdziwienie, pomimo zmian ustawień mikrofonu przy głośniku, nie uzyskuję takiego brzmienia jakie płynie z głośnika...

Pytanie:

1. Czy to standard?

2. Jeżeli tak, a pewnie tak, to jakiej obróbce należy poddać nagrany dźwięk, aby w końcu doprowadzić do tego co słysze z kolumny?

Pozdrawiam

Franky

Awatar użytkownika
Tadeo
Kontakt:

Re: Nagrywanie gitary elektrycznej - Shure SM57

Post autor: Tadeo » piątek 28 wrz 2012, 16:00

krótki filmik, mysle ze Ci pomoże masz tutaj

Franky

Post autor: Franky » piątek 28 wrz 2012, 21:23

...krótki filmik, mysle ze Ci pomoże masz tutaj...

Dzięki, znam ten filmik... Niestety nie porusza on problemu różnicy dźwięku jaki słyszymy i jaki nagrywamy. Film ten sugeruje, że wręcz tej różnicy nie ma...a jest.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
acoto

Post autor: acoto » sobota 29 wrz 2012, 08:21

jeśli nie podoba ci się brzmienie shura to spróbuj nagrywać innymi mikrofonami np. wstęgowymi.

Awatar użytkownika
Tadeo
Kontakt:

Post autor: Tadeo » sobota 29 wrz 2012, 10:02

odległość , kąt mikrofonu do głośnika i wreszcie miejsce w jakim go przystawimy