Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
Nix
Posty:45
Rejestracja:środa 18 paź 2006, 00:00
Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: Nix » środa 24 lut 2010, 21:51

Witam!


Potrzebuję trochę "specyficznej" karty, bo zależy mi "tylko" na procesorze DSP i na minimum 4 wyjściach analogowych, wejściu midi, no i na przyzwoitych przetwornikach.


Budżet do ok. 800zł, najchętniej karta PCI...


Niestety nie mogę znaleźć takiej karty...bo np. E-mu 0404/1212 mają DSP, ale po 2 wyjścia analog, a np.


8 -wyjściowa Delta 1010 nie ma DSP...


Co prawda znalazłem w opisie M-Audio 2496 i Delta 66 takie zdanie


"sterowany programowo zewnętrzny 36-bitowy DSP" -ale czy te karty mają faktycznie DSP???


Karta ma obsługiwać sampler i stąd upieram się na DSP, bo potrzebny będzie np. reverb itp.


w czasie rzeczywistym...


 


Doradzcie proszę :)


pzdr! Nix


Awatar użytkownika
dr_After
Posty:312
Rejestracja:wtorek 25 gru 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: dr_After » środa 24 lut 2010, 21:56

"sterowany programowo zewnętrzny 36-bitowy DSP" -ale czy te karty mają faktycznie DSP???

Karta ma obsługiwać sampler i stąd upieram się na DSP, bo potrzebny będzie np. reverb itp.

w czasie rzeczywistym...


To ci niepotrzebny DSP, tylko jakiś reverb VST. Każda karta stabilna i z dobrym ASIO się nada. Nie ma co komplikować sobie życia. Napisz coś więcej o tym, DO JAKIEGO ZASTOSOWANIA potrzebna jest ci komp + sampler.


Awatar użytkownika
Nix
Posty:45
Rejestracja:środa 18 paź 2006, 00:00

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: Nix » środa 24 lut 2010, 22:09

> Napisz coś więcej o tym, DO JAKIEGO ZASTOSOWANIA potrzebna jest ci komp + sampler.

No więc to ma być wirtualny instrument- organy piszczałkowe oparte na odgrywaniu sampli, ale "niezwyczajnych"
sampli, bo te sample to cyfrowe ( nagrywane) kopie istniejących instrumentów, każda pojedyńcza piszczałka ma swojego sampla. Z punktu widzenia komputerowego to jest sampler

tu link do programu
http://www.hauptwerk.com/

Komp ma być dośćsilny, no ale niektóre sample mają po 12GB i są 192Kbit/24bity więc jest to obciążenie niezłe...

Dodatkowo Hauptwerk( bo tak się nazywa sampler) potrafi wypuszczać określone głosy na oddzielne kanały karty audio-stąd potrzeba najmniej 2 pary wyść ( byłyby 2 wzmacniacze) a najlepiej 3-4 pary wyjśc analog.

Mam taki samplerek w tej chwili na E-mu 0404, ale tylko na 2 kanałach, podoba mi się jednak elastyczność i możliwości DSP E-mu, używam dwóch, trzech eqalizerów i reverbu, stąd moje pytanie o DSP...

Czy da się (stosunkowo prosto) skorzystać w takiej sytuacji z wtyczek VST ? Sam Hauptwerk obsługuje wtyczki VST...

pzdr! Nix

Awatar użytkownika
kapucha
Posty:40
Rejestracja:piątek 31 paź 2008, 00:00

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: kapucha » środa 24 lut 2010, 22:31

A co to za sample?? Z jakiego kościoła??


Ja używam MyOrgan z samplami Gottfried Silbermann St. Marien i Litomysl... Osobiście bardzo lubie te pierwsze;)


Co prawda przekracza budżet i nie jest na PCI ale dobrą kartą myślę za swoją cene może okazać się Focusrite Saffire Pro 24 DSP...

Presonus Inspire 1394, Sennheiser HD 280 pro, Kurzweil SP2X, RH Sound HSMC001, Oktava Mk-012, Alesis Mk1 active mkII

Awatar użytkownika
Nix
Posty:45
Rejestracja:środa 18 paź 2006, 00:00

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: Nix » środa 24 lut 2010, 22:44

...
A co to za sample?? Z jakiego kościoła??


Też mam tego Silbermana pod MyOrgan, ale na codzień grywam na :

Marcussen&son1965_Organ of the Roman Catholic Church, Moerdijk, The Netherlands

Litomyśla też mam, ale na 1,25GB Ram( a tyle jest w Kościele) niestety nie wchodzi...przy okazji- może wiesz jak szybko ciachnąć 2 głosy z Litomyśla? Bo tylko tyle brakuje...

Teraz natomiast z kolegą robimy wersję "profi" do użytkou domowego, ale 3 man+pedał, potężny komp i >4 kanały dzwięku...

Niestety, budżetu rzędu 800zł nie da się przekroczyć...

A z innej beczki: jak radzisz sobie z pogłosem? Bo ja wykorzystuję reverb z E-mu DSP...

pzdr! Nix


Awatar użytkownika
kapucha
Posty:40
Rejestracja:piątek 31 paź 2008, 00:00

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: kapucha » czwartek 25 lut 2010, 07:25

 Brzmienia litomysla sa nagrane z poglosem... ale ten pogłos jest oszukany. bo grając bardzo którką to pogłosu nie ma. A gdy się przytrzyma jakiś akord to nagle po oderwaniu rąk od klawiszy zostaje pogłos niczym w katedrze pelplińskiej;)


Tego problemu aż tak nie ma w Silbermanie zaś do Marcussen&son faktycznie będziesz potrzebować pogłosu bo sample są strasznie suche.


Ja akurat nie używam pogłosu dodatkowego gdyż jak ćwiczę sobie w domku na słuchaweczkach (bo ponocach) to raczej gram na Silbermanie. Potem przechodze do ćwiczeniówki na AM i tam też nie mam pogłosu;) A jak chce poszaleć to odpalam litomyśla;)



Presonus Inspire 1394, Sennheiser HD 280 pro, Kurzweil SP2X, RH Sound HSMC001, Oktava Mk-012, Alesis Mk1 active mkII

Awatar użytkownika
dr_After
Posty:312
Rejestracja:wtorek 25 gru 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: dr_After » czwartek 25 lut 2010, 11:47

...> Napisz coś więcej o tym, DO JAKIEGO ZASTOSOWANIA potrzebna jest ci komp + sampler.

No więc to ma być wirtualny instrument- organy piszczałkowe oparte na odgrywaniu sampli,
tu link do programu
http://www.hauptwerk.com/

Czyli sampler VSTi, za którym można zapiąć dowolny efekt VSTi. Nadal nie widzę potrzeby inwestowania w DSP :)

Dodatkowo Hauptwerk( bo tak się nazywa sampler) potrafi wypuszczać określone głosy na oddzielne kanały karty audio-stąd potrzeba najmniej 2 pary wyść ( byłyby 2 wzmacniacze) a najlepiej 3-4 pary wyjśc analog.


Czyli jakaś karta z sześcioma lub ośmioma wyjściami analogowymi. Mi wydaje się fajny Focusrite Safdfire Pro 24 (ok. 1200 zł). A jeżeli uprzesz się przy DSP to za wersję z procesorem zapłacisz 1489 zł. W sumie niewielka różnica. Tylko jeżeli ma to być karta do zastosowań live to najpierw sprawdz, czy z komputerem nie będzie się gryzła. Firewire ma swoje narowy. O ile dobrze wyczytałem, efekty zastosowane w tym Focusrite są podobne do tych, które dostaje się z kartą Novation. novation sprawdzałem w praktyce i efekty są na całkiem niezłym poziomie :).


Tylko to przekracza budżet i nie jest na PCI. Inna sprawa - PCI to dziś staje się marginesem na rynku interfejsów audio.


Jeśzcze jest jedna opcja - Novation NIO 2/4 - kosztuje do 800 zł, ma własne efekty, które można uruchamiać bez hosta VST. Efekty te zrobił Focusrite. Pełna lista na stronie www.novationmusic.com. Karta bardzo przyjemna.


Awatar użytkownika
Nix
Posty:45
Rejestracja:środa 18 paź 2006, 00:00

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: Nix » piątek 26 lut 2010, 09:28

... 
Czyli sampler VSTi, za którym można zapiąć dowolny efekt VSTi. Nadal nie widzę potrzeby inwestowania w DSP :)....
 



A jak wygląda procedura korzystania z takiego efektu VSTi? To skomplikowana sprawa czy nie?


Mogę prosić o króciutki tutek, albo link do niego?


No i jak bardzo obciązy procesor efekt reverb- powiedzmy że taki "średnio" skomplikowany, z biblioteki bezpłatnych pluginów?


 


pzdr! Nix


Awatar użytkownika
dr_After
Posty:312
Rejestracja:wtorek 25 gru 2007, 00:00
Kontakt:

Re: Karta muzyczna z DSP i 4-ma wyjściami analogowymi

Post autor: dr_After » piątek 26 lut 2010, 11:43

...
... 
Czyli sampler VSTi, za którym można zapiąć dowolny efekt VSTi. Nadal nie widzę potrzeby inwestowania w DSP :)....
 


A jak wygląda procedura korzystania z takiego efektu VSTi? To skomplikowana sprawa czy nie?

Mogę prosić o króciutki tutek, albo link do niego?

No i jak bardzo obciązy procesor efekt reverb- powiedzmy że taki "średnio" skomplikowany, z biblioteki bezpłatnych pluginów?

Tutek:


1. Kupujesz za grosze Chainera:


www.xlutop.com


Albo szukasz innego darmowego hosta vst na www.kvraudio.com


2. Tam samo szukasz darmowego reverbu albo płatnego, jeśli masz kasę.


3. W Chainerze najpierw włączasz w pierwszym slocie sampler, a pod nim zapinasz reverb.


4. Regulujesz poziomy do smaku ;) i grasz.To chyba podstawy, aż głupio się czuję je tłumacząc.


W przypadku samplera sprzętowego też można użyć chainera. Wtedy podpinamy go do wejść karty muz. a w chainerze jako pierwszy włączamy "input 1 + 2".


ODPOWIEDZ