
korektor tercjowy vs parametryczny na monitorach
Chciałbym poruszyć następujący temat: czy do korekcji monitorów na scenie bardziej przydatny będzie equalizer tercjowy czy parametryczny korektor powiedzmy 4-punktowy z regulacją dobroci Q i dodatkowo dwa filtry typu notch. Skłaniam się ku drugiemu rozwiązaniu bo pracochłonne ustawianie korektora tercjowego o stałych Q dla każdego pasma jest tylko naśladowaniem tego co skuteczniej i precyzyjniej można osiągnąć korektorem parametrycznym.

zawodowo pracujący akustyk live i studio
Re: korektor tercjowy vs parametryczny na monitorach
Sam sobie odpowiedziales w ostatnim zdaniu.
Re: korektor tercjowy vs parametryczny na monitorach
Pewnie sam sobie odpowiedziałem, bo tak uważam ale spotykam się często z realizatorami monitorów, którzy tylko tercjowy i nic więcej i kręcą nim tak długo, że z dźwięku pozostają nędzne resztki a słuch który jak wiadomo szybko się przyzwyczaja nie jest już wiarygodnym narzędziem.

zawodowo pracujący akustyk live i studio