Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00
Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: Zbynia » wtorek 16 paź 2007, 16:04

coz malo kto odrozni cd od wysokiej kompresji mp3 bo roznica jaka powstaje jest tak malutka ze bardzo ale to bardzo trudno byloby ja wychwycic - glownie w najwyzszym pasmie i nieco zmulonym basie.....

co do powiedzmy dvd audio a cd to juz jest slyszalna a to dzieki zwiekszonej dynamice i duzo bardziej otwartej gorze - oczywiscie wszystko zalezy od tego czego sluchamy bo jak walniesz jakiegos rapa 50 centa to czy to bedzie mp3 cd czy dvd audio to roznica tez bedzie znikoma....
co innego koncerty symfoniczne czy akustyczne wykonania........


hdmi - wymog wysokiego transferu i ktoras tam aplikacja - oni mysla ze ludzie z powodu glupiego zlacza beda wymieniac sprzet co pol roku bo juz cos nowego na starym nie zadziala jak nalezy - przemyslane bylo dobrze a stworzono bubel
i jak te transfery maja sie do tego ze w komputerach do hdmi podpinasz spdif by miec dzwiek????


porownanie spdif do hdmi tez nie ma wiekszego sensu bo spdif to bardzo sary format i wciaz swietnie sie sprawuje
ba i bedzie popularny jeszcze przez kilka nastepnych lat bo ludzie ktorzy kupili swietny sprzet kina domowego nie zmienia go tylko dlatego ze potrzeba hdmi by miec jakies tam niby lepsze wrazenia dzwiekowe - trzeba pamietac ze ludzie przedewszystkim ogladaja filmy gdzie 24/96 wymagane nie jest bo i po co......
muzyki wielokanalowej w naszym kraju to tyle co kot naplakal....

toshiba wchodzi z hddvd - spoko - niech wchodza ale ten format zdycha dlatego jest tani - w naszym kraju dopiero mozesz kupic playera i praktycznie nic wiecej - filmow brak muzyki tez.....
technologia poszla do przodu i tu smieszna wojne formatow rozegraja nagrywarki do komputerow - a wrecz juz rozegraly bo bluray jest masa a plyty sa sporo tansze od konkurencji

ba mediacenter tez robi sie coraz popularniejsze i mimo ze nie do konca wygodne to ma zdecydowanie wieksze mozliwosci - wiec skonczy sie na dobrej wielokanalowej karcie i odtwarzaniu dzwieku z komputera......

niestety taki "audiofilski" sprzet ma to do siebie ze jest niewspolmiernie drogi
ludzie wiec wybieraja komputer bo nawet z najwyzszej klasy osprzetem okazuje sie tanszy
a przy odpowiednim pomieszczeniu masz sound jak w studio a nie podbarwiany wzmacniaczami czy odsluchem (bo audiofilski sprzet nie czesto gra idealnie wiernie)

ale to wszystko wciaz bajer - cd kodowane w dolby surround to byla tylko ciekawostka, dvd audio furory nie zrobilo tym bardziej ze jakosc dzwieku miala duza rozpietosc (48/24;96/16 czy nawet taka bzdura jak 192/16.....),podobnie bylo z sacd ktory jednak oferowal stala wysoka jakosc ale klopot z tworzeniem nagran i koszt odtwarzaczy swoje zrobil....
podobnie bedzie z nowymi formatami bo poki co wciaz rzadza mp3 - mimo szybkich laczy pojemnych pamieci i kilku porzadnych bezstratnych kodekow z korekcja bledow wciaz rzadzi mp3.........

te wszystkie bajery to dobre na targi poszpanowac jak swietny i czysty moze byc dzwiek
o ile roznica w obrazie jest odrazu widoczna to w dzwieku w zwyklym pokoju juz nie............a skoro jest ona tak naprawde ledwo zauwazalna to po co topic kase.....i ladowac ja w sprzet majacy 7 kanalow po 150 wat a pobierajacym moc 250 z gniazdka......i mamy super dzwiek.......zajechany znieksztalceniam

ot tak na koniec........

Awatar użytkownika
NoRd384
Posty:767
Rejestracja:środa 06 sie 2003, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: NoRd384 » wtorek 16 paź 2007, 19:39

a midi nadal, przez lata produkowany jest na DIN :))) (usb to sobie może...)
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]

Awatar użytkownika
Janunio
Posty:93
Rejestracja:środa 22 wrz 2004, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: Janunio » środa 17 paź 2007, 08:59

Dzisiaj krótko bo zaspałem:
kodowanie Dolby czy DTS służy do PRZENIESIENIA GOTOWEGO materiału do tegoż UŻYTKOWNIKA KOŃCOWEGO.
Powstaje pytanie główne i spróbujmy znaleźć odpowiedź:

- dlaczego więc nie stosuje się metody wprost, czyli PCM 5.1 surround sound ? Nośniki BD i HD DVD dysponują już niemal nieograniczona pojemnością od 25 do 52 GB.
Mam chyba 90% wydanych do tej chwili płyt muzycznych (koncertów) na HD DVD i BluRay.
Przeszukałem i znalazłem:
BluRay - Chris Botti LIVE ma PCM 5.1 96 kHz/24 BIT
Ale to jedyny przypadek.
Reszta to w większości DTS MA lub Dolby TrueHD.

JAk znajdę troche czasu to wylistuję wszystkie moje HD płyty.

Padło pytanie :
czy to słychać.
Tak badzo dobrze słychać zupełnie inną klasę brzmienia.

Trwa także niesamowita przecena Playstation 3 ( wersja 60GB) jest mozliwa obecnie w cenie 1 999 zł.
A to jest najbardzie zaawansowany odtwarzacz audio w histori.
I jeszcze uwaga: Wersja 40GB jest pozbawiona możliwości odczytu SACD a więc wycieli jakić chip i do muzy się nie nadaje.

ps.
też mam od lat EMU 1820 ale mój home recording zawiesiłem z uwagi na nową konsumpcyjną miłość do HD AV.
Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: szkudlik » środa 17 paź 2007, 09:28

...Dzisiaj krótko bo zaspałem:
kodowanie Dolby czy DTS służy do PRZENIESIENIA GOTOWEGO materiału do tegoż UŻYTKOWNIKA KOŃCOWEGO.
Powstaje pytanie główne i spróbujmy znaleźć odpowiedź:

- dlaczego więc nie stosuje się metody wprost, czyli PCM 5.1 surround sound ? Nośniki BD i HD DVD dysponują już niemal nieograniczona pojemnością od 25 do 52 GB.
Mam chyba 90% wydanych do tej chwili płyt muzycznych (koncertów) na HD DVD i BluRay.
Przeszukałem i znalazłem:
BluRay - Chris Botti LIVE ma PCM 5.1 96 kHz/24 BIT
Ale to jedyny przypadek.
Reszta to w większości DTS MA lub Dolby TrueHD.
**********************


Dlaczego? Ano prosto
mając całość zakodowaną w którymś z tych systemów jesteś automatycznie kompatybilny z 5.1, 5.0 oraz ze zwykłym stereo.
A to prawdopdobnie tylko jeden z powodów

Poza tym - wycina w pień amatorów którzy by próbowali wydać takie płyty. Mało kogo stać na certyfikat dolby... oraz licencję... oczywiście można wydać w PCM, ale co powie "ciemny lud?" "To nie ma Dolby, to jest do niczego!"


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: Zbynia » środa 17 paź 2007, 13:44

a pozatym walka z piractwem.......czyli im trudniej skopiowac tym lepiej

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: matiz » środa 17 paź 2007, 17:16

Padło pytanie :
czy to słychać.
Tak badzo dobrze słychać zupełnie inną klasę brzmienia.


Czy twierdzisz, ze material zakodowany, nawet bezstratnie, brzmi lepiej od niezakodowanego? Czy po prostu sa to rozne realizacje? Bo jezeli chcesz nas przekonac, ze zakodowanie szesciu wavow 96/24 do jakiegokolwiek, nawet bezstratnego formatu polepsza ich brzmienie, to raczej pomyliles fora

Awatar użytkownika
Janunio
Posty:93
Rejestracja:środa 22 wrz 2004, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: Janunio » czwartek 18 paź 2007, 09:16

Czy twierdzisz, ze material zakodowany, nawet bezstratnie, brzmi lepiej od niezakodowanego? Czy po prostu sa to rozne realizacje? Bo jezeli chcesz nas przekonac, ze zakodowanie szesciu wavow 96/24 do jakiegokolwiek, nawet bezstratnego formatu polepsza ich brzmienie, to raczej pomyliles fora

[1] Pisałem wprost, że ja słyszę wyraźną przewagę jakości materiału 96/24 nad 44/16. Czy to podlega dyskusji ?
odsłuch: EMU 1820 z monitorami aktywnymi TLC PRO, PS3 lub HD DVD XE-1 jako czytnik.

[2] Zgoda co do bolesnych opłat za DTS i DD.
Ale wskazałem produkcje Bottiego z LINEAR PCM 5.1 96/24.
W przypadku transferu przez HDMI to sygnał jest zabezpieczony przed kopiowaniem przez HDCP.
Ale gdy BluRay player ma 5.1/7.1 RCA to o żadnym zabezpieczeniu w tym przypadku mowy nie ma.

A może z tym PCM HD jest to problem wymaganego miejsca na nośniku albo wielkości strumienia ?
Jakiej zatem wielkości będzie plik z zapisanym sześcio kanałowy PCM 96/24 i wtedy łatwo już samemu wyliczymy beatstream.

Właśnie zrobiłem próby Sound Forge 9.0:
4 min 27 sek PCM 5.1 44/16 zajmuje 46 MB ( 15 takich utwotów wejdzie na CD 700 MB tj. 67,5 min)
4 min 27 sek PCM 5.1 96/24 zajmuje 150 MB ( 4,5 takich wejdzie na CD 700 MB czyli 21 min.)
Wyliczone strumienie: 1,3 Mbps i odpowiednio 4,5 Mbps
(plus 30% dla 7.1 to 6 Mbps dla ośmiu kanałów PCM 96/24).
Dla wyliczeń przyjąłem, że 1 Bajt to 8 bitów.
Jakim więc cudem chłopakom od DTS wychodzi nawet 24,5 Mbps jako wartość maksymalna transferu.
Podpowiem, że typowy dvix operuje transferem na poziomie 1,5 Mbps ) video plus audio)
transport stream - MPEG 2 z audio 5.1 48 kHz to strumień ok. 20 Mbps do nawet 40 Mbps. Ale to są kompresowane przekazy używane w amerykańskich sieciach kablowych. TV SAT dochodzi do 12 Mbps max.

Przychylam sie do tezy, że DD i DTS w HD mogą służyć do obniżenia wartości strumienia między urządzeniami ale nic w sprawie jakości żródłowego materiału nie wnosząc.

link do żródłowej wiedzy o DTS HD:
www.dts.com
Świetnie, nowo opracowane kompendium wiedzy o Audio HD i DTS.

Jeszcze wrócę do super okacji związanej z premierą HD DVD w Polsce.
Znajomy kupił właśnie na swoja firmę HD DVD E-1 w MM ( z trzema filmami)
Dostał faka na 999 zł. Po odliczeniu wartości filmów i 22% VAT sam player wyszedł mu za 480 zł czyli 130 EURO lub 185 USD !!!
Takich cen nie ma nawet w Chinach gdzie własnie zapowiedziano nonamy po 200 usd.
A na pokładzie E-1 obligatoryjny dekoder Dolby True HD.
Alternatywa dla wymagających jest XE-1 ale juz za 2 999 zł.
I jest wart każdej złotówki.




Były Band Leader, obecnie biurokrata. Hobby: home recording

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: matiz » czwartek 18 paź 2007, 09:48

[1] Pisałem wprost, że ja słyszę wyraźną przewagę jakości materiału 96/24 nad 44/16. Czy to podlega dyskusji ?

Malo wprost to bylo, ale dobra.

Właśnie zrobiłem próby Sound Forge 9.0:
4 min 27 sek PCM 5.1 44/16 zajmuje 46 MB ( 15 takich utwotów wejdzie na CD 700 MB tj. 67,5 min)
4 min 27 sek PCM 5.1 96/24 zajmuje 150 MB ( 4,5 takich wejdzie na CD 700 MB czyli 21 min.)
Wyliczone strumienie: 1,3 Mbps i odpowiednio 4,5 Mbps
(plus 30% dla 7.1 to 6 Mbps dla ośmiu kanałów PCM 96/24).
Dla wyliczeń przyjąłem, że 1 Bajt to 8 bitów.
Jakim więc cudem chłopakom od DTS wychodzi nawet 24,5 Mbps jako wartość maksymalna transferu.


Cos slabo z matematyka ;)

5.1 96/24 zajmuje 9x wiecej "miejsca". Jak oni to licza, ze im dwa razy wiecej wychodzi, to nie wiem... probkowanie 192k?

minimax
Posty:199
Rejestracja:czwartek 28 cze 2007, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: minimax » czwartek 18 paź 2007, 09:49

Jeszcze wrócę do super okacji związanej z premierą HD DVD w Polsce.
Znajomy kupił właśnie na swoja firmę HD DVD E-1 w MM ( z trzema filmami)
Dostał faka na 999 zł. Po odliczeniu wartości filmów i 22% VAT sam player wyszedł mu za 480 zł czyli 130 EURO lub 185 USD !!!
**********************

Czy Ty nie pracujesz czasem dla MM?


[b][url=http://jurekmuszynski.com]jurekmuszynski.com[/url][/b]

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Żegnamy TosLink oraz Coaxial S/PDiF

Post autor: Zbynia » czwartek 18 paź 2007, 12:37

wartosc maksymalna to ich zapas na wyzsze probkowanie czy wieksza ilosc kanalow - i bardzo dobrze - nie musza sie ograniczac

bajt to 8 bitow i nie masz co tu przyjmowac - tak jest i inaczej nie bedzie

pozatym hdcp zabezpiecza rowniez przed tym bys nie uzyskal dostepu do sygnalu na urzadzeniach bez zabezpieczenia - dostaniesz albo sygnal nizszej jakosci albo z mniejsza iloscia kanalow - wiec tu rca nie wchodzi w gre a tym bardziej spdif ani hdmi bez hdcp

ODPOWIEDZ