Monitory - co, gdzie i jak?
Witam
Czytam i super ze taka wymiana potrafi wiele wyjasnic i wniesc do zycia.
Mam pytanko:
MBty stwierdziles ze najlepszym wyborem to M1 active MKII Alesis w przedfziale cenowym (teraz moge je kupic w Anglii za 220 Funtow za pare)
A kolega Oduckco proponuje do muzyki Rap (powiem tylko ze staram sie laczyc dwa gatunki RApu i Elektonicznej)
Zrozumialem tyle ze mozna wybrac monitory pod siebie lub to do czego konstruktorzy daza albo gatunkowo muzycznie.
Wielkosc tego problemu mnie przerasta ze wzgledu na brak wiedzy a moze bardziej praktycznego doswiadczenia z tymi urzadzeniami.
Prosze o jasna odpowiedz mam na poslkie 1400 PLN co najlepiej wybrac do Rapu i Elektorniki (chyba najjasniej bedzie ChillOut)
Czytam i super ze taka wymiana potrafi wiele wyjasnic i wniesc do zycia.
Mam pytanko:
MBty stwierdziles ze najlepszym wyborem to M1 active MKII Alesis w przedfziale cenowym (teraz moge je kupic w Anglii za 220 Funtow za pare)
A kolega Oduckco proponuje do muzyki Rap (powiem tylko ze staram sie laczyc dwa gatunki RApu i Elektonicznej)
Zrozumialem tyle ze mozna wybrac monitory pod siebie lub to do czego konstruktorzy daza albo gatunkowo muzycznie.
Wielkosc tego problemu mnie przerasta ze wzgledu na brak wiedzy a moze bardziej praktycznego doswiadczenia z tymi urzadzeniami.
Prosze o jasna odpowiedz mam na poslkie 1400 PLN co najlepiej wybrac do Rapu i Elektorniki (chyba najjasniej bedzie ChillOut)
Z zamilowania muzyk, dopiero zaczynam przygode bo bawie sie tym tylko 5 lat, teraz dopiero zaczne szalec bo kupilem sprzet.
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
biorac pod uwage srodki do dyspozycji polecam... Alesis m1 mkII :)
najbardziej rozsadny wybor w twoim przypadku, jak i w wielu innych
i to nie jest tak, ze do kazdego podgatunku czy gatunku buzyki sa inne monitory, troche opacznie zrozumiales ;) moim zdaniem mozna wydzielic dwie, gora trzy grupy - 1. do zgrani rzeczy gdzie priorytetem jest energia, tzw "punch" i precyzja w w pionach rytmicznych 2. do rzeczy akustycznych, gdzie duzo wazniejsza role niz w poprzednim przypadku graja plany i niuanse dynamiczne; i ew 3: do robienia rzeczy pod okreslone medium (TV/Radio/Infernet) - gdzie ma byc cos pomiedzy "ladnie" a "skutecznie".
to tak juz bardzo pokrotce, zeby nie zamacic znowu :)
i oczywiscie nie jest tak ze dane moniotry mozna zaszufladkowac tylko do jednej z tych grup - bo to raczej kategorie cech a nie samego sprzetu
to tyle ode mnie w tym temacie ;)
najbardziej rozsadny wybor w twoim przypadku, jak i w wielu innych
i to nie jest tak, ze do kazdego podgatunku czy gatunku buzyki sa inne monitory, troche opacznie zrozumiales ;) moim zdaniem mozna wydzielic dwie, gora trzy grupy - 1. do zgrani rzeczy gdzie priorytetem jest energia, tzw "punch" i precyzja w w pionach rytmicznych 2. do rzeczy akustycznych, gdzie duzo wazniejsza role niz w poprzednim przypadku graja plany i niuanse dynamiczne; i ew 3: do robienia rzeczy pod okreslone medium (TV/Radio/Infernet) - gdzie ma byc cos pomiedzy "ladnie" a "skutecznie".
to tak juz bardzo pokrotce, zeby nie zamacic znowu :)
i oczywiscie nie jest tak ze dane moniotry mozna zaszufladkowac tylko do jednej z tych grup - bo to raczej kategorie cech a nie samego sprzetu
to tyle ode mnie w tym temacie ;)
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
...Witam
Czytam i super ze taka wymiana potrafi wiele wyjasnic i wniesc do zycia.
Mam pytanko:
MBty stwierdziles ze najlepszym wyborem to M1 active MKII Alesis w przedfziale cenowym (teraz moge je kupic w Anglii za 220 Funtow za pare)
A kolega Oduckco proponuje do muzyki Rap (powiem tylko ze staram sie laczyc dwa gatunki RApu i Elektonicznej)
Zrozumialem tyle ze mozna wybrac monitory pod siebie lub to do czego konstruktorzy daza albo gatunkowo muzycznie.
Wielkosc tego problemu mnie przerasta ze wzgledu na brak wiedzy a moze bardziej praktycznego doswiadczenia z tymi urzadzeniami.
Prosze o jasna odpowiedz mam na poslkie 1400 PLN co najlepiej wybrac do Rapu i Elektorniki (chyba najjasniej bedzie ChillOut)
...
**********************
Widziałem już na wielu zagranicznych forach o rapie wzmianki o tym że Alesisy się do niego absolutnie nie nadają..
Polecam:
http://www.futureproducers.com
http://www.mpc-forums.com
I tam opcje "search".
Czytam i super ze taka wymiana potrafi wiele wyjasnic i wniesc do zycia.
Mam pytanko:
MBty stwierdziles ze najlepszym wyborem to M1 active MKII Alesis w przedfziale cenowym (teraz moge je kupic w Anglii za 220 Funtow za pare)
A kolega Oduckco proponuje do muzyki Rap (powiem tylko ze staram sie laczyc dwa gatunki RApu i Elektonicznej)
Zrozumialem tyle ze mozna wybrac monitory pod siebie lub to do czego konstruktorzy daza albo gatunkowo muzycznie.
Wielkosc tego problemu mnie przerasta ze wzgledu na brak wiedzy a moze bardziej praktycznego doswiadczenia z tymi urzadzeniami.
Prosze o jasna odpowiedz mam na poslkie 1400 PLN co najlepiej wybrac do Rapu i Elektorniki (chyba najjasniej bedzie ChillOut)
...
**********************
Widziałem już na wielu zagranicznych forach o rapie wzmianki o tym że Alesisy się do niego absolutnie nie nadają..
Polecam:
http://www.futureproducers.com
http://www.mpc-forums.com
I tam opcje "search".
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
moim skromnym zdaniem teza o niepasowaniu konkretnych monitorów do określonych gatunków muzyki jest nonsensowna. No chyba, że mowa o jakichś wyjątkowo dziwacznych i nietypowych monitorach, ale Alesisy M1 absolutnie takie nie są, wręcz przeciwnie - są całkiem uniwersalne.
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
zgadzam sie w zupelnosci :)
nie ma czegos takiego jak "kompletne" nie nadawanie sie, monitory moga sie nadawac mniej lub bardziej, ale nigdy "kompletnie" (oczywiscie poza przypadkiem, kiedy sa potwornie kiepskie, ale w sumie wtedy tez moga sie przydac jako podstawka pod doniczke na przyklad ;) )
bierz alesisy, za ta cene nic lepszego nie dostaniesz
nie ma czegos takiego jak "kompletne" nie nadawanie sie, monitory moga sie nadawac mniej lub bardziej, ale nigdy "kompletnie" (oczywiscie poza przypadkiem, kiedy sa potwornie kiepskie, ale w sumie wtedy tez moga sie przydac jako podstawka pod doniczke na przyklad ;) )
bierz alesisy, za ta cene nic lepszego nie dostaniesz
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
...okej okej, ja to wszystko czytam i nasuwa sie pytanie:
skoro nie mam zadnego doswiadczenia z monitorami, nigdy nie mialem z nimi styku, a jak mowicie - "monitorow nalezy sie nauczyc" w sensie, ze dlugo trzeba z nimi popracowac, zeby je rozpracowac, to jak ja mam biorac jakis album do sklepu od razu to rozpoznac, ktory mi przypasuje? moze to smieszne, ale mam obawy, ze w ogole nie uslysze wiekszej roznicy miedzy nimi ..
...
**********************
Twoje obawy są bardzo uzasadnione. Żeby móc wiarygodnie ocenić właściwości monitorów, trzeba mieć odpowiednie doświadczenie. Ale jedną z najważniejszych cech monitorów jest neutralność, czyli brak zakolorowań, a tę może stwierdzić każde odpowiednio wrażliwe ucho porównując brzmienie odtwarzanych przez monitory instrumentów akustycznych z naturalnym brzmieniem tych instumentów. Dlatego właśnie wszelkie elektroniczne dźwięki są do takiej oceny nieprzydatne - brak odniesienia do rzeczywistości.
Moim zdaniem każdy kto na serio podchodzi pracy z dźwiękiem musi wiedzieć jak brzmi prawdziwy fortepian czy kontrabas czy orkiestra symfoniczna. A jeśli ktoś nie wie, to niech natychmiast zacznie chodzić na koncerty i nie zabiera się za kupowanie monitorów, dopóki się nie nauczy.
Oduck: wcale nie miałem zamiaru "punktować Twoich kolokwializmów", ale skoro już weszliśmy na ten temat, to według źródeł, którymi ja się posługuję realizacja jak najbardziej jest również określeniem procesu, a nie tylko czynności (oczywiście kwestia nomenklatury jest tu zupełnie akademicka i niewarta kruszenia kopii).
skoro nie mam zadnego doswiadczenia z monitorami, nigdy nie mialem z nimi styku, a jak mowicie - "monitorow nalezy sie nauczyc" w sensie, ze dlugo trzeba z nimi popracowac, zeby je rozpracowac, to jak ja mam biorac jakis album do sklepu od razu to rozpoznac, ktory mi przypasuje? moze to smieszne, ale mam obawy, ze w ogole nie uslysze wiekszej roznicy miedzy nimi ..

**********************
Twoje obawy są bardzo uzasadnione. Żeby móc wiarygodnie ocenić właściwości monitorów, trzeba mieć odpowiednie doświadczenie. Ale jedną z najważniejszych cech monitorów jest neutralność, czyli brak zakolorowań, a tę może stwierdzić każde odpowiednio wrażliwe ucho porównując brzmienie odtwarzanych przez monitory instrumentów akustycznych z naturalnym brzmieniem tych instumentów. Dlatego właśnie wszelkie elektroniczne dźwięki są do takiej oceny nieprzydatne - brak odniesienia do rzeczywistości.
Moim zdaniem każdy kto na serio podchodzi pracy z dźwiękiem musi wiedzieć jak brzmi prawdziwy fortepian czy kontrabas czy orkiestra symfoniczna. A jeśli ktoś nie wie, to niech natychmiast zacznie chodzić na koncerty i nie zabiera się za kupowanie monitorów, dopóki się nie nauczy.
Oduck: wcale nie miałem zamiaru "punktować Twoich kolokwializmów", ale skoro już weszliśmy na ten temat, to według źródeł, którymi ja się posługuję realizacja jak najbardziej jest również określeniem procesu, a nie tylko czynności (oczywiście kwestia nomenklatury jest tu zupełnie akademicka i niewarta kruszenia kopii).
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
MB, wchodzimy chyba na grzaski grunt :)bo zakladajac sytuacje, ze rzeczywiscie Pan kupujacy ma mozliwosc nagrania fortepianu i posluchania wiernosci w odwzorowaniu reczywistosci przez monitory, to pozostaje kwestia mikrofonizacji, wyboru mikrofonow, przedwzmacniaczy, przetwornikow, itd itp... czyli znowu powracamy do watku sw Graala, tylko w szerszym spektrum
problem chyba w tym, ze Ty mowisz o sytuacji idealnej i czysto teoretycznej, a niestety rzeczywistosc pokazuje co innego.. bo czy mozesz dla przykladu rzucic nazwe monitora ktory spelnia warunki podane przez Ciebie?
i nadal bede twierdzil, ze ocena monitorow TYLKO I WYLACZNIE na akustycznym, niezmasterowanym materiale nie daje pelnego obrazu.
elektronika rowniez swoje trzy grosze potrafi wtracic, i to calkiem istotne (nie znam zadnego instrumentu akustycznego oprocz moze organow, ktory potrafi tak skutecznie "przegwizdac" cale pasmo akustyczne i pokazac jak na dloni wszelkie wypuklosci i wkleslosci, jak np ostatnia plyta Yello - "The Eye". )
a najciekawsze jest to, ze ja zaczynalem od i specjalizuje sie w zasadzie wylacznie w nagraniach akustycznych: orkiestry, chory, kameralistyka, akustyczny jazz, itp . ale dlatego tez tym bardziej bede obstawal przy swoim :)
a co do nomenklatury to oczywiscie masz racje - przeciez i tak wiemy o co chodzi:) a nazw tyle, ile zrodel (chociaz tez twierdze ze moje prawidlowsze :D )
pozdr!
problem chyba w tym, ze Ty mowisz o sytuacji idealnej i czysto teoretycznej, a niestety rzeczywistosc pokazuje co innego.. bo czy mozesz dla przykladu rzucic nazwe monitora ktory spelnia warunki podane przez Ciebie?
i nadal bede twierdzil, ze ocena monitorow TYLKO I WYLACZNIE na akustycznym, niezmasterowanym materiale nie daje pelnego obrazu.
elektronika rowniez swoje trzy grosze potrafi wtracic, i to calkiem istotne (nie znam zadnego instrumentu akustycznego oprocz moze organow, ktory potrafi tak skutecznie "przegwizdac" cale pasmo akustyczne i pokazac jak na dloni wszelkie wypuklosci i wkleslosci, jak np ostatnia plyta Yello - "The Eye". )
a najciekawsze jest to, ze ja zaczynalem od i specjalizuje sie w zasadzie wylacznie w nagraniach akustycznych: orkiestry, chory, kameralistyka, akustyczny jazz, itp . ale dlatego tez tym bardziej bede obstawal przy swoim :)
a co do nomenklatury to oczywiscie masz racje - przeciez i tak wiemy o co chodzi:) a nazw tyle, ile zrodel (chociaz tez twierdze ze moje prawidlowsze :D )
pozdr!
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
dzięki jeszcze raz. Czy mógłbym w takim razie prosić o rzucenie jakimiś konkretami w modelach, jakie wartoby kupić? Dodam, że zajmuję się głównie muzyką elektroniczną, ale czasami także akustyczną lub symfoniczną. Głównie szeroko pojęta elektronika, ale też czasem inne. Przewinął się np kilka razy w temacie Behringer 2031a, ale też i inne. Które więc polecibyście mi szczególnie? Zawsze będzie to dla mnie dużą wskazówką, gdybym miał później przejść się do sklepu i już będę wiedział, czego szukać.
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
...jeśli już robimy rozdział etapu rejestracji (czy jak wolisz - nagrywania) od etapu realizacji (czy jak wolisz - miksu), to moim zdaniem do tego pierwszego monitory w ogóle nie są potrzebne, a raczej przydatne są słuchawki. Cechy monitorów o których wspomniałem (oczywiście, że ideał, ale do tego powinno się dążyć a nie do "fajnego" brzmienia) są potrzebne właśnie na etapie realizacji, a nie na etapie nagrania....
**********************
Tak jak dotąd zgadzałem się ze wszystkimi postami MB, tak teraz zwątpiłem w Twój autorytet ... Przecież dobrze zarejestrowane, brzmiące ślady są konieczne do zrobienia dobrego miksu. Sprawdzasz ustawienie mikrofonów na słuchawkach??
**********************
Tak jak dotąd zgadzałem się ze wszystkimi postami MB, tak teraz zwątpiłem w Twój autorytet ... Przecież dobrze zarejestrowane, brzmiące ślady są konieczne do zrobienia dobrego miksu. Sprawdzasz ustawienie mikrofonów na słuchawkach??
Re: Monitory - co, gdzie i jak?
...moim skromnym zdaniem teza o niepasowaniu konkretnych monitorów do określonych gatunków muzyki jest nonsensowna. No chyba, że mowa o jakichś wyjątkowo dziwacznych i nietypowych monitorach, ale Alesisy M1 absolutnie takie nie są, wręcz przeciwnie - są całkiem uniwersalne....
**********************
Absolutnie w sensie - są od nich lepsze w podobnym przedziale cenowym, jeśli chodzi o ten typ muzyki, ale wydawało mi się że tego nie muszę tak łopatologicznie pisać..
**********************
Absolutnie w sensie - są od nich lepsze w podobnym przedziale cenowym, jeśli chodzi o ten typ muzyki, ale wydawało mi się że tego nie muszę tak łopatologicznie pisać..