Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
-
psysutra
- Posty:596
- Rejestracja:czwartek 01 sty 2009, 00:00
Re: Equalizer graficzny vs parametryczny
Post
autor: psysutra » poniedziałek 05 lis 2012, 16:30
......Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Najbardziej przypadł mi do gustu DMG Audio EQuality. Bardzo przyjazny interfejs. A NobleQ musze sie jeszcze nauczyc krecic....
A ja ostatnio oglądałem pewne DVD, gdzie to pewien Pan pokazuje wszystko jak robi bębny. No i co zabawne używa takiego korektora tak w wersji DAW jak i klocka:
http://www.softube.com/trident_arange/Trident-ARange_Screenshot.jpg
Czyżby robił coś nie tak? A dodam, że bębny brzmią świetnie....
Ciekawe jaka jest dobroć tych filtrów :)
Stay Psychedelic People!
-
Darkthrone - Posty:243
- Rejestracja:czwartek 21 paź 2004, 00:00
Post
autor: Darkthrone » poniedziałek 05 lis 2012, 20:46
Czyżby robił coś nie tak? A dodam, że bębny brzmią świetnie....
Ciekawe jaka jest dobroć tych filtrów :)
A nie wiem, ale zapomniałem dodać, że pan nazywa się Ken Scotts
-
dr_After
- Posty:312
- Rejestracja:wtorek 25 gru 2007, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: dr_After » poniedziałek 05 lis 2012, 23:03
......Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Najbardziej przypadł mi do gustu DMG Audio EQuality. Bardzo przyjazny interfejs.
I bardzo dobre brzmienie. Świetny, przejrzysty - zarówno pod względem interfejsu, jak i brzmienia korektor.
(Niemal) ten sam poziom, co Oxford Native lub SSL Duende X-EQ.
-
DJOZD
- Posty:2591
- Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Post
autor: DJOZD » wtorek 06 lis 2012, 07:21
...Jeszcze jedno pytanie. Wyczytalem, zeby uzywac korektora sluchajac jednoczesnie innych sciezek, zeby miks byl OK. Czyli lepiej nie kreowac brzmienia stopy w trybie solo? (no chyba, ze we fragmencie utworu, gdzie gra bez innych instrumentow)...
Robisz zarówno tak jak też tak. Np. chcąc wyciągnąć odpowiedni klik stopy dobrze znaleść go w trybie solo. Potem dodajesz go lub odejmujesz z reszta ścieżek. Szukajac po omacku (kiedy wszystko gra i nieslyszysz dobrze drobnych zmian na korektorze) przykladowego klika stopy możesz stracić za dużo czasu. To tak w dużym uproszeniu. Pytasz to zakładam że nie masz dużego doświadczenia. A musisz wiedzieć że ja robię na każdy sposób. Wzaleznosci od potrzeby.
-
DJOZD
- Posty:2591
- Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Post
autor: DJOZD » wtorek 06 lis 2012, 08:04
Czasem też robię tak że koryguje sobie ślad w trybie solo - robię rozeznanie jaki wpływ na brzmienie mają moje ruchy korektorem (dlatego dobrze mieć korektor z możliwością regulacji w oknie graficznym). Następnie zeruje poziomy i robię to samo z resztą scieciek. To daje dobre rezultaty kiedy ma sie swiadomosc tego co sie kręci w korektorze.
-
DJOZD
- Posty:2591
- Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Post
autor: DJOZD » wtorek 06 lis 2012, 09:48
...
Jesli chodzi o stope, to lepiej najpierw uzyc kompresora czy korektora? Czy nie ma reguly?...
Jeśli chodzi o wszystko w aranżu, najlepiej użyć właściwego brzmienia, potem regulatora głośności.
Dopiero wtedy gdy jest źle zmienić brzmienie. A już dopiero na samiutkim końcu w akcie desperacji używasz korekcji i kompresji (kolejność dowolna, jednak korekcja przed kompresją działa nieliniowo).