Mastering w House - jak nie stracić punchu?
Dzięki Caroozo!
Jaki kompresor polecacie do delikatnego SC? Właśnie najlepiej z filtrem.
Do dużego duckingu używam darmowego Artillery z CM (kontrolowany przez midi) i tutaj sprawdza się bardzo. Ale nie sprawdza się (lub nie umiem go ogarnąć) do delikatnego SC uwalniającego stopę.
Robię w Cubasie, więc korzystam czasem z pokładowego kompresora, ale nie jest on intuicyjny w takim delikatnym SC.
Natomiast mój ulubiony ostatnio Raxx nie ma opcji SC :(
Jaki kompresor polecacie do delikatnego SC? Właśnie najlepiej z filtrem.
Do dużego duckingu używam darmowego Artillery z CM (kontrolowany przez midi) i tutaj sprawdza się bardzo. Ale nie sprawdza się (lub nie umiem go ogarnąć) do delikatnego SC uwalniającego stopę.
Robię w Cubasie, więc korzystam czasem z pokładowego kompresora, ale nie jest on intuicyjny w takim delikatnym SC.
Natomiast mój ulubiony ostatnio Raxx nie ma opcji SC :(
Klawisze, kompozycja, produkcja... :)
Re: Mastering w House - jak nie stracić punchu?
...
1. Stopa w moim mixie (w moim odczuciu) wybija się wystarczająco. Problem pojawia się po masteringu (tam w moim odczuciu niknie w głośnych momentach) - tak jak DJOZD zauważył wynika to z nieproporcjonalnego zgłośnienia stopy w mixie, która potem jest zlimitowana na masterze. Jeśli ściszę ją w mixie - to w mixie też zniknie. Innymi słowy - rozwiązaniem TEGO KONKRETNEGO problemu będzie użycie lepszego sampla, czy być może wynika to z nienajlepszej kompresji/eq na poziomie mixu? Czy stosuje się automatykę głośności na stopie?2. Czy zastosować jakiś minimalny side-chain na bas, tak by stopa była z nim w zgodzie? ...
Problem tutaj jest bardziej złożony, a opisany przezemnie element to tylko jeden z wielu. Stopa i bass pochłania bardzo dużo energii podczas gdy reszcie pasma totalnie brakuje prezencji i zwyczajnie nie spełnia swojej funkcji. Zobacz jak wygląda twój miks na analizatorze widma - spora dysproporcja pomiędzy pasmem do 160hz a resztą. Oznacza to błędy w miksie oraz błędy w doborze brzmień. I drogą jest kręcenie korektorem a wypełnienie pasma odpowiednimi brzmieniami lub zręczne manipulowanie proporcjami. Rozważyłbym też wymiane sekcji rytmicznej na taką która nabierze charakteru i prezencji.
Twój podstawowy problem z brzmieniem wynika z tego o czym piszę na tym forum od wielu lat. Czyli najważniejszą rzeczą która determinuje finalny nagranie jest etap kompozycji partii instrumentalnych oraz idealne dobranie brzmień. Tak powinien powstać "raz miks" który sam się obroni bez większych zabiegów.

1. Stopa w moim mixie (w moim odczuciu) wybija się wystarczająco. Problem pojawia się po masteringu (tam w moim odczuciu niknie w głośnych momentach) - tak jak DJOZD zauważył wynika to z nieproporcjonalnego zgłośnienia stopy w mixie, która potem jest zlimitowana na masterze. Jeśli ściszę ją w mixie - to w mixie też zniknie. Innymi słowy - rozwiązaniem TEGO KONKRETNEGO problemu będzie użycie lepszego sampla, czy być może wynika to z nienajlepszej kompresji/eq na poziomie mixu? Czy stosuje się automatykę głośności na stopie?2. Czy zastosować jakiś minimalny side-chain na bas, tak by stopa była z nim w zgodzie? ...
Problem tutaj jest bardziej złożony, a opisany przezemnie element to tylko jeden z wielu. Stopa i bass pochłania bardzo dużo energii podczas gdy reszcie pasma totalnie brakuje prezencji i zwyczajnie nie spełnia swojej funkcji. Zobacz jak wygląda twój miks na analizatorze widma - spora dysproporcja pomiędzy pasmem do 160hz a resztą. Oznacza to błędy w miksie oraz błędy w doborze brzmień. I drogą jest kręcenie korektorem a wypełnienie pasma odpowiednimi brzmieniami lub zręczne manipulowanie proporcjami. Rozważyłbym też wymiane sekcji rytmicznej na taką która nabierze charakteru i prezencji.
Twój podstawowy problem z brzmieniem wynika z tego o czym piszę na tym forum od wielu lat. Czyli najważniejszą rzeczą która determinuje finalny nagranie jest etap kompozycji partii instrumentalnych oraz idealne dobranie brzmień. Tak powinien powstać "raz miks" który sam się obroni bez większych zabiegów.

Re: Mastering w House - jak nie stracić punchu?
......
I drogą jest kręcenie korektorem a wypełnienie pasma odpowiednimi brzmieniami lub zręczne manipulowanie proporcjami. ...
Miało być: I drogą NIE jest kręcenie korektorem a wypełnienie pasma odpowiednimi brzmieniami lub zręczne manipulowanie proporcjami.
I drogą jest kręcenie korektorem a wypełnienie pasma odpowiednimi brzmieniami lub zręczne manipulowanie proporcjami. ...
Miało być: I drogą NIE jest kręcenie korektorem a wypełnienie pasma odpowiednimi brzmieniami lub zręczne manipulowanie proporcjami.
Re: Mastering w House - jak nie stracić punchu?
Jak byk widać też że kick najwięcej energii posiada w paśmie ok. 100hz. Oznacza to ze nie jest wymarzony kick do tego rodzaju muzyki. Koniecznie przemyśl jeszcze raz skład całego instrumentarium zanim zaczniesz szukać dziury w miksie za pomocą narzędzi.

Re: Mastering w House - jak nie stracić punchu?
...Jak byk widać też że kick najwięcej energii posiada w paśmie ok. 100hz. Oznacza to ze nie jest wymarzony kick do tego rodzaju muzyki. Koniecznie przemyśl jeszcze raz skład całego instrumentarium zanim zaczniesz szukać dziury w miksie za pomocą narzędzi. ...
Dzięki DJOZD! Szalenie jest to pomocne!
Rozumiem co masz na myśli, pozwolisz, że dopytam się o szczegóły wyrwane z kontekstu, a które ułatwią mi życie?
1. W których częstotliwościach stopa powinna się przebijać (w przypadku takiej muzyki i przekrojowo - jesli tylko chce ci sie pisac - )?
2. Jakie polecasz narzędzie do SC?
3. Jak wygląda dobre widmo? Stosunkowo wyrównane? (hiper podstawowe pytanie :) )
Klawisze, kompozycja, produkcja... :)
- chantizstudio
- Posty:419
- Rejestracja:sobota 26 maja 2007, 00:00
Re: Mastering w House - jak nie stracić punchu?
......Jak byk widać też że kick najwięcej energii posiada w paśmie ok. 100hz. Oznacza to ze nie jest wymarzony kick do tego rodzaju muzyki. Koniecznie przemyśl jeszcze raz skład całego instrumentarium zanim zaczniesz szukać dziury w miksie za pomocą narzędzi.
...
Dzięki DJOZD! Szalenie jest to pomocne!Rozumiem co masz na myśli, pozwolisz, że dopytam się o szczegóły wyrwane z kontekstu, a które ułatwią mi życie?1. W których częstotliwościach stopa powinna się przebijać (w przypadku takiej muzyki i przekrojowo - jesli tylko chce ci sie pisac - )?2. Jakie polecasz narzędzie do SC?3. Jak wygląda dobre widmo? Stosunkowo wyrównane? (hiper podstawowe pytanie :) ) ...
Z całym szacunkiem ale ......Odnoszę wrażenie ze zabierasz się od tyłka strony do tego.
cyt''Jak wygląda dobre widmo? Stosunkowo wyrównane?''
Załaduj kilka wavów swoich ulubionych piosenek (tych profesjonalnych) i zobacz jak analizator widma pokazuje częstotliwości.
cyt2''W których częstotliwościach stopa powinna się przebijać (w przypadku takiej muzyki i przekrojowo - jesli tylko chce ci sie pisac - )''
To nie jest takie oczywiste. To zależy od wielu czynników. Takich jak samo brzmienie stopy, jej charakter jak i cały miks. Warto zaopatrzyć się w dobrej jakości próbki które już są zoptymalizowane (np vengeance) by ułatwić sobie życie . Do tego warto nauczyć się krytycznej analizy i porównywać swoją muzykę z profesjonalnymi piosenkami.
pozdrawiam

Dzięki DJOZD! Szalenie jest to pomocne!Rozumiem co masz na myśli, pozwolisz, że dopytam się o szczegóły wyrwane z kontekstu, a które ułatwią mi życie?1. W których częstotliwościach stopa powinna się przebijać (w przypadku takiej muzyki i przekrojowo - jesli tylko chce ci sie pisac - )?2. Jakie polecasz narzędzie do SC?3. Jak wygląda dobre widmo? Stosunkowo wyrównane? (hiper podstawowe pytanie :) ) ...
Z całym szacunkiem ale ......Odnoszę wrażenie ze zabierasz się od tyłka strony do tego.
cyt''Jak wygląda dobre widmo? Stosunkowo wyrównane?''
Załaduj kilka wavów swoich ulubionych piosenek (tych profesjonalnych) i zobacz jak analizator widma pokazuje częstotliwości.
cyt2''W których częstotliwościach stopa powinna się przebijać (w przypadku takiej muzyki i przekrojowo - jesli tylko chce ci sie pisac - )''
To nie jest takie oczywiste. To zależy od wielu czynników. Takich jak samo brzmienie stopy, jej charakter jak i cały miks. Warto zaopatrzyć się w dobrej jakości próbki które już są zoptymalizowane (np vengeance) by ułatwić sobie życie . Do tego warto nauczyć się krytycznej analizy i porównywać swoją muzykę z profesjonalnymi piosenkami.
pozdrawiam
''po to są gały w syntezatorach , zeby kręcić aż uzyska się to czego się szuka'' AdamZ