Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
l KSM 27, przypuszczam, że warto było by doskładać do wersji 32.., niestety, budżet mam ograniczony ..... ...
**********************
Nie zetknąłem się z nim, ale słyszałem bardzo pochlebne recenzje. Ponoć mocno przypomina brzmieniem dużo droższy i ceniony za oceanem KSM 44, w przeciwieństwie do KSM 32, który brzmi nieco inaczej. Myślę, że godny uwagi może być też nowy AKG Perception 420, trza by go przetestować ;)
Ogólnie lubię mikrofony Shure, to takie brzmienie, z którym nie wtopisz, choć oczywiście wszystko jest kwestią gustu. A próbowałeś SM 81? Zacny i uniwersalny mikrofon, choć mała membrana, bardzo przydatny.
Pozdrówka - Leff
**********************
Nie zetknąłem się z nim, ale słyszałem bardzo pochlebne recenzje. Ponoć mocno przypomina brzmieniem dużo droższy i ceniony za oceanem KSM 44, w przeciwieństwie do KSM 32, który brzmi nieco inaczej. Myślę, że godny uwagi może być też nowy AKG Perception 420, trza by go przetestować ;)
Ogólnie lubię mikrofony Shure, to takie brzmienie, z którym nie wtopisz, choć oczywiście wszystko jest kwestią gustu. A próbowałeś SM 81? Zacny i uniwersalny mikrofon, choć mała membrana, bardzo przydatny.
Pozdrówka - Leff
Leff - Szczecin
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
zapomniałem o GT57.... to świetny mic do pudła, miałem go kilka miesięcy i byłem.... "ciepło" przy rejestracji akustycznego pudła zawsze zaskoczony.... myślę, że to mic równie dobry do dalszych planów np . ambientu bębnóy. Wychodzi więc na to, że pole się zawęża, GT57 na ebay w Niemczech kosztuje niecałe 1300 zł za sztuke nówka, 2 typ to właśnie Shure KSM27.... fajnie było by, taki mic się sprawdził także przy rejestracji Chóru, żywego pianina ii całego kwartetu smyczkowego i boku chodzby SE3A ?
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
do pudła gitary nadaje się tylko duża membrana...
Tu musze powiedziec, ze mam rozne doswiadczenia... Bardzo czesto paluszek jest lepszy, zwlaszcza w gestym miksie.
Tu musze powiedziec, ze mam rozne doswiadczenia... Bardzo czesto paluszek jest lepszy, zwlaszcza w gestym miksie.
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
...SE3 zostało zastąpione przez SE4. To dobre mikrofony, ale do pudła gitary nadaje się tylko duża membrana.
...
**********************
taaaa??? A to ciekawe... Kłócić się nie będę
Pozdro
Groover
...
**********************
taaaa??? A to ciekawe... Kłócić się nie będę

Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
Gusta są różne, jednakże standardem na pudło jest duża membrana, a paluszek "na gryf". IHMO tylko duża zapewni "szerokie" brzmienie.
[addsig]
[addsig]
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
Tu musze powiedziec, ze mam rozne doswiadczenia... Bardzo czesto paluszek jest lepszy, zwlaszcza w gestym miksie....
**********************
Pewnie ostrzejszy/ agresywniejszy i dla tego przebija. W takim przypadku to jasne
[addsig]
**********************
Pewnie ostrzejszy/ agresywniejszy i dla tego przebija. W takim przypadku to jasne

[addsig]
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
...Tu musze powiedziec, ze mam rozne doswiadczenia... Bardzo czesto paluszek jest lepszy, zwlaszcza w gestym miksie....
**********************
Pewnie ostrzejszy/ agresywniejszy i dla tego przebija. W takim przypadku to jasne
...
**********************
A nie - to nie gora jest problemem, tylko dol. I tak sie wywala
**********************
Pewnie ostrzejszy/ agresywniejszy i dla tego przebija. W takim przypadku to jasne

...
**********************
A nie - to nie gora jest problemem, tylko dol. I tak sie wywala

Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
Nie wiem, czy nie zrozumiałeś mnie na wspak.
[addsig]
[addsig]
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
...Nie wiem, czy nie zrozumiałeś mnie na wspak.
...
**********************
Mozliwe, mi tam zreszta wszystko jedno. Jak mam wybor, to wole paluszek, jak nie, to stawiam co mam. Podciac dol nie problem. Generalnie lepszy mikrofon jest lepszy, co do tego nie ma watpliwosci. Uwazam, ze pisanie "na gitare tylko duza membrana" to zdecydowana przesada, bo w tym konkretnym przypadku zdania sa conajmniej podzielone. Oczywiscie Twoje zdanie rozumiem i szanuje, ale powszechna opinia to chyba jednak nie jest...
...
**********************
Mozliwe, mi tam zreszta wszystko jedno. Jak mam wybor, to wole paluszek, jak nie, to stawiam co mam. Podciac dol nie problem. Generalnie lepszy mikrofon jest lepszy, co do tego nie ma watpliwosci. Uwazam, ze pisanie "na gitare tylko duza membrana" to zdecydowana przesada, bo w tym konkretnym przypadku zdania sa conajmniej podzielone. Oczywiscie Twoje zdanie rozumiem i szanuje, ale powszechna opinia to chyba jednak nie jest...
Re: Mikrofony wielkomembramowe - jakie?
**********************
Mozliwe, mi tam zreszta wszystko jedno. Jak mam wybor, to wole paluszek, jak nie, to stawiam co mam. Podciac dol nie problem. Generalnie lepszy mikrofon jest lepszy, co do tego nie ma watpliwosci. Uwazam, ze pisanie "na gitare tylko duza membrana" to zdecydowana przesada, bo w tym konkretnym przypadku zdania sa conajmniej podzielone. Oczywiscie Twoje zdanie rozumiem i szanuje, ale powszechna opinia to chyba jednak nie jest......
**********************
A jaki paluszek preferujesz ?
Ciekawy artykuł na temat nagrywania gitary akustycznej, napisany przez Macieja Dobrskiego, znajduje się w archiwalnym numerze EIS 11/2002 s25. Większość fotografii przedstawia sytuacje stereofonicznego omikrofonowania gitary "duża membraną" w okolicach pudła i paluszkiem na gryf. Sam preferuje tą metodę, nawet gdy ścieżkę gitary planuje później zgrać do mono. Wychodzę z założenia, że lepiej mieć więcej i redukować niż mieć mniej i nagrywać ponownie. Można oszczędzić wiele czasu a i pewne "zagrania" nie powtarzają się zbyt często
Jednak duża membrana daje szerszą powierzchnię, która w tym przypadku "czyni dobro". Brzmi to pełniej i szerzej. Tą samą tendencje omikrofonowania "akustyka" często widywałem u innych realizatorów, ale wiadomo że to kwestia gustu.
[addsig]
Mozliwe, mi tam zreszta wszystko jedno. Jak mam wybor, to wole paluszek, jak nie, to stawiam co mam. Podciac dol nie problem. Generalnie lepszy mikrofon jest lepszy, co do tego nie ma watpliwosci. Uwazam, ze pisanie "na gitare tylko duza membrana" to zdecydowana przesada, bo w tym konkretnym przypadku zdania sa conajmniej podzielone. Oczywiscie Twoje zdanie rozumiem i szanuje, ale powszechna opinia to chyba jednak nie jest......
**********************
A jaki paluszek preferujesz ?
Ciekawy artykuł na temat nagrywania gitary akustycznej, napisany przez Macieja Dobrskiego, znajduje się w archiwalnym numerze EIS 11/2002 s25. Większość fotografii przedstawia sytuacje stereofonicznego omikrofonowania gitary "duża membraną" w okolicach pudła i paluszkiem na gryf. Sam preferuje tą metodę, nawet gdy ścieżkę gitary planuje później zgrać do mono. Wychodzę z założenia, że lepiej mieć więcej i redukować niż mieć mniej i nagrywać ponownie. Można oszczędzić wiele czasu a i pewne "zagrania" nie powtarzają się zbyt często

Jednak duża membrana daje szerszą powierzchnię, która w tym przypadku "czyni dobro". Brzmi to pełniej i szerzej. Tą samą tendencje omikrofonowania "akustyka" często widywałem u innych realizatorów, ale wiadomo że to kwestia gustu.

[addsig]
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]