Przester cyfrowy

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
LSS_studio
Posty:2
Rejestracja:czwartek 01 cze 2006, 00:00
Przester cyfrowy

Post autor: LSS_studio » niedziela 04 cze 2006, 23:58

Witam, raz jeszcze.
Czy zakup dbx160 A
Ochroni mnie przed nieprzyjemnymi peakami.

A wiemy jak te peaki w wersji cyfrowej brzmia.
Stad pytanie. Bo rozumiem ze powinienem sobie gdzies ten limiterek umiescic. Jeszcze jak ktos by byl tak dobry i poweidziałw jakiej kolejności.

Bo nadzien dzisiejszy bym umieszczal tak:
Majk >preamp>limiter> karta dzwiękowa

Dziękuje i pozdrawiam.


j.bravo
Posty:386
Rejestracja:środa 01 wrz 2004, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: j.bravo » poniedziałek 05 cze 2006, 02:18

Kolejnosc w torze dobra. Najlepiej zabezpieczysz sie przed przesterem cyfrowym nagrywajac w 24 bitach i ciszej, -6dB maksymalnie. Rozgrzewanie do czerwonosci przetwornika analogowo-cyfrowego nie poprawi brzmienia, a walka z szumami przy nagrywaniu kilku sladow audio jest bez sensu. Np. w instrukcji do drogiego przetwornika Lucid AD9624 napisane jest, zeby wysterowac sygnal w okolicach -18 do -12 dB. A kompresor traktuj jako narzedzie do kreacji brzmienia, w drugiej kolejnosci do redukcji szczytow, no chyba ze nadajesz bezposrenio w eter ...
Jestem przystojny i młody

Awatar użytkownika
Jassio
Posty:241
Rejestracja:niedziela 23 sty 2005, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: Jassio » poniedziałek 05 cze 2006, 02:32

...Kolejnosc w torze dobra. Najlepiej zabezpieczysz sie przed przesterem cyfrowym nagrywajac w 24 bitach i ciszej, -6dB maksymalnie. Rozgrzewanie do czerwonosci przetwornika analogowo-cyfrowego nie poprawi brzmienia(...)
**********************

Skąd ta myśl? Jakie jest uzasadnienie niewysterowania sygnału na wejsciu przetwornika?!
[addsig]
Świat bez muzyki byłby monofoniczny,
a tak jest wielowymiarowy.

Awatar użytkownika
Dobmatt
Posty:462
Rejestracja:środa 13 mar 2002, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: Dobmatt » poniedziałek 05 cze 2006, 07:07

......Kolejnosc w torze dobra. Najlepiej zabezpieczysz sie przed przesterem cyfrowym nagrywajac w 24 bitach i ciszej, -6dB maksymalnie. Rozgrzewanie do czerwonosci przetwornika analogowo-cyfrowego nie poprawi brzmienia(...)
**********************

Skąd ta myśl? Jakie jest uzasadnienie niewysterowania sygnału na wejsciu przetwornika?!
...
**********************

Ta myśl wynika z teorii próbkowania, które przy 24-bitowej rozdzielczości ma znacznie większą dynamikę (odstęp między poziomem szumu i sygnałem). W związku z tym możesz spokojnie obniżyć poziom sygnału o kilka decybeli i operować z bezpiecznym zapasem od góry (headroom). Oprócz jakości jest to drugi istotny benefit nagrywania 24-bit.

MD
Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.

Awatar użytkownika
Jassio
Posty:241
Rejestracja:niedziela 23 sty 2005, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: Jassio » poniedziałek 05 cze 2006, 11:06

No tak, ale mimo to powinno się dążyć do maksymalnego wysterowania, prawda?! Komfort 24-bitów jest niezastopiąny, ale interesuje mnie czy to jedyna korzysc, skoro uwaga producenta jest następująca: "w instrukcji do drogiego przetwornika Lucid AD9624 napisane jest, zeby wysterowac sygnal w okolicach -18 do -12 dB." W tych słowach czuję jakby ktos chciał powiedzieć: "w okolicach -18 do -12 dB odnajdziesz najlepsze brzmienie" co mnie zaskoczyło i nie widziałem uzsadnienia takiej myśli.
[addsig]
Świat bez muzyki byłby monofoniczny,
a tak jest wielowymiarowy.

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: szkudlik » poniedziałek 05 cze 2006, 11:16

...No tak, ale mimo to powinno się dążyć do maksymalnego wysterowania, prawda?! Komfort 24-bitów jest niezastopiąny, ale interesuje mnie czy to jedyna korzysc, skoro uwaga producenta jest następująca: "w instrukcji do drogiego przetwornika Lucid AD9624 napisane jest, zeby wysterowac sygnal w okolicach -18 do -12 dB." W tych słowach czuję jakby ktos chciał powiedzieć: "w okolicach -18 do -12 dB odnajdziesz najlepsze brzmienie" co mnie zaskoczyło i nie widziałem uzsadnienia takiej myśli.
...
**********************

Tak, osiągniesz najlepsze brzmienie bo nie będzie przesterów w razie gdy źródło sygnału ryknie głośniej lub mocno szarpnie strunę

było o tym juz 1467568534324 razy...

[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: grembo » poniedziałek 05 cze 2006, 14:02

A wiec jednak.... ja zawsze dazylem do -3db a i atk pozniej trzeba bylo to sciszac, bo nie bylem w stanie zapanowac nad glosnoscia calosci miksu :) le z tym 12-18db to jestem zaszokowany...

Ja bym marzyl o preampie ktory ma kompresor na wejsciu :) mam taka wokalistke ktora strasznie trudno ustawic przy miku - straszne roznice dynamiczne i juz kilka razy mialem pieknie zmiazdzona probke - po brzmieniu sadze ze peak byl analogowy (jakis charkot). Nasycenie/gain maja chyba wplyw na brzmienie - chcac duzo dodac to cos fajnego z preampou latwo dojsc do przesterowania. Wskaznik mam tylko output :(

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: szkudlik » poniedziałek 05 cze 2006, 14:57

chcac duzo dodac to cos fajnego z preampou latwo dojsc do przesterowania.
**********************

Oczywiście, wbrew opiniom "fachowców" od absolutnej konieczności wstawiania kompresora przed przetowrnikiem A/C preamp, szzcególnie lampowy, jest znacznie łatwiej przesterować niż wspomniany przetwornik.

Sposób na to jest taki, stosuj dobry tranzystorowy "czysty" preamp, którego zakres dynamiczny jest znacznie większy niż czegoś "fajnego", nagrywaj czysty sygnał, następnie w insert (przy mixie) wepnij łańcuch: łagodny kompresor z kolankiem (dla ustabilizowania poziomu) oraz twój "fajny" preamp (najlepiej wykorzystać jego wejście instrumentalne) - w tym momencie będzie on robił po prostu jako ocieplacz czy exiter (w zależności od jego charakteru) a ty zachowujesz pełną kontrolę nad całym procesem i masz możliwośc poprawki (zmnieszenia nasycenia prampu albo zwiększenia kompresji, ew. zadziałania z automatyką mixu) jeżeli się okaże że w któryms momencie ciepełko zmieniło się w charkot.

[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Przester cyfrowy

Post autor: grembo » poniedziałek 05 cze 2006, 15:40

Sposób na to jest taki, stosuj dobry tranzystorowy "czysty" preamp, którego zakres dynamiczny jest znacznie większy niż czegoś "fajnego", nagrywaj czysty sygnał, następnie w insert (przy mixie) wepnij łańcuch: łagodny kompresor z kolankiem (dla ustabilizowania poziomu) oraz twój "fajny" preamp (najlepiej wykorzystać jego wejście instrumentalne) - w tym momencie będzie on robił po prostu jako ocieplacz czy exiter (w zależności od jego charakteru) a ty zachowujesz pełną kontrolę nad całym procesem i masz możliwośc poprawki (zmnieszenia nasycenia prampu albo zwiększenia kompresji, ew. zadziałania z automatyką mixu) jeżeli się okaże że w któryms momencie ciepełko zmieniło się w charkot.

...
**********************

...jestem ofiara fascynacji lampami :) ...ktora sie uwolnila od rojen o dobrym preampie lampowym poniezej 3-4000 zeta.

Teraz czekam na preamp + kompresor FMR (tranzystorowe czyli raczej przezroczyste). Mam nadzieje ze to produkt dopracowany.

Wszystkie ludzie mowia zeby dbac o jak najwyzsza jakosc linii analogowej. Tylko ze ustawienie gain przy niektrorych instrumentach okazuje sie czasem byc rosyjska ruletka. W manaulu do highendowego preampu tranzyst GreatRiver pisza ze gain powinno byc jak najwzysze, wtedy to co pojdzie do przetwornika bedzie, powiedzmy (o ile zrozumialem ten pelen przymiotnikow przedziwnych fragment), najbogatsze. Z tego co wyczytywalem w prasie i na tym forum zrozumialem ze bogactwo harmoniczne tworzy lampa.... teraz wiem, ze moze dobra.

Stad tak jak zalozyciel tego postu proboje zawsze uzyskac jak najwyzsze wzmocnienie do AD.

Preamp ktorym dysponuje ART Studio V3 w parze z mikiem Oktava mk220 daje bardzo ciemny dzwiek, ktrego raczej nie chce wlaczac pozniej we wspomniany przez Ciebie lancuch. Ale metode zapamietam i zastosuje ja gdy miec juz bede wspomniany rack FMR


ODPOWIEDZ