Monitory audiofilskie do mixu?
No wlasnie.Skoro kultowe monitory NS10 nie graja liniowo, a robi sie na nich swietne miksy, to czemu nie np.B&W? ...
**********************
Może inaczej. Na jakich monitorach do tej pory pracowałeś/-jesz?
**********************
Może inaczej. Na jakich monitorach do tej pory pracowałeś/-jesz?
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
No wlasnie.Skoro kultowe monitory NS10 nie graja liniowo, a robi sie na nich swietne miksy, to czemu nie np.B&W? ...
**********************
NS-y sa specjalnie 'wypaczone', jesli je znasz, lepiej sie na nich ustawia proporcje. Nie wiem jak u innych, ale pierwsze moje spotkania z NS-ami byly stwierdzeniem, ze fatalnie "kartonowo" graja, a przyzwyczailem sie do nich w ciagu chyba kilkunastu dni. Do wielu innych glosnikow nie moge sie przyzwyczaic do dzisiaj. Opinie ludzi sa sprzeczne, jednak z jakiegos powodu kolumny sa popularne na calym swiecie...
Trzy lata temu na prmb opisywalem taki przypadek. Dodam, ze kilka tygodni wstecz mialem okazje znowu sie zderzyc z takim sprzetem i swoja opinie jak najbardziej podtrzymuje.
**********************
NS-y sa specjalnie 'wypaczone', jesli je znasz, lepiej sie na nich ustawia proporcje. Nie wiem jak u innych, ale pierwsze moje spotkania z NS-ami byly stwierdzeniem, ze fatalnie "kartonowo" graja, a przyzwyczailem sie do nich w ciagu chyba kilkunastu dni. Do wielu innych glosnikow nie moge sie przyzwyczaic do dzisiaj. Opinie ludzi sa sprzeczne, jednak z jakiegos powodu kolumny sa popularne na calym swiecie...
Trzy lata temu na prmb opisywalem taki przypadek. Dodam, ze kilka tygodni wstecz mialem okazje znowu sie zderzyc z takim sprzetem i swoja opinie jak najbardziej podtrzymuje.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
... Wielu realizatorów w swych szanownych głowach ma odciśnięty fingerprint konkretnych (nie koniecznie liniowych) paczek i do tego wzoru odpowiednio nagrywają/miksują/masterują. Ot, przykład pierwszy z brzegu - NS10. Takie paczki się po prostu zna na wylot....
Bylby to ciezki i niekomfortowy zawod, jesli trzeba miec caly czas zapiety equalizer "w glowie", zeby potem na innych sprzetach brzmialo dobrze
Dobrze ma brzmiec na tym, co mamy. Potem weryfikacja na innych sprzetach, w innych pomieszczeniach itepe i jest ocena przydatnosci monitorow do miksu.
NS-y wypadaja zwyciesko ale basu na nich sie nie skontroluje, dlatego w klasycznej rezyserce, oprocz NS-ow zawsze sa monitory dalekiego pola.
Bylby to ciezki i niekomfortowy zawod, jesli trzeba miec caly czas zapiety equalizer "w glowie", zeby potem na innych sprzetach brzmialo dobrze

Dobrze ma brzmiec na tym, co mamy. Potem weryfikacja na innych sprzetach, w innych pomieszczeniach itepe i jest ocena przydatnosci monitorow do miksu.
NS-y wypadaja zwyciesko ale basu na nich sie nie skontroluje, dlatego w klasycznej rezyserce, oprocz NS-ow zawsze sa monitory dalekiego pola.
Jestem przystojny i młody
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
Bylby to ciezki i niekomfortowy zawod, jesli trzeba miec caly czas zapiety equalizer "w glowie", zeby potem na innych sprzetach brzmialo dobrze
Praktyka, praktyce nie równa. Nie mniej jednak znam wielu realizatorów, którzy pracują na nobliwych JBLach i Tannoyach, które są dalekie od tego co np. proponuje ADAM S3A (IMO najlepsza paczka jeśli chodzi o przełożenie studio/reszta świata).
Znają swoje pomieszczenie i odsłuchy, ot co. Dlatego między innymi nie zwalnia się starych i zrzędzących realizatorów
To był żart

Praktyka, praktyce nie równa. Nie mniej jednak znam wielu realizatorów, którzy pracują na nobliwych JBLach i Tannoyach, które są dalekie od tego co np. proponuje ADAM S3A (IMO najlepsza paczka jeśli chodzi o przełożenie studio/reszta świata).
Znają swoje pomieszczenie i odsłuchy, ot co. Dlatego między innymi nie zwalnia się starych i zrzędzących realizatorów

To był żart

Re: Monitory audiofilskie do mixu?
Mix powinien być taki, aby na kiepskich głośnikach też się dało słuchać.
Porównajcie na zwykłych głośnikach /np w telewizorze/ różne nagrania.
Ja od początku lat 90-tych podczas zgrania słuchałem na Auratone'ach i mono.
Później sprawdzałem na dużych, czy nie ma przewałki niskich lub wysokich częstotliwości.
Porównajcie na zwykłych głośnikach /np w telewizorze/ różne nagrania.
Ja od początku lat 90-tych podczas zgrania słuchałem na Auratone'ach i mono.
Później sprawdzałem na dużych, czy nie ma przewałki niskich lub wysokich częstotliwości.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
ja mam kolumny audiofislkie (PSB Century 500i) i ..... nic sie nie da na nich zrobic :( wiecej robie na sluchawkac - dlatego czekam na zamowione ADAM a7
Zgadzam sie z MB, mastering jeszcze - i to od biedy- da sie zrobic - ale to trzeba znac te kolumny lat 20, a wszystko za szynko teraz rotuje :)
Wiele plyt robiono na ALtusach (nie powiem Wam jakie....) , ale dlatego ze ludzie je znali, szanowali i wiedzieli ze na wiecej ich nie stac... i zamaist rzezbic to pracowali :))))))
Zgadzam sie z MB, mastering jeszcze - i to od biedy- da sie zrobic - ale to trzeba znac te kolumny lat 20, a wszystko za szynko teraz rotuje :)
Wiele plyt robiono na ALtusach (nie powiem Wam jakie....) , ale dlatego ze ludzie je znali, szanowali i wiedzieli ze na wiecej ich nie stac... i zamaist rzezbic to pracowali :))))))
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
...Praktyka, praktyce nie równa. Nie mniej jednak znam wielu realizatorów, którzy pracują na nobliwych JBLach i Tannoyach, które są dalekie od tego co np. proponuje ADAM S3A (IMO najlepsza paczka jeśli chodzi o przełożenie studio/reszta świata)...
Masz na mysli realizatorow zwiazanych z jednym miejscem? Jesli tak, to czy poradzili by sobie w innym, nie znanym sobie studiu np. w Londynie? Odp: jak by byly NS-y plus duze w scianie, to pewnie tak
Masz na mysli realizatorow zwiazanych z jednym miejscem? Jesli tak, to czy poradzili by sobie w innym, nie znanym sobie studiu np. w Londynie? Odp: jak by byly NS-y plus duze w scianie, to pewnie tak

Jestem przystojny i młody
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
...Czy monitory audiofilskie nadają się do mixu.Z tego co wiem monitory na których słuchają audiofile np. B&W grają równo, płasko, liniowo.Czy nie o to chodzi w pracy nad dźwiękiem?
**********************
No to raczej bzdura. Ich zadanie jest zupełnie odwrotne. Audiofilski sprzęt ma ładnie grać i ładnie upiększać. Miks zrobiony na nich będzie ładnie grał tylko na nich.
... przezczytałem takie stwierdzenie, że "...nawet najlepsza i najdroższa wieża, czy najwyższej klasy odsłuch Hi-Fi..., nie zdołaja zastąpić najsłabszych monitorów studyjnych - jakie by one nie były..."
**********************
A to też bzdura. Nie polecam miksowania na najsłabszych "monitorach studyjnych" cokolwiek to znaczy
Ja polecam trenować ucho bo od tego zależy 100% dobrego miksu
Masz na mysli realizatorow zwiazanych z jednym miejscem? Jesli tak, to czy poradzili by sobie w innym, nie znanym sobie studiu np. w Londynie?
**********************
Tak bo ich narzędziem są uszy i to perfekcyjnie wyuczone dźwięku.
**********************
No to raczej bzdura. Ich zadanie jest zupełnie odwrotne. Audiofilski sprzęt ma ładnie grać i ładnie upiększać. Miks zrobiony na nich będzie ładnie grał tylko na nich.
... przezczytałem takie stwierdzenie, że "...nawet najlepsza i najdroższa wieża, czy najwyższej klasy odsłuch Hi-Fi..., nie zdołaja zastąpić najsłabszych monitorów studyjnych - jakie by one nie były..."
**********************
A to też bzdura. Nie polecam miksowania na najsłabszych "monitorach studyjnych" cokolwiek to znaczy

Ja polecam trenować ucho bo od tego zależy 100% dobrego miksu

Masz na mysli realizatorow zwiazanych z jednym miejscem? Jesli tak, to czy poradzili by sobie w innym, nie znanym sobie studiu np. w Londynie?
**********************
Tak bo ich narzędziem są uszy i to perfekcyjnie wyuczone dźwięku.
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
NS-y sa specjalnie 'wypaczone', jesli je znasz, lepiej sie na nich ustawia proporcje. Nie wiem jak u innych, ale pierwsze moje spotkania z NS-ami byly stwierdzeniem, ze fatalnie "kartonowo" graja, a przyzwyczailem sie do nich w ciagu chyba kilkunastu dni. Do wielu innych glosnikow nie moge sie przyzwyczaic do dzisiaj. Opinie ludzi sa sprzeczne, jednak z jakiegos powodu kolumny sa popularne na calym swiecie...
************************
Przy moim pierwszym spotkaniu z NS10,bardziej niż na brzmieniu skupiłem się na rozkładaniu nagrania na czynniki pierwsze. Nie pracowałem na nich dłużej, ale wydaje mi się, że jeśli chodzi o poprawne ustawianie proporcji są bardzo sprzyjające. Ja tak nie mogę przyzwyczaić się do ADAM P22. Fakt, że pomieszczenie nie sprzyja jeśli chodzi o częstotliwości, ale mam problemy z "kreowaniem przestrzeni" w miksie. Wszelkie pogłosy itd. Może to przez dobitny środek, bo odsłuchując w warunkach domowych z owej przestrzeni mało pozostaje :) Jaki to ma związek z tematem? Moje zdanie jest takie. Grunt, to żeby kolumny dobrze znać. Wiedzieć tak po prostu "jak u mnie będzie buceć, to u innych będzie dopse". Osobiście robię tak, że wstępny miks (panorama, poziomy, kompresja) robię na Adam-ach w studio (bo tam to dobrze słyszę), a resztę tj. końcowa korekcja (automatycznie lekka poprawka poziomów) w domu. Paczek w domu nie mam świetnych, ale po prostu je dobrze znam i jestem do nich po wielu latach przyzwyczajony.
Z powodu braku alternatywnego odsłuchu po wstępnym zgraniu latam po znajomych :) Dlatego uważam, że żadne paczki nie gwarantują "sukcesu". Jeśli komuś dobrze pracuje się na zestawach tzw. "audiofilskich", to czemu nie. A liniowość brzmienia? A czy to ważne :) Ważne, żeby znać i przyzwyczaić się. W tej materii nie ma reguł. To ma ładnie zabrzmieć i tyle. Jeśli miałbym własne studio, to na pewno postarałbym się o alternatywny odsłuch w postaci paczek audiofilskich.
Pozdrawiam/Zone
P.S. Witam wielu, po dłuugiej przerwie.
************************
Przy moim pierwszym spotkaniu z NS10,bardziej niż na brzmieniu skupiłem się na rozkładaniu nagrania na czynniki pierwsze. Nie pracowałem na nich dłużej, ale wydaje mi się, że jeśli chodzi o poprawne ustawianie proporcji są bardzo sprzyjające. Ja tak nie mogę przyzwyczaić się do ADAM P22. Fakt, że pomieszczenie nie sprzyja jeśli chodzi o częstotliwości, ale mam problemy z "kreowaniem przestrzeni" w miksie. Wszelkie pogłosy itd. Może to przez dobitny środek, bo odsłuchując w warunkach domowych z owej przestrzeni mało pozostaje :) Jaki to ma związek z tematem? Moje zdanie jest takie. Grunt, to żeby kolumny dobrze znać. Wiedzieć tak po prostu "jak u mnie będzie buceć, to u innych będzie dopse". Osobiście robię tak, że wstępny miks (panorama, poziomy, kompresja) robię na Adam-ach w studio (bo tam to dobrze słyszę), a resztę tj. końcowa korekcja (automatycznie lekka poprawka poziomów) w domu. Paczek w domu nie mam świetnych, ale po prostu je dobrze znam i jestem do nich po wielu latach przyzwyczajony.
Z powodu braku alternatywnego odsłuchu po wstępnym zgraniu latam po znajomych :) Dlatego uważam, że żadne paczki nie gwarantują "sukcesu". Jeśli komuś dobrze pracuje się na zestawach tzw. "audiofilskich", to czemu nie. A liniowość brzmienia? A czy to ważne :) Ważne, żeby znać i przyzwyczaić się. W tej materii nie ma reguł. To ma ładnie zabrzmieć i tyle. Jeśli miałbym własne studio, to na pewno postarałbym się o alternatywny odsłuch w postaci paczek audiofilskich.
Pozdrawiam/Zone
P.S. Witam wielu, po dłuugiej przerwie.
Sanok
Re: Monitory audiofilskie do mixu?
Ja tak nie mogę przyzwyczaić się do ADAM P22.
*******************************
Mam to samo z P22
Przy klasyce mi pasuja, przy muzyce rozrywkowej musze konfrontowac z innymi glosnikami dla pewnosci.
*******************************
Mam to samo z P22

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!