System zarządzania monitorami w studio...
......Jest jeszcze
SM Pro-Audio...
**********************
ale kupowac kolumny za 20000 i podlaczac do nich tandetny waski przelyk?
**********************
co rozumiesz przez tandetny? zazwyczaj im prostszy przełącznik tym krótsza ścieżka sygnału i tym mniejsza szansa na zepsucie czegokolwiek. Tak na zdrowy rozum, to w tego typu urządzeniach o trywialnej konstrukcji trzeba się naprawdę bardzo bardzo postarać, żeby cokolwiek zepsuć i nie sądzę, żeby jakakolwiek firma mająca minimalne doświadczenie w technie audio wyprodukowała przełącznik wejść degradujący sygnał w mierzalnym lub słyszalnym stopniu. Proste urządzenia mało kosztują w opracowaniu i produkcji, więc te tanie rozwiązania wcale nie muszą być gorsze od tych drogich. Te drogie są po prostu dla audiofilów-paranoików, którzy per analogia muszą zapłacić fortunę za kabelek ze srebra żeby im się wydawało, że dobrze gra.
mackie ma zle opinie
**********************
nieprawda. Mackie zbiera bardzo dobre opinie (oczywiście głównie za ergonomię i jakość wykonania a nie jakość dźwięku, bo tu nie ma o czym dyskutować, np. tu: "high end sound quality"). Jeśli naprawdę znalazłeś jakąś negatywną wypowiedź to należy podejrzewać, że jest to opinia wyssana z audiofilskiego palca.
SM Pro-Audio...
**********************
ale kupowac kolumny za 20000 i podlaczac do nich tandetny waski przelyk?
**********************
co rozumiesz przez tandetny? zazwyczaj im prostszy przełącznik tym krótsza ścieżka sygnału i tym mniejsza szansa na zepsucie czegokolwiek. Tak na zdrowy rozum, to w tego typu urządzeniach o trywialnej konstrukcji trzeba się naprawdę bardzo bardzo postarać, żeby cokolwiek zepsuć i nie sądzę, żeby jakakolwiek firma mająca minimalne doświadczenie w technie audio wyprodukowała przełącznik wejść degradujący sygnał w mierzalnym lub słyszalnym stopniu. Proste urządzenia mało kosztują w opracowaniu i produkcji, więc te tanie rozwiązania wcale nie muszą być gorsze od tych drogich. Te drogie są po prostu dla audiofilów-paranoików, którzy per analogia muszą zapłacić fortunę za kabelek ze srebra żeby im się wydawało, że dobrze gra.
mackie ma zle opinie
**********************
nieprawda. Mackie zbiera bardzo dobre opinie (oczywiście głównie za ergonomię i jakość wykonania a nie jakość dźwięku, bo tu nie ma o czym dyskutować, np. tu: "high end sound quality"). Jeśli naprawdę znalazłeś jakąś negatywną wypowiedź to należy podejrzewać, że jest to opinia wyssana z audiofilskiego palca.
Re: System zarządzania monitorami w studio...
To jest śmieszne ..... ponieważ urządzenie o którym mowa w rzeczywistości jest proste jak DRUT ,,, mój kolega przerobił i zaadaptował zwykły rozdzielacz do monitorów VGA , mowa o monitorach komputerowych ... koszt 30 zł. w środku cos zmieniał nie jestem elektronikiem ,, ale dodał kondensator czy opornik, aby głośniki nie strzelały w czasie przełączania
Mackie - big knob 385 Euro ..... widziałam fajnie działa ma kilka ciekawych rozwiązań , jednak cena
Samson C- Control - działa Ok , ma tylko jeden problem... podbija góre i nie jest to moja opinia a użytkowników , niestety porażka .
Behringer MINIMON 800 . jest to kopia C-Control , działa na pewno Bok, jednak nie wiadomo co sie z tego wydostaje ...
Ja posiadam SM PRO M-Patch ... 79 Ero .. wybrałem to urządzeniem z jednego powodu, jest to urządzenie PASYWNE. to co wchodzi to wychodzi , niema wzmacniacza ... użyte komponenty sa OK.... zatarł sie przełącznik , ale po rozebraniu i nasmarowaniu działa OK... no tak ..
SPL Monitor Kontroler 666 Euro
SPL Surrand monitor Kontroler 599 Euro
TASCAM Ds-m wielkie PUDŁO U-3 za 555 EURO
Mackie - big knob 385 Euro ..... widziałam fajnie działa ma kilka ciekawych rozwiązań , jednak cena
Samson C- Control - działa Ok , ma tylko jeden problem... podbija góre i nie jest to moja opinia a użytkowników , niestety porażka .
Behringer MINIMON 800 . jest to kopia C-Control , działa na pewno Bok, jednak nie wiadomo co sie z tego wydostaje ...
Ja posiadam SM PRO M-Patch ... 79 Ero .. wybrałem to urządzeniem z jednego powodu, jest to urządzenie PASYWNE. to co wchodzi to wychodzi , niema wzmacniacza ... użyte komponenty sa OK.... zatarł sie przełącznik , ale po rozebraniu i nasmarowaniu działa OK... no tak ..
SPL Monitor Kontroler 666 Euro
SPL Surrand monitor Kontroler 599 Euro
TASCAM Ds-m wielkie PUDŁO U-3 za 555 EURO
Re: System zarządzania monitorami w studio...
ale kupowac kolumny za 20000 i podlaczac do nich tandetny waski przelyk?
To zrob tak jak ja: lutownica, trzy pstryczki i jeden potencjometr - np. Alps za 50PLN. "Super passive all analog control box" - dziala od szesciu lat
To zrob tak jak ja: lutownica, trzy pstryczki i jeden potencjometr - np. Alps za 50PLN. "Super passive all analog control box" - dziala od szesciu lat

Re: System zarządzania monitorami w studio...
...ale kupowac kolumny za 20000 i podlaczac do nich tandetny waski przelyk?
To zrob tak jak ja: lutownica, trzy pstryczki i jeden potencjometr - np. Alps za 50PLN. "Super passive all analog control box" - dziala od szesciu lat
...
**********************
jak w muzie proste genialne :) ale to proste jest bardzo przemyslane :) ja nie mam zapedow audiofilskich.
skoro ufam Forum EIS dlaczego nie mialbym ufac opiniom z forów zagranicznych :)
o BigKnob http://www.gearslutz.com
ale preamp to tez cos banalnego i prostego - wiec dlaczego kosztuja az takie pieniadze? Placi sie za jakosc ukladow, za pomysl, za badania, za potwierdzenie jakosci przez lata uzytkowania...
To zrob tak jak ja: lutownica, trzy pstryczki i jeden potencjometr - np. Alps za 50PLN. "Super passive all analog control box" - dziala od szesciu lat

**********************
jak w muzie proste genialne :) ale to proste jest bardzo przemyslane :) ja nie mam zapedow audiofilskich.
skoro ufam Forum EIS dlaczego nie mialbym ufac opiniom z forów zagranicznych :)
o BigKnob http://www.gearslutz.com
ale preamp to tez cos banalnego i prostego - wiec dlaczego kosztuja az takie pieniadze? Placi sie za jakosc ukladow, za pomysl, za badania, za potwierdzenie jakosci przez lata uzytkowania...
Re: System zarządzania monitorami w studio...
...ale kupowac kolumny za 20000 i podlaczac do nich tandetny waski przelyk?
To zrob tak jak ja: lutownica, trzy pstryczki i jeden potencjometr - np. Alps za 50PLN. "Super passive all analog control box" - dziala od szesciu lat
...
**********************
nie umiem :( ja napewno bym sobie zrobil gdybym umial, bo biedny jestem i nie zalezy mi na f-mie.
To zrob tak jak ja: lutownica, trzy pstryczki i jeden potencjometr - np. Alps za 50PLN. "Super passive all analog control box" - dziala od szesciu lat

**********************
nie umiem :( ja napewno bym sobie zrobil gdybym umial, bo biedny jestem i nie zalezy mi na f-mie.
Re: System zarządzania monitorami w studio...
jak w muzie proste genialne :) ale to proste jest bardzo przemyslane :) ja nie mam zapedow audiofilskich.
W takim urzadzeniu nie musi byc nic wiecej. Jedeny problem w symetrii - bylby potrzebny poczworny potencjometr...
W takim urzadzeniu nie musi byc nic wiecej. Jedeny problem w symetrii - bylby potrzebny poczworny potencjometr...
Re: System zarządzania monitorami w studio...
...jak w muzie proste genialne :) ale to proste jest bardzo przemyslane :) ja nie mam zapedow audiofilskich.
W takim urzadzeniu nie musi byc nic wiecej. Jedeny problem w symetrii - bylby potrzebny poczworny potencjometr......
**********************
napisałem wczesniej, moj kolega przerobil i zaadaptował przełacznik monitorow komputerowych ,, http://www.uno.pl/t_10930/przelacznik/ nie dokladnie taki, ale cos takiego , działa jak ta lala ... ale nie wiem czy obecnie nie opłaca sie bardziej kupic MINIMON 800 212zł.
W takim urzadzeniu nie musi byc nic wiecej. Jedeny problem w symetrii - bylby potrzebny poczworny potencjometr......
**********************
napisałem wczesniej, moj kolega przerobil i zaadaptował przełacznik monitorow komputerowych ,, http://www.uno.pl/t_10930/przelacznik/ nie dokladnie taki, ale cos takiego , działa jak ta lala ... ale nie wiem czy obecnie nie opłaca sie bardziej kupic MINIMON 800 212zł.
Re: System zarządzania monitorami w studio...
ale preamp to tez cos banalnego i prostego - wiec dlaczego kosztuja az takie pieniadze? Placi sie za jakosc ukladow, za pomysl, za badania, za potwierdzenie jakosci przez lata uzytkowania...
**********************
Nieprawda, preamp zmieniasygnał - dokłada do niego wzmocnienie napięciowe i to nierzadko rzędu 1000razy (60dB). Mikrofon to też często bardzo kapryśne źródło, wymagające ściśle określonej ipedancji, podania zasilania itd.
W końcu w preampie musi być b. dużo elementów, gorzej, elementów typu tranzystory czy lampy które są zawsze elementami nieliniowymi. Sam preamp powinien być liniowy, więc zmusza się biedne nieliniowe tranzystory do pracy w punktach gdzie ich charakterystyka jest możliwe najbardziej zbliżiona do liniowej, nigdy liniowości nie osiągając.
Speaker control jest prostszy, nieporównanie prostrzy. Tutaj mamy w zasadzie tylko styki i tłumiki, urządzenia pasywne, wykonane z przewodników nie z półprzewodników, liniowe w bardzo szerokim zakresie. Jak mówi MB żeby coś tutaj popsuć to trzeba się bardzo napracować
co oczywiście nie znaczy że się nie da
[addsig]
**********************
Nieprawda, preamp zmieniasygnał - dokłada do niego wzmocnienie napięciowe i to nierzadko rzędu 1000razy (60dB). Mikrofon to też często bardzo kapryśne źródło, wymagające ściśle określonej ipedancji, podania zasilania itd.
W końcu w preampie musi być b. dużo elementów, gorzej, elementów typu tranzystory czy lampy które są zawsze elementami nieliniowymi. Sam preamp powinien być liniowy, więc zmusza się biedne nieliniowe tranzystory do pracy w punktach gdzie ich charakterystyka jest możliwe najbardziej zbliżiona do liniowej, nigdy liniowości nie osiągając.
Speaker control jest prostszy, nieporównanie prostrzy. Tutaj mamy w zasadzie tylko styki i tłumiki, urządzenia pasywne, wykonane z przewodników nie z półprzewodników, liniowe w bardzo szerokim zakresie. Jak mówi MB żeby coś tutaj popsuć to trzeba się bardzo napracować


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: System zarządzania monitorami w studio...
ja mam 1212m wiec znam ten mikser - on ma RME ktore tez ma Patch mix - ale chodzi o wygode i bezpieczenstwo (cos Ci nagle odpala 0db, a Ty akurat masz rendering albo odpalasz potezny VSTi - i sproboj szybko wejsc do PAtchmixa :)
**********************
to ustaw wyjścia do których masz podłączone monitory w tryb MON, a nie MIX. Ja akurat korzystam z klawiatury Prodikeys DM która ma gałkę VOLUME sterującą poziomem monitorowym miksera PatchMix, więc nie mam problemu...
Pozdro
Groover
**********************
to ustaw wyjścia do których masz podłączone monitory w tryb MON, a nie MIX. Ja akurat korzystam z klawiatury Prodikeys DM która ma gałkę VOLUME sterującą poziomem monitorowym miksera PatchMix, więc nie mam problemu...
Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
Re: System zarządzania monitorami w studio...
...ja mam 1212m wiec znam ten mikser - on ma RME ktore tez ma Patch mix - ale chodzi o wygode i bezpieczenstwo (cos Ci nagle odpala 0db, a Ty akurat masz rendering albo odpalasz potezny VSTi - i sproboj szybko wejsc do PAtchmixa :)
**********************
to ustaw wyjścia do których masz podłączone monitory w tryb MON, a nie MIX. Ja akurat korzystam z klawiatury Prodikeys DM która ma gałkę VOLUME sterującą poziomem monitorowym miksera PatchMix, więc nie mam problemu...
**********************
To wszystko działa, ale:
1) gdy komp sie zwiesi to nic cie nie uratuje - gałka działa przecież programowo
2) tłumienie następuje po stronie cyfrowej, więc de facto ograniczasz sobie liczbę bitów na wyjściu
[addsig]
**********************
to ustaw wyjścia do których masz podłączone monitory w tryb MON, a nie MIX. Ja akurat korzystam z klawiatury Prodikeys DM która ma gałkę VOLUME sterującą poziomem monitorowym miksera PatchMix, więc nie mam problemu...
**********************
To wszystko działa, ale:
1) gdy komp sie zwiesi to nic cie nie uratuje - gałka działa przecież programowo
2) tłumienie następuje po stronie cyfrowej, więc de facto ograniczasz sobie liczbę bitów na wyjściu
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej