Niestety nie mam pojecia od czego zacząć w obróbce, jaka kolejność-co zrobić by wogule móc "edytować dźwięk". Transforamta Fouriera? Która? dzięki niej co uzyskam (jakie dane które będę mógł zmieniać),
**********************
Hm. Jak zacząć. Nie jasno się wyraziłeś i stąd wprowadzasz zamieszanie na forum

a czytający zgadują co autor ma na myśli
"Program podnoszący dynamikę dźwięku"
Obstawiam, że chcesz napisać jakiś Ultramaximizer
Aby móc "edytować" dźwięk
1. Musisz znać strukturę pliku wave i jego budowę
2. Wczytać taki plik do pamięci
3. Przekształcić na formę zmiennoprzecinkową float zakres danych -1.0 .. 1.0 albo double jeżeli chcesz większej precyzji.
Potem próbuj z różnymi algorytmami filtrującymi, dynamicznymi etc.
Część algorytmów przynajmniej na jakiś start znajdziesz w musicdsp.org