...Proponowałbym Ci jakiś ikrofon Shure SM58 na przykład. DObrze jest sprawdzić mikrofon w sklepie na...własnym głosie. Jeśli na wyzerowanych ustawieniach korektora głos dudni, muli i jest mięsisty....to odstaw go grzecznie:) Shure według mnie przenoszą dobrze najwyższe pasma, więc jeśli nie chcesz mieć brzmienia kontrabasu bardzo mięsistego....to chyba takowy mikrofon polecam. Chociaż powiem Ci jedną rzecz, że jak nagrywałem na...SEKAKU;) hehe....dźwięk owszem, baaaardzo gruuuuuuby.....ale potem i tak należy obrobić materiał nagraniowy i wspomóc się różnymi wtyczkami. Rzadko się dzieje tak, że nagrany materiał przez mikrofon jest już gotowy i idealny. Trzeba trochę posiedzieć nad tym, więc raczej , według mnie, powinieneś kombinować z ustawieniem mikrofonu przy kontrabasie, przy "duszy" instrumentu. Może dalej, może bliżej, by uzyskać zadowalające Cię brzmienie. Widocznei za blisko źródła był mikrofon i zamiast "wysłyszeć" wszystkie częstotliwości tego instrumentu...to wyłapało jedynie główny rezonans, który dopiero na zewnątrz dobrze wybrzmiewa:) AMEN:)
...
**********************
Dzięki za odp.
Ja nagrywałem na SB1. Ustawiałem różnie, bo była to sesja właśnie dla poszukiwań właściwego brzmienia. Raz blisko pudła (ale nie otworów) - tak chciał kontrabasista. Potem celowałem bardziej na spojenie gryfu z pudłem. Oddalałem, przybliżałem. Może pasmo przenoszenia mikrofonu nie powinno nagrywać tych najniższych częstotliwości, które zamulają brzmienie?
Po korekcji, jest dosyć nieźle, ale wydaje mi się , że mogłoby być jeszcze lepiej.
Gram na gitarze elektroakustycznej. Mam domowe studio. Używam FW 410 i Sonara 2.1. Pracuje zawodowo w zupełnie innej branzy.