Feeling partii perkusyjnej

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
Krzyśko!
Posty:255
Rejestracja:piątek 24 wrz 2004, 00:00
Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Krzyśko! » poniedziałek 01 maja 2006, 19:39

Witam!

O ile milisekund przesunąć na ścieżce elementy zestawu perkusyjnego (werbel, hi hat, talerze), aby uzyskać wrażenie "żywego perkusisty"?



Przesuwam werbelek o 6 ms w prawo i jest nieźle, a jak reszta?

Pozdrawiam!

Tam sięgaj, gdzie wzrost nie sięga... :-)

richtig
Posty:845
Rejestracja:wtorek 17 maja 2005, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: richtig » poniedziałek 01 maja 2006, 19:49

Sprawdź
www.myspace.com/pchelki

Awatar użytkownika
Krzyśko!
Posty:255
Rejestracja:piątek 24 wrz 2004, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Krzyśko! » poniedziałek 01 maja 2006, 20:01

...Sprawdź...

**********************

Nie pytam o gotowce, ale o punkt wyjścia... Mniej więcej wiem jak reszta, ale może ktoś działa inaczej i brzmi lepiej? Po to pytam...
Tam sięgaj, gdzie wzrost nie sięga... :-)

Awatar użytkownika
przemal
Posty:179
Rejestracja:piątek 28 cze 2002, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: przemal » poniedziałek 01 maja 2006, 20:21

Myślę że tutaj znajdziesz parę ciekawych inforamcji na temat programowania perkusji.
Jestem absolwentem ASP w Krakowie, a więc jestem z innej branży :) Tworzenie muzyki traktuję jako hobby (bardzo ważne dla mnie hobby!).

Awatar użytkownika
Jassio
Posty:241
Rejestracja:niedziela 23 sty 2005, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Jassio » poniedziałek 01 maja 2006, 23:45



Przesuwam werbelek o 6 ms w prawo i jest nieźle, a jak reszta?

Pozdrawiam!

...

**********************



Błahaha - słyszysz jakąs różnicę?! To ciekawe...





PS. a czemu uparłeś sie na przesuwanie "ręcznie" i do tego o stałą wartość? Jęlsi masz partię zapisaną w midi to uzyj opcji "swing".
Świat bez muzyki byłby monofoniczny,
a tak jest wielowymiarowy.

Sempu
Posty:46
Rejestracja:czwartek 06 sty 2005, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Sempu » wtorek 02 maja 2006, 00:39

zeby byl feeling. uzywaj roznej kwantyzacji

albo wogole nie uzywaj przy nagrywaniu.

ja robie tak ze gdy mam do zrobienia werbel. podstawowy sampel gram z kwantyzacja 100% a reszte sampli do werbla nie kwantyzuje lub malo na 50-70%

dobieraj sample dobre
-->Par Excellence<--

Mietek
Posty:1
Rejestracja:niedziela 30 kwie 2006, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Mietek » wtorek 02 maja 2006, 16:39

cześć,



Mam do was pytanko. Isnieje może jakis program lub plugin do pisania perki, który by losowo wyzwalał wskazane mu sample?



np. pare brzmień werbla

Awatar użytkownika
Piotruś
Posty:66
Rejestracja:piątek 05 gru 2003, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Piotruś » wtorek 02 maja 2006, 16:51

...Witam!

O ile milisekund przesunąć na ścieżce elementy zestawu perkusyjnego (werbel, hi hat, talerze), aby uzyskać wrażenie "żywego perkusisty"?



Przesuwam werbelek o 6 ms w prawo i jest nieźle, a jak reszta?

Pozdrawiam!

...

**********************

Ja chętnie rozbuduję to pytanie: Czy przesuwacie inne ślady (instrumenty, wokale...)? Czy macie wypracowany jakis schemat zalężności czasowych pomiędzy instrumentami żeby utwór nie brzmiał zbyt sztywno?

Pozdrawiam
www.myspace.com/piotrbanaszek

Awatar użytkownika
Kuma
Posty:319
Rejestracja:sobota 13 lis 2004, 00:00
Kontakt:

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Kuma » wtorek 02 maja 2006, 23:59

Przesuwam werbelek o 6 ms w prawo i jest nieźle, a jak reszta?

...

**********************

Opóźniając werbel w stos. do reszty uzyskasz inny efekt, a opóźniając hihat inny itd. Obydwa działania mają sens..



Muzyk ma tendencję do przyśpieszania "gęstszych" partii i do zwalniania rzadszych - przyspiesza w "przebitkach" i rozciąga pauzy. To samo dotyczy partii głośniejszych i cichszych..

ITD, ITP



pozdr
bębniarz

Awatar użytkownika
Damian2
Posty:103
Rejestracja:środa 15 paź 2003, 00:00

Re: Feeling partii perkusyjnej

Post autor: Damian2 » środa 03 maja 2006, 14:32

Wydaje mi się że podstawa to dobre sample i odpowiednie wstukanie ich z dynamiką jak najwierniej oddającą żywe granie. Przesuwanie werbla czy stopy nie ma raczej za wiele do rzeczy. Ja najczęściej stopę i werbel kwantyzuję. Bawię się nimi ręcznie jedynie w przejściach i w częściach poza podstawowym beatem. Hi-hat i popierdółki tego typu podobnie: beat podstawowy skwantyzowany, inne części wedle ucha.

Ogólnie rzecz biorą moja teoria brzmi: żeby zbliżyć się do efektu żywego perkusisty potrzebujemy dobrych brzmień które następnie dobrze dynamicznie wylepiemy na klawiaturce.



E-MU-entuzjasta

ODPOWIEDZ