Mastering pod TV
Problem z BetamiSP jest taki, że kalibracja układu antyszumowego /Dolby ,ale nie wiem które/ nie zawsze jest właściwa i dźwięk nagrany na jednej Becie odtwarzany jest ze zniekształceniami na innej ....
**********************
Dolby C
Re: Mastering pod TV
Wszystko się zgadza. Dobra maszyna = dobry (drogi) serwis. A parametry... w dawnych czasach całkiem dość niczego... (BVW)
ŚCIEŻKI ANALOGOWE
Frequency Response: 50Hz to 15kHz +1.0/-2.0dB
S/N Ratio: >68dB
Distortion (at 1kHz) at operational level (+4dBu): < 1%
Wow and flutter (DIN 45507): < 0.1%rms
Stereo Phase +-20°
Crosstalk >71dB (at 1kHz)
ŚCIEŻKI FM
Frequency Response: 50Hz to 20kHz +0.5/-2.0dB
S/N Ratio: >72dB
Distortion (at 1kHz) at operational level (+4dBu): < 0.5%
Stereo Phase +-10°
Crosstalk >70dB (at 1kHz)
ŚCIEŻKI ANALOGOWE
Frequency Response: 50Hz to 15kHz +1.0/-2.0dB
S/N Ratio: >68dB
Distortion (at 1kHz) at operational level (+4dBu): < 1%
Wow and flutter (DIN 45507): < 0.1%rms
Stereo Phase +-20°
Crosstalk >71dB (at 1kHz)
ŚCIEŻKI FM
Frequency Response: 50Hz to 20kHz +0.5/-2.0dB
S/N Ratio: >72dB
Distortion (at 1kHz) at operational level (+4dBu): < 0.5%
Stereo Phase +-10°
Crosstalk >70dB (at 1kHz)
Re: Mastering pod TV
Przecież nie kupujesz od dwóch numerów EIS

Re: Mastering pod TV
...W nowej EiS zamiescili fajny wywiadzik traktujący o dźwiekowcach filmowych
Mam nadzieję że pojawi się coś w tym temacie w przyszłości
...
**********************
taaa, budzi we mnie sporo kontrowersji, np facet w bagazniku nagrywający dialogi. Takie rzeczy sie w postsynchronach załatwia...
znowu kwestia budżetu?
pozdrawiam


...
**********************
taaa, budzi we mnie sporo kontrowersji, np facet w bagazniku nagrywający dialogi. Takie rzeczy sie w postsynchronach załatwia...
znowu kwestia budżetu?
pozdrawiam
Re: Mastering pod TV
co by nie było: ukłony dla eis gdyż od dawna czekałem na tego typu artykuł
Re: Mastering pod TV
taaa, budzi we mnie sporo kontrowersji, np facet w bagazniku nagrywający dialogi.
A jednak tak sie robi... Oczywiscie sa to ekstremalne sytuacje, ale tak to juz jest...
Takie rzeczy sie w postsynchronach załatwia...
Latwo powiedziec, trudniej zrobic...
Taniej jest dobrze nagrac setke, na postsynchrony potrzeba czasu (nagranie w studio oraz upodobnienie brzmienia do setki). No i poza tym rzadko kiedy udaje sie uzyskac u aktora te emocje, co podczas krecenia danej sceny... W Polsce podczas produkcji serialu standardem jest wykorzystanie (w sensie dialogow) tylko dzwieku z planu. Doklada sie jedynie brakujace efekty, atmosfery, oraz oczywiscie muzyke. Postsynchrony to naprawde rzadkosc, nagrywa sie je tylko wtedy, kiedy dzwiek z planu jest naprawde tragicznej jakosci.
znowu kwestia budżetu?
Raczej czasu na zrobienie jednego odcinka... co jednak na budzet sie przeklada :)
pozdrawiam...
Ja rowniez
A jednak tak sie robi... Oczywiscie sa to ekstremalne sytuacje, ale tak to juz jest...
Takie rzeczy sie w postsynchronach załatwia...
Latwo powiedziec, trudniej zrobic...
Taniej jest dobrze nagrac setke, na postsynchrony potrzeba czasu (nagranie w studio oraz upodobnienie brzmienia do setki). No i poza tym rzadko kiedy udaje sie uzyskac u aktora te emocje, co podczas krecenia danej sceny... W Polsce podczas produkcji serialu standardem jest wykorzystanie (w sensie dialogow) tylko dzwieku z planu. Doklada sie jedynie brakujace efekty, atmosfery, oraz oczywiscie muzyke. Postsynchrony to naprawde rzadkosc, nagrywa sie je tylko wtedy, kiedy dzwiek z planu jest naprawde tragicznej jakosci.
znowu kwestia budżetu?
Raczej czasu na zrobienie jednego odcinka... co jednak na budzet sie przeklada :)
pozdrawiam...
Ja rowniez
Re: Mastering pod TV
Juz pare razy temat byl walkowany na forum i oczywiscie lepiej jest nagrac dobra setke. Idealem jest sytuacja kiedy mamy caly film setkowy (chyba ze z powodow aktorskich trzeba cos poprawic) i do tego dokladamy efekty synchroniczne, atmosfery itp. Tak sie robi porzadne filmy na swiecie. Oczywiscie warunkiem jest nagrana dobra setka z jak najmniejsza iloscia dzwiekow towarzyszacych, stad np. dywaniki dla aktorow po to by nie nagrywac krokow itp.
A propos artykulu. Jest on niestety napisany z punktu widzenia kogos kto sie na tym nie zna, udaje sie do spejalisty ktory sie na tym zna. Wysluchuje go spisuje i redaguje. Brakuje porzadnych merytorycznych artukulow pisanych przez specjalistow.
Raz byl artyku (tak z 2 lata temu) l o zgrywaniu dzwieku w surround, niestety to byla porazka pisana przez amatora poprzez przepisywanie bez zrozumienia white paperow Dolby.
pozdrawiam
**********************
A propos artykulu. Jest on niestety napisany z punktu widzenia kogos kto sie na tym nie zna, udaje sie do spejalisty ktory sie na tym zna. Wysluchuje go spisuje i redaguje. Brakuje porzadnych merytorycznych artukulow pisanych przez specjalistow.
Raz byl artyku (tak z 2 lata temu) l o zgrywaniu dzwieku w surround, niestety to byla porazka pisana przez amatora poprzez przepisywanie bez zrozumienia white paperow Dolby.
pozdrawiam
**********************
Re: Mastering pod TV
Do seriali to setki jak najbardziej, ale w normalnym świecie w porządnych filmach jest dokładnie odwrotnie - na korzyść ADR.
U nas się oszczędza - znam przypadek, w którym dźwięk do całego filmu (plan i zgrania) robił jeden (słownie: JEDEN) człowiek (nie ja)...
U nas się oszczędza - znam przypadek, w którym dźwięk do całego filmu (plan i zgrania) robił jeden (słownie: JEDEN) człowiek (nie ja)...
Re: Mastering pod TV
...Do seriali to setki jak najbardziej, ale w normalnym świecie w porządnych filmach jest dokładnie odwrotnie - na korzyść ADR.
U nas się oszczędza - znam przypadek, w którym dźwięk do całego filmu (plan i zgrania) robił jeden (słownie: JEDEN) człowiek (nie ja)...
**********************
No wiec kolego nie masz absolutnie racji, filmy w Hollywood i nie tylko oprate sa na setkach tz. to jakies 70-80 % dialogow w filmie.
U nas się oszczędza - znam przypadek, w którym dźwięk do całego filmu (plan i zgrania) robił jeden (słownie: JEDEN) człowiek (nie ja)...
**********************
No wiec kolego nie masz absolutnie racji, filmy w Hollywood i nie tylko oprate sa na setkach tz. to jakies 70-80 % dialogow w filmie.
Re: Mastering pod TV
**********************
No wiec kolego nie masz absolutnie racji, filmy w Hollywood i nie tylko oprate sa na setkach tz. to jakies 70-80 % dialogow w filmie....
**********************
A skąd masz, kolego, takie precyzyjne informacje? Podaj jakieś żródło/źródła, proszę... Owszem, jest taka tendencja, ale nie uzbiera się jej na 70-80%. Poza tym te setki nagrywa się nieco inaczej...
No wiec kolego nie masz absolutnie racji, filmy w Hollywood i nie tylko oprate sa na setkach tz. to jakies 70-80 % dialogow w filmie....
**********************
A skąd masz, kolego, takie precyzyjne informacje? Podaj jakieś żródło/źródła, proszę... Owszem, jest taka tendencja, ale nie uzbiera się jej na 70-80%. Poza tym te setki nagrywa się nieco inaczej...