Mastering pod TV

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
tomak
Posty:176
Rejestracja:czwartek 11 kwie 2002, 00:00
Re: Mastering pod TV

Post autor: tomak » sobota 08 kwie 2006, 22:11



Problem z BetamiSP jest taki, że kalibracja układu antyszumowego /Dolby ,ale nie wiem które/ nie zawsze jest właściwa i dźwięk nagrany na jednej Becie odtwarzany jest ze zniekształceniami na innej ....

**********************

Dolby C


sauronik
Posty:48
Rejestracja:piątek 11 cze 2004, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: sauronik » sobota 08 kwie 2006, 23:54

Wszystko się zgadza. Dobra maszyna = dobry (drogi) serwis. A parametry... w dawnych czasach całkiem dość niczego... (BVW)



ŚCIEŻKI ANALOGOWE

Frequency Response: 50Hz to 15kHz +1.0/-2.0dB

S/N Ratio: >68dB

Distortion (at 1kHz) at operational level (+4dBu): < 1%

Wow and flutter (DIN 45507): < 0.1%rms

Stereo Phase +-20°

Crosstalk >71dB (at 1kHz)



ŚCIEŻKI FM

Frequency Response: 50Hz to 20kHz +0.5/-2.0dB

S/N Ratio: >72dB

Distortion (at 1kHz) at operational level (+4dBu): < 0.5%

Stereo Phase +-10°

Crosstalk >70dB (at 1kHz)


Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: Feefrock » niedziela 09 kwie 2006, 17:57

Przecież nie kupujesz od dwóch numerów EIS

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Mastering pod TV

Post autor: Tadeo » niedziela 09 kwie 2006, 22:41

...W nowej EiS zamiescili fajny wywiadzik traktujący o dźwiekowcach filmowych Mam nadzieję że pojawi się coś w tym temacie w przyszłości

...

**********************

taaa, budzi we mnie sporo kontrowersji, np facet w bagazniku nagrywający dialogi. Takie rzeczy sie w postsynchronach załatwia...

znowu kwestia budżetu?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Mastering pod TV

Post autor: Tadeo » niedziela 09 kwie 2006, 22:42

co by nie było: ukłony dla eis gdyż od dawna czekałem na tego typu artykuł

frodo
Posty:38
Rejestracja:niedziela 03 paź 2004, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: frodo » niedziela 09 kwie 2006, 23:18

taaa, budzi we mnie sporo kontrowersji, np facet w bagazniku nagrywający dialogi.



A jednak tak sie robi... Oczywiscie sa to ekstremalne sytuacje, ale tak to juz jest...



Takie rzeczy sie w postsynchronach załatwia...



Latwo powiedziec, trudniej zrobic...

Taniej jest dobrze nagrac setke, na postsynchrony potrzeba czasu (nagranie w studio oraz upodobnienie brzmienia do setki). No i poza tym rzadko kiedy udaje sie uzyskac u aktora te emocje, co podczas krecenia danej sceny... W Polsce podczas produkcji serialu standardem jest wykorzystanie (w sensie dialogow) tylko dzwieku z planu. Doklada sie jedynie brakujace efekty, atmosfery, oraz oczywiscie muzyke. Postsynchrony to naprawde rzadkosc, nagrywa sie je tylko wtedy, kiedy dzwiek z planu jest naprawde tragicznej jakosci.



znowu kwestia budżetu?



Raczej czasu na zrobienie jednego odcinka... co jednak na budzet sie przeklada :)



pozdrawiam...



Ja rowniez

Awatar użytkownika
tomak
Posty:176
Rejestracja:czwartek 11 kwie 2002, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: tomak » poniedziałek 10 kwie 2006, 00:16

Juz pare razy temat byl walkowany na forum i oczywiscie lepiej jest nagrac dobra setke. Idealem jest sytuacja kiedy mamy caly film setkowy (chyba ze z powodow aktorskich trzeba cos poprawic) i do tego dokladamy efekty synchroniczne, atmosfery itp. Tak sie robi porzadne filmy na swiecie. Oczywiscie warunkiem jest nagrana dobra setka z jak najmniejsza iloscia dzwiekow towarzyszacych, stad np. dywaniki dla aktorow po to by nie nagrywac krokow itp.

A propos artykulu. Jest on niestety napisany z punktu widzenia kogos kto sie na tym nie zna, udaje sie do spejalisty ktory sie na tym zna. Wysluchuje go spisuje i redaguje. Brakuje porzadnych merytorycznych artukulow pisanych przez specjalistow.

Raz byl artyku (tak z 2 lata temu) l o zgrywaniu dzwieku w surround, niestety to byla porazka pisana przez amatora poprzez przepisywanie bez zrozumienia white paperow Dolby.



pozdrawiam



**********************


sauronik
Posty:48
Rejestracja:piątek 11 cze 2004, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: sauronik » poniedziałek 10 kwie 2006, 00:38

Do seriali to setki jak najbardziej, ale w normalnym świecie w porządnych filmach jest dokładnie odwrotnie - na korzyść ADR.

U nas się oszczędza - znam przypadek, w którym dźwięk do całego filmu (plan i zgrania) robił jeden (słownie: JEDEN) człowiek (nie ja)...












Awatar użytkownika
tomak
Posty:176
Rejestracja:czwartek 11 kwie 2002, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: tomak » poniedziałek 10 kwie 2006, 01:35

...Do seriali to setki jak najbardziej, ale w normalnym świecie w porządnych filmach jest dokładnie odwrotnie - na korzyść ADR.

U nas się oszczędza - znam przypadek, w którym dźwięk do całego filmu (plan i zgrania) robił jeden (słownie: JEDEN) człowiek (nie ja)...



**********************

No wiec kolego nie masz absolutnie racji, filmy w Hollywood i nie tylko oprate sa na setkach tz. to jakies 70-80 % dialogow w filmie.

sauronik
Posty:48
Rejestracja:piątek 11 cze 2004, 00:00

Re: Mastering pod TV

Post autor: sauronik » poniedziałek 10 kwie 2006, 01:46

**********************

No wiec kolego nie masz absolutnie racji, filmy w Hollywood i nie tylko oprate sa na setkach tz. to jakies 70-80 % dialogow w filmie....

**********************

A skąd masz, kolego, takie precyzyjne informacje? Podaj jakieś żródło/źródła, proszę... Owszem, jest taka tendencja, ale nie uzbiera się jej na 70-80%. Poza tym te setki nagrywa się nieco inaczej...


ODPOWIEDZ