Filmowy bas
a może prościej skopiować ślad wokalu, nałożyć na niego pogłos z ustawieniem sygnału obrobionego na 100%
Re: Filmowy bas
Inny sposób to wyexportowanie samego pogłosu i doładowanie go w postaci wava do projektu dzieki czemu masz fizycznie dwa slady pod kontrolą...
**********************
No własnie tak sobie to wyobrażałem, ten sposób najbardziej mi sie podoba. Pytanie tylko jak to zrobić, męczę sie juz dwie godziny i jakoś nie potrafie dokonać eksportu samego pogłosu do wav (czy jakiegokolwiek innego efektu). Export owszem działa ale dla całości (track + pogłos). Z początku myślałem że to łatwizna i wystarczy dla Fx Channels włączyć Solo i usłyszę jedynie pogłos bez tracku matki. No niestety jakoś to jest wszytsko tak pobudowane że gdy odpalam Solo dla Fx włącza się także solo dla tracku matczynego, i kółko się zamyka :). Prosze więc o dodatkowe wskazówki
**********************
No własnie tak sobie to wyobrażałem, ten sposób najbardziej mi sie podoba. Pytanie tylko jak to zrobić, męczę sie juz dwie godziny i jakoś nie potrafie dokonać eksportu samego pogłosu do wav (czy jakiegokolwiek innego efektu). Export owszem działa ale dla całości (track + pogłos). Z początku myślałem że to łatwizna i wystarczy dla Fx Channels włączyć Solo i usłyszę jedynie pogłos bez tracku matki. No niestety jakoś to jest wszytsko tak pobudowane że gdy odpalam Solo dla Fx włącza się także solo dla tracku matczynego, i kółko się zamyka :). Prosze więc o dodatkowe wskazówki
Re: Filmowy bas
prosze bardzo.
1) włacz solo w matczynym sladzie
2) ustaw tłumik tegóz śladu tak aby pacował prze tłumikem wysyłki (czyli tym którym regulujesz stopień wysyłki na fx - słuzy do tego przycisk pre)
3) ....finito
..i jak?
1) włacz solo w matczynym sladzie
2) ustaw tłumik tegóz śladu tak aby pacował prze tłumikem wysyłki (czyli tym którym regulujesz stopień wysyłki na fx - słuzy do tego przycisk pre)
3) ....finito
..i jak?
Re: Filmowy bas
zapomniałem dodać że koniecznie musisz ściszyc matczyny slad gdy juz jego tłumik ustawisz przed (pre) wysyłką
Re: Filmowy bas
Przy wysyłce na pogłos daj opcję "pre fader". Potem tylko ściszasz ślad "suchy" i robisz export samego pogłosu.
Re: Filmowy bas
Nie ma jak wiedza doświadczonych :) dzięki.. działa.
Pojawiła się natomiast pewna wątpliwość. Czy napewno to co po tym zabiegu słyszę jest wyłącznie pogłosem z tracku matczynego (Bo wyciszając go do zera wśród pogłosu nadal go słyszę, byc może jest to specyfika każdego pogłosu, a ja sie nie znam?). Bo prawdę mówiąc nie widzę róznicy żadnej gdy track matkę tracktuję insertem od tego gdy tracktuję ją sendem w fx channels z włączonym tłumikiem i wyciszoną matką. A ogólnie chodziło mi o to czy da się dokonac takiego zabiegu aby po tracku matce nie było ani śladu, został by jedynie sam pogłos (Czyli np. gdy normalnie daję na track delay powtarzający się po 0,5 sek jeden raz, to słyszę matczyny track a po 0,5 nachodzi na niego jego identyczna kopia. Natomiast ja dążę do tego aby matczyny track pozostał totalnie niesłyszalny a po 0,5 s od jego startu staje się słyszalny jego deley - To bardzo prosty przykład mający jedynie zobrazować mój problem - niezamierzam rzecz jasna takich mozliwośći wykorzytywac w takim banalnym celu jak z przykładu. Jeśli to jest niemozliwe zrozumiem :)
Pojawiła się natomiast pewna wątpliwość. Czy napewno to co po tym zabiegu słyszę jest wyłącznie pogłosem z tracku matczynego (Bo wyciszając go do zera wśród pogłosu nadal go słyszę, byc może jest to specyfika każdego pogłosu, a ja sie nie znam?). Bo prawdę mówiąc nie widzę róznicy żadnej gdy track matkę tracktuję insertem od tego gdy tracktuję ją sendem w fx channels z włączonym tłumikiem i wyciszoną matką. A ogólnie chodziło mi o to czy da się dokonac takiego zabiegu aby po tracku matce nie było ani śladu, został by jedynie sam pogłos (Czyli np. gdy normalnie daję na track delay powtarzający się po 0,5 sek jeden raz, to słyszę matczyny track a po 0,5 nachodzi na niego jego identyczna kopia. Natomiast ja dążę do tego aby matczyny track pozostał totalnie niesłyszalny a po 0,5 s od jego startu staje się słyszalny jego deley - To bardzo prosty przykład mający jedynie zobrazować mój problem - niezamierzam rzecz jasna takich mozliwośći wykorzytywac w takim banalnym celu jak z przykładu. Jeśli to jest niemozliwe zrozumiem :)
Re: Filmowy bas
We wtyczce ustaw proporcje pomiędzy sygnałem sychym , a przetworzonym na 100% wet.
Re: Filmowy bas
I cały czas siedzę i myślę nad tym jak zrobić takie nasamowite basowe dupnięcie. Ostatnio w moje ręce wpadła płyta Limp Bizkit "Chocolate Starfish And The Hotdog Flavored Water". Na tym krążku stopa ma takiego kopa że mi serce prawie staje :). Szczególnie to słychac w kawałku "Boiler". Na początku intro później głośna stopa, fajnie zrobiona, wszytko git, pulsuje sobie że hej. Aż tu nagle w 41 sekundzie dwa uderzenia stopy zrobione są z takim grzmotem że nie za bardzo potrafię opisac to słowami.
Macie jakies pomysły jak wykombinowac w domowym zaciszu takie cudo (lub chociazby namiastkę). Czy to wogóle możliwe? To jest jazda Eq czy może jakieś sample włozone pod stopę? Jeśli sample to gdzie takie dostanę? z przyjemnościa bym nabył takowe. Prosze o odpowiedź
Macie jakies pomysły jak wykombinowac w domowym zaciszu takie cudo (lub chociazby namiastkę). Czy to wogóle możliwe? To jest jazda Eq czy może jakieś sample włozone pod stopę? Jeśli sample to gdzie takie dostanę? z przyjemnościa bym nabył takowe. Prosze o odpowiedź