Audition 2.0 - oficjalny komunikat
MB: najpewniej masz rację - przejście jest gładkie.
devil: umiem zrobić regulację poszczególnych efektów, aczkolwiek jest to dość zawiłe. Nie wiem, czy jest prostszy sposób.
Mój sposób jest taki. Załóżmy że chcesz mieć 2 efekty na ścieżce i regulować każdy z nich osobno. Więc nie zakładasz ich na ścieżce, tylko robisz dwa Busy (sorry ale ja nie mam pojecia jak się to wszystko po polsku nazywa). Na każdy Bus zakładasz jeden efekt.
Dalszy ciąg najwygodniej chyba robić w mikserze, choć pewnie tak samo da się z okna ze scieżkami.
Ze ściezki robisz dwa Sendy - jeden do Busa 1 drugi do Busa 2. Wyjście ze ścieżki albo dajesz None (wtedy wszystko idzie przez sendy) albo do Master. Wtedy syngał ze ściezki idzie zarówno bezposrednio do Master jak i poprzez Sendy do Busów z efektami. Z obu Busów robisz wyjście do Master, gdzie się nam wszystko zsumuje.
Sendy mogą być zrobione prefader - czyli sygnał wychodzi przez send (w naszym wypadku do busa) przed suwakiem głośności ścieżki, albo postfader - wtedy suwak ma wpływ na to co idzie przez send.
I teraz jak możesz regulować.
W ścieżce: możesz ustawic poziom sygnału wychodzącego przez kazdy send (a więc sygnału na którym będzie zrobiony efekt w busie).
Możesz regulować poziom scieżki. Jeśli wyjście ze ścieżki dałeś do Master a sendy są prefaderowe to obniżanie suwaka ścieżki zmniejszy poziom sygnału bezpośredniego w stosunku do przetworzonego przez sendy.
W Busach możesz regulować poziom Busa (czyli przewtorzonego przez efekt sygnału). No i w końcu możesz regulować Wet-dry - albo w Effect rack suwakiem, albo (już w ekranie ścieżek) wstawic pod busem Envelope lane z enevlope Insert FX: Wet/Dry i ustawic zmienny stosunek Wet/Dry. Wtedy wspomniany przed chwilą suwak Wet/Dry w Effect racku nie będzie działał normalnie, tylko będzie chodził zgodnie z Envelope. (BTW Envelopes mają kilka trybów pracy, jeszcze ich nie rozgryzłem, nie wiem nawet, czy te tryby odnoszą się tylko do współpracy z zewnętrznymi urzadzeniami sterującymi, czy także do pracy w komputerze)
Czyli jest to troszkę zawiłe, ale za to jest chyba duzo większa swoboda ustawienia którędy i w jakiej kolejności idzie sygnał.
Na przykład ja opisałem równoległe ustawienie busów z efektami - a można ustawic je szeregowo: ze ściezki wypuścić (sendem albo wyjściem) do busa 1, z busa 1 do busa 2, i z busa 2 do master.
devil: umiem zrobić regulację poszczególnych efektów, aczkolwiek jest to dość zawiłe. Nie wiem, czy jest prostszy sposób.
Mój sposób jest taki. Załóżmy że chcesz mieć 2 efekty na ścieżce i regulować każdy z nich osobno. Więc nie zakładasz ich na ścieżce, tylko robisz dwa Busy (sorry ale ja nie mam pojecia jak się to wszystko po polsku nazywa). Na każdy Bus zakładasz jeden efekt.
Dalszy ciąg najwygodniej chyba robić w mikserze, choć pewnie tak samo da się z okna ze scieżkami.
Ze ściezki robisz dwa Sendy - jeden do Busa 1 drugi do Busa 2. Wyjście ze ścieżki albo dajesz None (wtedy wszystko idzie przez sendy) albo do Master. Wtedy syngał ze ściezki idzie zarówno bezposrednio do Master jak i poprzez Sendy do Busów z efektami. Z obu Busów robisz wyjście do Master, gdzie się nam wszystko zsumuje.
Sendy mogą być zrobione prefader - czyli sygnał wychodzi przez send (w naszym wypadku do busa) przed suwakiem głośności ścieżki, albo postfader - wtedy suwak ma wpływ na to co idzie przez send.
I teraz jak możesz regulować.
W ścieżce: możesz ustawic poziom sygnału wychodzącego przez kazdy send (a więc sygnału na którym będzie zrobiony efekt w busie).
Możesz regulować poziom scieżki. Jeśli wyjście ze ścieżki dałeś do Master a sendy są prefaderowe to obniżanie suwaka ścieżki zmniejszy poziom sygnału bezpośredniego w stosunku do przetworzonego przez sendy.
W Busach możesz regulować poziom Busa (czyli przewtorzonego przez efekt sygnału). No i w końcu możesz regulować Wet-dry - albo w Effect rack suwakiem, albo (już w ekranie ścieżek) wstawic pod busem Envelope lane z enevlope Insert FX: Wet/Dry i ustawic zmienny stosunek Wet/Dry. Wtedy wspomniany przed chwilą suwak Wet/Dry w Effect racku nie będzie działał normalnie, tylko będzie chodził zgodnie z Envelope. (BTW Envelopes mają kilka trybów pracy, jeszcze ich nie rozgryzłem, nie wiem nawet, czy te tryby odnoszą się tylko do współpracy z zewnętrznymi urzadzeniami sterującymi, czy także do pracy w komputerze)
Czyli jest to troszkę zawiłe, ale za to jest chyba duzo większa swoboda ustawienia którędy i w jakiej kolejności idzie sygnał.
Na przykład ja opisałem równoległe ustawienie busów z efektami - a można ustawic je szeregowo: ze ściezki wypuścić (sendem albo wyjściem) do busa 1, z busa 1 do busa 2, i z busa 2 do master.
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
nie bede zakladac kolejnego tematu wiec odgrzebie ten.
to ze A.A 2.0 jest to juz kazdy prawie wie.
Jestem juz szczesliwym posiadaczem tejze wersji.
I mam takie dwa pytania, na ktore odpowiedz w instrukcji neistety nie ma.
Pierwsze mzoe nie do konca zwiazane z molziwosciami samego programu.
Ale czy wam tez tak wolno i "dziwnie" dziala scrolling widoku multitrak.
u mnie dziala to bardzo wolno, dodatkowo co jakis czas pojawiaja sei bledy z wyswietlaniem i np nie widac na niektorych sciezkach przyciskow np (record, mute solo itd,)... zminimalizowanie programu i zmaksymalizowanie rozwiazuje problem (w inncyh programach tego nie, grafika gf5200)
podobna rzecz dzieje sie przy nagrywaniu np 6 sciezek na raz lub wiecej.
odswiezaja sie wtedy tylko np 2 lub 3 sciezki a reszta stoi w miejscu i dopiero po jakims czasie sie ukazuja na ekranie.
juz sie przyzwyczailem... ale na pcozatku myslalem ze zle inputy poustawialem.
no i sprawa druga to, czy mozna jakos zapisac ustawienie calej sesji (miksera, eq, efektow na wszsytkich trackach jako preset??
cos ala default sesion,, ale ktora pozna wczytac juz na otwarta sesje.??
Pozdrawiam.
PS. i zeby nie bylo podtekstow.. program jak najbardziej legalny :>
to ze A.A 2.0 jest to juz kazdy prawie wie.
Jestem juz szczesliwym posiadaczem tejze wersji.
I mam takie dwa pytania, na ktore odpowiedz w instrukcji neistety nie ma.
Pierwsze mzoe nie do konca zwiazane z molziwosciami samego programu.
Ale czy wam tez tak wolno i "dziwnie" dziala scrolling widoku multitrak.
u mnie dziala to bardzo wolno, dodatkowo co jakis czas pojawiaja sei bledy z wyswietlaniem i np nie widac na niektorych sciezkach przyciskow np (record, mute solo itd,)... zminimalizowanie programu i zmaksymalizowanie rozwiazuje problem (w inncyh programach tego nie, grafika gf5200)
podobna rzecz dzieje sie przy nagrywaniu np 6 sciezek na raz lub wiecej.
odswiezaja sie wtedy tylko np 2 lub 3 sciezki a reszta stoi w miejscu i dopiero po jakims czasie sie ukazuja na ekranie.
juz sie przyzwyczailem... ale na pcozatku myslalem ze zle inputy poustawialem.
no i sprawa druga to, czy mozna jakos zapisac ustawienie calej sesji (miksera, eq, efektow na wszsytkich trackach jako preset??
cos ala default sesion,, ale ktora pozna wczytac juz na otwarta sesje.??
Pozdrawiam.
PS. i zeby nie bylo podtekstow.. program jak najbardziej legalny :>
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
**********************
Duzo nie pomoge, bo glownie pracuje w Edit View, ale mam pomysły na następujące tropy:
Przewijanie:
Czy twój komputer spełnia wymagania sprzętowe? Program mocno utył w tej wersji, a wymagania sprzetowe są dość wysokie.
Czy chodzi w ogole chodzi o przewijanie podczas odtwarzania? A czy włączenie/wyłaczenie Smooth autoscrolling during playback w opcjach Multitrack coś zmienia?
U mnie szybka próba odtworzenia sesji Audition Theme (a więc małej) z przewijaniem nie zrobiła żadnych problemów, podobnie jak dogranie do tej sesji 6 ścieżek.
Default session:
wydaje mi się że nie ma w ogóle mechanizmów przenoszenia ustawień ścieżki - pamietam chyba na forach dopominanie się o mozliwość skopiowania ustawień (np envelopes) ze ścieżki do innej ściezki i były kłopoty. Z drugiej strony, jak to miałoby działać? Co by miało się stac gdyby układ klipów i liczba ścieżek w już otwartej sesji był inny niz w tym 'defaulcie' który byś próbował nałozyć?
Ale jeśli czujesz się przywiązany do pomysłu, i jesli nie rozwiążesz problemu z wyświetlaniem, proponuję udac się z propozycja i pytaniem na forum Audition na serwerze adobe lub na audiomasters. Tam siedzi mnostwo multitrakowców i ludzi znających AA na wylot. I na pewno są tez ludzie biedzący się z (a może i rozwiązujący) problemy z wyświetlaniem.
Duzo nie pomoge, bo glownie pracuje w Edit View, ale mam pomysły na następujące tropy:
Przewijanie:
Czy twój komputer spełnia wymagania sprzętowe? Program mocno utył w tej wersji, a wymagania sprzetowe są dość wysokie.
Czy chodzi w ogole chodzi o przewijanie podczas odtwarzania? A czy włączenie/wyłaczenie Smooth autoscrolling during playback w opcjach Multitrack coś zmienia?
U mnie szybka próba odtworzenia sesji Audition Theme (a więc małej) z przewijaniem nie zrobiła żadnych problemów, podobnie jak dogranie do tej sesji 6 ścieżek.
Default session:
wydaje mi się że nie ma w ogóle mechanizmów przenoszenia ustawień ścieżki - pamietam chyba na forach dopominanie się o mozliwość skopiowania ustawień (np envelopes) ze ścieżki do innej ściezki i były kłopoty. Z drugiej strony, jak to miałoby działać? Co by miało się stac gdyby układ klipów i liczba ścieżek w już otwartej sesji był inny niz w tym 'defaulcie' który byś próbował nałozyć?
Ale jeśli czujesz się przywiązany do pomysłu, i jesli nie rozwiążesz problemu z wyświetlaniem, proponuję udac się z propozycja i pytaniem na forum Audition na serwerze adobe lub na audiomasters. Tam siedzi mnostwo multitrakowców i ludzi znających AA na wylot. I na pewno są tez ludzie biedzący się z (a może i rozwiązujący) problemy z wyświetlaniem.
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
witam.
ponownie odkopuje temat.
Zauwazylem ze audomatyka efektow dziala tylko dla wbudowancyh efektow.
Dla efektow dogrywancyh (dx, vst) praktycznie nie mozna nic zmieniac.
Czy to normalne ? czy moze da sie to jakos obejsc/ uaktywnic/ wlaczyc??
Pozdrawiam
ponownie odkopuje temat.
Zauwazylem ze audomatyka efektow dziala tylko dla wbudowancyh efektow.
Dla efektow dogrywancyh (dx, vst) praktycznie nie mozna nic zmieniac.
Czy to normalne ? czy moze da sie to jakos obejsc/ uaktywnic/ wlaczyc??
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
hm. ja mam tylko dwa efekty VST i żadnej control surface.
Ale w programie mogę po zapięciu tych efektów na ścieżkę wyświetlić sobie envelope dowolnego parametru z tych efektów. Klikam na strzałeczkę koło pola Off/Reda/Write/Latch/Touch tak, żeby pokazywała w dół, i wtedy pod sciezką mam automation lane, w której mogę wybrac jakiego efektu i jakiego paraamteru dotyczy. Jeśli automation jest w trybie Read, i odtwarzam ścieżkę patrząc na efekt w Effects Rack to gały ruszają się zgodnie z envelope (no i brzmienie się zmienia, oczywiście). Jeśli automation jest w trybach Write, Latch lub Touch i odtwarzam ścieżkę kręcąc gałami efektu, to po zatrzymaniu kręcenie jest zapisane w envelope. O to chodzi? Czy o co innego?
Ale w programie mogę po zapięciu tych efektów na ścieżkę wyświetlić sobie envelope dowolnego parametru z tych efektów. Klikam na strzałeczkę koło pola Off/Reda/Write/Latch/Touch tak, żeby pokazywała w dół, i wtedy pod sciezką mam automation lane, w której mogę wybrac jakiego efektu i jakiego paraamteru dotyczy. Jeśli automation jest w trybie Read, i odtwarzam ścieżkę patrząc na efekt w Effects Rack to gały ruszają się zgodnie z envelope (no i brzmienie się zmienia, oczywiście). Jeśli automation jest w trybach Write, Latch lub Touch i odtwarzam ścieżkę kręcąc gałami efektu, to po zatrzymaniu kręcenie jest zapisane w envelope. O to chodzi? Czy o co innego?
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
...hm. ja mam tylko dwa efekty VST i żadnej control surface.
Ale w programie mogę po zapięciu tych efektów na ścieżkę wyświetlić sobie envelope dowolnego parametru z tych efektów. Klikam na strzałeczkę koło pola Off/Reda/Write/Latch/Touch tak, żeby pokazywała w dół, i wtedy pod sciezką mam automation lane, w której mogę wybrac jakiego efektu i jakiego paraamteru dotyczy. Jeśli automation jest w trybie Read, i odtwarzam ścieżkę patrząc na efekt w Effects Rack to gały ruszają się zgodnie z envelope (no i brzmienie się zmienia, oczywiście). Jeśli automation jest w trybach Write, Latch lub Touch i odtwarzam ścieżkę kręcąc gałami efektu, to po zatrzymaniu kręcenie jest zapisane w envelope. O to chodzi? Czy o co innego?...
**********************
nie do konca podaje prosty przyklad.
mam sciezke np wokalu, zapiety na tym kompresor + deeser (wbudowane z A.A) + np reverb Timeworks (dograny, dx)
tam gdzie piszesz (automation lines) pojawia sie kazdy parametr komrpesorw (ladnie pieknie) ale nie pojawia sie kompletnie nic odnosnie reverbu, jakoby te automation lines dotyczyly tylko wbudowanych efektow.
Jak mozesz to sprawdz dowolny efekt inny niz wbudowany i powiedz czy cos widzisz.
Pozdrawiam
Ale w programie mogę po zapięciu tych efektów na ścieżkę wyświetlić sobie envelope dowolnego parametru z tych efektów. Klikam na strzałeczkę koło pola Off/Reda/Write/Latch/Touch tak, żeby pokazywała w dół, i wtedy pod sciezką mam automation lane, w której mogę wybrac jakiego efektu i jakiego paraamteru dotyczy. Jeśli automation jest w trybie Read, i odtwarzam ścieżkę patrząc na efekt w Effects Rack to gały ruszają się zgodnie z envelope (no i brzmienie się zmienia, oczywiście). Jeśli automation jest w trybach Write, Latch lub Touch i odtwarzam ścieżkę kręcąc gałami efektu, to po zatrzymaniu kręcenie jest zapisane w envelope. O to chodzi? Czy o co innego?...
**********************
nie do konca podaje prosty przyklad.
mam sciezke np wokalu, zapiety na tym kompresor + deeser (wbudowane z A.A) + np reverb Timeworks (dograny, dx)
tam gdzie piszesz (automation lines) pojawia sie kazdy parametr komrpesorw (ladnie pieknie) ale nie pojawia sie kompletnie nic odnosnie reverbu, jakoby te automation lines dotyczyly tylko wbudowanych efektow.
Jak mozesz to sprawdz dowolny efekt inny niz wbudowany i powiedz czy cos widzisz.
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
API DirectX (zwłaszcza w starej wersji, a taki jest we wtyczkach Timeworx) nie pozwala na żadną automatyzację parametrów. Parametry są dostępne jedynie z bezpośredniego interfejsu graficznego wtyczki i na tym koniec. To nie wynika z Audition tylko z ograniczeń DirectX. Stosuj wtyczki VST.
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
Jak mozesz to sprawdz dowolny efekt inny niz wbudowany i powiedz czy cos widzisz.
Pozdrawiam...
**********************
Sorry byłem niejasny: te dwa VST które mam nie są wbudowane (Tube-modelled Compressor i Excita), i z nimi działa.
Jedna uwaga: wygląda mi, że tryb Touch działa wyłącznie dla Pan i Volume. Dla efektów: zarówno wbudowanych VST jak i dodanych VST działa tak samo jak Latch. O czym help bynajmniej nie jest uprzejmy wspomnieć.

Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
PS. a AA ma wbudowany deesser?? (może ma, tylko pod taką nazwą że ja tuman nie kojarzę?)
Re: Audition 2.0 - oficjalny komunikat
no i wszystko jasne z tym starym timeworks...
dzisiaj dokladnie sprawdze...
deeser oczywiscie jest, w sekcji dynamics procesor, jako preset de-eser ligh/medium./hard... po odpowiednim ustawieniu b.fajnie dziala
pozdrawiam
dzisiaj dokladnie sprawdze...
deeser oczywiscie jest, w sekcji dynamics procesor, jako preset de-eser ligh/medium./hard... po odpowiednim ustawieniu b.fajnie dziala
pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"