Jak powszechnie wiadomo, najlepsze efekty uzyskuje się nagrywając bas z lini (di box) do tego jakiś dobry mikrofon pojemnościowy na głośnik wzmacniacza, albo dynamiczny (albo jeden i drugi w celu uzyskania lepszego brzmienia z pieca, jeden bliżej, drugi dalej itd).
(na razie nie wspominajmy o zbieraniu sygnału mikrofonem wprost z deski gitary :) :) :) )
I tutaj pojawiają się następujące problemy:
1) W którym śladzie zachować więcej dołów? Bo myślę, że jeżeli obydwa ślady (linia i mik) będą mieć taki sam dół powiedzmy od 100Hz w dól to się nałożą i ładnie zadudnią - można w takim wypadku podciąć ten dół lini by ślad ten był tylko "górnym dopełniaczem pasma" a ślad (ślady) mikrofonowy szedł pełnym pasmem od 40Hz do góry. Czy to dobra droga?
2)Jak procentowo najlepiej ustawić miks tych dwóch źródeł?
(Oczywiście każdy ma swoje preferencje, ale załóżmy że jest jakiś standard np 80% mik + 20% lini)
3)Jak zfazować te dwa ślady wzlędem siebie? (pytanie nieco naiwne, ale dla porządku musi być :) )
4)Czy powinny być idealnie równo? Zdarza się czasem tak, że interfejs audio może nagrać te dwa tory: linia + mik z lekkim rozjechaniem względem siebie...I przy dużym powiększeniu widać że sinusoidy się lekko opóźniają...
5)Wypuszczać linię z line out pieca do di-box? Czy raczej rozdzielać wyjście prosto z basu do dwóch źródeł (piec i di-box)?
Nagrywanie basu (linia + mikrofon(y))
Re: Nagrywanie basu (linia + mikrofon(y))
...Jak powszechnie wiadomo, najlepsze efekty uzyskuje się nagrywając bas z lini (di box) do tego jakiś dobry mikrofon pojemnościowy na głośnik wzmacniacza, albo dynamiczny (albo jeden i drugi w celu uzyskania lepszego brzmienia z pieca, jeden bliżej, drugi dalej itd).
Zapewnaim Cie, ze czesto w miksie najlepsza okazywala sie linia (znane takze z autopsji z pracy z muzykami, ktorzy maja brzmienie w rekach i z niejednych sesji chleb mieli
)
1) W którym śladzie zachować więcej dołów? Bo myślę, że jeżeli obydwa ślady (linia i mik) będą mieć taki sam dół powiedzmy od 100Hz w dól to się nałożą i ładnie zadudnią - można w takim wypadku podciąć ten dół lini by ślad ten był tylko "górnym dopełniaczem pasma" a ślad (ślady) mikrofonowy szedł pełnym pasmem od 40Hz do góry. Czy to dobra droga?
2)Jak procentowo najlepiej ustawić miks tych dwóch źródeł?
(Oczywiście każdy ma swoje preferencje, ale załóżmy że jest jakiś standard np 80% mik + 20% lini)
Alez takie sygnaly roznie brzmia! To nie kwestia zasad czy preferencji, ale dostosowania do brzmienia reszty. Calkiem mozliwe, ze dla przykladu dol bedzie tylko dobry z mikrofonu i wystarczy tylko ten dol leciutko domiksowac do linii
3)Jak zfazować te dwa ślady wzlędem siebie? (pytanie nieco naiwne, ale dla porządku musi być :) )
jedynie ustawieniem mikrofonu i to w zakresie wyzszych harmonicznych. Jesli mialaby sie faza przesunac w podstawie dziweku, to miksowanie dwoch zrodel od razu sobie odpusc. Patenty z przesuwaniem jednego ze sladow o ulamki milisekund czy podobne tricki nie zdadza egzaminu.
4)Czy powinny być idealnie równo? Zdarza się czasem tak, że interfejs audio może nagrać te dwa tory: linia + mik z lekkim rozjechaniem względem siebie...I przy dużym powiększeniu widać że sinusoidy się lekko opóźniają...
odp. wyzej
5)Wypuszczać linię z line out pieca do di-box? Czy raczej rozdzielać wyjście prosto z basu do dwóch źródeł (piec i di-box)?...
Jak Ci poziomy pasuja, nie ma klopotu z przydzwiekiem, symetria itp. to rob, jak Ci bedzie latwiej (czyli bez di-boxu)
P.S.
Mikrofon mikrofonowi nierowny. Kombinacja vs moze dac tak skrajnie rozne brzmienie, ze cale pytanie wyzej o proporcje, korekcjie itd. nie ma sensu... Pomijam juz sam fakt roznych mozliwosci ustawienia mikrofonu itd.
(na razie nie wspominajmy o zbieraniu sygnału mikrofonem wprost z deski gitary)
z deski GITARY moze i nie...
Zapewnaim Cie, ze czesto w miksie najlepsza okazywala sie linia (znane takze z autopsji z pracy z muzykami, ktorzy maja brzmienie w rekach i z niejednych sesji chleb mieli

1) W którym śladzie zachować więcej dołów? Bo myślę, że jeżeli obydwa ślady (linia i mik) będą mieć taki sam dół powiedzmy od 100Hz w dól to się nałożą i ładnie zadudnią - można w takim wypadku podciąć ten dół lini by ślad ten był tylko "górnym dopełniaczem pasma" a ślad (ślady) mikrofonowy szedł pełnym pasmem od 40Hz do góry. Czy to dobra droga?
2)Jak procentowo najlepiej ustawić miks tych dwóch źródeł?
(Oczywiście każdy ma swoje preferencje, ale załóżmy że jest jakiś standard np 80% mik + 20% lini)
Alez takie sygnaly roznie brzmia! To nie kwestia zasad czy preferencji, ale dostosowania do brzmienia reszty. Calkiem mozliwe, ze dla przykladu dol bedzie tylko dobry z mikrofonu i wystarczy tylko ten dol leciutko domiksowac do linii
3)Jak zfazować te dwa ślady wzlędem siebie? (pytanie nieco naiwne, ale dla porządku musi być :) )
jedynie ustawieniem mikrofonu i to w zakresie wyzszych harmonicznych. Jesli mialaby sie faza przesunac w podstawie dziweku, to miksowanie dwoch zrodel od razu sobie odpusc. Patenty z przesuwaniem jednego ze sladow o ulamki milisekund czy podobne tricki nie zdadza egzaminu.
4)Czy powinny być idealnie równo? Zdarza się czasem tak, że interfejs audio może nagrać te dwa tory: linia + mik z lekkim rozjechaniem względem siebie...I przy dużym powiększeniu widać że sinusoidy się lekko opóźniają...
odp. wyzej

5)Wypuszczać linię z line out pieca do di-box? Czy raczej rozdzielać wyjście prosto z basu do dwóch źródeł (piec i di-box)?...
Jak Ci poziomy pasuja, nie ma klopotu z przydzwiekiem, symetria itp. to rob, jak Ci bedzie latwiej (czyli bez di-boxu)

P.S.
Mikrofon mikrofonowi nierowny. Kombinacja
(na razie nie wspominajmy o zbieraniu sygnału mikrofonem wprost z deski gitary)
z deski GITARY moze i nie...

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Nagrywanie basu (linia + mikrofon(y))
......Jak powszechnie wiadomo, najlepsze efekty uzyskuje się nagrywając bas z lini (di box) do tego jakiś dobry mikrofon pojemnościowy na głośnik wzmacniacza, albo dynamiczny (albo jeden i drugi w celu uzyskania lepszego brzmienia z pieca, jeden bliżej, drugi dalej itd).
Zapewnaim Cie, ze czesto w miksie najlepsza okazywala sie linia (znane takze z autopsji z pracy z muzykami, ktorzy maja brzmienie w rekach i z niejednych sesji chleb mieli
)
1) W którym śladzie zachować więcej dołów? Bo myślę, że jeżeli obydwa ślady (linia i mik) będą mieć taki sam dół powiedzmy od 100Hz w dól to się nałożą i ładnie zadudnią - można w takim wypadku podciąć ten dół lini by ślad ten był tylko "górnym dopełniaczem pasma" a ślad (ślady) mikrofonowy szedł pełnym pasmem od 40Hz do góry. Czy to dobra droga?
2)Jak procentowo najlepiej ustawić miks tych dwóch źródeł?
(Oczywiście każdy ma swoje preferencje, ale załóżmy że jest jakiś standard np 80% mik + 20% lini)
Alez takie sygnaly roznie brzmia! To nie kwestia zasad czy preferencji, ale dostosowania do brzmienia reszty. Calkiem mozliwe, ze dla przykladu dol bedzie tylko dobry z mikrofonu i wystarczy tylko ten dol leciutko domiksowac do linii
3)Jak zfazować te dwa ślady wzlędem siebie? (pytanie nieco naiwne, ale dla porządku musi być :) )
jedynie ustawieniem mikrofonu i to w zakresie wyzszych harmonicznych. Jesli mialaby sie faza przesunac w podstawie dziweku, to miksowanie dwoch zrodel od razu sobie odpusc. Patenty z przesuwaniem jednego ze sladow o ulamki milisekund czy podobne tricki nie zdadza egzaminu.
4)Czy powinny być idealnie równo? Zdarza się czasem tak, że interfejs audio może nagrać te dwa tory: linia + mik z lekkim rozjechaniem względem siebie...I przy dużym powiększeniu widać że sinusoidy się lekko opóźniają...
odp. wyzej
5)Wypuszczać linię z line out pieca do di-box? Czy raczej rozdzielać wyjście prosto z basu do dwóch źródeł (piec i di-box)?...
Jak Ci poziomy pasuja, nie ma klopotu z przydzwiekiem, symetria itp. to rob, jak Ci bedzie latwiej (czyli bez di-boxu)
P.S.
Mikrofon mikrofonowi nierowny. Kombinacja vs moze dac tak skrajnie rozne brzmienie, ze cale pytanie wyzej o proporcje, korekcjie itd. nie ma sensu... Pomijam juz sam fakt roznych mozliwosci ustawienia mikrofonu itd.
(na razie nie wspominajmy o zbieraniu sygnału mikrofonem wprost z deski gitary)
z deski GITARY moze i nie...
...
**********************
Co do pytania o fazę to chodziło mi o to czy i mik i linia mają być w tej samej fazie bo np przy nagrywaniu werbla z dwóch stron mikrofonami, fazę w jednym się odwraca. Ale jak się domyślam obydwa sygnały basu powinny iść w zgodnej fazie. Dzięki za odp :)
Zapewnaim Cie, ze czesto w miksie najlepsza okazywala sie linia (znane takze z autopsji z pracy z muzykami, ktorzy maja brzmienie w rekach i z niejednych sesji chleb mieli

1) W którym śladzie zachować więcej dołów? Bo myślę, że jeżeli obydwa ślady (linia i mik) będą mieć taki sam dół powiedzmy od 100Hz w dól to się nałożą i ładnie zadudnią - można w takim wypadku podciąć ten dół lini by ślad ten był tylko "górnym dopełniaczem pasma" a ślad (ślady) mikrofonowy szedł pełnym pasmem od 40Hz do góry. Czy to dobra droga?
2)Jak procentowo najlepiej ustawić miks tych dwóch źródeł?
(Oczywiście każdy ma swoje preferencje, ale załóżmy że jest jakiś standard np 80% mik + 20% lini)
Alez takie sygnaly roznie brzmia! To nie kwestia zasad czy preferencji, ale dostosowania do brzmienia reszty. Calkiem mozliwe, ze dla przykladu dol bedzie tylko dobry z mikrofonu i wystarczy tylko ten dol leciutko domiksowac do linii
3)Jak zfazować te dwa ślady wzlędem siebie? (pytanie nieco naiwne, ale dla porządku musi być :) )
jedynie ustawieniem mikrofonu i to w zakresie wyzszych harmonicznych. Jesli mialaby sie faza przesunac w podstawie dziweku, to miksowanie dwoch zrodel od razu sobie odpusc. Patenty z przesuwaniem jednego ze sladow o ulamki milisekund czy podobne tricki nie zdadza egzaminu.
4)Czy powinny być idealnie równo? Zdarza się czasem tak, że interfejs audio może nagrać te dwa tory: linia + mik z lekkim rozjechaniem względem siebie...I przy dużym powiększeniu widać że sinusoidy się lekko opóźniają...
odp. wyzej

5)Wypuszczać linię z line out pieca do di-box? Czy raczej rozdzielać wyjście prosto z basu do dwóch źródeł (piec i di-box)?...
Jak Ci poziomy pasuja, nie ma klopotu z przydzwiekiem, symetria itp. to rob, jak Ci bedzie latwiej (czyli bez di-boxu)

P.S.
Mikrofon mikrofonowi nierowny. Kombinacja
(na razie nie wspominajmy o zbieraniu sygnału mikrofonem wprost z deski gitary)
z deski GITARY moze i nie...

**********************
Co do pytania o fazę to chodziło mi o to czy i mik i linia mają być w tej samej fazie bo np przy nagrywaniu werbla z dwóch stron mikrofonami, fazę w jednym się odwraca. Ale jak się domyślam obydwa sygnały basu powinny iść w zgodnej fazie. Dzięki za odp :)
Re: Nagrywanie basu (linia + mikrofon(y))
[I]Co do pytania o fazę to chodziło mi o to czy i mik i linia mają być w tej samej fazie bo np przy nagrywaniu werbla z dwóch stron mikrofonami, fazę w jednym się odwraca. Ale jak się domyślam obydwa sygnały basu powinny iść w zgodnej fazie. Dzięki za odp :)[/I[
Sprobuj obrocic faze niskich czestotliwosci to zobaczysz co sie stanie.
A z werblem jest tak, ze dolny naciag _moze_ ale nie musi isc w przeciwfazie i wtedy sie nie odwraca ale raczej _przywraca_ faze, by byla zgodnia i by sie nic nie znosilo
Sprobuj obrocic faze niskich czestotliwosci to zobaczysz co sie stanie.

A z werblem jest tak, ze dolny naciag _moze_ ale nie musi isc w przeciwfazie i wtedy sie nie odwraca ale raczej _przywraca_ faze, by byla zgodnia i by sie nic nie znosilo

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!