Rock, gitary i mono

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Damien
Posty:112
Rejestracja:piątek 01 lip 2005, 00:00
Rock, gitary i mono

Post autor: Damien » środa 15 lut 2006, 00:30

Temat dotyczy miksu sciężek gitarowych. Do tej pory czyniłem to w ten sposób że gitarzysta rytmiczny nagrywał swoje ślady w mono dwa razy. Naśtępnie tworzyłem nowy track stereo i do każdego kanału wklejałem jedna ze scieżek. Efekt wg. mnie jest zdecydowanie lepszy niż przy dwóch tych samych ścieżkach w każdym kanale stereo potraktowanych lekkim deleyem (3-8ms).

Problem jednak pojawia się przy odsłuchu mono, robi się z tego poprostu papka a doznania akustyczne przypominają mi odsłuch kiepskiej jakości mp3. I tu moje pytanie jak zmiksować dwie rózne ściezki gitarowe (tej samej zagrywki, czy riffu) aby w stereo i mono brzmiały wyśmienicie :)?

j.bravo
Posty:386
Rejestracja:środa 01 wrz 2004, 00:00

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: j.bravo » środa 15 lut 2006, 01:29

Po prostu pracuj w mono od poczatku a odsluch stereo wlaczaj na chwile.

A tak w ogole to cos za duzo kombinacji z tym kopiowaniem, delayami itd.

Jestem przystojny i młody

Awatar użytkownika
Mruczasss
Posty:364
Rejestracja:wtorek 14 gru 2004, 00:00

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: Mruczasss » środa 15 lut 2006, 04:24

To moze nagrywaj w stereo a potem tylko przesuwaj jednego rifa max na lewa sluchawke a drugiego rifa maxa na prawą lub nagrywaj w stereo konwertuj a potem konwertuj do mono i tak jak wyzej jednego rifa na lewa sluchawe drugiego na prawa. Tak na moj chlopski rozum to widze;)
lubie to co robie i jestem w tym dobry.

Awatar użytkownika
yaniki
Posty:488
Rejestracja:niedziela 03 sie 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: yaniki » środa 15 lut 2006, 04:54

Do tej pory czyniłem to w ten sposób że gitarzysta rytmiczny nagrywał swoje ślady w mono dwa razy. Naśtępnie tworzyłem nowy track stereo i do każdego kanału wklejałem jedna ze scieżek.

**********************



Metoda jest ok. Ale nie twórz jednego tracku stereo, tylko panoramuj naprzeciw siebie 2 tracki monofoniczne (ponieważ być może nie powinny być rozłożone na lewym i prawym skraju, ale z lekkim dystansem do obu skrajnych ustawień - z tym warto poeksperymentować).



Poza tym najlepiej pracuj najpierw nad miksem monofonicznym. Kiedy będzie już brzmiał jak trzeba, to wtedy dopiero przechodź do ustawiania panoramowania.

prez
Posty:85
Rejestracja:poniedziałek 23 lut 2004, 00:00

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: prez » środa 15 lut 2006, 07:34

Też sądze, że metoda jest dobra bo minimalne różnice między oboma nagraniami są losowe i to jest lepsze niż przesuwanie jednego tracka. nie muszą to być tylko 2 tracki ale czasem 3,4, 5.. nie rozkładaj ich po skraju bazy stereo, mieszaj w różnych proporcjach, sprawdzaj efekt w mono. Mulenie może wystąpić właśnie przy przesuwaniu skopiowanego tracka ze względu na zaburzenia fazowe.

**********************

zawodowo pracujący akustyk live i studio

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: DJOZD » środa 15 lut 2006, 07:51

Problem jednak pojawia się przy odsłuchu mono, robi się z tego poprostu papka a doznania akustyczne przypominają mi odsłuch kiepskiej jakości mp3

*****************************************************



hmm. i jeszcze jedną przyczyną tego zjawiska może być zbyt niedokladnie zagrane partie w lewym i prawym kanale. Jesli bedą zbyt duze rozmicięcia uderzen i rytmiki po zsumowaniu do mono nastepuje faktycznie papka zktorej nie da wyroznic nic konkretnego. Podstawa to perfekcyjnie dograne slady. Z kolei przesuwanie nanałów na jednym sladzie mono dale kiepski efekt (przypominajacy w mono pseudo flanger ze stałą częstotliwocią)

Awatar użytkownika
Mruczasss
Posty:364
Rejestracja:wtorek 14 gru 2004, 00:00

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: Mruczasss » środa 15 lut 2006, 23:43

Metoda jest ok. Ale nie twórz jednego tracku stereo, tylko panoramuj naprzeciw siebie 2 tracki monofoniczne (ponieważ być może nie powinny być rozłożone na lewym i prawym skraju, ale z lekkim dystansem do obu skrajnych ustawień - z tym warto poeksperymentować).



Poza tym najlepiej pracuj najpierw nad miksem monofonicznym. Kiedy będzie już brzmiał jak trzeba, to wtedy dopiero przechodź do ustawiania panoramowania....

**********************



W sumie ciekawa metoda, miec pod kontrola dwa slady mono na dodatek dwoch roznych rifow dac jeden na prawy a drugi na lewy skraj. Ciekawe jak bedzie brzmialo cos takiego w przyapdku vocalu, mozna by sie okusic o dalsze experymentowanie i probowac nakladac dwa rozne efekty na kazdy slad mono z osobna. Inspirujace:)
lubie to co robie i jestem w tym dobry.

mellodeque
Posty:573
Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: mellodeque » czwartek 16 lut 2006, 01:07

wielu tak kombinowało i sie poddało...



czasem sie uda, czasem nie... ruletka
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Rock, gitary i mono

Post autor: Tadeo » czwartek 16 lut 2006, 09:42

chząc stworzyć sciane dźwięku radze unikać nakładania dwóch róznych efektów na każdy ślad z osobna (stwarzając tym samym zbędną asymetrię). Kolega Djozd dobrze podpowiada

ODPOWIEDZ