Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
Czy zgrywanie wielokrotne śladów wpływa degradująco na dzwiek?
Z moich doświadczen wynika że tak.
Jak jest dokaldnie z tym zgrywaniem? Czy przy każdej zgrywce poziom średni danego śladu zmniejsza się (w zależności od tego w jakiej rozdzielczości bitowej zgrywamy??)
Ostatnio zgrywam wszystko w 24 bitach. Ale czy jest sens zgrywanie w 24 bitach śladu nagranego w 16 bitach? Nie jestem fizykiem ani inżynierem dzwieku z wykształcenia tylko muzykiem i po tych zgrywkach w 24 bitach wyraznie słyszę poprawę dynamiki calego miksu :) - po zsumowaniu śladów.
A z tym zgrywaniem wielokrotnym gdyby ktoś nie rozumiał mam na myśli następującą sytuację.
Nagrania wokali w terenie (w 16 bitach) na kilkunastu śladach ( nagrania na zasadzie improwizacji i burzy mózgów:) - aby było wygodniej zgrałem te ślady i z każdej ścieżki zrobiłem osobny mix...po wyrónaniu i wybraniu interesującyhc fragmentów znowu zgrywam (aby mieć porządek i wszystko na dwóch lub trzech śladach), no i jak wiadomo po nałożeniu efektów będzie jeszcze jedno zgranie wszystkich instrumentów...
Z moich doświadczen wynika że tak.
Jak jest dokaldnie z tym zgrywaniem? Czy przy każdej zgrywce poziom średni danego śladu zmniejsza się (w zależności od tego w jakiej rozdzielczości bitowej zgrywamy??)
Ostatnio zgrywam wszystko w 24 bitach. Ale czy jest sens zgrywanie w 24 bitach śladu nagranego w 16 bitach? Nie jestem fizykiem ani inżynierem dzwieku z wykształcenia tylko muzykiem i po tych zgrywkach w 24 bitach wyraznie słyszę poprawę dynamiki calego miksu :) - po zsumowaniu śladów.
A z tym zgrywaniem wielokrotnym gdyby ktoś nie rozumiał mam na myśli następującą sytuację.
Nagrania wokali w terenie (w 16 bitach) na kilkunastu śladach ( nagrania na zasadzie improwizacji i burzy mózgów:) - aby było wygodniej zgrałem te ślady i z każdej ścieżki zrobiłem osobny mix...po wyrónaniu i wybraniu interesującyhc fragmentów znowu zgrywam (aby mieć porządek i wszystko na dwóch lub trzech śladach), no i jak wiadomo po nałożeniu efektów będzie jeszcze jedno zgranie wszystkich instrumentów...
eee tamm
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
Odsylam Cie do artykulu w EiS na temat brzmienia roznych mikserow w roznym software. Po raz kolejny wykazano, ze ten sam miks brzmi tak samo na roznym oprogramowaniu (oczywiscie z pominieciem wtyczek, tylko sam mikser, a wiec matematycznie dla procesora komputera to nic innego jak operacja mnozenia i dodawania liczb). Jezeli wiec caly mix ciagle brzmi tak samo, co za roznica, czy zgrywasz duzy projekt czy kilka sladow.
To, co robisz jest normalnym i czesto spotykanym zabiegiem. Osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z takim problemem, nie wyobrazam sobie takze, by taki problem mogl istniec (nie ma to racjonalnego wytlumaczenia, tak samo jak wymysly z roznym brzmieniem roznych stacji DAW).
Zgrywanie 16 -> 24 jest nieuzasadnione. Chyba, ze dokonujesz zlozonych operacji, jak przejscie przez inne procesory i to tylko pod katem dalszej obrobki sygnalow niskopoziomowych. Sygnal 'popsuty' nizsza rozdzielczoscia nie da sie naprawic. To, ze zostanie on zapisany w wyzszej rozdzielczosci nie zmieni brzmienia na lepsze. Jakosc dzwieku pozostanie z poprzedniej rozdzielczosci.
Jesli rzeczywiscie sa roznice w brzmieniu po takich zgraniach, obstawiam, ze cos zle robisz.
To, co robisz jest normalnym i czesto spotykanym zabiegiem. Osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z takim problemem, nie wyobrazam sobie takze, by taki problem mogl istniec (nie ma to racjonalnego wytlumaczenia, tak samo jak wymysly z roznym brzmieniem roznych stacji DAW).
Zgrywanie 16 -> 24 jest nieuzasadnione. Chyba, ze dokonujesz zlozonych operacji, jak przejscie przez inne procesory i to tylko pod katem dalszej obrobki sygnalow niskopoziomowych. Sygnal 'popsuty' nizsza rozdzielczoscia nie da sie naprawic. To, ze zostanie on zapisany w wyzszej rozdzielczosci nie zmieni brzmienia na lepsze. Jakosc dzwieku pozostanie z poprzedniej rozdzielczosci.
Jesli rzeczywiscie sa roznice w brzmieniu po takich zgraniach, obstawiam, ze cos zle robisz.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
No dobrze, a w drugą stronę? Po co nagrywać sygnał analogowy z rozdz 24bit, skoro i tak na CD trzeba go potem zrobic w 16bit ?
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
...No dobrze, a w drugą stronę? Po co nagrywać sygnał analogowy z rozdz 24bit, skoro i tak na CD trzeba go potem zrobic w 16bit ?...
Po to, zeby miec wieksza rozdzielczosc dynamiki sygnalu do wykonywania roznorakich operacji na tym sygnale. Po zakonczeniu pracy mozna dopiero zgrac material do 16 bit. Inna sprawa, ze nie zawsze praca na 24 bitach jest konieczna.
Po to, zeby miec wieksza rozdzielczosc dynamiki sygnalu do wykonywania roznorakich operacji na tym sygnale. Po zakonczeniu pracy mozna dopiero zgrac material do 16 bit. Inna sprawa, ze nie zawsze praca na 24 bitach jest konieczna.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
nie tylko cd jest na swiecie...po to....i jak zauwazyles jest lepsza dynamika....miksuj 16 bitow a miksuj 24....nie wiem tylko po co obrabiasz cos 3 razy zamiast odrazu wybrac interesujacy cie material......i tak naprawde nie widze sensu wczuwania sie w "turystyczne" nagrywki.....
tam sie stawia na nagranie a nie na jakosc bo nie o to chodzi....
co do brzmienia daw to zalezy od konfiguracji - niektore programy pozwalaja na dosc zaawansowana....
tam sie stawia na nagranie a nie na jakosc bo nie o to chodzi....
co do brzmienia daw to zalezy od konfiguracji - niektore programy pozwalaja na dosc zaawansowana....
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
co do pracy w 24 to fakt nie zawsze ale praktycznie kazde daw jedzie wewnetrznie w 32.....
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
...co do pracy w 24 to fakt nie zawsze ale praktycznie kazde daw jedzie wewnetrznie w 32........
**********************
... i na wyjsciu mamy 32 bity, jesli ruszymy czymkolwiek w mikserze nawet o milimetr. Dlatego warto robic miedzyzgrania w 32 bitach,a jak w 24 bitach to z ditheringiem.
**********************
... i na wyjsciu mamy 32 bity, jesli ruszymy czymkolwiek w mikserze nawet o milimetr. Dlatego warto robic miedzyzgrania w 32 bitach,a jak w 24 bitach to z ditheringiem.
Jestem przystojny i młody
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
... i na wyjsciu mamy 32 bity, jesli ruszymy czymkolwiek w mikserze nawet o milimetr. Dlatego warto robic miedzyzgrania w 32 bitach,a jak w 24 bitach to z ditheringiem. ...
...a poniewaz jest to - jak piszesz - miedzyzgranie, to pozniej juz na miksie czy na masterze nastapi taka sytuacja:
- w miejscu, gdzie na wyjsciowym miksie gra tylko owe miedzyzgranie (reszta sladow nie jest odtwarzana - tacet) jest sygnal z szumem ditheringu i co dalej?
- tam, gdzie gra w danym momencie wszystko, po co ten dither?

...a poniewaz jest to - jak piszesz - miedzyzgranie, to pozniej juz na miksie czy na masterze nastapi taka sytuacja:
- w miejscu, gdzie na wyjsciowym miksie gra tylko owe miedzyzgranie (reszta sladow nie jest odtwarzana - tacet) jest sygnal z szumem ditheringu i co dalej?
- tam, gdzie gra w danym momencie wszystko, po co ten dither?

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
to po co jest w ogole dither 24 bitowy?
Jestem przystojny i młody
Re: Zgrywanie wielokrotne śladów - szkodliwe?
...to po co jest w ogole dither 24 bitowy?
Przyda sie tam, gdzie wykonujesz konwersje rozdzielczosci slowa cyfrowego na inne.
Przyda sie tam, gdzie wykonujesz konwersje rozdzielczosci slowa cyfrowego na inne.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!