Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
Nagrywalismy z zespołem (pop/rock) bębny i w dużym pomieszczeniu studyjnym i w małym, wytłumionym. Różnica jest olbrzymia - na korzyść dużego pomieszczenia. Bębny nagrane w tym małym pomieszczeniu brzmią po prostu dziwnie (trudno mi znaleźć inne słowo) i nie chcą "leżeć" w miksie (mimo korekcji, pogłosów itp..).
Także jak macie możliwość, nie nagrywajcie bębnów w "kiblu" ;)
Także jak macie możliwość, nie nagrywajcie bębnów w "kiblu" ;)
Zespół "Ósmy Dzień"; mp3: www.radio.bialystok.pl/przebojem2004.htm
-
- Posty:243
- Rejestracja:czwartek 21 paź 2004, 00:00
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
...Nagrywalismy z zespołem (pop/rock) bębny i w dużym pomieszczeniu studyjnym i w małym, wytłumionym. Różnica jest olbrzymia - na korzyść dużego pomieszczenia. Bębny nagrane w tym małym pomieszczeniu brzmią po prostu dziwnie (trudno mi znaleźć inne słowo) i nie chcą "leżeć" w miksie (mimo korekcji, pogłosów itp..).
Także jak macie możliwość, nie nagrywajcie bębnów w "kiblu" ;)...
**********************
Zgadzam się...Nagrywałem bębny w takiej trochę większej kabinie do wokali!
Raz, że to męczarnia dla perkusisty, gorąco, pot po d..., brak powietrza, a bębny ? Udusiły się również...zajebiste bębny, blachy z bardzo wysokimi formułami...końcowy efekt...to to, co robi się w właśnie w kiblu. Duże pomieszczenia i fajnie jak jest np drewno lub cegła.
Także jak macie możliwość, nie nagrywajcie bębnów w "kiblu" ;)...
**********************
Zgadzam się...Nagrywałem bębny w takiej trochę większej kabinie do wokali!

Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
.....i fajnie jak jest np drewno lub cegła....
**********************
ale drewno jakie? wszystko jedno? Czy jakieś specjalne gatunki?
**********************
ale drewno jakie? wszystko jedno? Czy jakieś specjalne gatunki?
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
Daj mi gdzies na ftp probke suchych bebnow, bo sam nie mam (z powodow wyzej opisanych), to Ci dodam poglos z 'duzych' Lexiconow.
Nawet dedykowany do ambientu bebnow preset "Studio A" z Lex300 niewiele da.
Zobacz sobie, jak brzmi np. slad ambientu z probek vst z bebnow BFD. Zarowno brzmienie sladu ROOM jak i sladu mikrofonow PZM nie wskazuje w zadnym stopniu na wytlumione pomieszczenie....
**********************
http://raffi.webd.pl/muza/suche%20bebny%201.wav
taki prosty beat, mam nadzieje ze wystarczy ta próbka

Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
http://raffi.webd.pl/muza/suche%20bebny%201.wav
taki prosty beat, mam nadzieje ze wystarczy ta próbka
...
**********************
Nieroooownoooo zagrane
A gdzie mam wystawic te probki?
taki prosty beat, mam nadzieje ze wystarczy ta próbka

**********************
Nieroooownoooo zagrane

A gdzie mam wystawic te probki?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
Nieroooownoooo zagrane

---ha, wiedziałem że komentarz będzie

jak możesz to podeslij mi do studia zawodową kapele bo na kaszubach nie ma ich za wiele

zdarzają się tacy co to wogle nie chcą (nie umieją) grać do klika a potem dziwią się że mix się jakoś nie klei...
**************************************
A gdzie mam wystawic te probki?...
---hmm, kolega Szkudlik też chciał posłuchać tego lexicona, więc jesli admin się zgodzi to daj linka na forum
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
jak możesz to podeslij mi do studia zawodową kapele bo na kaszubach nie ma ich za wiele
zdarzają się tacy co to wogle nie chcą (nie umieją) grać do klika a potem dziwią się że mix się jakoś nie klei...
****************************************
jak wszędzie zresztą

zdarzają się tacy co to wogle nie chcą (nie umieją) grać do klika a potem dziwią się że mix się jakoś nie klei...
****************************************
jak wszędzie zresztą
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
A gdzie mam wystawic te probki?...
Troche tych pliczkow-przykladow powstalo
wiec zrobilem mp3.
Problem jest tego typu, ze wystawiony wzor do zrobienia poglosu nie bardzo mi pasuje (muzycznie) do charakteru typowych rockowych, "zabrudzonych" bebnow nagrywanych z ambientem pomieszczenia.
Przyklady byly robione na szybko, z gotowych, nie modyfikowanych presetow. Skorzystalem z akurat skrosowanych na komputer nastepujacych urzadzen:
- Lexicon 300 (prefiks nazw plikow mp3 "Lex300")
- Lexicon 300L - jak wyzej, ale wersja ze sterownikiem LARC, jest tam nowszy system operacyjny z innego EPROMu, brzmi nieco inaczej, niz poprzednik, dla tych samych presetow (prefiks nazw plikow mp3 "Lex300L")
- TC electronic M5000
W przypadku poglosow o krotkim wybrzmieniu dalem znacznie wiecej efektu, zeby byl slyszalny jako silny ambient. Jednak niezaleznie od tego, czy byly to wielkie, czy krotkie i male poglosy, to nie jest dalej brzmienie zestawu perkusyjnego z ambientem pomieszczenia.
ponizej pliczki (mam nadzieje, ze admin nie usunie, w koncu sa w charakterze edukacyjnym
) :
Lex300_Home_Plate
Lex300_Large_Hall
Lex300_Studio_A
Lex300L_Drum_Gate
Lex300L_DrumCave
Lex300L_Early_Reflex
Lex300L_LiveDrumRoom
Lex300L_Rich Plate
TC_M5000_Concert2
TC_M5000_KitPig2
TC_M5000_Locker2
TC_M5000_Perc1
TC_M5000_PercVerb
TC_M5000_ShapeIt
TC_M5000_Studio2
TC_M5000_TileBath
Jak widac, (a raczej slychac), kazdy z tych poglosow brzmi "drogo"
, o niebo lepiej, niz niejedna wtyczkja, ale to nie jest brzmienie charakterystyczne dla mikrofonow ambientowych. Pewnym zblizeniem sie do wymaganego efektu mogloby byc dodanie krotkich poglosow nieliniowych oraz modyfikowaniem niektorych parametrow, czesto nie spotykanych w prostych poglosach wtyczkowych, a odpowiadajacych za obwiednie poglosu (np. shape, spread).
Moglbym jeszcze dac przyklady poglosow z Lexicona 480 i PCM 80 (akurat nie mialem ich w torze, wiec nie skorzystalem), ale to nic nie zmieni. Dalej beda ta brzmienia bebnow z bliskiego planu + poglos (co przeciez nie znaczy, ze to jest cos zlego!)
A przeciez kiedys, gdy nie bylo takich cudow elektroniki, nagrywalo sie z dobrym skutkiem - wiec sie da
Troche tych pliczkow-przykladow powstalo

Problem jest tego typu, ze wystawiony wzor do zrobienia poglosu nie bardzo mi pasuje (muzycznie) do charakteru typowych rockowych, "zabrudzonych" bebnow nagrywanych z ambientem pomieszczenia.
Przyklady byly robione na szybko, z gotowych, nie modyfikowanych presetow. Skorzystalem z akurat skrosowanych na komputer nastepujacych urzadzen:
- Lexicon 300 (prefiks nazw plikow mp3 "Lex300")
- Lexicon 300L - jak wyzej, ale wersja ze sterownikiem LARC, jest tam nowszy system operacyjny z innego EPROMu, brzmi nieco inaczej, niz poprzednik, dla tych samych presetow (prefiks nazw plikow mp3 "Lex300L")
- TC electronic M5000
W przypadku poglosow o krotkim wybrzmieniu dalem znacznie wiecej efektu, zeby byl slyszalny jako silny ambient. Jednak niezaleznie od tego, czy byly to wielkie, czy krotkie i male poglosy, to nie jest dalej brzmienie zestawu perkusyjnego z ambientem pomieszczenia.
ponizej pliczki (mam nadzieje, ze admin nie usunie, w koncu sa w charakterze edukacyjnym

Lex300_Home_Plate
Lex300_Large_Hall
Lex300_Studio_A
Lex300L_Drum_Gate
Lex300L_DrumCave
Lex300L_Early_Reflex
Lex300L_LiveDrumRoom
Lex300L_Rich Plate
TC_M5000_Concert2
TC_M5000_KitPig2
TC_M5000_Locker2
TC_M5000_Perc1
TC_M5000_PercVerb
TC_M5000_ShapeIt
TC_M5000_Studio2
TC_M5000_TileBath
Jak widac, (a raczej slychac), kazdy z tych poglosow brzmi "drogo"

Moglbym jeszcze dac przyklady poglosow z Lexicona 480 i PCM 80 (akurat nie mialem ich w torze, wiec nie skorzystalem), ale to nic nie zmieni. Dalej beda ta brzmienia bebnow z bliskiego planu + poglos (co przeciez nie znaczy, ze to jest cos zlego!)

A przeciez kiedys, gdy nie bylo takich cudow elektroniki, nagrywalo sie z dobrym skutkiem - wiec sie da

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
A ja mam pytanie odnośnie samego sposobu nakładania pogłosu na partie bębnów. Chodzi mi o to czy reverb nakładać da cały miks bębnów czy robić to na pojedyncze ślady indywidualnie?
Moja wątpliwośc wynika z tego ze w podczas bliskiego omikrofonawania zmniejsza sie wpływ charakterystyki otoczenia, więc czy słuszne jest nakładanie pogłosu tylko na ślady overheadów gdyż na nie najbardziej wpływa akustyka pomieszczenia?
Moja wątpliwośc wynika z tego ze w podczas bliskiego omikrofonawania zmniejsza sie wpływ charakterystyki otoczenia, więc czy słuszne jest nakładanie pogłosu tylko na ślady overheadów gdyż na nie najbardziej wpływa akustyka pomieszczenia?
Re: Nagrywanie bębnów - akustyka pomieszczenia
czy reverb nakładać da cały miks bębnów czy robić to na pojedyncze ślady indywidualnie?
Zalezy, co chcesz uzyskac :)
Jesli np. jazzowe akustyczne granie, to moze byc na calosc, jesli dlugi ogona na werbel, to tylko na werbel itd.
Zalezy, co chcesz uzyskac :)
Jesli np. jazzowe akustyczne granie, to moze byc na calosc, jesli dlugi ogona na werbel, to tylko na werbel itd.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!