Kompresor na zewnątrz
Zauważ, że w sekwenserach masz możliwość ustawienia kolejności efektów między sobą, jak też do wyboru miejsca ich umieszczenia (inserty, sendy itp). Gdyby była jakaś standardowa kolejność ustawienia elementów toru audio, nie było by takich opcji w programach sekwenserowych. Można o tym gadać, ale to temat rzeka i każdy będzie miał swoje metody. A poza tym zajrzyj znów do wyszukiwarki......
**********************
Ok. Dzięki Groch za zainteresowanie tematem. Tylko, że odbiegliśmy troche od tematu. W takim razie powróce do pytania, jak używać zewnętrznego kompresora w związku ze śladami z miksu na kompie? Troche uprościłem pytanie ale może dzięki temu łatwiej będzie o odpowiedzi.
**********************
Ok. Dzięki Groch za zainteresowanie tematem. Tylko, że odbiegliśmy troche od tematu. W takim razie powróce do pytania, jak używać zewnętrznego kompresora w związku ze śladami z miksu na kompie? Troche uprościłem pytanie ale może dzięki temu łatwiej będzie o odpowiedzi.
Re: Kompresor na zewnątrz
...jak używać...
*********************
Chodzi Ci jak podłączyć, czy jak ustawić? To wszystko też masz na Forum. Wyrażasz się niejasno i chyba sam już nie wiesz, o co Ci chodzi. Skup się;)
...zewnętrznego kompresora w związku ze śladami z miksu na kompie?...
**********************
Wypuszczasz sygnał wyjściem z karty, wchodzisz wejściem w kompresor, wychodzisz wyjściem i wchodzisz wejściem do karty - np.tak - jeśli nie używasz miksera. Na wyjście w programie wypuszczasz tylko ten sygnał(y), który chcesz kompresować. Ale w czasie rzeczywistym możesz tylko jedno mieć ustawienie kompresora sprzętowego, chyba że jest dwukanałowy (Twój chyba jest), to dwa. Dlatego nie "oblecisz" tym całego wielościeżkowego miksu w czasie rzeczywistym, chyba, że ścieżek masz mało, albo nie trza ich kompresować...
Jak widzisz, można pisać bez końca. To jest tylko wierzchołek tematu.
*********************
Chodzi Ci jak podłączyć, czy jak ustawić? To wszystko też masz na Forum. Wyrażasz się niejasno i chyba sam już nie wiesz, o co Ci chodzi. Skup się;)
...zewnętrznego kompresora w związku ze śladami z miksu na kompie?...
**********************
Wypuszczasz sygnał wyjściem z karty, wchodzisz wejściem w kompresor, wychodzisz wyjściem i wchodzisz wejściem do karty - np.tak - jeśli nie używasz miksera. Na wyjście w programie wypuszczasz tylko ten sygnał(y), który chcesz kompresować. Ale w czasie rzeczywistym możesz tylko jedno mieć ustawienie kompresora sprzętowego, chyba że jest dwukanałowy (Twój chyba jest), to dwa. Dlatego nie "oblecisz" tym całego wielościeżkowego miksu w czasie rzeczywistym, chyba, że ścieżek masz mało, albo nie trza ich kompresować...
Jak widzisz, można pisać bez końca. To jest tylko wierzchołek tematu.
Re: Kompresor na zewnątrz
**********************
No dobra, ale czy w czasie midownu z wpietymn na zewnatrz kompresorem nie ma jakis opoznien?
Re: Kompresor na zewnątrz
czy w czasie midownu z wpietymn na zewnatrz kompresorem nie ma jakis opoznien?
Sa - dlatego trzeba je "recznie" niwelowac (czyli zgrac i recznie ustawic do oryginalnych sladow) albo skorzystac z funkcji "external FX" w cubase/nuendo 3.x
Sa - dlatego trzeba je "recznie" niwelowac (czyli zgrac i recznie ustawic do oryginalnych sladow) albo skorzystac z funkcji "external FX" w cubase/nuendo 3.x
Re: Kompresor na zewnątrz
...
**********************
No dobra, ale czy w czasie midownu z wpietymn na zewnatrz kompresorem nie ma jakis opoznien?
...
**********************
**********************
No dobra, ale czy w czasie midownu z wpietymn na zewnatrz kompresorem nie ma jakis opoznien?
...
**********************
Od pewnego czasu zajmuje się muzyką i zamierzam zająć się tym profesjonalnie, powoli buduję studio.
Re: Kompresor na zewnątrz
opuznienia pojawiaja sie napewno, tylko ze w przypadku sprzetu dobrego sa one tak niewielki ze bardzo trudno je zauwazyc, najwyrzej potem sobie delikatnie cofniesz nagrany track, tak aby był umiejscowiony jak orginał.
Od pewnego czasu zajmuje się muzyką i zamierzam zająć się tym profesjonalnie, powoli buduję studio.
Re: Kompresor na zewnątrz
...opuznienia pojawiaja sie napewno, tylko ze w przypadku sprzetu dobrego sa one tak niewielki ze bardzo trudno je zauwazyc
Opoznienia sa wynikiem pracy przetwornikow i specyficznej pracy oprogramowania (obliczenia opozniajace prace, patrzenie "w przod" na probki, by ocenic np. obwiednie dzwieku i ustawic pod to wtyczke limitera, zwiazana z tym latencja itd.). Jakosc sprzetu nie ma tu nic do rzeczy, z kolei sprzet analogowy _nie_ wprowadza opznien.
Obecnie wiele hostow ma kompensacje opoznien, a jak napisal Matiz - najnowsze produkty Steinberga kompensuja takze opoznienia ext.l FX
Opoznienia sa wynikiem pracy przetwornikow i specyficznej pracy oprogramowania (obliczenia opozniajace prace, patrzenie "w przod" na probki, by ocenic np. obwiednie dzwieku i ustawic pod to wtyczke limitera, zwiazana z tym latencja itd.). Jakosc sprzetu nie ma tu nic do rzeczy, z kolei sprzet analogowy _nie_ wprowadza opznien.
Obecnie wiele hostow ma kompensacje opoznien, a jak napisal Matiz - najnowsze produkty Steinberga kompensuja takze opoznienia ext.l FX
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresor na zewnątrz
w przypadku sprzetu wysokiej jakosci opuznienia moga byc tak niewielkie ze nie jestesmy wstanie tego wychwycic, wynika to z jakosci przetworników(szybsze jak wiadomo drozsze).
Od pewnego czasu zajmuje się muzyką i zamierzam zająć się tym profesjonalnie, powoli buduję studio.
Re: Kompresor na zewnątrz
Wasyl, zrozum, że opóźnienia nie są wynikiem działania przetworników, które opóźniają co najwyżej o 1 próbkę.
Opóźnienia to efekt buforowania, jakie jest konieczne w systemie wielozadaniowym, który oprócz wysyłania i odbierania próbek musi jeszcze w międzyczasie wykonać masę innych operacji w ogóle nie związanych z przetwarzaniem sygnału. Wielkość tego bufora zależy od obciążenia procesora, jasne więc, że dobrze napisane sterowniki, które nie obciążają systemu, pozwalają na stosowanie mniejszych latencji. Ale jak ktoś ma słaby komputer to najlepsze sterowniki mu nie pomogą.
Co do jakości samych przetworników - ten najlepsze (pod względem zniekształceń) karty na rynku (jak np. Lynx) wcale nie mają rekordowo niskich latencji.
Opóźnienia to efekt buforowania, jakie jest konieczne w systemie wielozadaniowym, który oprócz wysyłania i odbierania próbek musi jeszcze w międzyczasie wykonać masę innych operacji w ogóle nie związanych z przetwarzaniem sygnału. Wielkość tego bufora zależy od obciążenia procesora, jasne więc, że dobrze napisane sterowniki, które nie obciążają systemu, pozwalają na stosowanie mniejszych latencji. Ale jak ktoś ma słaby komputer to najlepsze sterowniki mu nie pomogą.
Co do jakości samych przetworników - ten najlepsze (pod względem zniekształceń) karty na rynku (jak np. Lynx) wcale nie mają rekordowo niskich latencji.
Re: Kompresor na zewnątrz
Wypuszczasz sygnał wyjściem z karty, wchodzisz wejściem w kompresor, wychodzisz wyjściem i wchodzisz wejściem do karty - np.tak - jeśli nie używasz miksera. Na wyjście w programie wypuszczasz tylko ten sygnał(y), który chcesz kompresować. Ale w czasie rzeczywistym możesz tylko jedno mieć ustawienie kompresora sprzętowego, chyba że jest dwukanałowy (Twój chyba jest), to dwa. Dlatego nie "oblecisz" tym całego wielościeżkowego miksu w czasie rzeczywistym, chyba, że ścieżek masz mało, albo nie trza ich kompresować...
Jak widzisz, można pisać bez końca. To jest tylko wierzchołek tematu....
***********************
Uaktualniam temat.Konfiguruję tak jak napisano wyżej (Cubase - Focusrite Saffire pro 24), i u mnie pojawia się sprzężenie.Wszystkie wskażniki mające bezpośredni "kontakt" z daną ścieżką na której jest plugin externa fx, grają na full.
Posiadałem kiedyś profire 2626, i nie pojawiał się problem z sygnałem.
Może ktoś już miał coś takiego ?
Magister Sztuki