Jak i czym wyrównać pasmo w miksie. Po zapięciu na sciezkię
np. Voxengo Span, w moich Miksach pasmo faluje, gdzie
w innych kawałkach środek pasma widnieje jako łagodna prosta,
bez odskoków. Używałem korektorów, ale nic się nie zmienia,
tylko jedynie dany zakres idzie w dół lub do góry. Czy zna
ktoś na to sposób, jak i czym to zdziałać?
Pozdro Wszytkim
[addsig]
Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
Powinno dawać... EQ zawsze wpływa na FREQ - nie wiem czemu U Ciebie nie? Może wywal te górki a nie baw się w podbijanie.
Ja staram się kontrolować widmo sygnału - już na etapie dobierania barw brzmień, wtedy mastering to już drobnostka.
Ja staram się kontrolować widmo sygnału - już na etapie dobierania barw brzmień, wtedy mastering to już drobnostka.
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
(...)
Ja staram się kontrolować widmo sygnału - już na etapie dobierania barw brzmień, wtedy mastering to już drobnostka....
**********************
I to chyba będzie właśnie TO!!! Dzieki.
Ja staram się kontrolować widmo sygnału - już na etapie dobierania barw brzmień, wtedy mastering to już drobnostka....
**********************
I to chyba będzie właśnie TO!!! Dzieki.
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
...Jak i czym wyrównać pasmo w miksie. Po zapięciu na sciezkię
np. Voxengo Span, w moich Miksach pasmo faluje, gdzie
w innych kawałkach środek pasma widnieje jako łagodna prosta,
*********************łagodna prosta?
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem
np. Voxengo Span, w moich Miksach pasmo faluje, gdzie
w innych kawałkach środek pasma widnieje jako łagodna prosta,
*********************łagodna prosta?
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
łagodna prosta?
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem...
**********************
no właśnie
A poza tym, należy zacząć od prawidłowej aranżacji utworu, tak, żeby użyte dźwięki odpowiednio wypełniły pasmo. Bo jeśli w średnicy nic nie gra, to niczym Salomon, żadne EQ ani kompresory nie pomogą
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem...
**********************
no właśnie
A poza tym, należy zacząć od prawidłowej aranżacji utworu, tak, żeby użyte dźwięki odpowiednio wypełniły pasmo. Bo jeśli w średnicy nic nie gra, to niczym Salomon, żadne EQ ani kompresory nie pomogą
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
*********************łagodna prosta?
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem...
**********************
Sorki kolego, ale chodziło mi o wyrównany i czysty środek pasma.
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
...łagodna prosta?
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem...
**********************
no właśnie
A poza tym, należy zacząć od prawidłowej aranżacji utworu, tak, żeby użyte dźwięki odpowiednio wypełniły pasmo. Bo jeśli w średnicy nic nie gra, to niczym Salomon, żadne EQ ani kompresory nie pomogą...
**********************
Ok! Ale czy to znaczy, że na poziomie aranżacji (doboru brzmień), należy tłumić te częstotliwosci, jakie dla danego instumentu są zbędne???
to chyba w tych morderczo zmasakrowanych masteringiem...
**********************
no właśnie
A poza tym, należy zacząć od prawidłowej aranżacji utworu, tak, żeby użyte dźwięki odpowiednio wypełniły pasmo. Bo jeśli w średnicy nic nie gra, to niczym Salomon, żadne EQ ani kompresory nie pomogą...
**********************
Ok! Ale czy to znaczy, że na poziomie aranżacji (doboru brzmień), należy tłumić te częstotliwosci, jakie dla danego instumentu są zbędne???
Re: Jak i czym wyrównać środek pasma EQ?
Ok! Ale czy to znaczy, że na poziomie aranżacji (doboru brzmień), należy tłumić te częstotliwosci, jakie dla danego instumentu są zbędne???
Taki Mozart czy inny Bach nie mieli problmu z "zapelnieniem pasma". Po prostu mieli instrument, zwany orkiestra, a w niej muzykow, ktorze nie mogli przestroic skrzypiec dwie oktawy nizej ani fletu oktawe wyzej, o zdjeciu dolu z kontrabasow czy srodka z fortepianu nie wspominajac. Musieli tak pisac, zeby normalne instrumenty mogly zagrac i abrzmiec. Jak zle napisali, to nie brzmialo, i trzeba bylo lepiej pisac. To dosc skutecznie eliminowalo "tfurcuf", bo oprocz niezbednej wiedzy byly tez ograniczenia wynikajace z zastosowania rzeczywistych instrumentow. Teraz... na komputerze mozna sobie zrobic, co sie chce, ale jak widac, efekty nie zawsze sa dobre. Co ja chcialem przez to powiedziec? Ano to, ze zwykle problemem nie jest barwa tylko aranzacja - tyle
Taki Mozart czy inny Bach nie mieli problmu z "zapelnieniem pasma". Po prostu mieli instrument, zwany orkiestra, a w niej muzykow, ktorze nie mogli przestroic skrzypiec dwie oktawy nizej ani fletu oktawe wyzej, o zdjeciu dolu z kontrabasow czy srodka z fortepianu nie wspominajac. Musieli tak pisac, zeby normalne instrumenty mogly zagrac i abrzmiec. Jak zle napisali, to nie brzmialo, i trzeba bylo lepiej pisac. To dosc skutecznie eliminowalo "tfurcuf", bo oprocz niezbednej wiedzy byly tez ograniczenia wynikajace z zastosowania rzeczywistych instrumentow. Teraz... na komputerze mozna sobie zrobic, co sie chce, ale jak widac, efekty nie zawsze sa dobre. Co ja chcialem przez to powiedziec? Ano to, ze zwykle problemem nie jest barwa tylko aranzacja - tyle
