Witam,
Proszę o poradę w sprawie nagrania w miarę przyzwoicie brzmiącego pianina w warunkach domowych. Jakiego sprzętu potrzebuję, ile mikrofonów i jak najlepiej je rozmieścić? Rozumiem że muszę trochę doinwestować - przedwzmacniacz, mikrofony - czy coś jeszcze? Mam jedynie kartę usb Waveterminal U2A, mikser Behringera z dość kiepskimi przedwzmacniaczami i mikrofon pojemnościowy AKG C1000.
Dziękuję za wszelką pomoc.
P.S. Nie interesują mnie wirtualne NI Acustic Piano czy też Steinberga Grand.
Nagrywanie pianina
Re: Nagrywanie pianina
c1000 ma troszke za mala czulosc jak na nagranie pianina.
dwa mikrofony typu SP B1 dobrze by sie spisaly, aczkolwiek mysle ze dwie sztuki c1000 tez dadzą przyzwoity efekt
dwa mikrofony typu SP B1 dobrze by sie spisaly, aczkolwiek mysle ze dwie sztuki c1000 tez dadzą przyzwoity efekt
-
- Posty:17
- Rejestracja:środa 03 kwie 2002, 00:00
Re: Nagrywanie pianina
...c1000 ma troszke za mala czulosc jak na nagranie pianina.
dwa mikrofony typu SP B1 dobrze by sie spisaly, aczkolwiek mysle ze dwie sztuki c1000 tez dadzą przyzwoity efekt...
**********************
Dzięki za radę, spróbuję dowiedzieć się więcej o SP B1.
Jaki w takim razie przedwzmacniacz i jak odpowiednio ustawić mikrofony?
dwa mikrofony typu SP B1 dobrze by sie spisaly, aczkolwiek mysle ze dwie sztuki c1000 tez dadzą przyzwoity efekt...
**********************
Dzięki za radę, spróbuję dowiedzieć się więcej o SP B1.
Jaki w takim razie przedwzmacniacz i jak odpowiednio ustawić mikrofony?
Re: Nagrywanie pianina
rozstawienie mikrofonów zalezy od tego w jaki sposób chcesz pianino umiejscowic w mixie. Pianino jako glowny instrument to polecalbym technike AB dającą ładna przestrzen stereo. bezpieczniejsza techika xy da mniejsza przestrzen ale unikniesz przypadkowych problemow z faza sygnalu.
experymentuj
experymentuj
Re: Nagrywanie pianina
a chyba jeszcze lepiej bedzie jak sie polaczy te 2 metody (ab + xy) z czego powstanie metoda zwana ortf. bierzesz 2 mic kardioidalne i ustawiasz je w jednej plaszczyznie tak zeby membrany odlegle byly o ok. 17 cm (tak jak odleglosc miedzy uszami) a osie najwiekszej czulosci rozchylone o kat od 60 do 110 stopni ( im wiekszy tym szersza panorama). odleglosc pary mikrofonow od strun musisz tak dobrac zeby jeden mic "patrzyl" na najnizsza strune a drugi na najwyzsza jednak w praktyce jesli nie wykorzystujesz calej skali instrumentu to mozesz je troche przyblizyc tak zeby obejmowaly zakres dzwiekow uzywanych w nagraniu.
pamietaj tez ze im dalej beda mikrofony od piana tym wiecej odpowiedzi pomieszczenia sie zarejestruje.
mozesz tez sprobowac sciagnac przednia plyte ale wtedy pozbedziesz sie naturalnego rezonansu pianina (ktory swoja droga moze czasem zamulac).
kombinuj i wybierz co najlepsze!
pzdrrr
pamietaj tez ze im dalej beda mikrofony od piana tym wiecej odpowiedzi pomieszczenia sie zarejestruje.
mozesz tez sprobowac sciagnac przednia plyte ale wtedy pozbedziesz sie naturalnego rezonansu pianina (ktory swoja droga moze czasem zamulac).
kombinuj i wybierz co najlepsze!
pzdrrr
