Preamp mikrofonowy - jaki?

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
tomekk
Posty:163
Rejestracja:środa 03 sie 2005, 00:00
Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: tomekk » sobota 15 paź 2005, 16:06

.

Czyli dwukanalowy preamp za mniej niz pol ceny jednokanalowego Vipre. W przeliczeniu na kanal spadek ceny o ok 3/4. Nie bedzie to wiec urzadzenie tej samej klasy. To cos tak jak BMW serii 1 i serii 7.

...

**********************

to jest jedyne urzadzenie z ktorym moge porównac ViPRE Dla mnie PA-1 ma dobre brzmienie, ale jezeli ViPRE zrobi z niego miazge to sie nie bede zastanawiał wiesz o co chodzi...

DogHead
Posty:625
Rejestracja:czwartek 05 cze 2003, 00:00

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: DogHead » sobota 15 paź 2005, 16:16

to jest jedyne urzadzenie z ktorym moge porównac ViPRE Dla mnie PA-1 ma dobre brzmienie, ale jezeli ViPRE zrobi z niego miazge to sie nie bede zastanawiał wiesz o co chodzi......



*****



Nie zrozumielismy sie. Moja wypowiedz dotyczyla postu matiza na temat nowego preampu Groove Tubes.

Awatar użytkownika
tomekk
Posty:163
Rejestracja:środa 03 sie 2005, 00:00

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: tomekk » sobota 15 paź 2005, 16:18

A co myslisz o tescie ViPRE vs PA-1 Classic ?

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: matiz » sobota 15 paź 2005, 17:05

Czyli dwukanalowy preamp za mniej niz pol ceny jednokanalowego Vipre. W przeliczeniu na kanal spadek ceny o ok 3/4. Nie bedzie to wiec urzadzenie tej samej klasy. To cos tak jak BMW serii 1 i serii 7.



Oczywiscie, ze nie bedzie to urzadzenie tej samej klasy. Ma jednak podstawowa ceche Vipre, czyli zmienna impedancje wejsciowa (jakby to komus bylo potrzebne), jest lampowy, duzy, i TEJ firmy. Do tego tanszy, co wyraznie napisalem. Myslisz, ze w brzmieniu bedzie az tak dramatyczna roznica?

Awatar użytkownika
tomekk
Posty:163
Rejestracja:środa 03 sie 2005, 00:00

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: tomekk » sobota 15 paź 2005, 18:17

Dzieki za propozycje ale moze lepiej bedzie jak kupie "sprawdzony" produkt jakim jest GT ViPRE, a wracajac do testowania urzadzenia, to czy mozna GT VIPRE zestawic z TL classic pa-1? Zeby usłyszec poprostu tą róznice między nimi, i stwierdzic ze Vipre warto kupic

DogHead
Posty:625
Rejestracja:czwartek 05 cze 2003, 00:00

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: DogHead » poniedziałek 17 paź 2005, 10:57

Oczywiscie, ze nie bedzie to urzadzenie tej samej klasy. Ma jednak podstawowa ceche Vipre, czyli zmienna impedancje wejsciowa (jakby to komus bylo potrzebne), jest lampowy, duzy, i TEJ firmy. Do tego tanszy, co wyraznie napisalem. Myslisz, ze w brzmieniu bedzie az tak dramatyczna roznica? ...



*****



Roznica pewnie bedzie. Jak duza, to okaze sie "w praniu" kiedy GT zacznie to robic. Na razie trudno sie wypowiedziec tylko na podstawie tego, ze firma pokazala prototyp na wystawie.

Jesli chodzi o podstawowa ceche Vipre, to pozwole sobie miec inne zdanie. Funkcja zmiennej impedancji wejsciowej jest spotykana tez w innych urzadzeniach, choc moze nie jest tak bogato zaimplementowana. Czy sie przydaje? W studiach uzywajacych roznych mikrofonow - na pewno, bo pozwala na podlaczenie czego dusza zapragnie, niezaleznie od ich wieku czy konstrukcji.

Moim zdaniem unikalnymi cechami Vipre'a sa:

- w pelni lampowa konstrukcja, zadnych kondensatorow czy polprzewodnikow w torze audio

- zastosowanie specjalnych przelacznikow regulacyjnych, co nie tylko zapewnia powtarzalnosc ustawien ale tez nie degraduje sygnalu tak jak potencjometry

- w pelni symetryczne prowadzenie sygnalu od wejscia do wyjscia, gdzie kazda polowka sygnalu ma swoj tor wzmocnienia. Zdublowanie wszystkiego, po to tylko zeby i tak dzialalo "pojedynczo".

- zmiana czulosci wejsciowej kontrolowana dwoma przelacznikami, odpowiednio o 5 i 1dB

- bardzo precyzyjny wskaznik VU, z przelaczanym zakresem

- funkcja Rise Time, zmieniajaca czas narastania sygnalu. Pozwala to na osiaganie brzmien od charakterystycznych dla klasyki lampowej sprzed pol wieku po wspolczesne, szybkie uklady elektroniczne, a pomiedzy nimi cala ewolucja brzmienia w tym okresie. Cos tak jak maszyna czasu.

Awatar użytkownika
tomekk
Posty:163
Rejestracja:środa 03 sie 2005, 00:00

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: tomekk » poniedziałek 17 paź 2005, 16:37

Podbudowałes mnie stary , dzieki za wszystkie posty. Pozdrawiam


Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: matiz » poniedziałek 17 paź 2005, 18:48

Moim zdaniem unikalnymi cechami Vipre'a sa:

- w pelni lampowa konstrukcja, zadnych kondensatorow czy polprzewodnikow w torze audio




No, z tymi kondensatorami to troche przesadziles , ale SuPRE wydaje sie byc pod tym wzgledem podobny.



- zastosowanie specjalnych przelacznikow regulacyjnych, co nie tylko zapewnia powtarzalnosc ustawien ale tez nie degraduje sygnalu tak jak potencjometry



I tu tez SuPRE ma przelaczniki i calkowity brak potencjometrow.



- w pelni symetryczne prowadzenie sygnalu od wejscia do wyjscia, gdzie kazda polowka sygnalu ma swoj tor wzmocnienia. Zdublowanie wszystkiego, po to tylko zeby i tak dzialalo "pojedynczo".



Tak, tu pewnie jest bardzo duza roznica.



- zmiana czulosci wejsciowej kontrolowana dwoma przelacznikami, odpowiednio o 5 i 1dB



Tu kicha, bo SuPRE ma tylko co 5dB.



- bardzo precyzyjny wskaznik VU, z przelaczanym zakresem



Eee, kto na to patrzy



- funkcja Rise Time, zmieniajaca czas narastania sygnalu. Pozwala to na osiaganie brzmien od charakterystycznych dla klasyki lampowej sprzed pol wieku po wspolczesne, szybkie uklady elektroniczne, a pomiedzy nimi cala ewolucja brzmienia w tym okresie. Cos tak jak maszyna czasu.



I tu tak... nie slyszalem tego, ale moge sie zgodzic, ze to wlasnie bedzie podstawowa roznica.



Szkoda, ze ja nie mam takich dylematow... a raczej tej kasy do wydania

DogHead
Posty:625
Rejestracja:czwartek 05 cze 2003, 00:00

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: DogHead » wtorek 18 paź 2005, 13:25

No, z tymi kondensatorami to troche przesadziles , ale SuPRE wydaje sie byc pod tym wzgledem podobny.



*****



Ej, nie badzmy tacy drobiazgowi.

Ale jesli juz, to: "W zadnym miejscu toru sygnalowego nie wystepuja kondensatory elektrolityczne; nie znajdziemy tez

zadnych elementow polprzewodnikowych." (cytat z testu EiS)

Jak bedzie z SuPRE, zobaczymy... trzeba by bylo zerknac do srodka albo postudiowac schemat, a z tym trzeba bedzie poczekac.



==========



I tu tez SuPRE ma przelaczniki i calkowity brak potencjometrow.



*****



Ma przelaczniki, ale tylko typu "toggle". Obrotowe przelaczniki jak w ViPRE nie wystepuja a za tymi ladymi dwoma galeczkami kryja sie potencjometry.



==========



Tu kicha, bo SuPRE ma tylko co 5dB.



*****



Wyglada to tak jak obrotowy przelacznik w ViPRE o skoku 5dB ale tylko wyglada (patrz powyzej).



==========



Szkoda, ze ja nie mam takich dylematow... a raczej tej kasy do wydania ...



*****



Life sucks... jak mowia po drugiej stronie wody.

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Preamp mikrofonowy - jaki?

Post autor: Tadeo » wtorek 18 paź 2005, 13:31





Life sucks... jak mowia po drugiej stronie wody. ...

**********************

taaaa, skandynawia to piekna okolica

ODPOWIEDZ