Kto jest właścicielem nagrania?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
oneman
Posty:523
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00
Re: Kto jest właścicielem nagrania?

Post autor: oneman » niedziela 25 wrz 2005, 23:02





2. Umowa niezgodna z obowiązującym prawem jest nieważna. Dlatego nie chcę umieszczać w umowie paragrafów, które będa martwe lub wręcz unieważnią całą umowę.



**********************



Czlowieku ales sie uparl

Zostaw prawo patentowe bo to Cie nie tyczy!!

Od tych spraw jest ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Sa dwie sprawy ktorych z uporem maniaka nie dostrzegasz:

Istnieja:

1) autorskie prawa majtkowe - ktora sa zbywalne

2) autorskie prawa osobiste - one sa niezbywalne i lacza sie nierozerwalnie z tworca



Autorskie prawa majatkowe sa zbywalne i np. przechodza automatycznie na osobe lub firme z ktora ma sie podpisana umowe o prace.

Przechodza tez w momencie zawarcia umowy na pismie, gdzie zamieszcza sie paragraf do ich przejscia.

Przeniesienie autorskich praw majatkowych wymaga formy pisemnej pod rygorem niewaznosci!!! - o tym nalezy pamietac

Awatar użytkownika
oneman
Posty:523
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Kto jest właścicielem nagrania?

Post autor: oneman » niedziela 25 wrz 2005, 23:04



Cóż, masz rację. Dlatego dzięki za odpowiedzi i pomoc...



Pozdrawiam...

**********************

Ok, widze ze sprawa zalatwiona.

Cieszy mnie jak ciut pomoglem

Pozdrawiam

gapo
Posty:10
Rejestracja:czwartek 16 gru 2004, 00:00

Re: Kto jest właścicielem nagrania?

Post autor: gapo » poniedziałek 26 wrz 2005, 08:23

...



1. prawa autorskie

2. prawa wykonawcze

3. prawa producenckie



ad.1 Należą się twórcom utworu (tekst, muzyka). Właścicielem utworu może zostać każdy komu odsprzedaż utwór lub oddasz (prawa zbywalne)... Natomiast ta osoba choć jest właścicielem, nie może napisać, że to ona jest Twórcą choć ma prawa do utworu, a jedynie właścicielem. krótko mówiąc, ma obowiązek zawsze podawać nazwisko/a twórcy/ów. I to są prawa niezbywalne.



ad. 2 Każdy z muzyków-wykonawców, włączając realizatora dźwięku ma prawa do tantiem wykonawczych za emisję utworu. W zależności od umowy, prawa zostają przy wykonawcach lub są przenoszone na właściciela utworu stosowną umową. Prawa zbywalne.



ad. 3 Prawa producenckie, to prawa do produktu, czyli do końcowej wersji utworu ( miks, mastering, nośnik). Z reguły jest tak, że producentem jest osoba/instytucja, która opłaca całe wydarzenie, choć oczywiście może być inaczej. Wszystko zawarte powinno być w umowie.



Jeśli to jest poważna sytuacja wydawnicza proponuje zatrudnić prawnika, bo może koszty na początek dość spore, ale po czasie może się okazać, że to promil kosztów do osiągniętych dochodów z praw. Natomiast jeśli to sytuacja low budżetowa, to proponuje dogadać się między sobą na podstawie umowy oczywiście.



Pozdro



gapo


ODPOWIEDZ