Połączenia w Pro Tools

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:
Re: Połączenia w Pro Tools

Post autor: matiz » sobota 20 sie 2005, 18:55

Czy Mógłbyś mi przesłać schemat takiego połaczenia rozrysowanego etc ? PRzy założeniu że udział biorę INTERFEJSY:

DIGIDESIGN 192

DIGIDESIGN 96 (2szt)

DIGIDESIGN PRE




Ale co tu za filozofia? Masz 24 wejscia i wyjscia. Osiem wejsc zajetych masz przez wejscia mikrofonowe - jezeli jest krosownica, to mozna napisac "zajetych" - przy zgraniu nie beda potrzebne, mozna wiec podlaczyc tam procesory. Jezeli zgrywasz wewnetrznie w PT, zajete masz dwa wyjscia do odsluchu. Pozostaje wiec w optymistycznym wariancie 22, w pesymistycznym 16 monofonicznych wejsc i wyjsc. Mozesz wiec podlaczyc 16 mono lub 8 urzadzen stereo - w sumie na stale - i wybierac je sobie wedlug potrzeb z listy insertow I/O - ktora mozna odpowiednio ponazywac dla ulatwienia.

Jezeli zgrywasz przy pomocy miksera (amek czy nawet soundtracks , wszystko jedno) to raczej bedziesz wykorzystywal wszystkie wyjscia z PT na wejscia miksera i wtedy efekty raczej bedziesz aplikowal w stole.

No ale najwazniejsze jest to - co tam chcesz podlaczac i w jakiej ilosci?

Awatar użytkownika
Łukaszo
Posty:67
Rejestracja:wtorek 05 kwie 2005, 00:00

Re: Połączenia w Pro Tools

Post autor: Łukaszo » sobota 20 sie 2005, 19:09

...Czy Mógłbyś mi przesłać schemat takiego połaczenia rozrysowanego etc ? PRzy założeniu że udział biorę INTERFEJSY:

DIGIDESIGN 192

DIGIDESIGN 96 (2szt)

DIGIDESIGN PRE




Ale co tu za filozofia? Masz 24 wejscia i wyjscia. Osiem wejsc zajetych masz przez wejscia mikrofonowe - jezeli jest krosownica, to mozna napisac "zajetych" - przy zgraniu nie beda potrzebne, mozna wiec podlaczyc tam procesory. Jezeli zgrywasz wewnetrznie w PT, zajete masz dwa wyjscia do odsluchu. Pozostaje wiec w optymistycznym wariancie 22, w pesymistycznym 16 monofonicznych wejsc i wyjsc. Mozesz wiec podlaczyc 16 mono lub 8 urzadzen stereo - w sumie na stale - i wybierac je sobie wedlug potrzeb z listy insertow I/O - ktora mozna odpowiednio ponazywac dla ulatwienia.

Jezeli zgrywasz przy pomocy miksera (amek czy nawet soundtracks , wszystko jedno) to raczej bedziesz wykorzystywal wszystkie wyjscia z PT na wejscia miksera i wtedy efekty raczej bedziesz aplikowal w stole.

No ale najwazniejsze jest to - co tam chcesz podlaczac i w jakiej ilosci?...

**********************

Well..

8-10 mikrofonów perkusja (bramka, comressor)

2 mik piec gitarowy (compressor, pogłos)

2 mik piec basowy (compressor, pogłos)

3 lin in klawisze (compressor ew. poglos)

TYLE !!!!!!!!!!!

ew wokal 1 mik (procesor wokalowy: deeser, compresor, etc)

Ale nagranie nie na setkę więc właściwie można narazie bez konsolety podpiąć pod 4 in/out pro toolsa i na tym działać prawda ??

POZDR CZE !!!
Na razie jestem początkującym realizatorem ale szybko się uczę i bardzo mnie to fascynuje.

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Połączenia w Pro Tools

Post autor: matiz » sobota 20 sie 2005, 20:38

8-10 mikrofonów perkusja (bramka, comressor)

2 mik piec gitarowy (compressor, pogłos)

2 mik piec basowy (compressor, pogłos)

3 lin in klawisze (compressor ew. poglos)

TYLE !!!!!!!!!!!

ew wokal 1 mik (procesor wokalowy: deeser, compresor, etc)

Ale nagranie nie na setkę więc właściwie można narazie bez konsolety podpiąć pod 4 in/out pro toolsa i na tym działać prawda ?




Co ma do tego czy nagranie jest na setke czy nie? Konsoleta do nagran akurat najmniej jest potrzebna, w wiekszosci przypadkow i tak jest omijana - nawet stoly klasy amek/ssl sluza wtedy tylko do odsluchu. Dziesiecu sladow perkusji nie nagrasz, bo jak pisales, masz tylko jeden osmiokanalowy preamp. Jeszcze sporo sie cisnie "pod palce", ale najwazniejsze jednak moje pytanie pozostalo bez odpowiedzi - jakie urzadzenia masz do uzycia? Chodzi o te bramki i kompresory oczywiscie. Bo cos mi sie zdaje, ze sie nie bardzo rozumiemy - co to znaczy "podpiac pod 4inout"?

A tak w ogole to mysle, ze powinienes zdawac sobie sprawe, ze podstawowe nawet wtyczki dostarczane z systemem Pro-Tools sa calkiem niezle i niektore z wymienionych funkcji moga pelnic - tym bardziej, ze jak widac zamierzasz wykorzystywac korektory programowe (bo o nich nie piszesz). Zapewniam, ze bramka w postaci plug-inu jest na pewno nie gorsza od swojego sprzetowego odpowiednika, a w ogole zastosowanie bramek w systemach DAW nie ma IMO wiekszego sensu. Kompresory tez sa niezle, pozostaja wiec ewentualnie poglosy - ale tu revone taz jest chyba lepszy niz... no wlasnie - co tam masz z tego sprzetu tak cennego, ze warto go do Pro-Toolsa podlaczac?

Bo jezeli chodzi o nagrywanie sladow, to zadne inserty nie sa potrzebne, mozna wszystko polaczyc w domenie analogowej, nawet lepiej, po co wielokrotna konwersja.

Awatar użytkownika
Łukaszo
Posty:67
Rejestracja:wtorek 05 kwie 2005, 00:00

Re: Połączenia w Pro Tools

Post autor: Łukaszo » sobota 20 sie 2005, 21:46

...8-10 mikrofonów perkusja (bramka, comressor)

2 mik piec gitarowy (compressor, pogłos)

2 mik piec basowy (compressor, pogłos)

3 lin in klawisze (compressor ew. poglos)

TYLE !!!!!!!!!!!

ew wokal 1 mik (procesor wokalowy: deeser, compresor, etc)

Ale nagranie nie na setkę więc właściwie można narazie bez konsolety podpiąć pod 4 in/out pro toolsa i na tym działać prawda ?




Co ma do tego czy nagranie jest na setke czy nie? Konsoleta do nagran akurat najmniej jest potrzebna, w wiekszosci przypadkow i tak jest omijana - nawet stoly klasy amek/ssl sluza wtedy tylko do odsluchu. Dziesiecu sladow perkusji nie nagrasz, bo jak pisales, masz tylko jeden osmiokanalowy preamp. Jeszcze sporo sie cisnie "pod palce", ale najwazniejsze jednak moje pytanie pozostalo bez odpowiedzi - jakie urzadzenia masz do uzycia? Chodzi o te bramki i kompresory oczywiscie. Bo cos mi sie zdaje, ze sie nie bardzo rozumiemy - co to znaczy "podpiac pod 4inout"?

A tak w ogole to mysle, ze powinienes zdawac sobie sprawe, ze podstawowe nawet wtyczki dostarczane z systemem Pro-Tools sa calkiem niezle i niektore z wymienionych funkcji moga pelnic - tym bardziej, ze jak widac zamierzasz wykorzystywac korektory programowe (bo o nich nie piszesz). Zapewniam, ze bramka w postaci plug-inu jest na pewno nie gorsza od swojego sprzetowego odpowiednika, a w ogole zastosowanie bramek w systemach DAW nie ma IMO wiekszego sensu. Kompresory tez sa niezle, pozostaja wiec ewentualnie poglosy - ale tu revone taz jest chyba lepszy niz... no wlasnie - co tam masz z tego sprzetu tak cennego, ze warto go do Pro-Toolsa podlaczac?

Bo jezeli chodzi o nagrywanie sladow, to zadne inserty nie sa potrzebne, mozna wszystko polaczyc w domenie analogowej, nawet lepiej, po co wielokrotna konwersja....



nullmozna wszystko polaczyc w domenie analogowej, nawet lepiej, po co wielokrotna konwersja....



JAK ?
Na razie jestem początkującym realizatorem ale szybko się uczę i bardzo mnie to fascynuje.

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Połączenia w Pro Tools

Post autor: matiz » niedziela 21 sie 2005, 10:44

Bo jezeli chodzi o nagrywanie sladow, to zadne inserty nie sa potrzebne, mozna wszystko polaczyc w domenie analogowej, nawet lepiej, po co wielokrotna konwersja....



nullmozna wszystko polaczyc w domenie analogowej, nawet lepiej, po co wielokrotna konwersja....



JAK ?...

**********************

Czy mi sie zdaje, czy zadajesz pytanie jak podlaczyc kompresor za preampem i do interfejsu?

ODPOWIEDZ