A czy mógbym prosić o wytłumacznie, czemu tylko nie Oberheim Matrix 1000 ?...
**********************
Matrix 1000 jest swietna maszyna do padow, ale do basow sie kiepsko nadaje bo ma zbyt powolne obwiednie (obwiednie sa generowane programowo wprost z mikroprocesora sterujacego przetwornik C/A - aby uniknac stukow ograniczono minimalny czas ataku, jaki mozna ustawic)
Bas z klawiszy analogowych
Re: Bas z klawiszy analogowych
KORG Prophecy oczywiscie to nie Analog ale .... , mało popularny w polsce nie wiem dlaczego ? korzystam z niego dosyc czesto , bardzo masywne brzmienia , posiada takze Apreggiator ktory mozna dowolnie definiowac , Sister Bliss ( faithless ) korzysta z tego instrumentu bardzo czesto , praktycznie na kazdym koncercie widac ..
Re: Bas z klawiszy analogowych
...A czy mógbym prosić o wytłumacznie, czemu tylko nie Oberheim Matrix 1000 ?...
**********************
Zadałem to pytanie z ciekawości waszych opinii ponieważ posiadałem Matrixa 12 a obecnie pozostał mi Matrix 1000.
Prawda jest iż brzmi on inaczej ponieważ nie produkowała go już ta sama firma Oberheim z tym samym składem który stworzył poprzednie analogowe monstra, tylko pod logiem Oberheima. Prawda jest taka iż jakaś cześć toru syntezy została tam wyryta na Chipie- przynajmniej takie informacje podają melomani tej marki. Prawdą jest iż edycja jest możliwa tylko za pomocą oprogramowania lub specjalnych kontrolerów – jednym słowem przez komunikaty MIDI.
W sprawie brzmienia, nie mogę powyrywać Matrixa 1000 do Matrixa 6 ponieważ nie posiadałem tego drugiego. Jednakże porównując „go” do Matrixa 12 (odrzucając oczywiste większe bogactwo brzmieniowe), uważam iż „1000” zachował Oberheimowski smaczek brzmienia i to w pełniej okazałości.
Zgadzam się z wypowiedzią MB iż obwiednie Matrixów sa zbyt powolne do basowych czy tez krótkich „temperowanych” brzmień. Co prawda można by takowe ukręcić jednakże nie jest to główną bronią Matrixowej rodzinki. Natomiast jak to wspomniał MB są nimi barwy typu pad z szczególnym uwzględnieniem basowych padów.
Jeżeli chodzi o syntezator analogowy, to ja wykorzystywałem przez pewien czas na koncertach, taniego JX-8P z ustawionym poziomem głośności dającym przesterowanie. W trybie UNISION lub SOLO II brzmiał dość potężnie jak na taki tor syntezy jako oferował.
Pozdrawiam
**********************
Zadałem to pytanie z ciekawości waszych opinii ponieważ posiadałem Matrixa 12 a obecnie pozostał mi Matrix 1000.
Prawda jest iż brzmi on inaczej ponieważ nie produkowała go już ta sama firma Oberheim z tym samym składem który stworzył poprzednie analogowe monstra, tylko pod logiem Oberheima. Prawda jest taka iż jakaś cześć toru syntezy została tam wyryta na Chipie- przynajmniej takie informacje podają melomani tej marki. Prawdą jest iż edycja jest możliwa tylko za pomocą oprogramowania lub specjalnych kontrolerów – jednym słowem przez komunikaty MIDI.
W sprawie brzmienia, nie mogę powyrywać Matrixa 1000 do Matrixa 6 ponieważ nie posiadałem tego drugiego. Jednakże porównując „go” do Matrixa 12 (odrzucając oczywiste większe bogactwo brzmieniowe), uważam iż „1000” zachował Oberheimowski smaczek brzmienia i to w pełniej okazałości.
Zgadzam się z wypowiedzią MB iż obwiednie Matrixów sa zbyt powolne do basowych czy tez krótkich „temperowanych” brzmień. Co prawda można by takowe ukręcić jednakże nie jest to główną bronią Matrixowej rodzinki. Natomiast jak to wspomniał MB są nimi barwy typu pad z szczególnym uwzględnieniem basowych padów.
Jeżeli chodzi o syntezator analogowy, to ja wykorzystywałem przez pewien czas na koncertach, taniego JX-8P z ustawionym poziomem głośności dającym przesterowanie. W trybie UNISION lub SOLO II brzmiał dość potężnie jak na taki tor syntezy jako oferował.
Pozdrawiam
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]
Re: Bas z klawiszy analogowych
Natomiast jak to wspomniał MB są nimi barwy typu pad z szczególnym uwzględnieniem basowych padów*
***************************
Miało być brassowych padów *
***************************
Miało być brassowych padów *
Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]
Re: Bas z klawiszy analogowych
...W sprawie brzmienia, nie mogę powyrywać Matrixa 1000 do Matrixa 6 ponieważ nie posiadałem tego drugiego. Jednakże porównując „go” do Matrixa 12 (odrzucając oczywiste większe bogactwo brzmieniowe), uważam iż „1000” zachował Oberheimowski smaczek brzmienia i to w pełniej okazałości...
I prawdą jest wszystko, co napisaleś. Jednak tzw. smaczek to nie wszystko. Ja miałem szczęśliwie na tapecie wszystkie trzy wspomniane modele jednocześnie (6r/12r/1000). 6 mnie podjarał (jak teraz gadają), 12 utwierdził w mniemaniu a 1000 załamał
(choć z nich wszystkich najbardziej napalony byłem właśnie na niego).
...Natomiast jak to wspomniał MB są nimi barwy typu pad z szczególnym uwzględnieniem basowych padów...
W kontekście "analogowych" basów też się zgadzam.
...Jeżeli chodzi o syntezator analogowy, to ja wykorzystywałem przez pewien czas na koncertach, taniego JX-8P z ustawionym poziomem głośności dającym przesterowanie....
A ja właśnie nim, a później JX-10P, popychałem rzeczone Matrixy
. O Rolandzie wypowiadał się nie będę, choć do tej pory brakuje mi jednego z jego el. pian i charakterystycznego rozjaśnienia przy mocniejszym uderzeniu - Brilance(?).
I prawdą jest wszystko, co napisaleś. Jednak tzw. smaczek to nie wszystko. Ja miałem szczęśliwie na tapecie wszystkie trzy wspomniane modele jednocześnie (6r/12r/1000). 6 mnie podjarał (jak teraz gadają), 12 utwierdził w mniemaniu a 1000 załamał

...Natomiast jak to wspomniał MB są nimi barwy typu pad z szczególnym uwzględnieniem basowych padów...
W kontekście "analogowych" basów też się zgadzam.
...Jeżeli chodzi o syntezator analogowy, to ja wykorzystywałem przez pewien czas na koncertach, taniego JX-8P z ustawionym poziomem głośności dającym przesterowanie....
A ja właśnie nim, a później JX-10P, popychałem rzeczone Matrixy

Sympatycznie zielonokreskowy nadworny klaun Forum EiS
Re: Bas z klawiszy analogowych
...W kontekście "analogowych" basów też się zgadzam...
Oczywiście mialo być brassów
Oczywiście mialo być brassów

Sympatycznie zielonokreskowy nadworny klaun Forum EiS