Jak zwiększyć tempo w nagraniu
Chodzi mi o tempo pliku wav lub mp3 czyli juz gotowego mixu
tak aby pozostawic aktualna wysokosc nagrania nie zwiekszajac jej
tak aby pozostawic aktualna wysokosc nagrania nie zwiekszajac jej
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
LOL
Trzeba użyć plug-inu typu time compression/expansion. Większość edytorów dźwiękowych typu sound forge takowe ma w standardzie.
Trzeba użyć plug-inu typu time compression/expansion. Większość edytorów dźwiękowych typu sound forge takowe ma w standardzie.
IWK.org.pl - Inteligentna Wyszukiwarka Koncertów
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
mam trochę zbliżone pytanie, więc chyba autor posta nie obrazi się, że mu się wetnę.
Otóż ciekawi mnie jaki takie coś ma wpływ na sygnał? Chodzi mi ogólnie o taką sytuację, że mam pętelkę np w 125 bpm a potrzebuję ją zwolnić (głównie o zwalnianie chodzi, bo to chyba bardzie "wgryza się" w próbkę niż przyspieszanie) na przykład do 122 bpm i czy lepiej jest użyć do tego celu takiego narzędzia do rozciągania, czy lepiej jest próbkę ciut obniżyć żeby się rytmicznie dopasowała. Co bardziej zaszkodzi jakości? Chodzi tu głównie o pętle rytmiczne bo jeśli to są jakieś dźwięki melodyczne to nie ma wyboru - trzeba użyć plugina, bo po obniżeniu nie będzie stroiło.
No i jeszcze jedno pytanie jaki jest najlepszy soft do takich akcji z rozciąganiem, bo to co jest w cubase nawet przy niewielkich rozciągnięciach dodaje często do próbki jakieś dziwne artefakty.
Pozdro
Otóż ciekawi mnie jaki takie coś ma wpływ na sygnał? Chodzi mi ogólnie o taką sytuację, że mam pętelkę np w 125 bpm a potrzebuję ją zwolnić (głównie o zwalnianie chodzi, bo to chyba bardzie "wgryza się" w próbkę niż przyspieszanie) na przykład do 122 bpm i czy lepiej jest użyć do tego celu takiego narzędzia do rozciągania, czy lepiej jest próbkę ciut obniżyć żeby się rytmicznie dopasowała. Co bardziej zaszkodzi jakości? Chodzi tu głównie o pętle rytmiczne bo jeśli to są jakieś dźwięki melodyczne to nie ma wyboru - trzeba użyć plugina, bo po obniżeniu nie będzie stroiło.
No i jeszcze jedno pytanie jaki jest najlepszy soft do takich akcji z rozciąganiem, bo to co jest w cubase nawet przy niewielkich rozciągnięciach dodaje często do próbki jakieś dziwne artefakty.
Pozdro
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
No i jeszcze jedno pytanie jaki jest najlepszy soft do takich akcji z rozciąganiem, bo to co jest w cubase nawet przy niewielkich rozciągnięciach dodaje często do próbki jakieś dziwne artefakty.
Pozdro...
**********************
Melodyne, Acid (moim zdaniem)
Pozdro...
**********************
Melodyne, Acid (moim zdaniem)
Jestem absolwentem ASP w Krakowie, a więc jestem z innej branży :) Tworzenie muzyki traktuję jako hobby (bardzo ważne dla mnie hobby!).
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
Zmiana tempa dźwięku lub utworu jest zawsze najbardziej odczuwana na tych składnikach, które są ściśle zorganizowane czasowo lub skupione w czasie, a więc tzw. transientach. Radykalna zmiana tempa zazwyczaj istotnie wpływa właśnie w pierwszej kolejności na transienty.
Przepróbkowanie (a więc zmiana tempa powiązana z proporcjonalną zmianą stroju) daje zawsze lepsze efekty niż algorytmy zmieniające tempo bez zmiany wysokości dźwięku. Jest tak dlatego, że w przypadku przepróbkowania mamy dokładnie identyczny sygnał (z dokładnością do szerokości pasma wynikającej z częstotliwości próbkowania), czyli identyczny kształt fali, zatem i identyczne transienty (ale w innej skali czasu). Jeśli pętla jest rytmiczna, bez istotnych składników o identyfikowalnej wysokości, to przepróbkowanie będzie lepszym rozwiązaniem. W przeciwnym wypadku trzeba uciekać się do zaawansowanych algorytmów, które wnikają w strukturę widmową sygnału (mówiąc językiem technicznym: dokonują interpolacji widma krótkoterminowego wzdłuż osi czasu), a to zawsze związane jest ze zniekształceniami.
Palma pierwszeństwa od bardzo dawna leży w rękach firmy Prosoniq i jej doskonałych narzędzi do skalowania materiału muzycznego, od paru lat ich algorytm MPEX jest dostępny w programach Steinberga. Narzędzie Melodyne też jest bardzo dobre, o ile umiemy się nim posługiwać (sprawa nie jest banalna). Acida raczej bym unikał, jego technika timestretchingu jest prymitywna i generuje słyszalne zniekształcenia. Wielką zaletą Acida jest łatwość obsługi i prostota, ale jakość dźwięku zdecydowanie nie.
pozdrawiam
Przepróbkowanie (a więc zmiana tempa powiązana z proporcjonalną zmianą stroju) daje zawsze lepsze efekty niż algorytmy zmieniające tempo bez zmiany wysokości dźwięku. Jest tak dlatego, że w przypadku przepróbkowania mamy dokładnie identyczny sygnał (z dokładnością do szerokości pasma wynikającej z częstotliwości próbkowania), czyli identyczny kształt fali, zatem i identyczne transienty (ale w innej skali czasu). Jeśli pętla jest rytmiczna, bez istotnych składników o identyfikowalnej wysokości, to przepróbkowanie będzie lepszym rozwiązaniem. W przeciwnym wypadku trzeba uciekać się do zaawansowanych algorytmów, które wnikają w strukturę widmową sygnału (mówiąc językiem technicznym: dokonują interpolacji widma krótkoterminowego wzdłuż osi czasu), a to zawsze związane jest ze zniekształceniami.
Palma pierwszeństwa od bardzo dawna leży w rękach firmy Prosoniq i jej doskonałych narzędzi do skalowania materiału muzycznego, od paru lat ich algorytm MPEX jest dostępny w programach Steinberga. Narzędzie Melodyne też jest bardzo dobre, o ile umiemy się nim posługiwać (sprawa nie jest banalna). Acida raczej bym unikał, jego technika timestretchingu jest prymitywna i generuje słyszalne zniekształcenia. Wielką zaletą Acida jest łatwość obsługi i prostota, ale jakość dźwięku zdecydowanie nie.
pozdrawiam
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
to jak to co jest w steinbergach jest najlepsze na rynku to faktycznie lepiej przepróbkowywać hehe
dzięki za wyczerpującą odpowiedź
Pozdro
dzięki za wyczerpującą odpowiedź
Pozdro
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
...to jak to co jest w steinbergach jest najlepsze na rynku to faktycznie lepiej przepróbkowywać hehe
**********************
nie, tego nie wcale nie twierdzę. Najlepsze są dedykowane narzędzia Prosoniqa.
W cubaseSX i Nuendo jest dostępnych kilka technik skalowania i tylko jedna z nich (MPEX) to algorytm licencjonowany od Prosoniq. Dobre efekty wymagają poprawnego doboru ustawień, wyniki są bardzo wrażliwe na nieprawidłowe dostosowanie wariantu algorytmu do charakteru próbki.
**********************
nie, tego nie wcale nie twierdzę. Najlepsze są dedykowane narzędzia Prosoniqa.
W cubaseSX i Nuendo jest dostępnych kilka technik skalowania i tylko jedna z nich (MPEX) to algorytm licencjonowany od Prosoniq. Dobre efekty wymagają poprawnego doboru ustawień, wyniki są bardzo wrażliwe na nieprawidłowe dostosowanie wariantu algorytmu do charakteru próbki.
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
......to jak to co jest w steinbergach jest najlepsze na rynku to faktycznie lepiej przepróbkowywać hehe
**********************
nie, tego nie wcale nie twierdzę. Najlepsze są dedykowane narzędzia Prosoniqa.
W cubaseSX i Nuendo jest dostępnych kilka technik skalowania i tylko jedna z nich (MPEX) to algorytm licencjonowany od Prosoniq. Dobre efekty wymagają poprawnego doboru ustawień, wyniki są bardzo wrażliwe na nieprawidłowe dostosowanie wariantu algorytmu do charakteru próbki....
**********************
trzeba się będzie bliżej zainteresować firmą prosoniq, bo wcześniej omijałem ją z daleka, po tym jak widziałem ich orange vokoder - działał tak sobie, a i brzydki był taki, że strach go było dotknąć.
**********************
nie, tego nie wcale nie twierdzę. Najlepsze są dedykowane narzędzia Prosoniqa.
W cubaseSX i Nuendo jest dostępnych kilka technik skalowania i tylko jedna z nich (MPEX) to algorytm licencjonowany od Prosoniq. Dobre efekty wymagają poprawnego doboru ustawień, wyniki są bardzo wrażliwe na nieprawidłowe dostosowanie wariantu algorytmu do charakteru próbki....
**********************
trzeba się będzie bliżej zainteresować firmą prosoniq, bo wcześniej omijałem ją z daleka, po tym jak widziałem ich orange vokoder - działał tak sobie, a i brzydki był taki, że strach go było dotknąć.

Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
trzeba się będzie bliżej zainteresować firmą prosoniq, bo wcześniej omijałem ją z daleka, po tym jak widziałem ich orange vokoder - działał tak sobie, a i brzydki był taki, że strach go było dotknąć.
...
**********************
no popatrz, a dla mnie to jeden z ulubionych wokoderów - interfejs użytkownika przypadł mi do gustu i udaje mi się z niego uzyskać wyśmienite efekty brzmieniowe, w czym nie jestem odosobniony. Wiadomo - de gustibus est non disputandum, ale może to po prostu kwestia obsługi?

**********************
no popatrz, a dla mnie to jeden z ulubionych wokoderów - interfejs użytkownika przypadł mi do gustu i udaje mi się z niego uzyskać wyśmienite efekty brzmieniowe, w czym nie jestem odosobniony. Wiadomo - de gustibus est non disputandum, ale może to po prostu kwestia obsługi?
Re: Jak zwiększyć tempo w nagraniu
no dokładnie mówiąc, to nie miałem okazji dłużej na nim przysiedzieć - ale wtedy gdy miałem, to mnie jakoś odrzuciło - może dlatego, że wcześniej bawiłem się vokatorem i orange wydał mi się jakiś taki malusieńki i nijaki - było to już chwile temu - ale zostało wrażenie niechęci - może to kwestia innych gustów, albo pochopności mojej oceny, aż chyba zaraz popatrzę za jakimś demkiem, żeby się upewnić.
Pozdro
Pozdro