Nie znam tego wzmacniacza - ale czy przy pomiarach charakterystyki brałeś pod uwagę stałe obciążenie rezystancją? Czy badałeś, jak zmienia się sprawność wzmacniacza w zależności od częstotliwości? Czy badałeś, jaki wpływ na charakterystykę ma praca z dużą mocą wyjściową?
Przy dużych poziomach mocy potrzebnych do napędzenia monitorów studyjnych (wymagana duża głośność a jednocześnie typowo skuteczność monitorów jest znacznie niższa niż głośników konsumenckich) niedostatki wydajności wzmacniacza objawiają się wpierw jako wziększony poziom zniekształceń dla określonych częstotliwości a dalej - właśnie jako podbarwienia. Nie wiem, jak jest w tym przypadku, ale jest to częsta bolączka wzmacniaczy konsumenckich....
**********************
I oto mi właśnie chodziło MB

Przecież wiadomo że teoretycznie końcówka mocy nic nie podbarwia, ponieważ nie posiada filtrów itd.
***************************
dokładnie a ten sony jest najwyzszym modelem serii QS i porównywalny jest z modelami ES jesli ktos wie o czym mowie...
wiec nie sadze zeby przeklamywal pasmo tym bardziej ze przystosowywany byl do super audio cd..........
no i nie kosztowal 1000 pln tylko pewnie z drugie tyle.....
***************************
i myślisz że drugie tyle to już dużo ?

Polecam lekturę czasopisma Hi-Fi i Muzyka. Jak trochę poszperasz w rocznikach i zobaczysz ceny "liniowych" monobloków to spadniesz z krzesła

A inna sprawa, że wzmacniacz QS to rzeczywiście nie byle co.
I całkiem możliwe, że zagra dobrze. Ja jednak obstawiam za wersją
aktywną monitorów.
Acha jeszcze jedno - do MB - odnośnie Twojej reakcji na parowanie sprzętu. Oto cytat z serwisu E-muzyk, z artykułu o TLC:
"(...)Duże wrażenie zrobiło na mnie to, że monitory są parowane. Do każdego egzemplarza dołączany jest wykres pomiaru charakterystyki przenoszenia zmierzonej w komorze bezechowej za pomocą profesjonalnych narzędzi pomiarowych. Według zapewnień producenta każda partia produkcyjna to 100 sztuk monitorów, spośród których – na podstawie wykresów pomiarów – monitory dobierane są w pary.(...)"
Czy po tym nadal sądzisz, że parowanie głośników jest niekonsekwentne?
Przecież co innego teoria (powinny być identyczne) a co innego niedoskonałości procesu produkcyjnego komponentów oraz całości.
Co do pojedynku Behringer-Alesis nie będe wciskał palca między drzwi - jedne i drugie mają swoje zady i walety

[addsig]