jezeli 8 sciezek wystarczy (uwzgledniajac, ze nagrywasz glownie demowki), to kup sobie np EMU1212m, albo Marian Marc X z wejsciem ADAT i do tego przetwronik/preamp Behringer ADA 8000. W przypadku EMU + ADA masz za niecale 2000zł zestaw 12 sciezkowy, dotego kup tani Cubase SE (na poczatek wystarczy)
Mikrofony:
wokal: np (Octava MK319, SP B1/B3 albo MXL`e) x2 (wykorzystasz je takze jako over head do bebnow) ok 1300zł
4x shure sm57 (ktore wykorzsytasz do werbla, tomow oraz piecow gitarowych) ok 1800zł (pojemnosciowki do gitar takze wykorzstasz)
akg-d112 (klasysk) do stopy, ew basu, albo cos tanszego ze stajni shure, samson itd, tego jest troche do ok 700zł
odsluchy np NSP5 albo Alesis Active mk2, ok 2000zł
sluchawki, z 2, 3 sztuki, tanie dla muzykow, lepsze dla ciebie, np budzetowe akg k55 i k66 w cenie ok 100zł za sztuke + jakis przedwzmacniacz sluchawkowy np Presonus HP4
reszte wydaj na pozadne statywy i pozadne kable + ewentualnie jakis dobry multicore do polaczenia rezyserki z drugim pomeiszczeniem oraz kilka dobrych ftyczek programowych do Cubase (PSP, Native, itd)
Jezeli to ma byc nagrwanie glownie demowek to cos takiego w zupelnosci powinno wystarczyc, oczywiscie jezeli pomeiszenie ma dobra akustyke, a za "gałkami" bedzie siedziec osoba znajaca sie na rzeczy
Pozdrwiam
Zestaw za 15 tys.
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
- somebody-someone
- Posty:174
- Rejestracja:wtorek 19 kwie 2005, 00:00
Re: Zestaw za 15 tys.
Dziękuję Panie Devil! Kontretny pościk - o to chodziło! Jakieś inne propozycje może?
Ta jest bardzo ciekawa, ale pytanko: warto do nagrań demo kupić sprzętowy kompresor?
Ta jest bardzo ciekawa, ale pytanko: warto do nagrań demo kupić sprzętowy kompresor?
..:: Dobra muzyka to koincydencja wielu zbiorów zawierających jedynie dobre pierwiastki ::..
Re: Zestaw za 15 tys.
...Dziękuję Panie Devil! Kontretny pościk - o to chodziło! Jakieś inne propozycje może?
Ta jest bardzo ciekawa, ale pytanko: warto do nagrań demo kupić sprzętowy kompresor?...
**********************
I tak i nie.
W innym poscie wyraznie jest pokazana przewaga urzadzen analogowych nad softwarowymi wtycznkami. Tylko czy w Twoim przypadku ma to sens gdyz:
- uzywajac wtyczek najczesciej nagrywasz dzwiek surowy (bez zadnej obrobki), nastepnie w programie zakladasz na slad wtyczke i mozesz eksperymentowac zachowujac oryginalny slad
- jezeli masz zew kompresor to albo nagrywasz dzwiek juz po kompresorze (ale jezeli wtedy cos zle zrobisz podczas samego nagrania to juz marne szanse na naprawieniu sygnalu pozniej przy obrobce),
- mozna co prawda komrpesor uzyc do obrobki juz nagranego czystego sladu, ale wtedy kazdy slad musisz nagrac na nowo i zapisac jako dodatkowy plik w czasie rzeczywistym, wtyczka zrobi to w kilka sekund
pozdrawiam
Ta jest bardzo ciekawa, ale pytanko: warto do nagrań demo kupić sprzętowy kompresor?...
**********************
I tak i nie.
W innym poscie wyraznie jest pokazana przewaga urzadzen analogowych nad softwarowymi wtycznkami. Tylko czy w Twoim przypadku ma to sens gdyz:
- uzywajac wtyczek najczesciej nagrywasz dzwiek surowy (bez zadnej obrobki), nastepnie w programie zakladasz na slad wtyczke i mozesz eksperymentowac zachowujac oryginalny slad
- jezeli masz zew kompresor to albo nagrywasz dzwiek juz po kompresorze (ale jezeli wtedy cos zle zrobisz podczas samego nagrania to juz marne szanse na naprawieniu sygnalu pozniej przy obrobce),
- mozna co prawda komrpesor uzyc do obrobki juz nagranego czystego sladu, ale wtedy kazdy slad musisz nagrac na nowo i zapisac jako dodatkowy plik w czasie rzeczywistym, wtyczka zrobi to w kilka sekund
pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Zestaw za 15 tys.
Devil dobrze gada;)
Tutaj kilka moich propozycji - (uzupełniających)
1. Monitorki studyjne: tak alesisy to naprawde dobry odsłuch, ale zwróciłbym uwagę również na Tannoy'e Reveal'e albo na jakieś yamaszki;](np. MSP10)
2. Mikrofon do wokalu: uważam, że świetnym mikrofonem do wokalu jest Oktava MKL 2500 - nadaje lampowe (prawdziwe) brzmienie ale oczywiście to tylko moja propozycja;].
3. Akustyka: pamiętaj aby dobrze wyciszyć "kabinę" jak i reżyserkę. Oczywiście gąbka wchodzi w grę ...
Przydałoby się dodatkowo zaopatrzeć w Sound Forge noi oczywiście wtyczki jak kolega Devil napisał - Native; PSP czy Waves...
O kompresorze nie bede sie zabardzo wypowiadał, bo już wspomninano o tym niejednokrotnie - TYLKO: dobry efekt daje nagranie "czystego wokalu" nastepnie wysterowanie go poprzez wtyczki... Jeżeli stwierdzisz, że kompresor ci się przyda - to dokupisz go później...
;]
pozdrawiam
plr
Tutaj kilka moich propozycji - (uzupełniających)
1. Monitorki studyjne: tak alesisy to naprawde dobry odsłuch, ale zwróciłbym uwagę również na Tannoy'e Reveal'e albo na jakieś yamaszki;](np. MSP10)
2. Mikrofon do wokalu: uważam, że świetnym mikrofonem do wokalu jest Oktava MKL 2500 - nadaje lampowe (prawdziwe) brzmienie ale oczywiście to tylko moja propozycja;].
3. Akustyka: pamiętaj aby dobrze wyciszyć "kabinę" jak i reżyserkę. Oczywiście gąbka wchodzi w grę ...
Przydałoby się dodatkowo zaopatrzeć w Sound Forge noi oczywiście wtyczki jak kolega Devil napisał - Native; PSP czy Waves...
O kompresorze nie bede sie zabardzo wypowiadał, bo już wspomninano o tym niejednokrotnie - TYLKO: dobry efekt daje nagranie "czystego wokalu" nastepnie wysterowanie go poprzez wtyczki... Jeżeli stwierdzisz, że kompresor ci się przyda - to dokupisz go później...
;]
pozdrawiam
plr
RAP
Re: Zestaw za 15 tys.
polar tez dobrze gada :D
tyle ze wliczajac w to MKL 2500 oraz MSP10 to mu raczej 15.000 niestyknie
:D
pozdrawiam
tyle ze wliczajac w to MKL 2500 oraz MSP10 to mu raczej 15.000 niestyknie
:D
pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
- somebody-someone
- Posty:174
- Rejestracja:wtorek 19 kwie 2005, 00:00
Re: Zestaw za 15 tys.
No raczej lampowy mikrofon nie wchodzi w grę. To mają być tylko nagrania Demo - myślałem o MXL - nie jest tani, ale dobra to inwestycja. Kompresor nie ma mieć zastosowania do nagrań wokalu, ale w fazie masteringu, który sam będę wykonywał
..:: Dobra muzyka to koincydencja wielu zbiorów zawierających jedynie dobre pierwiastki ::..
Re: Zestaw za 15 tys.
...No raczej lampowy mikrofon nie wchodzi w grę. To mają być tylko nagrania Demo - myślałem o MXL - nie jest tani, ale dobra to inwestycja. Kompresor nie ma mieć zastosowania do nagrań wokalu, ale w fazie masteringu, który sam będę wykonywał...
**********************
to tymbardziej wtyczka a nie zewnetrzny kompresor
**********************
to tymbardziej wtyczka a nie zewnetrzny kompresor
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Zestaw za 15 tys.
No ja proponuję tak:
Presonus Firepod - 8 kanałów po Fire wire do kompa, phantomy są, gainy są, brzmienie do demówek super, w tym perka na 8 śladów wystarczy.(ok3,5 tyś), plus czy tam był cubas LE???chyba tak.
MXL 770/990 - ok 600zł (zaokrąglam)
odsłuch - Alesis,Yamaha itd ok 2000zł
kompet mikrofonów do garów - 2,5 tyś
paluszki Superluxa Superlux CM-H8K (wymieniane kapsuły) x2 (propozycja)
reszta mikrofonów powiedzmy SM 57, sm58 i co tam jeszcze dusza zapragnie
adaptacja akustyczna już jest, ale może sie okaząć, ze....
wtyczki DX/VST, przewody,statywy,wspomniana lutownica,itp
Mysle, ze na start masz szanse sie zmieścić. Proponuję np z tanich dobrych peryferii Alesis 3630 - kompresor, bramki dbx, pogłos Lexicona.
Najlepiej kupić dobre odsłuchy, wiec dobrze jest tu wydać najwiecej jak będziesz mógł (powiedzmy 4-5 tyś), ale alesisy np też są w miare dobre.
To są wszystko szacunkowe koszty, ale jak mówiłem, na START powinno wystarczyć.
Pozdrawiam.
Presonus Firepod - 8 kanałów po Fire wire do kompa, phantomy są, gainy są, brzmienie do demówek super, w tym perka na 8 śladów wystarczy.(ok3,5 tyś), plus czy tam był cubas LE???chyba tak.
MXL 770/990 - ok 600zł (zaokrąglam)
odsłuch - Alesis,Yamaha itd ok 2000zł
kompet mikrofonów do garów - 2,5 tyś
paluszki Superluxa Superlux CM-H8K (wymieniane kapsuły) x2 (propozycja)
reszta mikrofonów powiedzmy SM 57, sm58 i co tam jeszcze dusza zapragnie
adaptacja akustyczna już jest, ale może sie okaząć, ze....
wtyczki DX/VST, przewody,statywy,wspomniana lutownica,itp
Mysle, ze na start masz szanse sie zmieścić. Proponuję np z tanich dobrych peryferii Alesis 3630 - kompresor, bramki dbx, pogłos Lexicona.
Najlepiej kupić dobre odsłuchy, wiec dobrze jest tu wydać najwiecej jak będziesz mógł (powiedzmy 4-5 tyś), ale alesisy np też są w miare dobre.
To są wszystko szacunkowe koszty, ale jak mówiłem, na START powinno wystarczyć.
Pozdrawiam.
Student realizacji nagłośnienia, gitarzysta, pasjonat muzyki, student teologii
Re: Zestaw za 15 tys.
owszem dobrze gada ale juz na wstepie mozesz nagrac 3/4 produktu wyjsciowego zamiast nagrywac a pozniej bawic sie wtyczkami
to jest wygoda i szybkosc chyba ze ktos ma pol dnia na zabawe w krecenie wirtualnymi galkami - nie znam osob ktore nagrywaja wokal tylko na karte i sie z tym pozniej pieprza(inaczej tego nie nazwe) - preamp equalizer kompresor a w kompie tylko minimalna obrobka bo juz jest dobrze....
wybor nalezy do ciebie - ale 15 tysia?hmmmm
za wiele nie zdzialasz choc co nie co mozesz osiagnac ale kompromisy
zrezygnowac z kilku bzdurek na koszt wysokiej(dobrej??) klasy innych wazniejszych gadzetow
to jest wygoda i szybkosc chyba ze ktos ma pol dnia na zabawe w krecenie wirtualnymi galkami - nie znam osob ktore nagrywaja wokal tylko na karte i sie z tym pozniej pieprza(inaczej tego nie nazwe) - preamp equalizer kompresor a w kompie tylko minimalna obrobka bo juz jest dobrze....
wybor nalezy do ciebie - ale 15 tysia?hmmmm
za wiele nie zdzialasz choc co nie co mozesz osiagnac ale kompromisy
zrezygnowac z kilku bzdurek na koszt wysokiej(dobrej??) klasy innych wazniejszych gadzetow