E-MU 1212m vs Audiophile 192
......no chyba sie zdecyduje na audiophila. Cena tez jest dobra bo o ponad 100zl - a u mnie jak narazie z kasą krucho.No ale jak na początek ta karta wystarczy. W koncu jestem jeszcze mlody:)
pozdrawiam ...
**********************
hehe .. bez obaw, jesli nie robisz niczego na parwde "pro" to ta karta jest WYSTARCZAJCA ... na prawde na dlugo ;)
...
**********************
A jeśli nawet robi "Pro" to i Audiophile 24/96 wystarczy (patrz chociażby "Skalpel" :) ). Przy tej klasie sprzętu talent się liczy, talent...
pozdrawiam ...
**********************
hehe .. bez obaw, jesli nie robisz niczego na parwde "pro" to ta karta jest WYSTARCZAJCA ... na prawde na dlugo ;)
...
**********************
A jeśli nawet robi "Pro" to i Audiophile 24/96 wystarczy (patrz chociażby "Skalpel" :) ). Przy tej klasie sprzętu talent się liczy, talent...
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
Odpuść sobie X-a jeśli pracujesz na AMD (tragiczna współpraca).
**********************
Czy masz na myśli wydajność emulatora czy proteusa pod AMD czy Pentium 4, czy Pentium z HT?
Nie miałem okazji porównywać wydajności pod różnymi modelami procesorów. Czyżby i tutaj był jakiś problem ?
Sterowniki ASIO Creativa to nie jest mocna strona tych kart E-MU. Ich konstrukcja zupełnie nie sprzyja niskim latencjom. Kto robi bufor o wielkości np. 220 sampli - no zgroza (dobrze chociaż że nie 221
) .
Zdecydowanie lepsze i szybsze sterowniki ma firma ESI, są o wiele lepiej napisane a jeżeli ktoś szuka jeszcze lepszych rozwiązań to musi sięgąć już tylko po Creamware, RME i Lynx.
PatchMix to jednak trzeba uznać za "arcydzieło miksowania"
Tylko Creative potrafi tak "sprytnie" rozwiązać nagrywanie z wejść liniowych. Znawcy tego tematu wiedzą o czym mówię
**********************
Czy masz na myśli wydajność emulatora czy proteusa pod AMD czy Pentium 4, czy Pentium z HT?
Nie miałem okazji porównywać wydajności pod różnymi modelami procesorów. Czyżby i tutaj był jakiś problem ?
Sterowniki ASIO Creativa to nie jest mocna strona tych kart E-MU. Ich konstrukcja zupełnie nie sprzyja niskim latencjom. Kto robi bufor o wielkości np. 220 sampli - no zgroza (dobrze chociaż że nie 221

Zdecydowanie lepsze i szybsze sterowniki ma firma ESI, są o wiele lepiej napisane a jeżeli ktoś szuka jeszcze lepszych rozwiązań to musi sięgąć już tylko po Creamware, RME i Lynx.
PatchMix to jednak trzeba uznać za "arcydzieło miksowania"

Tylko Creative potrafi tak "sprytnie" rozwiązać nagrywanie z wejść liniowych. Znawcy tego tematu wiedzą o czym mówię

Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
również obstawiam na julię :d
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
A jeśli nawet robi "Pro" to i Audiophile 24/96 wystarczy (patrz chociażby "Skalpel" :) ). Przy tej klasie sprzętu talent się liczy, talent......
**********************
Gdyby mnie to nie krecilo to bym kupil tańszą i troszke gorszą...:)
pozdrawiam.
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
A jeśli nawet robi "Pro" to i Audiophile 24/96 wystarczy (patrz chociażby "Skalpel" :) ). Przy tej klasie sprzętu talent się liczy, talent......
**********************
Nie do końca tak jest z tym talentem
Kiedyś też tak myślałem
Wybór kart pozostawiłbym w takich kategoriach.
1. Jeżeli ktoś szuka karty na której mix i nagrywanie będzie dokonywał wyłącznie w wirtualnym programie (np. insertowe efekty w czasie rzeczywistym) to produkty firmy ESI a właściwie sterowniki tych kart bardzo dobrze zdadzą egzamin.
2. Jeżeli ktoś szuka karty na której będzie wprowadzał gotowe sygnały z innych źródeł a potem tylko miksował w wirtualnym programie to E-MU to karta w sam raz jak znalazł. Ważnym niepodwarzalnym atutem w E-MU jest sprzętowy mikser, który działa naprawdę dobrze i w pewnych sytuacjach naprawdę się przyda. Przykład jako dodatkowa kontrola odsłuchu dla wokalisty gdzie możemy wykorzystać sprzętowe efekty jak reverb (działające stricte w czasie rzeczywistym) dla wokalisty aby nie było "sucho". Te efekty nie są aż takie ostatnie jak to niektórzy tu sugerują.
Moim zdaniem warto rozważyć też interfejs ESI ESP-1010, z tym że nie ma on portu ADAT a sporo liniowych wejść z preampami co z kolei może być innym dodatkowym atutem.
Cena karty 1212M zważywszy na to co otrzymujemy ma naprawdę bardzo dobrą jeżeli nie najlepszą relację cena/jakość.
Ja nie martwiłbym się tak o zgodność kart E-MU z 64-bitowymi systemami Windows, które się zbliżają "bardzo małymi kroczkami". Sterowniki są w rękach multimedialnego Creative, który siłą rzeczy będzie musiał dostosować swoje produkty do nowych systemów.
**********************
Nie do końca tak jest z tym talentem

Kiedyś też tak myślałem

Wybór kart pozostawiłbym w takich kategoriach.
1. Jeżeli ktoś szuka karty na której mix i nagrywanie będzie dokonywał wyłącznie w wirtualnym programie (np. insertowe efekty w czasie rzeczywistym) to produkty firmy ESI a właściwie sterowniki tych kart bardzo dobrze zdadzą egzamin.
2. Jeżeli ktoś szuka karty na której będzie wprowadzał gotowe sygnały z innych źródeł a potem tylko miksował w wirtualnym programie to E-MU to karta w sam raz jak znalazł. Ważnym niepodwarzalnym atutem w E-MU jest sprzętowy mikser, który działa naprawdę dobrze i w pewnych sytuacjach naprawdę się przyda. Przykład jako dodatkowa kontrola odsłuchu dla wokalisty gdzie możemy wykorzystać sprzętowe efekty jak reverb (działające stricte w czasie rzeczywistym) dla wokalisty aby nie było "sucho". Te efekty nie są aż takie ostatnie jak to niektórzy tu sugerują.
Moim zdaniem warto rozważyć też interfejs ESI ESP-1010, z tym że nie ma on portu ADAT a sporo liniowych wejść z preampami co z kolei może być innym dodatkowym atutem.
Cena karty 1212M zważywszy na to co otrzymujemy ma naprawdę bardzo dobrą jeżeli nie najlepszą relację cena/jakość.
Ja nie martwiłbym się tak o zgodność kart E-MU z 64-bitowymi systemami Windows, które się zbliżają "bardzo małymi kroczkami". Sterowniki są w rękach multimedialnego Creative, który siłą rzeczy będzie musiał dostosować swoje produkty do nowych systemów.
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
WG to którą bys wybral? E-MU 1212m czy Audiophile 192 jesli mialbys kupwac??
- harrypotter
- Posty:121
- Rejestracja:sobota 13 gru 2003, 00:00
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
...Odpuść sobie X-a jeśli pracujesz na AMD (tragiczna współpraca).
**********************
Czy masz na myśli wydajność emulatora czy proteusa pod AMD czy Pentium 4, czy Pentium z HT?
Nie miałem okazji porównywać wydajności pod różnymi modelami procesorów. Czyżby i tutaj był jakiś problem ?
**********************
Kolega Olearnik mial raczej na mysli Marian marcX...
**********************
Czy masz na myśli wydajność emulatora czy proteusa pod AMD czy Pentium 4, czy Pentium z HT?
Nie miałem okazji porównywać wydajności pod różnymi modelami procesorów. Czyżby i tutaj był jakiś problem ?
**********************
Kolega Olearnik mial raczej na mysli Marian marcX...
- harrypotter
- Posty:121
- Rejestracja:sobota 13 gru 2003, 00:00
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
Ja nie martwiłbym się tak o zgodność kart E-MU z 64-bitowymi systemami Windows, które się zbliżają "bardzo małymi kroczkami". Sterowniki są w rękach multimedialnego Creative, który siłą rzeczy będzie musiał dostosować swoje produkty do nowych systemów.
**********************
Jesli nie wierzyc plotkom, ze Creative pracuje nad nowa seria kart i nie bedzie juz wspieral 1820 i 1212...
**********************
Jesli nie wierzyc plotkom, ze Creative pracuje nad nowa seria kart i nie bedzie juz wspieral 1820 i 1212...
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
Kurcze... ja juz zupelnie nic nie wiem.
To odnosnie tej EMU 1212m,
Pytanie wprost.
Czy mozna na niej nagrac na raz 10 sciezek (8 podlaczonych do ADAT, przez zew przetwornik AD, + 2 wpiete najpierw do preama, a potem do karty pod line-in.... i dodatkowo calosc odlsuchiwac na wysjciu i zapodac na sluchawki, aka bedzie latencja itd,
i drugie pytanie, czy do nagranego np w Adobe Audition material z 8 sciazkami, moge dograc kolejne 8 sciezek tak, aby w sluchawkach byly slyszalen wszsytkie 16, itd itp....
Pozdrawiam
Przetwornik juz wybralem, behringer AD-8000, teraz zostaje problem z kartą :(
Moj konputer to athlon XP, 2800+, 1GB RAM, plyta GIgabyte na N-Force2
A jak wspolpracuja dwie karty EMU (bo mi zalezy na 2xADAT...
To odnosnie tej EMU 1212m,
Pytanie wprost.
Czy mozna na niej nagrac na raz 10 sciezek (8 podlaczonych do ADAT, przez zew przetwornik AD, + 2 wpiete najpierw do preama, a potem do karty pod line-in.... i dodatkowo calosc odlsuchiwac na wysjciu i zapodac na sluchawki, aka bedzie latencja itd,
i drugie pytanie, czy do nagranego np w Adobe Audition material z 8 sciazkami, moge dograc kolejne 8 sciezek tak, aby w sluchawkach byly slyszalen wszsytkie 16, itd itp....
Pozdrawiam
Przetwornik juz wybralem, behringer AD-8000, teraz zostaje problem z kartą :(
Moj konputer to athlon XP, 2800+, 1GB RAM, plyta GIgabyte na N-Force2
A jak wspolpracuja dwie karty EMU (bo mi zalezy na 2xADAT...
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: E-MU 1212m vs Audiophile 192
To odnosnie tej EMU 1212m,
Pytanie wprost.
Czy mozna na niej nagrac na raz 10 sciezek (8 podlaczonych do ADAT, przez zew przetwornik AD, + 2 wpiete najpierw do preama, a potem do karty pod line-in.... i dodatkowo calosc odlsuchiwac na wysjciu i zapodac na sluchawki, aka bedzie latencja itd,
**********************
Tak, mozna
Latencja - zalezy ile wlaczysz VST i jeszcze od 100 czynnikow.
Praktycznie zejdziesz do 5ms, przy odrobinie szczescia do 2ms.
Ale uwaga - latencia nie ma najmniejszego znaczenia w przypadku gdy:
- uzywasz sprzetowego montorigu (bezposrednio lub przez direct monitor, monitoring ma wtedy latencje 0ms)
- nie grasz aktualnie na VSTi (to w zasadzie jedny przypadek gdy latencja ma praktyczne znaczenie, okresla ona czas miedzy nacisnieciem klawisza a odezwaniem sie VSTi; przy zgrywaniu juz nagranych sciezek MIDI przez VSTi znowu latencja przestaje miec znaczenie)
Ja do nagrywania i zgrywania ustawiam latencje 50ms. Jak gram na VST to chwilowo zchodze do 2ms (EMU1820)
**********************
i drugie pytanie, czy do nagranego np w Adobe Audition material z 8 sciazkami, moge dograc kolejne 8 sciezek tak, aby w sluchawkach byly slyszalen wszsytkie 16, itd itp....
**********************
tak. I znowu latencja nie ma znaczenia
**********************
A jak wspolpracuja dwie karty EMU (bo mi zalezy na 2xADAT......
**********************
Niestety, pytalem o to ich serwis - nie ma mozliwosci wstawienia dwu kart.
[addsig]
Pytanie wprost.
Czy mozna na niej nagrac na raz 10 sciezek (8 podlaczonych do ADAT, przez zew przetwornik AD, + 2 wpiete najpierw do preama, a potem do karty pod line-in.... i dodatkowo calosc odlsuchiwac na wysjciu i zapodac na sluchawki, aka bedzie latencja itd,
**********************
Tak, mozna
Latencja - zalezy ile wlaczysz VST i jeszcze od 100 czynnikow.
Praktycznie zejdziesz do 5ms, przy odrobinie szczescia do 2ms.
Ale uwaga - latencia nie ma najmniejszego znaczenia w przypadku gdy:
- uzywasz sprzetowego montorigu (bezposrednio lub przez direct monitor, monitoring ma wtedy latencje 0ms)
- nie grasz aktualnie na VSTi (to w zasadzie jedny przypadek gdy latencja ma praktyczne znaczenie, okresla ona czas miedzy nacisnieciem klawisza a odezwaniem sie VSTi; przy zgrywaniu juz nagranych sciezek MIDI przez VSTi znowu latencja przestaje miec znaczenie)
Ja do nagrywania i zgrywania ustawiam latencje 50ms. Jak gram na VST to chwilowo zchodze do 2ms (EMU1820)
**********************
i drugie pytanie, czy do nagranego np w Adobe Audition material z 8 sciazkami, moge dograc kolejne 8 sciezek tak, aby w sluchawkach byly slyszalen wszsytkie 16, itd itp....
**********************
tak. I znowu latencja nie ma znaczenia
**********************
A jak wspolpracuja dwie karty EMU (bo mi zalezy na 2xADAT......
**********************
Niestety, pytalem o to ich serwis - nie ma mozliwosci wstawienia dwu kart.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej