Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
mc_iek : Dzięki bardzo za pomoc... rozjaśniło mi się to wszystko.
...teraz wiem do kogo walić po pomoc ;) he he he
Jeszcze raz dziękuję
Pozdrawiam,
Marchewa
...teraz wiem do kogo walić po pomoc ;) he he he
Jeszcze raz dziękuję
Pozdrawiam,
Marchewa
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Co do efektu puszki to przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysl - Zobacz co się stanie z brzmieniem jak bez korekty opóźnienia odwrócisz fazę w śladzie jednego mikrofonu. Być może któryś z mikrofonów jest podłączony w przeciwfazie i stąd fatalne brzmienie po zmiksowaniu.
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
odwrócenia fazy próbowałem... nic nie pomogło na puszkę... ale:
jak już zbliżyłem ślady do siebie i na ucho ustawiłem je w jednym czasie to nie zauważyłem zniesienia się FAZ; wszystko wróciło do normy i zabrzmiało tak jak tego oczekiwałem.
Mam blade pojecie o tym znoszeniu się FAZ i nie wiem kiedy to zjawisko ma szansę sie pokazać... nagrywałem już kilka razy gitary na dwa ślady i jeszcze nigdy nic takiego mi sie nie zdażyło. Być może musiałbym usłyszeć jak to brzmi w porównaniu z poprawnym dźwiękiem. Masz możliwośc jakoś mi to pokazać ? Moze jakieś pliki do ściągnięcia z przykładem ?
Czy słychać tak jakby dwa sygnały nałożone na siebie się znoszą ? Szczyty fal są przeciwstawne i gdy jeden jest na górze to drugi na dole i głośność sygnału spada ? o to chodzi ?
marchewa
jak już zbliżyłem ślady do siebie i na ucho ustawiłem je w jednym czasie to nie zauważyłem zniesienia się FAZ; wszystko wróciło do normy i zabrzmiało tak jak tego oczekiwałem.
Mam blade pojecie o tym znoszeniu się FAZ i nie wiem kiedy to zjawisko ma szansę sie pokazać... nagrywałem już kilka razy gitary na dwa ślady i jeszcze nigdy nic takiego mi sie nie zdażyło. Być może musiałbym usłyszeć jak to brzmi w porównaniu z poprawnym dźwiękiem. Masz możliwośc jakoś mi to pokazać ? Moze jakieś pliki do ściągnięcia z przykładem ?
Czy słychać tak jakby dwa sygnały nałożone na siebie się znoszą ? Szczyty fal są przeciwstawne i gdy jeden jest na górze to drugi na dole i głośność sygnału spada ? o to chodzi ?
marchewa
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
najprostszym sposobem jest uzycie wtyczki Sample Slide DX - ustawiasz go na insercie tracku ktory gra z wyprzedzeniem i stopniowo zwiekszasz ilosc ms az brzmienie Ci przypasuje.
Jezeli nagrywasz zdublowany track gitary to mozesz tez ulozyc je w taki sposob (1, 2 numery take'ow,A, B - mikrofony)
1A - Lewy ,2B - Lewy , 1B - Prawy , 2A Prawy
Jezeli nagrywasz zdublowany track gitary to mozesz tez ulozyc je w taki sposob (1, 2 numery take'ow,A, B - mikrofony)
1A - Lewy ,2B - Lewy , 1B - Prawy , 2A Prawy
Warszawa - 'home' studio
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
misieczko:
To było by coś !!! ...że tak spytam... a możesz udostępnić tego PLUGINA?
To jest VST czy DX ? Jest gdzieś dostępny w sieci ?
pozdr.
Marchewa
To było by coś !!! ...że tak spytam... a możesz udostępnić tego PLUGINA?
To jest VST czy DX ? Jest gdzieś dostępny w sieci ?
pozdr.
Marchewa
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
no tak... nie spojrzałem... jasne że DX
Marchewa
Marchewa
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Czy słychać tak jakby dwa sygnały nałożone na siebie się znoszą ? Szczyty fal są przeciwstawne i gdy jeden jest na górze to drugi na dole i głośność sygnału spada ? o to chodzi ?
**********************
Dokladnie, nalożenie na siebie dwóch sygnałów o przeciwnych fazach powoduje znoszenie sie tych sygnałów. W przypadku sygnałów zarejestrowanych dwoma mikrofonami takie zniesienie sie będzie niecałkowite bo każdy mikrofon inaczej słyszy (nawet dwa mikrofony tego samego typu nie mają idealnie porównywalnych charakterystyk). Oba mikrofony będą również inaczej słyszały spowodu innego miejsca ustawienia ( 3.5cm to jest półfaza dla dźwięku o częstotliwości ~ 5 kHz)Poza tym w sygnale transmitowanym kablem pojawią się śladowe ale jednak istniejące zniekształcenia charakterystyczne dla danego kabla. Wlasne zniekształcenia i przesłuchy międzykanałowe wprowadzi też mikser (dla każdego toru inne), i przetworniki w karcie dźwiękowej (j.w.). Dlatego po nałożeniu się na siebie dwóch sygnałów (niby takich samych ale różniących się tymi drobiazgami), odwróconych w fazie względem siebie, nie usłyszymy ciszy tylko coś, co będzie różnicą charakterystyk obu sygnałów. Zrób sobie eksperyment polegający na podłączeniu bezpośrednio do gniazda mic in w karcie typu SB Live mikrofonu dynamicznego kablem symetrycznym. Teoretycznie po zarejestrowaniu stereofonicznie nagrania takim mikrofonem powinienieś uzyskać dwa dokładnie przeciwne fazowo ślady monofoniczne. Jednak po zmiksowaniu ich ze soba nie usłyszysz ciszy tylko "kibel na dworcu".
Pobaw się trochę nagrywaniem i mikrofonami to sam zobaczysz jak to działa.
**********************
Dokladnie, nalożenie na siebie dwóch sygnałów o przeciwnych fazach powoduje znoszenie sie tych sygnałów. W przypadku sygnałów zarejestrowanych dwoma mikrofonami takie zniesienie sie będzie niecałkowite bo każdy mikrofon inaczej słyszy (nawet dwa mikrofony tego samego typu nie mają idealnie porównywalnych charakterystyk). Oba mikrofony będą również inaczej słyszały spowodu innego miejsca ustawienia ( 3.5cm to jest półfaza dla dźwięku o częstotliwości ~ 5 kHz)Poza tym w sygnale transmitowanym kablem pojawią się śladowe ale jednak istniejące zniekształcenia charakterystyczne dla danego kabla. Wlasne zniekształcenia i przesłuchy międzykanałowe wprowadzi też mikser (dla każdego toru inne), i przetworniki w karcie dźwiękowej (j.w.). Dlatego po nałożeniu się na siebie dwóch sygnałów (niby takich samych ale różniących się tymi drobiazgami), odwróconych w fazie względem siebie, nie usłyszymy ciszy tylko coś, co będzie różnicą charakterystyk obu sygnałów. Zrób sobie eksperyment polegający na podłączeniu bezpośrednio do gniazda mic in w karcie typu SB Live mikrofonu dynamicznego kablem symetrycznym. Teoretycznie po zarejestrowaniu stereofonicznie nagrania takim mikrofonem powinienieś uzyskać dwa dokładnie przeciwne fazowo ślady monofoniczne. Jednak po zmiksowaniu ich ze soba nie usłyszysz ciszy tylko "kibel na dworcu".
Pobaw się trochę nagrywaniem i mikrofonami to sam zobaczysz jak to działa.
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
WIELKIE DZIĘKI ZA CAŁĄ KOPALNIE WIEDZY !!!
poprubuję te trick'i z FAZĄ i zobaczę jak to działa... wielkie dzięki za wyczerpujące opdpowiedzi... oraz cierpliwość ;)
pozdr,
Marchewa
poprubuję te trick'i z FAZĄ i zobaczę jak to działa... wielkie dzięki za wyczerpujące opdpowiedzi... oraz cierpliwość ;)
pozdr,
Marchewa
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Dokladnie, nalożenie na siebie dwóch sygnałów o przeciwnych fazach powoduje znoszenie sie tych sygnałów. W przypadku sygnałów zarejestrowanych dwoma mikrofonami takie zniesienie sie będzie niecałkowite bo każdy mikrofon inaczej słyszy (nawet dwa mikrofony tego samego typu nie mają idealnie porównywalnych charakterystyk). Oba mikrofony będą również inaczej słyszały spowodu innego miejsca ustawienia ( 3.5cm to jest półfaza dla dźwięku o częstotliwości ~ 5 kHz)Poza tym w sygnale transmitowanym kablem pojawią się śladowe ale jednak istniejące zniekształcenia charakterystyczne dla danego kabla. Wlasne zniekształcenia i przesłuchy międzykanałowe wprowadzi też mikser (dla każdego toru inne), i przetworniki w karcie dźwiękowej (j.w.). Dlatego po nałożeniu się na siebie dwóch sygnałów (niby takich samych ale różniących się tymi drobiazgami), odwróconych w fazie względem siebie, nie usłyszymy ciszy tylko coś, co będzie różnicą charakterystyk obu sygnałów. Zrób sobie eksperyment polegający na podłączeniu bezpośrednio do gniazda mic in w karcie typu SB Live mikrofonu dynamicznego kablem symetrycznym. Teoretycznie po zarejestrowaniu stereofonicznie nagrania takim mikrofonem powinienieś uzyskać dwa dokładnie przeciwne fazowo ślady monofoniczne. Jednak po zmiksowaniu ich ze soba nie usłyszysz ciszy tylko "kibel na dworcu".
Pobaw się trochę nagrywaniem i mikrofonami to sam zobaczysz jak to działa.
...
**********************
Ze wszystkim co napisałeś się zgadze , oprócz części dotyczącej PRZECIW FAZY .. nagrywanie na dwóch innych mikrofonach może spowodować opóźnienie , owszem gdyż jak sam wymieniłeś jest wiele czynników. ale nie może spowodować odwrócenia FAZY !!! .Aby odwrócić fazę należy zmienić polaryzacje , czyli zamienić + z - . W wypadku nagrywania na innych mikrofonach powstaje efekt przesunięcia FAZY a nie jej odwrócenia , to zasadnicza różnica, owszem mogą się znosić szczyty , ale to przesuniecie musiało by być bardzo duże , lecz pomimo podobnego efektu do przeciw fazy . to nie będzie przeciw faza.
Autor tematu nagrywając w taki sposób uzyskał efekt jak. np. chorus, czyli faza przesunęła się wzgledem kanałow, ale nie odwrociła. A powodow jak sam wymieniłes jest bardzo duzo , i owszem wszystkie maja wpływ na brzmienie
Pobaw się trochę nagrywaniem i mikrofonami to sam zobaczysz jak to działa.
...
**********************
Ze wszystkim co napisałeś się zgadze , oprócz części dotyczącej PRZECIW FAZY .. nagrywanie na dwóch innych mikrofonach może spowodować opóźnienie , owszem gdyż jak sam wymieniłeś jest wiele czynników. ale nie może spowodować odwrócenia FAZY !!! .Aby odwrócić fazę należy zmienić polaryzacje , czyli zamienić + z - . W wypadku nagrywania na innych mikrofonach powstaje efekt przesunięcia FAZY a nie jej odwrócenia , to zasadnicza różnica, owszem mogą się znosić szczyty , ale to przesuniecie musiało by być bardzo duże , lecz pomimo podobnego efektu do przeciw fazy . to nie będzie przeciw faza.
Autor tematu nagrywając w taki sposób uzyskał efekt jak. np. chorus, czyli faza przesunęła się wzgledem kanałow, ale nie odwrociła. A powodow jak sam wymieniłes jest bardzo duzo , i owszem wszystkie maja wpływ na brzmienie
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Może zbyt mało wyraźnie to zaakcentowałem ale chodziło mi o sytuację w której odwracamy fazę jednego kanału celowo, czyli programem komputerowym lub przelutowując połączenia w kablu.
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...