Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Witam,
Potrzebuję pomocy... przy nagraniach gitar ze wmacniacza użyłem SM57 oraz pojemnosciowy SE 2200a ... po odsłuchaniu ścieżek okazało sie że pomiędzy jedną a drugą powstało oźnienie około 3-4 ms. Nagrywałem na BEHRINGER UB802 + AUDIGY PLATINUM + mikrofony. Co moze być przyczyna takiego opóźnienia ?? Ślad zarejestrowany pojemnościowym SE220a był opóźniony w stosunku do SM57. Czy to normalne ? Moze poprostu tak się dzieje przy zasilaniu PHANTOMOWYM ?? jednego kanału ?
Czekam na odp...
Pozdrawiam,
_marchewa_
Potrzebuję pomocy... przy nagraniach gitar ze wmacniacza użyłem SM57 oraz pojemnosciowy SE 2200a ... po odsłuchaniu ścieżek okazało sie że pomiędzy jedną a drugą powstało oźnienie około 3-4 ms. Nagrywałem na BEHRINGER UB802 + AUDIGY PLATINUM + mikrofony. Co moze być przyczyna takiego opóźnienia ?? Ślad zarejestrowany pojemnościowym SE220a był opóźniony w stosunku do SM57. Czy to normalne ? Moze poprostu tak się dzieje przy zasilaniu PHANTOMOWYM ?? jednego kanału ?
Czekam na odp...
Pozdrawiam,
_marchewa_
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
(...) Moze poprostu tak się dzieje przy zasilaniu PHANTOMOWYM ? jednego kanału ?
**********************
Nie ma prawa tak sie dziac z powodu zasilania phantomem... raczej szukalbym w programie nagrywajacym
**********************
Nie ma prawa tak sie dziac z powodu zasilania phantomem... raczej szukalbym w programie nagrywajacym
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
...(...) Moze poprostu tak się dzieje przy zasilaniu PHANTOMOWYM ? jednego kanału ?
**********************
Nie ma prawa tak sie dziac z powodu zasilania phantomem... raczej szukalbym w programie nagrywajacym
...
**********************
a moze pojemnika ustawiles 9m od pieca?
**********************
Nie ma prawa tak sie dziac z powodu zasilania phantomem... raczej szukalbym w programie nagrywajacym
...
**********************
a moze pojemnika ustawiles 9m od pieca?

... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Mialo byc 0.9m oczywiscie
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Witam...
No o tym nie pomyślałem... masz rację mikrofon stał w odległośic około 1 m od pieca gdy SM57 był niemalże przy samej membranie. Czy w takim wypadku to opóźnienie jest czymś naturalnym i trzeba to poprostu korygować przy miksie ? Czy 1 m może spowodować opóźnienie 2-3 ms ?
Generalnie to mi ulżyło bo zastanawiałem sie czy to np. mikrofon nie daje sygnału z opóźnieniem ale wygląda na to, że wszystko gra ok...
Czy wy także spotkaliście się z takim zjawiskiem ?
Pozdrawiam,
_marchewa_
No o tym nie pomyślałem... masz rację mikrofon stał w odległośic około 1 m od pieca gdy SM57 był niemalże przy samej membranie. Czy w takim wypadku to opóźnienie jest czymś naturalnym i trzeba to poprostu korygować przy miksie ? Czy 1 m może spowodować opóźnienie 2-3 ms ?
Generalnie to mi ulżyło bo zastanawiałem sie czy to np. mikrofon nie daje sygnału z opóźnieniem ale wygląda na to, że wszystko gra ok...
Czy wy także spotkaliście się z takim zjawiskiem ?
Pozdrawiam,
_marchewa_
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Czy wy także spotkaliście się z takim zjawiskiem ?
**********************
Tak, caly swiat sie spotyka ze zjawiskiem zwanym predkoscia dzwieku.
Wynosi ona (w odpowiednich temperaturach st.celcjusza):
Powietrze (-20) 319,3 m/s
Powietrze (0) 331,3 m/s
Powietrze (20) 343,8 m/s
Powietrze (50) 361 m/s
Powietrze (100) 386 m/s
(Tablice fizyczno-astronomiczne, Wydawnictwo Adamantan, Warszawa 1995, s. 81)
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
szkudlik
Cieszę się że można liczyć na twoją profesjonalna pomoc... szczere wielkie dzięki !!!
Lepiej powiedz czy przy ustawieniu pojemnościowego mikrofonu w odległości jak powyżej w postach także korygowałeś opóźnienie ?
Masz na to jakiś dobry sposób aby ślady po korekcie pokrywały się idealnie czy trzeba to robić na ucho ?
Pozdr,
Marchewa
Cieszę się że można liczyć na twoją profesjonalna pomoc... szczere wielkie dzięki !!!
Lepiej powiedz czy przy ustawieniu pojemnościowego mikrofonu w odległości jak powyżej w postach także korygowałeś opóźnienie ?
Masz na to jakiś dobry sposób aby ślady po korekcie pokrywały się idealnie czy trzeba to robić na ucho ?
Pozdr,
Marchewa
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Lepiej powiedz czy przy ustawieniu pojemnościowego mikrofonu w odległości jak powyżej w postach także korygowałeś opóźnienie ?
Masz na to jakiś dobry sposób aby ślady po korekcie pokrywały się idealnie czy trzeba to robić na ucho ?
**********************
Zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Jednak generalnie jeżeli ustawiasz mikrofon w pewnym oddaleniu od źródła dźwięku to raczej robisz to w celu wpuszczenia "przestrzeni" do nagrania. Jeżeli teraz metodą korekcji opóźnienia "przybliżysz" mikrofon do źródła, to rozjedzie Ci się zgodność fazowa sygnałów z mikrofonu dunamicznego i pojemnościowego.
Jeżeli takim zabiegiem uzyskasz zamierzony efekt brzmieniowy, to nikt nie broni Ci takiej korekty dokonać. Częściej jednak może nastąpić nieporządana degradacja sygnału w miksie i jeżeli nie masz doświadczenia to lepiej nie ryzykuj.
Masz na to jakiś dobry sposób aby ślady po korekcie pokrywały się idealnie czy trzeba to robić na ucho ?
**********************
Zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Jednak generalnie jeżeli ustawiasz mikrofon w pewnym oddaleniu od źródła dźwięku to raczej robisz to w celu wpuszczenia "przestrzeni" do nagrania. Jeżeli teraz metodą korekcji opóźnienia "przybliżysz" mikrofon do źródła, to rozjedzie Ci się zgodność fazowa sygnałów z mikrofonu dunamicznego i pojemnościowego.
Jeżeli takim zabiegiem uzyskasz zamierzony efekt brzmieniowy, to nikt nie broni Ci takiej korekty dokonać. Częściej jednak może nastąpić nieporządana degradacja sygnału w miksie i jeżeli nie masz doświadczenia to lepiej nie ryzykuj.
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
- _marchewa_
- Posty:9
- Rejestracja:środa 05 sty 2005, 00:00
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Jeżeli jednak "zbliże" mikrofony do siebie to czy po zastosowaniu funkcji INVERT czyli odwrócenia fazy problem zniknie ? Jak odłuchiwałem nagranych śladów z opóźnieniem to powstał efekt PUSZKI i brzmiało to strasznie... im bardziej korygowałem mikrofony tym lepszy był efekt.
Nagranie wyglądało tak że GITARA była dublowana czyli pierwszy sygnał zebrany dwoma mikrofonami był ustawiony w panoramie na LEWo a drugi sygnał na prawo. Powstały cztery ślady ale w rzeczywistości 2 sygnały po dwa ślady.
Interesuje mnie też to co opisałeś jako efekt przestrzeni... czy własnie chodzi tu o to opóźnienie które powinno tu występować w pewnej dopuszczalnej ilości ?
Pozdr,
Marchewa
Nagranie wyglądało tak że GITARA była dublowana czyli pierwszy sygnał zebrany dwoma mikrofonami był ustawiony w panoramie na LEWo a drugi sygnał na prawo. Powstały cztery ślady ale w rzeczywistości 2 sygnały po dwa ślady.
Interesuje mnie też to co opisałeś jako efekt przestrzeni... czy własnie chodzi tu o to opóźnienie które powinno tu występować w pewnej dopuszczalnej ilości ?
Pozdr,
Marchewa
Re: Opóźnienie pomiędzy mikrofonem pojemnosciowym a dynamicznym
Interesuje mnie też to co opisałeś jako efekt przestrzeni... czy własnie chodzi tu o to opóźnienie które powinno tu występować w pewnej dopuszczalnej ilości ?
**********************
To też, ale dochodzą tu jeszcze większe domieszki dźwięku odbitego, charakterystycznego dla pomieszczenia w którym dokonujesz nagrania (tzw. ambient).
Co do brzmienia puszki to pobaw się troche proporcjami głośności śladów, a jeżeli mówisz że po skorygowaniu opóźnienia i rozsunięciu mikrofonów w panoramie jest dobrze i ten efekt cię zadowala, to możesz go zastosować. Zrób jednak próbę jak zabrzmi to w miksie monofonicznym bo tylko taki mix powie ci prawde o zgodnościach fazowych. Pamiętaj że nagranie musi równie dobrze zabrzmiec w stereo jak i w mono.
**********************
To też, ale dochodzą tu jeszcze większe domieszki dźwięku odbitego, charakterystycznego dla pomieszczenia w którym dokonujesz nagrania (tzw. ambient).
Co do brzmienia puszki to pobaw się troche proporcjami głośności śladów, a jeżeli mówisz że po skorygowaniu opóźnienia i rozsunięciu mikrofonów w panoramie jest dobrze i ten efekt cię zadowala, to możesz go zastosować. Zrób jednak próbę jak zabrzmi to w miksie monofonicznym bo tylko taki mix powie ci prawde o zgodnościach fazowych. Pamiętaj że nagranie musi równie dobrze zabrzmiec w stereo jak i w mono.
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...