Łączenie omikrofonowania z mikserem
Witam, chciałem poradzić się bardziej doświadczonych kolegów w sprawie wymienionej w tytule. Usiłuję zrobić sobie małe studio nagrań w domu i chciałem "reżyserkę" zrobić w innym nieco oddalonym (ok 10m) pokoju ponieważ jak ktoś gra na perkusji to nic nie słyszę i ciężko coś ustawić gdy siedzę w pokoju z perkusją. Wymyśliłem sobie że zrobię takie urządzenie -kostkę, do której powpinam wszystkie mikrofony i z niej jednym wielożyłowym kablem doprowadzę sygnał do miksera w innym pokoju a z miksera do komputra. I chciałem się zapytać czy do tego celu mogę użyć kabla sieciowego (jak do sieci komputerowej) - 8 żył z ekranem. Ekrany chciałem użyć jako masy dla wszystkich mikrofonów wspulnej, a każda żyła przenosiłaby sygnał z jednego mikrofonu. Czy taki kabel spełni zadanie, czy nie wprowadzi z dużych zakłuceń i czy pomysł ze spięciem wszystkich mas razem do ekranu kabla jest sensowny.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i ewentualne pomysły jak to zrobić lepiej.
Pozdrawiam
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i ewentualne pomysły jak to zrobić lepiej.
Pozdrawiam
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
...Witam, chciałem poradzić się bardziej doświadczonych kolegów w sprawie wymienionej w tytule. Usiłuję zrobić sobie małe studio nagrań w domu i chciałem "reżyserkę" zrobić w innym nieco oddalonym (ok 10m) pokoju ponieważ jak ktoś gra na perkusji to nic nie słyszę i ciężko coś ustawić gdy siedzę w pokoju z perkusją. Wymyśliłem sobie że zrobię takie urządzenie -kostkę, do której powpinam wszystkie mikrofony i z niej jednym wielożyłowym kablem doprowadzę sygnał do miksera w innym pokoju a z miksera do komputra. I chciałem się zapytać czy do tego celu mogę użyć kabla sieciowego (jak do sieci komputerowej) - 8 żył z ekranem. Ekrany chciałem użyć jako masy dla wszystkich mikrofonów wspulnej, a każda żyła przenosiłaby sygnał z jednego mikrofonu. Czy taki kabel spełni zadanie, czy nie wprowadzi z dużych zakłuceń i czy pomysł ze spięciem wszystkich mas razem do ekranu kabla jest sensowny.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i ewentualne pomysły jak to zrobić lepiej.
Pozdrawiam...
**********************
zakup sobie multicor`a to takie nurządzenie z jedenej strony ma szkrzyneszke z wejsciami od tego odchodzi gruby kabel zakończiny wtykami XLR które wpinasz do mixera
tówj pomysł jest zły
mikrofony muszą byc włacone symetrycznie wiec sygnał nie mzoe iśc jedna zyła poszukaj w necei na temat połaczeń symetrzycznych zanm takich paru co sobie sami pyty zrobili i zawsze coś tam nie tak wiec lepiej kupic gotowa troche kasy ale sie oplaca mzoe Ci kiedyś przyjdzie coś nagłośnic bedzie jka zanalazl jezli chcesz to robic sam to pmaitaj ze każde połaczenie musi być symetryczne jakby co to gg3050372 pozdrawiam
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i ewentualne pomysły jak to zrobić lepiej.
Pozdrawiam...
**********************
zakup sobie multicor`a to takie nurządzenie z jedenej strony ma szkrzyneszke z wejsciami od tego odchodzi gruby kabel zakończiny wtykami XLR które wpinasz do mixera
tówj pomysł jest zły
mikrofony muszą byc włacone symetrycznie wiec sygnał nie mzoe iśc jedna zyła poszukaj w necei na temat połaczeń symetrzycznych zanm takich paru co sobie sami pyty zrobili i zawsze coś tam nie tak wiec lepiej kupic gotowa troche kasy ale sie oplaca mzoe Ci kiedyś przyjdzie coś nagłośnic bedzie jka zanalazl jezli chcesz to robic sam to pmaitaj ze każde połaczenie musi być symetryczne jakby co to gg3050372 pozdrawiam

Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
pomyłka w literkach czy nadużycie alkocholu ?
Tówj pomysł to juz wczesniej wymyslone multicory. Lepiej kupić jezeli nie ma sie pewnosi jak poprwanie zrobic

Tówj pomysł to juz wczesniej wymyslone multicory. Lepiej kupić jezeli nie ma sie pewnosi jak poprwanie zrobic

Bum cyk cyk... [I] a teraz skompresuj "bum" [/I]
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
Witam ponownie, dziękuję za poradę.
Chciałem jeszcze jednak coś dodać. Chodzi o to że to moje studio a raczej "studio"
jest niezwykle budżetowe. Większość rzeczy wykonałem sam (stojaki pod mikrofony i uchwyty pod mikrofony, mikrofony pojemnościowe wydarte i zmontowane ze starego magnetofonu, mikrofon do stopy zrobiłem z głośnika i wiele innych tym podobnych kombinacji, ponieważ nie mam pieniędzy na profesjonalny sprzęt a moje wymagania nie są wygórowane. Studio ma mi posłużyć do nagrywania pomysłów muzycznych i ewentualnie młodych zaprzyjaźnionych, nie wymagających zespołów dla których będzie to zapewne pierwsza sesja w karierze. Dlatego chciałem jednak zrobić sobie ten, nazwijmy to przedłużacz, sam a nie kupować za pewnie nie małe pieniądze. Mikrofony które posiadam kosztują poniżej 100zł więc nie chciałbym przesadzać z resztą sprzętu bo to i tak będzie wąskie gardło. Poza tym te mikrofony mają końcówki typu duży Jack więc chyba niesymetryczne (ale mogę się mylić). Czy wobec tego dałoby się zrealizować coś takiego, o czym wspomniałem wcześniej? Dodam że właśnie bronię się przed użyciem zbyt grubego kabla bo musi on iść w peszlu elektrycznym w ścianie i gruby się nie zmieści - z tąd ten kabel internetowy.
Pozdrawiam
Chciałem jeszcze jednak coś dodać. Chodzi o to że to moje studio a raczej "studio"

Pozdrawiam
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
Mikrofony które posiadam kosztują poniżej 100zł (...)**********************
Cena mikrofonu nie ma nic wspolnego z jakoscia kabla ktorego uzywasz, chyba ze chodzi o cene zestawu kabel + mikrofon, wtedy kabel bedzie raczej marny. Ale wracajac do tematu. Podlaczenie mikrofonu jackiem stereo moze sugerowac ze jest to podlaczenie symetryczne. Jacek mono napewno swiadczy o niesymetrycznym ale - jezeli odleglosc miksera od mikrofonu przekracza 6m to raczej pojawia sie w takim kablu przydzwieki a jezeli dodatkowo bedzie on nieekranowany to moze uda sie nawet posluchac 1-go programu PR. Jezeli wszystkie sygnaly mikrofonowe i liniowe wyslesz jednym wielozylowym kablem posiadajacym tylko ogolny ekran to przy dlugosci 10m dodatkowo pojawia sie przesluchy miedzy kanalami a to tez praktycznie uniemozliwi sensowna prace. Kable typu studiocor, multicor czy jak je zwal, sa zbudowane tak, ze w srodku znajduje sie kilka/nascie/dziesiat kompletnych kabli dwuzylowych z ekranem a dodatkowo jeszcze calosc moze posiadac ekran ogolny. Co do mikrofonow dynamicznych, to nawet takie z napisem PROFESSIONAL za 58zl sa symetryczne i warto wykorzystac te ich wlasciwosc czyli podlaczyc je kabelkiem 2 zyly + ekran. Nawet przy budowie tak budrzetowego studia nie warto az tak ciac kosztow bo bardzo niewiele czasu uplynie, gdy sam stwierdzisz ze na tym nie da sie pracowac i zaczniesz zbierac kase na wymiane okablowania. Mysle ze rozsadniej jest kupic 30m kabla mikrofonowego i na poczatek zrobic trzy pelnowartosciowe torysymetryczne a potem w miare mozliwosci dokupowac kolejne metry i dorabiac kolejne linie, niz zrobic odrazu badziewie za to 24-rokanalowe. Ja tez tak zaczynalem i jakos to dzialalo. Aha! Sygnaly instrumentalne tez warto przesylac kalem symetrycznym jezeli mixer ma wejscia liniowe symetryczne (na jackach stereo). Wtedy caly tor podlaczasz jak symetryczny tylko wtyczke do instrumentu robisz mone i w niej ta zyle ktora powinna byc podlaczona do R podlaczasz do masy.
Cena mikrofonu nie ma nic wspolnego z jakoscia kabla ktorego uzywasz, chyba ze chodzi o cene zestawu kabel + mikrofon, wtedy kabel bedzie raczej marny. Ale wracajac do tematu. Podlaczenie mikrofonu jackiem stereo moze sugerowac ze jest to podlaczenie symetryczne. Jacek mono napewno swiadczy o niesymetrycznym ale - jezeli odleglosc miksera od mikrofonu przekracza 6m to raczej pojawia sie w takim kablu przydzwieki a jezeli dodatkowo bedzie on nieekranowany to moze uda sie nawet posluchac 1-go programu PR. Jezeli wszystkie sygnaly mikrofonowe i liniowe wyslesz jednym wielozylowym kablem posiadajacym tylko ogolny ekran to przy dlugosci 10m dodatkowo pojawia sie przesluchy miedzy kanalami a to tez praktycznie uniemozliwi sensowna prace. Kable typu studiocor, multicor czy jak je zwal, sa zbudowane tak, ze w srodku znajduje sie kilka/nascie/dziesiat kompletnych kabli dwuzylowych z ekranem a dodatkowo jeszcze calosc moze posiadac ekran ogolny. Co do mikrofonow dynamicznych, to nawet takie z napisem PROFESSIONAL za 58zl sa symetryczne i warto wykorzystac te ich wlasciwosc czyli podlaczyc je kabelkiem 2 zyly + ekran. Nawet przy budowie tak budrzetowego studia nie warto az tak ciac kosztow bo bardzo niewiele czasu uplynie, gdy sam stwierdzisz ze na tym nie da sie pracowac i zaczniesz zbierac kase na wymiane okablowania. Mysle ze rozsadniej jest kupic 30m kabla mikrofonowego i na poczatek zrobic trzy pelnowartosciowe torysymetryczne a potem w miare mozliwosci dokupowac kolejne metry i dorabiac kolejne linie, niz zrobic odrazu badziewie za to 24-rokanalowe. Ja tez tak zaczynalem i jakos to dzialalo. Aha! Sygnaly instrumentalne tez warto przesylac kalem symetrycznym jezeli mixer ma wejscia liniowe symetryczne (na jackach stereo). Wtedy caly tor podlaczasz jak symetryczny tylko wtyczke do instrumentu robisz mone i w niej ta zyle ktora powinna byc podlaczona do R podlaczasz do masy.
... a tak sobie czasem cos dłubnę w dźwiękach...
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
Generalnie przedmowca ma racje ze wszystkie dynamiczne mikrofony maja symetryczne wysjcia, wynika to z zasady ich dzialania.
Przyklad - twoj glosnik do stopy. Masz 2 wyprowadzenia od cewki, wlasnie twoje symetryczne wyjscie. Powinienes je podlaczyc do pinow "2" i "3" w XLR. Pin "1", czyli masa powinen byc podlaczony tylko z ekranem kabla i metalowym koszem glosnika.
Podobnie mozesz przerobic kazdy dynamiczny mic "karaoke proffessional"
- nawet jezeli ma on kabel niesymetryczny to zawsze mozna podlutowac sie prosto do wyprowadzen cewki.
Teraz jezeli chodzi o kable.
Jezeli wszystkie sygnaly beda lecialy symetrycznie, to mozesz bez obawy sprobowac z tym kablem od ethernetu, tylko kup kabel kategorii SFTP - podwojnie foliowany. Ma on kazda pare w osobnej folii. Jest drozszy od FTP (pojedyncza folia) oraz UTP (bez ekranu). Kazdy mikrofon zajmie jedna skrecona pare, wiec jednym takim kablem puscisz 4 mikrofony. Mase beda mialy oczywiscie wspolna ale to nie boli. Kabel taki dostaniesz w hurtowniach elektotechnicznych.
w ostatecznej ostatecznosci mozesz kupic zwykly FTP, czyli pojedynczo foliowany. PRzesluchy nie powinny sie pojawic wlasnie z powodu symetrii - kabel symetryczny skrecony raz ze jest z oczywisctych powodow malo wrazliwy na zaklocenia a dwa - malo generuje tych zaklocen (bo sie one wzajemnie znosza)
Mimo wszystko jezeli mozesz - to kup jakies kable w porzadnym ekranie - niekoniecznie estradowe grubasy, wystarczy cokolwiek co ma dwa kabelki w jednym ekranie - to bardzo wazny szczegol zeby oba kable od polaczenia symetrycznego szly w wspolnym ekranie, najlepiej zeby byly skrecone ze soba. No i poloz po jednym takim kabelku dla kazdego mikrofonu. Kable takie mozesz sprobowac dostac w kazdym sklepie z wtyczkami/kablami (tylko nie muzycznym) - kryteriom do wyboru jest takie
- jak najladniej wygladajacy oplot (najlepiej spleciona siateczka, ale po prostu miedziane wloski tez moga byc. Najgorsza jest folia)
- no i absolutna koniecznosc to te dwie zyly we wspolnym ekranie, najlepiej jakby byly splecione (skrecone) ze soba
[addsig]
Przyklad - twoj glosnik do stopy. Masz 2 wyprowadzenia od cewki, wlasnie twoje symetryczne wyjscie. Powinienes je podlaczyc do pinow "2" i "3" w XLR. Pin "1", czyli masa powinen byc podlaczony tylko z ekranem kabla i metalowym koszem glosnika.
Podobnie mozesz przerobic kazdy dynamiczny mic "karaoke proffessional"

Teraz jezeli chodzi o kable.
Jezeli wszystkie sygnaly beda lecialy symetrycznie, to mozesz bez obawy sprobowac z tym kablem od ethernetu, tylko kup kabel kategorii SFTP - podwojnie foliowany. Ma on kazda pare w osobnej folii. Jest drozszy od FTP (pojedyncza folia) oraz UTP (bez ekranu). Kazdy mikrofon zajmie jedna skrecona pare, wiec jednym takim kablem puscisz 4 mikrofony. Mase beda mialy oczywiscie wspolna ale to nie boli. Kabel taki dostaniesz w hurtowniach elektotechnicznych.
w ostatecznej ostatecznosci mozesz kupic zwykly FTP, czyli pojedynczo foliowany. PRzesluchy nie powinny sie pojawic wlasnie z powodu symetrii - kabel symetryczny skrecony raz ze jest z oczywisctych powodow malo wrazliwy na zaklocenia a dwa - malo generuje tych zaklocen (bo sie one wzajemnie znosza)
Mimo wszystko jezeli mozesz - to kup jakies kable w porzadnym ekranie - niekoniecznie estradowe grubasy, wystarczy cokolwiek co ma dwa kabelki w jednym ekranie - to bardzo wazny szczegol zeby oba kable od polaczenia symetrycznego szly w wspolnym ekranie, najlepiej zeby byly skrecone ze soba. No i poloz po jednym takim kabelku dla kazdego mikrofonu. Kable takie mozesz sprobowac dostac w kazdym sklepie z wtyczkami/kablami (tylko nie muzycznym) - kryteriom do wyboru jest takie
- jak najladniej wygladajacy oplot (najlepiej spleciona siateczka, ale po prostu miedziane wloski tez moga byc. Najgorsza jest folia)
- no i absolutna koniecznosc to te dwie zyly we wspolnym ekranie, najlepiej jakby byly splecione (skrecone) ze soba
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
- santana.uk
- Posty:71
- Rejestracja:poniedziałek 14 paź 2002, 00:00
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
Obiema rekami bym sie podpisal pod tym co napisali poprzednicy gdyby nie jedna rzecz. Kiedys sam robilem podobna rzecz (a raczej kolega bo ja go za ten pomysl uwazalem za herezje ) i efekt mnie mile zaskoczyl. Bylo to 15m kabla 10x1-1,5 dokladnie nie pamietam szlo tym 8 mikrofonowo oczywiscei niesymetrycznie. Wynik:
szum - ledwie zauwazalny
przydzwiek - brak
przesluchy - pomijalne (wieksze przesluchy masz miedzy mikrofonami niz na kablu)
Co prawda sprawdzalismy go tylko na naglosnieniu (niestety nie pierwszej jakosci)
Teraz jesli nie macie juz dosc kilka szczegolow technicznych
Kabel kupilismy w hurtowni elektrycznej, spodobal nam sie bo mial grube zyly i o calkiem solidny ekran(dosyc gruba folia aluminiowa), a kabelki puscilismy tak
8x goracy do tego jednym mase ktora od strony miksera polaczylismy z ekranem ( ta taki patent jednej firmy z Planeta w nazwie na podobno minimalizowanie zaklucen) + jeden rezerwowy
Myslcie sobie co chcecie ale to dzialalo i to calkiem dobrze.
PS.1) Z ta skretka sieciowa to bym odradzal bo mysle ze za cienkie zyly
2) Mam nadzieje ze nie masz zamiaru puszcze tych kabli obok przewodow sieci elektrycznej
PS2. Z tego co sie orientuje to wielozylowe przewody ze wspolna masa nazywaja sie monocore. w przeciwienstwie do multocore w ktorych kazda para ma wlasny ekran
szum - ledwie zauwazalny
przydzwiek - brak
przesluchy - pomijalne (wieksze przesluchy masz miedzy mikrofonami niz na kablu)
Co prawda sprawdzalismy go tylko na naglosnieniu (niestety nie pierwszej jakosci)
Teraz jesli nie macie juz dosc kilka szczegolow technicznych
Kabel kupilismy w hurtowni elektrycznej, spodobal nam sie bo mial grube zyly i o calkiem solidny ekran(dosyc gruba folia aluminiowa), a kabelki puscilismy tak
8x goracy do tego jednym mase ktora od strony miksera polaczylismy z ekranem ( ta taki patent jednej firmy z Planeta w nazwie na podobno minimalizowanie zaklucen) + jeden rezerwowy
Myslcie sobie co chcecie ale to dzialalo i to calkiem dobrze.
PS.1) Z ta skretka sieciowa to bym odradzal bo mysle ze za cienkie zyly
2) Mam nadzieje ze nie masz zamiaru puszcze tych kabli obok przewodow sieci elektrycznej
PS2. Z tego co sie orientuje to wielozylowe przewody ze wspolna masa nazywaja sie monocore. w przeciwienstwie do multocore w ktorych kazda para ma wlasny ekran
Rezyseria dzwieku - Poznań
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
...Obiema rekami bym sie podpisal pod tym co napisali poprzednicy gdyby nie jedna rzecz. (chaich)
*************************
Ogolnie powiem ci ze wiele razy puszczalem sygnal linowy po zwyklym kablu wielozylowym, sprzedawanym w hurtowniach jako "domofonowy". Zadnego ekranu, kabelki nie poskrecane pomiedzy soba. Max odleglosc jaka uzylem - ok 100metrow. Co wiecej, jednego razu kabel szedl kilka metrow tuz obok oswietleniowego (lampy zarowe cale szczescie)
Wynik - najmniejszych problemow, zero przydzwieku... nawet w tym ostatnim przypadku...
symetria czyni cuda.
[addsig]
*************************
Ogolnie powiem ci ze wiele razy puszczalem sygnal linowy po zwyklym kablu wielozylowym, sprzedawanym w hurtowniach jako "domofonowy". Zadnego ekranu, kabelki nie poskrecane pomiedzy soba. Max odleglosc jaka uzylem - ok 100metrow. Co wiecej, jednego razu kabel szedl kilka metrow tuz obok oswietleniowego (lampy zarowe cale szczescie)
Wynik - najmniejszych problemow, zero przydzwieku... nawet w tym ostatnim przypadku...
symetria czyni cuda.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
......Obiema rekami bym sie podpisal pod tym co napisali poprzednicy gdyby nie jedna rzecz. (chaich)
*************************
Ogolnie powiem ci ze wiele razy puszczalem sygnal linowy ...
**********************
zapomnialem tylko dodac ze takie cos, mimo ze wychodzi, to jest to jednak proszenie sie o klopoty... lepiej zrobic "po ludzku" i miec pewnosc ze wszytko jest OK. Nigdy bym tez nie probowal tego z sygnalem microfonowym. Jezeli mozna to zawsze warto uzywac dobrze ekranowanego kabliszcza
[addsig]
*************************
Ogolnie powiem ci ze wiele razy puszczalem sygnal linowy ...
**********************
zapomnialem tylko dodac ze takie cos, mimo ze wychodzi, to jest to jednak proszenie sie o klopoty... lepiej zrobic "po ludzku" i miec pewnosc ze wszytko jest OK. Nigdy bym tez nie probowal tego z sygnalem microfonowym. Jezeli mozna to zawsze warto uzywac dobrze ekranowanego kabliszcza
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
- santana.uk
- Posty:71
- Rejestracja:poniedziałek 14 paź 2002, 00:00
Re: Łączenie omikrofonowania z mikserem
.........Obiema rekami bym sie podpisal pod tym co napisali poprzednicy gdyby nie jedna rzecz. (chaich)
*************************
Ogolnie powiem ci ze wiele razy puszczalem sygnal linowy ...
**********************
zapomnialem tylko dodac ze takie cos, mimo ze wychodzi, to jest to jednak proszenie sie o klopoty... lepiej zrobic "po ludzku" i miec pewnosc ze wszytko jest OK. Nigdy bym tez nie probowal tego z sygnalem microfonowym. Jezeli mozna to zawsze warto uzywac dobrze ekranowanego kabliszcza
Zgadzam sie calkowicie, wskazane jest uzywanie dobrego okablowania uwazam wrecz ze temtat okablowania jest przez duza czesc ludzi zaniedbywany. Jednak nie przesadzajmy. Najlepszym rozwiazaniem w omawianym przypadku bylo by chyba umieszczenie przedwzmacniaczy i przetwornikow w pomieszczeniu mikrofonowym i puszczenie wszystkiego po cyfrze ale ..... jak nie wiadomo o co chodzi o chodzi o pieniadze
Szkudlik piszesz ze symetria dziala cuda a tamto dzialalo NIEsymetrzycznie i oczywiscie na mikrofonach ;) zmusily nas do tego o zgrozo nie symetrzyczne wejscia mikrofonowe miksera jakim dysponowalismy.
*************************
Ogolnie powiem ci ze wiele razy puszczalem sygnal linowy ...
**********************
zapomnialem tylko dodac ze takie cos, mimo ze wychodzi, to jest to jednak proszenie sie o klopoty... lepiej zrobic "po ludzku" i miec pewnosc ze wszytko jest OK. Nigdy bym tez nie probowal tego z sygnalem microfonowym. Jezeli mozna to zawsze warto uzywac dobrze ekranowanego kabliszcza
Zgadzam sie calkowicie, wskazane jest uzywanie dobrego okablowania uwazam wrecz ze temtat okablowania jest przez duza czesc ludzi zaniedbywany. Jednak nie przesadzajmy. Najlepszym rozwiazaniem w omawianym przypadku bylo by chyba umieszczenie przedwzmacniaczy i przetwornikow w pomieszczeniu mikrofonowym i puszczenie wszystkiego po cyfrze ale ..... jak nie wiadomo o co chodzi o chodzi o pieniadze
Szkudlik piszesz ze symetria dziala cuda a tamto dzialalo NIEsymetrzycznie i oczywiscie na mikrofonach ;) zmusily nas do tego o zgrozo nie symetrzyczne wejscia mikrofonowe miksera jakim dysponowalismy.
Rezyseria dzwieku - Poznań