Kwantyzacja bardziej "ludzka" w Cubase SX

Jeśli masz problem z konkretnym programem, to tu jest miejsce, aby go roztrząsać.
Awatar użytkownika
Krzyśko!
Posty:255
Rejestracja:piątek 24 wrz 2004, 00:00
Kwantyzacja bardziej "ludzka" w Cubase SX

Post autor: Krzyśko! » sobota 13 lis 2004, 21:43

Witanko! Czy ktoś wie jak zrobić "ludzką" kwantyzację w Cubase SX?

Wiem, że Quantize Setup itd.,ale jak powinny wyglądać proporcje w ustawieniach, aby był feeling?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Tam sięgaj, gdzie wzrost nie sięga... :-)

Awatar użytkownika
Krzyśko!
Posty:255
Rejestracja:piątek 24 wrz 2004, 00:00

Re: Kwantyzacja bardziej "ludzka" w Cubase SX

Post autor: Krzyśko! » poniedziałek 15 lis 2004, 23:15

...Witanko! Czy ktoś wie jak zrobić "ludzką" kwantyzację w Cubase SX?

Wiem, że Quantize Setup itd.,ale jak powinny wyglądać proporcje w ustawieniach, aby był feeling?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!...

**********************

Czyżby nikt nie wiedział jak to zrobić?
Tam sięgaj, gdzie wzrost nie sięga... :-)

Awatar użytkownika
KamilFX
Posty:217
Rejestracja:środa 30 paź 2002, 00:00

Re: Kwantyzacja bardziej "ludzka" w Cubase SX

Post autor: KamilFX » wtorek 16 lis 2004, 11:43

Czyżby nikt nie wiedział jak to zrobić? ...

**********************

Ja wiem!

Graj dotąd aż będzie feeling w samym nagraniu bo kwantyzacją na pewno go nie stworzysz.
Nie ma co

Awatar użytkownika
spiker
Posty:1211
Rejestracja:czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Kwantyzacja bardziej "ludzka" w Cubase SX

Post autor: spiker » wtorek 16 lis 2004, 15:29

Witam

Ja tam bym generalnie z automatycznych humanizatorów nie korzystał.

Bardziej polecam wybiórczą kwantyzację. Jeśli np. mowa o bębnach to zagrać ( palcem po klawiaturze ) , wtedy będzie nierówno, ale o ile ktoś ma pojęcie czym jest gra na żywych bębnach to wyjdzie "humanitarnie". I teraz tak: (jakbym się mylił to niech mnie sprostują ) niektóre rzezcy w bębanch MUSZĄ być chirurgicznie równo. np. STOPA. Więc należy zazanczyć w oknie piano roll tylko klocki stopy i wykonać Q według siatki ( ile tam akurat jest). W/g mnie ma to znaczenie ze względu na twarzyszący stopie bas. Jak stopa będzie nierówno a bas równo, to żeby nie wiem o jaki feeleing chodziło będzie kicha. Jak będzie odwrotnie będzie to samo. A jak i jedno i drugie to kicha będzie dwa razy wieksza. I teraz po kolei należy robić to samo z każdym instrumentem drum-kita. Słuchając za każdym razem zmian.Reszta niech sobie zostanie jak jest...ewentualnie rącznie poprawić ewidentne obsuwy. A tak BTW...feeling to raczej domena dynamiki a nie równego trzymania tempa, a więc bardziej bym na velocity i duration patrzył niż na siatke taktów i beatów.



pozdrowieska
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

ODPOWIEDZ