Studio na strychu
Hej! Zmierzyłem dokładnie mój strych i wygląda na to że bedzie to dobre pomieszczenie do pracy (wnioskując z tego co piszecie). Oceńce sami Page Title
Re: Studio na strychu
...Z wymiarowania to byc pałę dostał
...
**********************
Wybacz.
Robiłem to w powlającym programie o nazwie "PAINT"
Ale idea jest zachowana

...
**********************
Wybacz.


Ale idea jest zachowana

Re: Studio na strychu
mam podobny problem z adaptacja malego pomieszczenia [ale nie strychu] - Monter sprawdz prosze temat 'projekt kawalerka>studio'
pzdr
pzdr
zegartiktaka.pl ||
human beatboxer || Powerbook12", Saffire, Cubase 6, MXL2003, Shure beta58, M-Audio Tampa, Yamaha MSP-5 || Warszawa
human beatboxer || Powerbook12", Saffire, Cubase 6, MXL2003, Shure beta58, M-Audio Tampa, Yamaha MSP-5 || Warszawa
Re: Studio na strychu
Witam,
Bardzo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z wypowiedzi niektórych uczestników forum. Np. to, że w trójkątach może powstać fala stojąca...
Jeżeli dobrze zrozumiałem to mamy doczynienia z pomieszczeniem o przekroju poprzecznym w kształcie trójkąta i podstawie prostokąta o wymiarach 3x4m.
Otóż, w takim przypadku rozpatrując przekrój poprzeczny: FALE STOJĄCE NIE MAJĄ PRAWA TAM POWSTAĆ jak napisało kilku moich przedmówców. Fala stojąca może powstać dopiero w przypadku co najmniej 2 równoległych ścian. Między innymi właśnie dlatego czasem projektuje się studia, które mają nieparzystą ilość ścian. Pozwala to na zminimalizowanie ilości par równoległych ścian (do jednej: podłoga isufit)
W danym pomieszczeniu, fala stojąca może powstać jedynie w przypadku odbić od dwóch równoległych ścian, które znajdują się na krótszych bokach podstawy.
Pozdrawiam i życze miłej pracy
Bardzo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć z wypowiedzi niektórych uczestników forum. Np. to, że w trójkątach może powstać fala stojąca...
Jeżeli dobrze zrozumiałem to mamy doczynienia z pomieszczeniem o przekroju poprzecznym w kształcie trójkąta i podstawie prostokąta o wymiarach 3x4m.
Otóż, w takim przypadku rozpatrując przekrój poprzeczny: FALE STOJĄCE NIE MAJĄ PRAWA TAM POWSTAĆ jak napisało kilku moich przedmówców. Fala stojąca może powstać dopiero w przypadku co najmniej 2 równoległych ścian. Między innymi właśnie dlatego czasem projektuje się studia, które mają nieparzystą ilość ścian. Pozwala to na zminimalizowanie ilości par równoległych ścian (do jednej: podłoga isufit)
W danym pomieszczeniu, fala stojąca może powstać jedynie w przypadku odbić od dwóch równoległych ścian, które znajdują się na krótszych bokach podstawy.
Pozdrawiam i życze miłej pracy
Stevie Wonder: "You're the best stage crew I've ever seen..."
Re: Studio na strychu
W danym pomieszczeniu, fala stojąca może powstać jedynie w przypadku odbić od dwóch równoległych ścian, które znajdują się na krótszych bokach podstawy.
Zgoda, ale mowisz tylko o jednym typie fal stojacych, w tzw. modenie aksialnym. A przeciez fale stojace powstaja tez po odbiciu od 4 lub 6 scian (przy dwoch przeciwnie rotujacych falach). Moden tangential i oblique.
Pytanie: czy gdyby pomieszenie mialo trojkatne i rownoboczne sciany, dwie rotujace w przeciwnych kierunkach czola fal, moglyby utworzyc 3 fale stojace ?
Zgoda, ale mowisz tylko o jednym typie fal stojacych, w tzw. modenie aksialnym. A przeciez fale stojace powstaja tez po odbiciu od 4 lub 6 scian (przy dwoch przeciwnie rotujacych falach). Moden tangential i oblique.
Pytanie: czy gdyby pomieszenie mialo trojkatne i rownoboczne sciany, dwie rotujace w przeciwnych kierunkach czola fal, moglyby utworzyc 3 fale stojace ?

Re: Studio na strychu
Zgoda, ale mowisz tylko o jednym typie fal stojacych, w tzw. modenie aksialnym. A przeciez fale stojace powstaja tez po odbiciu od 4 lub 6 scian (przy dwoch przeciwnie rotujacych falach). Moden tangential i oblique.
Zgadza się, wspomniałem tylko o modzie osiowym pomieszczenia, i masz rację pozostają jeszcze dwa: styczny (tangential) oraz skośny (oblique).
Jednak nalezy pamiętać o tym, że mod styczny ma energię dwukrotnie mniejszą od osiowego (-3dB), a w przypadku modu skośnego energia ta jest czterokrotnie mniejsza (-6dB).
Jak widać energia tych pozostałych modów jest w zasadzie znikoma. I taki też powinien być ich wpływ na dźwięk w tym pomieszczeniu. Zwróć też uwagę na to, że w zasadzie mówimy tylko o niższych f, gdyż mody wyższego rzędu niosa dużo niższą energię niż mod 1-go rzędu np.
**********
Pytanie: czy gdyby pomieszenie mialo trojkatne i rownoboczne sciany, dwie rotujace w przeciwnych kierunkach czola fal, moglyby utworzyc 3 fale stojace ?
Prawde powiedziawszy nie rozumiem jak w tym pomieszczeniu miałyby powstać 3 fale stojące, a także nie za bardzo wiem co to znaczy, że fala rotuje?
A tak poza wszystkim:
Uważam, że analizowanie przytoczonego przykładu metodą falową jest chyba niezbyt trafnym założeniem. Otóż metoda falowa zakłada, że "rozpatrywana przestrzeń jest ograniczona płaszczyznami tworzącymi foremną bryłe geometryczną, a wymiary ścian i elementów pomieszczenia sa współmierne lub mniejsze od długości fali"
wszystkich zainteresowanych odsyłam do książki pana Zbigniewa Engla "Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem"
Pozdrawiam
Zgadza się, wspomniałem tylko o modzie osiowym pomieszczenia, i masz rację pozostają jeszcze dwa: styczny (tangential) oraz skośny (oblique).
Jednak nalezy pamiętać o tym, że mod styczny ma energię dwukrotnie mniejszą od osiowego (-3dB), a w przypadku modu skośnego energia ta jest czterokrotnie mniejsza (-6dB).
Jak widać energia tych pozostałych modów jest w zasadzie znikoma. I taki też powinien być ich wpływ na dźwięk w tym pomieszczeniu. Zwróć też uwagę na to, że w zasadzie mówimy tylko o niższych f, gdyż mody wyższego rzędu niosa dużo niższą energię niż mod 1-go rzędu np.
**********
Pytanie: czy gdyby pomieszenie mialo trojkatne i rownoboczne sciany, dwie rotujace w przeciwnych kierunkach czola fal, moglyby utworzyc 3 fale stojace ?

Prawde powiedziawszy nie rozumiem jak w tym pomieszczeniu miałyby powstać 3 fale stojące, a także nie za bardzo wiem co to znaczy, że fala rotuje?
A tak poza wszystkim:
Uważam, że analizowanie przytoczonego przykładu metodą falową jest chyba niezbyt trafnym założeniem. Otóż metoda falowa zakłada, że "rozpatrywana przestrzeń jest ograniczona płaszczyznami tworzącymi foremną bryłe geometryczną, a wymiary ścian i elementów pomieszczenia sa współmierne lub mniejsze od długości fali"
wszystkich zainteresowanych odsyłam do książki pana Zbigniewa Engla "Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem"
Pozdrawiam
Stevie Wonder: "You're the best stage crew I've ever seen..."
Re: Studio na strychu
...Jak widać energia tych pozostałych modów jest w zasadzie znikoma. I taki też powinien być ich wpływ na dźwięk w tym pomieszczeniu. Zwróć też uwagę na to, że w zasadzie mówimy tylko o niższych f, gdyż mody wyższego rzędu niosa dużo niższą energię niż mod 1-go rzędu np.
Energia pozostalych modow faktycznie jest dwu i czterokrotnie mniejsza, ale ich wplyw na akustyke jest istotny. Przy projektach pomieszczen studyjnych, obliczenia uwzgledniaja 'modes axsial+tangential' nawet do 5 rzedu.
studiotips
RoomModeExamples
...Prawde powiedziawszy nie rozumiem jak w tym pomieszczeniu miałyby powstać 3 fale stojące, a także nie za bardzo wiem co to znaczy, że fala rotuje?
W trojkatnym pokoju, przy jednej ze scian ustawiamy zrodlo dzwieku. Wyslane w kierunku sasiednich scian fale, dzieki dwukrotnemu odbiciu, dokonaja obrotu i wroca do zrodla. Ale zrobia to w przeciwnych kierunkach obrotu, wiec beda mogly sie zsumowac. Byc moze dlatego powstana 3 fale stojace miedzy 3 scianami.
Tu jest rysunek fali odbitej od 4 scian, przy takich dwoch przeciwnych falach powstaje tangential modes.
Energia pozostalych modow faktycznie jest dwu i czterokrotnie mniejsza, ale ich wplyw na akustyke jest istotny. Przy projektach pomieszczen studyjnych, obliczenia uwzgledniaja 'modes axsial+tangential' nawet do 5 rzedu.
studiotips
RoomModeExamples
...Prawde powiedziawszy nie rozumiem jak w tym pomieszczeniu miałyby powstać 3 fale stojące, a także nie za bardzo wiem co to znaczy, że fala rotuje?

Tu jest rysunek fali odbitej od 4 scian, przy takich dwoch przeciwnych falach powstaje tangential modes.
Re: Studio na strychu
Energia pozostalych modow faktycznie jest dwu i czterokrotnie mniejsza, ale ich wplyw na akustyke jest istotny. Przy projektach pomieszczen studyjnych, obliczenia uwzgledniaja 'modes axsial+tangential' nawet do 5 rzedu.
Energia związana z kształtem i sposobem rozłożenia przestrzennego danego modu jak już uzgodniliśmy jest mniejsza o odpowiednie współczynniki. Teraz należy do tego niejako "dodać" współczynnik alfa (pochłanianie) i nagle moze się okazać że kolejne 3-6dB idzie "w ścianę". No wybacz ale 12dB to już nie w kij dmuchał.
Prawdę powiedziawszy to nie wiem jaka jest stosowalnośc metody obliczania 2 pozostałych (stycznych i skośnych) modów pomieszczenia.
Chcę tylko zwrócić uwagę na to, że źródło które ma 6dB mniej od drugiego źródła wpływa na poziom wypadkowy tak, że podwyższy go tylko o 1dB. 1dB to tzw. JND (just noticeable difference) - czyli bardzo być może że w ogóle tego nie zauważysz
)))
**********************
W trojkatnym pokoju, przy jednej ze scian ustawiamy zrodlo dzwieku. Wyslane w kierunku sasiednich scian fale, dzieki dwukrotnemu odbiciu, dokonaja obrotu i wroca do zrodla. Ale zrobia to w przeciwnych kierunkach obrotu, wiec beda mogly sie zsumowac. Byc moze dlatego powstana 3 fale stojace miedzy 3 scianami.
Tu jest rysunek fali odbitej od 4 scian, przy takich dwoch przeciwnych falach powstaje [
No wszystko ładnie i pięknie, tylko, że należało by ten trójkątny pokój podzielić na elementy proste połączone w odpowiednią sieć (metoda elementów skończonych).
Uważam, że w przytoczonym przez "Che" przypadku klasyczna (osiowa) fala stojąca powstanie tylko jedna, a pozostałemody są do pominięcia Flutter echo raczej też nie powinno powstać. Ogólnie uważam, że pomysł z zaadaptowaniem tego stryszku nie jest zły.
Pozdrawiam
)
Energia związana z kształtem i sposobem rozłożenia przestrzennego danego modu jak już uzgodniliśmy jest mniejsza o odpowiednie współczynniki. Teraz należy do tego niejako "dodać" współczynnik alfa (pochłanianie) i nagle moze się okazać że kolejne 3-6dB idzie "w ścianę". No wybacz ale 12dB to już nie w kij dmuchał.
Prawdę powiedziawszy to nie wiem jaka jest stosowalnośc metody obliczania 2 pozostałych (stycznych i skośnych) modów pomieszczenia.
Chcę tylko zwrócić uwagę na to, że źródło które ma 6dB mniej od drugiego źródła wpływa na poziom wypadkowy tak, że podwyższy go tylko o 1dB. 1dB to tzw. JND (just noticeable difference) - czyli bardzo być może że w ogóle tego nie zauważysz

**********************

Tu jest rysunek fali odbitej od 4 scian, przy takich dwoch przeciwnych falach powstaje [
No wszystko ładnie i pięknie, tylko, że należało by ten trójkątny pokój podzielić na elementy proste połączone w odpowiednią sieć (metoda elementów skończonych).
Uważam, że w przytoczonym przez "Che" przypadku klasyczna (osiowa) fala stojąca powstanie tylko jedna, a pozostałemody są do pominięcia Flutter echo raczej też nie powinno powstać. Ogólnie uważam, że pomysł z zaadaptowaniem tego stryszku nie jest zły.
Pozdrawiam

Stevie Wonder: "You're the best stage crew I've ever seen..."