Monitory sceniczne

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
Guma
Posty:1
Rejestracja:piątek 03 wrz 2004, 00:00
Monitory sceniczne

Post autor: Guma » piątek 03 wrz 2004, 00:20

Może mi ktoś udzielić wyczerpującej odpowiedzi? Mam pytanie dotyczące kwesti rozwiązania odsłuchów dla muzyków na scenie. Mianowicie: czy posiadając jeden mikser-główny, można podać na każdy monitor (powiedzmy, że jest 5 takich różnych grup) inaczej zmiksowany sygnał? Czyli gitarzysta ma podbitą o kilka dB swoją gitarkę itp. Jak to jest rozwiązane na stole? Jeśli będziemy mieli 16 źródeł, to na każdą wysyłkę na każdy monitor musimy mieć 16 potencjometrów do regulacji wzmocnienia na ten właśnie monitor - to jest przecież absurdalne, bo jak by to było na większym stole? To może jest jeden potencjometr, do którego przypisujemy kanał, na którym jest np. gitara, i tylko to podbijamy. Czy tak jest, czy potrzebyjemy specjalnego osobnego miksera do odsłuchów?
[addsig]

Kalamb
Posty:355
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Monitory sceniczne

Post autor: Kalamb » piątek 03 wrz 2004, 01:07

...Może mi ktoś udzielić wyczerpującej odpowiedzi? Mam pytanie dotyczące kwesti rozwiązania odsłuchów dla muzyków na scenie. Mianowicie: czy posiadając jeden mikser-główny, można podać na każdy monitor (powiedzmy, że jest 5 takich różnych grup) inaczej zmiksowany sygnał? Czyli gitarzysta ma podbitą o kilka dB swoją gitarkę itp. Jak to jest rozwiązane na stole? Jeśli będziemy mieli 16 źródeł, to na każdą wysyłkę na każdy monitor musimy mieć 16 potencjometrów do regulacji wzmocnienia na ten właśnie monitor - to jest przecież absurdalne, bo jak by to było na większym stole? To może jest jeden potencjometr, do którego przypisujemy kanał, na którym jest np. gitara, i tylko to podbijamy. Czy tak jest, czy potrzebyjemy specjalnego osobnego miksera do odsłuchów?

...

**********************

Cześć

Poważne stoły przodowe mają od 6-12 wysyłek aux.Załóżmy że stawiamy 5 torów monitorowych.Sygnały z wyjść aux1..aux2...aux5 podpinamy do kolejnych końcówek zasilających monitory od 1-5,czyli aux1 do monitora 1,aux 2 do monit.2,itd.otwierasz sygnał aux 1 z toru wokalu i pojawia się on w monitorze 1 reszta analogicznie należy pamiętać o otwarciu sum poszczególnych auxów

Przy większej illości monitorów stawia się na scenie drugi stół tzw.monitorowy o trochę odmiennej konstrukcji

pozdrawiam miłego główkowania kalamb

ODPOWIEDZ