Problem z masterem muzyki akustycznej

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:
Re: Problem z masterem muzyki akustycznej

Post autor: matiz » piątek 30 lip 2004, 21:10

Waves L2 (ktory najpierw powstal jako wtyczka, POTEM zostal przeniesiony do sprzetu)



No, tu akurat pudlo, niestety



z CALA PEWNOSCIA zastapia, predzej czy pozniej. WLASNIE dlatego ze wtyczki beda tansze oferujac te same parametry.



Z cala reszta a szczegolnie z tym stwierdzeniem zgadzam sie calkowicie. Wtyczki sa tansze (choc to nie jest regula) i oferuja te same parametry (jezeli maja to czynic) a twierdzenie, za na komputerze sie nie da, powinno odejsc do historii juz dawno. Nie dotyczy to przeciez tylko masteringu, ale tez nagrywania, pisania ksiazek, edycji fotografii i wielu innych dziedzin zycia.

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Problem z masterem muzyki akustycznej

Post autor: matiz » piątek 30 lip 2004, 21:12

[i]Zrób kopię swojej ulubionej płyty (orginalnej). Odtwórz obie równocześnie z możliwością szybkiej zmiany, a przekonasz się że 2+2 nie równa się 4.



Urban legend.

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Problem z masterem muzyki akustycznej

Post autor: szkudlik » piątek 30 lip 2004, 23:19

,a komputerowe wtyczki niezastąpią urządzeń masteringowych za grube tysiace



z CALA PEWNOSCIA zastapia, predzej czy pozniej. WLASNIE dlatego ze wtyczki beda tansze oferujac te same parametry.

******************************************

Zrób kopię swojej ulubionej płyty (orginalnej). Odtwórz obie równocześnie z możliwością szybkiej zmiany, a przekonasz się że 2+2 nie równa się 4.

******************************************

Tu sprawa jet oczywista i sprowadza sie glownie do stopy bledow odczytu - czyli do niedoskonalosci plyty CD. Stopa bledow jest czasem dosc wysoka i narasta z kolejnymi kopiami audio, a kolejne extrapolacje czy interpolacje blednych probek w oczywisty sposob degraduja dzwiek.. Natomiast NIE MOZE byc zadnych przeklaman przy data CD - tysieczna piracka kopia windows musi tak samo ustawione bity jak sliczna hologramiasta plytka z M$, inaczej po prostu program nie mogby dzialac.

Jezeli te same utwory z ulubionej plyty bylyby zapisane w postaci WAVow to nawej milion kopiowan nie zmieniloby nic. Plik to plik, bit to bit, w takim pliku nie ma zadnej wiecej informacji oprocz parametrow probkowania i wartosci probek, a nie moze ulec przeklamaniu cos czego nie ma, prawda? W szczegolnosci nie ma zapisanego przebiegu zegara wiec NIE MA mozliwosci przeniesienia jittera.







Wtyczki to liczydła które nie uwzględniają pewnych zjawisk niematematycznych i dlatego ustępują urządzeniom sprzętowym (porównaj L1 i L2 lub przeczytaj testy).Ponadto 95% wtyczek powstało jednak z urządzeń sprzętowych.

******************************************



To ze wtyczki powstaly ze sprzetu a nie odwrotnie to kwestia historyczna i tylko historyczna. Tak czy tak liczy sie algorytm i implementacja a NIE HOST (gospodarz, czyli hardware na kotrym calosc pracuje)

Podaj mi przyklad chocaiz jednego zjawiska "niematematycznego" w domenie cyfrowej - bez wyjscia w analog, - a masz u mnie skrzynke piwa. I to co tydzien do konca zycia.











Pls, nie robmy z masteringowcow jakis nadludzi i nie przypisujmy ich sprzetowi magicznych wlasciwosci!





J.G ... czy On cokolwiek robi na kompie,opróczodsłuchu i zapisu oczywiscie



a czy on jest jakims Bogiem od spraw masteringu czy tylko osoba ktora posiada firme MasterLab i potrafila bardzo zgrabnie zareklamowac ja przez wywiad w EiS? Z reszta ten wywiad zawiera mase smiesznostek i niescislosci, jak chociazby o tym "idealnym brzmeiniu DAT" - nie wierze zeby mix zgrany na 16 bit dat brzmial (po dodaniu mastera) lepiej niz ten sam mix dostarczony w 24bitach pro-toolsa. A to dokaldnie probuje twierdzic pan J.G.



*************************************

Nie wiesz o czym piszesz (nie wierzysz bo nie sprawdziłeś?)

sorry. Prosisz żeby nie robić z J.G. Boga ,a sam doradzasz "cudowne" metody masteringu.Jeśli jest coś nie tak z proporcjami to skuteczniej i prościej będzie zrobić poprawki w mixie.

*************************************

Podaje nie zadne cudowne metody tylko parktyczny i sprawdzony sposb zmian proporcji na gotowym mixie w momencie gdy nie ma sie dostepu do sciezek. Cala reszta rozmowcow w tylko krzyczy na biednego solara zeby sie nawet nie zabieral. Gdy masz tylko finalny CD to przykro mi, ale nie zrobisz poprawek za pomoca prostego podciagniecia hebla.



A co do 16/24 - nic mnie tez nie przekona ze kompresja o powiedzmy 6dB w szczytch nie spowoduje odpowiedniego wybicia szumu kwantow, ktory nagle sie pojawi nie na -96dB tylko na -90, a dodatkowo bedzie zmodulowany praca komrpesora.

Przy 24 wystapi oczywiscie to samo zjawisko, ale odpowiednio na poziomach -144 i -138 - teoretycznie ponizej progu slyszalnosci, praktycznie moze i niekoniecznie.




[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

A.Misiak
Posty:4
Rejestracja:wtorek 09 gru 2003, 00:00

Re: Problem z masterem muzyki akustycznej

Post autor: A.Misiak » sobota 31 lip 2004, 23:18

a czy on jest jakims Bogiem od spraw masteringu czy tylko osoba ktora posiada firme MasterLab i potrafila bardzo zgrabnie zareklamowac ja przez wywiad w EiS?

***************



Drogi "szkudliku"

Facet jest bezdyskusyjnie jednym z najlepszych masteringowcow w Polsce,a wlasciwie chyba teraz nie ma dla niego konkurencji na rynku.

Nie jest Bogiem,ale doswiadczonym realizatorem majacym na koncie ponad

500 zmasterowanych tytulow i w przeciwienstwie do wielu domoroslych majsterkowiczow posiada wspaniale miejsce pracy(JG Master Lab),

w ktorym niejednokrotnie mialem okazje przebywac jako jego klient.



***************



Z reszta ten wywiad zawiera mase smiesznostek i niescislosci, jak chociazby o tym "idealnym brzmeiniu DAT" - nie wierze zeby mix zgrany na 16 bit dat brzmial (po dodaniu mastera) lepiej niz ten sam mix dostarczony w 24bitach pro-toolsa. A to dokaldnie probuje twierdzic pan J.G.



***************



Mysle,ze w swoim wywodzie znieksztalciles zupelnie wypowiedz autora.

Akurat mam przed soba ten wywiad z Eis i Jacek nie pisze tam o idealnym

brzmieniu DATA,tylko stwierdza,ze DAT jest nosnikiem o przewidywalnym brzmieniu,a ze zgraniami (bouncami) z protoolsa roznie bywa.Moga byc ok,ale trafiaja sie rowniez bledy,znieksztalcenia podczas bouncowania,exportowania plikow z sesji i wtedy jest problem.



A swoja droga jak latwo jest pod pseudonimem wypisywac rozne oszczerstwa,pomowienia,wymadrzac sie,obrazac i pluc na innych.

Zastanow sie na drugi raz zanim walniesz cos takiego,bo obnizasz

w ten sposob range tego forum spychajac je do poziomu portalowych

gadu-gadu,gdzie pod plaszczykiem pseudonimu z ludzi uwalnia sie demon

i gadaja co im slina na jezyk przyniesie.







Andrzej Misiak








Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Problem z masterem muzyki akustycznej

Post autor: matiz » niedziela 01 sie 2004, 00:57

...a czy on jest jakims Bogiem od spraw masteringu czy tylko osoba ktora posiada firme MasterLab i potrafila bardzo zgrabnie zareklamowac ja przez wywiad w EiS?

***************



Drogi "szkudliku"

Facet jest bezdyskusyjnie jednym z najlepszych masteringowcow w Polsce,a wlasciwie chyba teraz nie ma dla niego konkurencji na rynku.

Nie jest Bogiem,ale doswiadczonym realizatorem majacym na koncie ponad

500 zmasterowanych tytulow i w przeciwienstwie do wielu domoroslych majsterkowiczow posiada wspaniale miejsce pracy(JG Master Lab),

w ktorym niejednokrotnie mialem okazje przebywac jako jego klient.




***************

Ty to chyba jakis jego szwagier albo inny kuzyn jestes, tak go bronisz, a nie ma po co akurat

Widzisz jakas sprzecznosc w tych dwoch powyzszych stwierdzeniach? Bo ja jakos nie.

Co ma do rzeczy rynek masteringu w Polasce do faktu, ze ktos twierdzi, ze komputer jest "be" albo "cacy"? On uzyskuje dobre efekty korzystajac ze swojego sprzetu i wolno jemu jak i kazdemu twierdzic, ze cos jest lepsze a cos gorsze. Z drugiej strony, na forum bylo nie bylo dyskusyjnym mozna miec tez inne zdanie, wyrazone zreszta przez Szkudlika calkiem rozsadnie i kulturalnie.

Awatar użytkownika
szkudlik
Posty:1732
Rejestracja:czwartek 26 lut 2004, 00:00

Re: Problem z masterem muzyki akustycznej

Post autor: szkudlik » niedziela 01 sie 2004, 09:43



Drogi "szkudliku"

Facet jest bezdyskusyjnie jednym z najlepszych masteringowcow w Polsce,a wlasciwie chyba teraz nie ma dla niego konkurencji na rynku.

Nie jest Bogiem,ale doswiadczonym realizatorem majacym na koncie ponad

500 zmasterowanych tytulow i w przeciwienstwie do wielu domoroslych majsterkowiczow posiada wspaniale miejsce pracy(JG Master Lab),

w ktorym niejednokrotnie mialem okazje przebywac jako jego klient.





Moze byc dobry albo i najlepszy, nigdy nie twierdzilem ze nie.. Tym niemniej to NIE ZNACZY ze jezeli on uwaza taki a taki sprzet za najlepszy to za pomoca innego sprzetu - albo na komputerze - nie mozna zrobic ROWNIE DOBREJ albo moze i lepszej produkcji. Krytyczne sa tylko odsluchy i pomieszczenie - ktore bez watpienia posiada firma JG Master Lab. A wybor komputer - sprzet to kwiestia drugorzedna i - jezeli nawet jeszcze teraz nie ma tak dobrych algorytmow dostepnych w VST jak sa np. - ok, nawiazmy znowu do JG Matster Lab - dostepne w sprzecie Weiss-a, to jestem w 100% pewien ze sie pojawia w najblizszej przyszlosci.











A swoja droga jak latwo jest pod pseudonimem wypisywac rozne oszczerstwa,pomowienia,wymadrzac sie,obrazac i pluc na innych.

Zastanow sie na drugi raz zanim walniesz cos takiego,bo obnizasz

w ten sposob range tego forum spychajac je do poziomu portalowych

gadu-gadu,gdzie pod plaszczykiem pseudonimu z ludzi uwalnia sie demon

i gadaja co im slina na jezyk przyniesie.

Andrzej Misiak





A ja prosze o kreslenie w ktorej niby wypowiedzi obrazilem i oplulem kogokolwiek. Prosze o konkretne wskazanie miejsca, jezeli sie nie znajdzie to zadam publicznych przeprosin za powyzsze oskarzenia



Marcin Szkudlinski


[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?

Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej

ODPOWIEDZ