Wzorce do porównania

Tu jest miejsce na Wasze pytania i opinie. Można przedstawić swoje zdanie, niekoniecznie na tematy ściśle związane z tym, o czym piszemy w magazynie.
Awatar użytkownika
mr-hammond
Posty:1416
Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Wzorce do porównania

Post autor: mr-hammond » środa 09 cze 2004, 15:44

a czy z naszych Polskich plyt jest cos dobrego ?:)

słucham


Awatar użytkownika
force
Posty:437
Rejestracja:wtorek 11 maja 2004, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: force » środa 09 cze 2004, 19:55

...a czy z naszych Polskich plyt jest cos dobrego ?:)

słucham

...

**********************

(rednacz nas za to wyrzuci z forum bo nie na temat ale...)

O.N.A. "Mrok" jest b.ardzo fajna, no i nowa Chylińska, tak to nie słyszałem, a "Czas ludzi cienia" Sweet Noise jeszcze. Jesteśmy 100lat za zachodem w produkcjach. Ludzie zaczynają się stawiać wytwórniom i sami robić i zaczyna być lepiej.



PS.

proponuję połączyć te tematy, jedni będą pisać o wzorcach a drudzy o produkcjach, albo jednym i drugim.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7

Awatar użytkownika
PSP
Posty:172
Rejestracja:poniedziałek 17 lut 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Wzorce do porównania

Post autor: PSP » środa 09 cze 2004, 22:10

...a czy z naszych Polskich plyt jest cos dobrego ?:)

słucham

...

**********************

Niestety sluchajac niektorych znanych polskich realizacji mam wrazenie, ze material jest permanentnie psuty na etapie masteringu.

Czy ktos ma jakies typy z rejonu bardziej akustycznego, np jazz?

Dobrze zrealizowany kontrabas bez przesadnego przetwarzania jest bardzo trudny do poprawnego odtworzenia a jego chociazby zadowalajace brzmienie to juz powod do radosci z przyzwoitych niskich tonow i "punktualnosci" zestawu

Prawdziwy fortepian potrafi zamulic niejeden system, bardzo latwo na tym instrumencie wychwycic rownowage tonalna, czystosc srednicy itp. Np na kiepskich przetwornikach z najlepszego fortepianu potrafi sie zrobic "plastikowe" pianino bez.



Pozdrawiam,



MW

Ryba
Posty:133
Rejestracja:wtorek 12 mar 2002, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: Ryba » środa 09 cze 2004, 23:05

Z całwgo zbioru płyt które posiadam wybrałem kilka które nigdy mnie nie zawiodły , w sytacji kiedy udawałem się na test/odsłuch . Jedna z nich to ostatnia studyjna płyta Talk Talk "Laughing stock" Płyta zaskakująca pod wieloma względami zarówno muzycznie jak i realizacyjnie . Kiedy pierwszy raz jej słuchałem , to krzywiłem sie niemal na całą jej zawartość Wydawało mi się że brzmi ona koszmarnie a prawda była taka, że to mój domowy sprzęt dawał ciała . Ta płyta to akustyczno-psychodeliczy odlot muzyczny,takie akustyczne free na dodatek bez żadnej syntetcznej chemii .... i jeśli ta produkcja brzmi "dobrze " to mam powody sądzić że mam do czynienie z naprawdę ciekawymi odsłuchami. Moim skromnym zdaniem wcale nie musi to być płyta która została zrealizowana w jakiś "haj-tech " sposób , raczej powinna to być płyta/płyty które macie osłuchane do bólu . I jeszcze jedno - to co macie na cd po masteringu a surowy matreiał studyjny to dwie , oddzielne pary kaloszy .ryba

Awatar użytkownika
pawello
Posty:968
Rejestracja:piątek 02 maja 2003, 00:00
Lokalizacja:Tarnów, Polska
Kontakt:

Re: Wzorce do porównania

Post autor: pawello » czwartek 10 cze 2004, 01:37

- po rock- utwory z plyty ToTo "Mindfields" - jesli chodzi o przejzystosc oraz podzial pasmowy czy samo koncowe "dokopanie" material na etapie masteringu.. tam sie w ogole nie czuje zadnej kompresji.. po prostu plyta glosno gra i juz..

- wszelkie produkcje trevora horna oraz trevora rabina - kunszt totalny.. np seal-wszystkie plyty, yes - 90125, frankie goes to hollywood..itd

- wspolczesny metal - najnowsza plyta alice cooper'a - bardzo mi pomogla przy niedawnym realizowaniu materialu spod znaku brzytwy ;)

- jazz akustyczny - np norah jones - to dobre produkcje moim zdaniem

- pop - polecam produkcje firmy mike&the mechanics - bardzo dobrze brzmia w radiu :) i PRINCE - to jest alchemia mixu i masteringu - np Diamonds and Pearls :)



Jakbym sie tak zastanowil to wzorcow to od cholery bym znalazl..zawsze szukam czegos nowego..



Mam jeszcze uwage - ostatnio dosc duzo podczas sesji sluchalem produkcji spod znaku "new metal" - moim zdaniem wiekszosc to masteringowo straszne KUPY! Przekompresowane i w ogole okropne.. Ja nie wiem na czym sie tu wzorowac :) Ale sa wyjatki - niezle brzmi np POD czy Limp Bizkit.. W kazdym razie ja nie korzystam z takich wzorcow przy kreceniu metalu - sa lepsze rzeczy
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)

Awatar użytkownika
Sempoo
Posty:187
Rejestracja:sobota 30 mar 2002, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: Sempoo » czwartek 10 cze 2004, 17:54

'Sultans of Swing' - Dire Straits: świetna dynamika i perkusja,

'Super Bass' - Ray Brown + John Clayton, Christian McBride: oto jak nagrywa się kontrabasowe trio,

'It's My Life' - No Doubt: nieźle wysmażony, wysokoenergetyczny a i tak czytelny.
ESI Juli@ + KRK RP8 gen2

Awatar użytkownika
spiker
Posty:1211
Rejestracja:czwartek 17 paź 2002, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: spiker » piątek 11 cze 2004, 08:04

Czy ktos ma jakies typy z rejonu bardziej akustycznego, np jazz?

==============



Ja mam taki typ (dość stereotypowy): Metheny-Haden "Beyond the Missouri Sky" - to dla mnie wzór naturalnego kontrabasu, który brzmi tak jak powinien, tzn (w/g mnie) RÓŻNIE. W wielu nagraniach kontrabasu (np. G.Michael i wersja jego wersja Roxanne każdy dźwięk kontrabasu jest tak samo ciężki <ładny...ale ciężki>, jednakowo dynamiczny, jednakowo mięsisty...super wypełnia ten aranż w dolnym paśmie...ale jest nienaturalny),natomiast w Missouri Sky jest tak jak w naturze, są dźwieki głuche, są suche, są i "mięsne"...ja odbieram to właśnie tak jak gra kontrabasista na żywo i nikt mu nie poprawia niezbyt mocno szarpnietej czy stłumionej struny...
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...

Awatar użytkownika
force
Posty:437
Rejestracja:wtorek 11 maja 2004, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: force » piątek 11 cze 2004, 10:21

Właśnie, jeżeli chodzi o kontrabas, to jak napisałem wcześniej,

Patritia Barber "Companion". Drugi kawałek zaczyna się solo na tym instrumencie, cudo. Słychać każde muśnięcie powietrza przez struny, każdu niuans. Zresztą tak jet na całej płycie. Gra tam jeszcze: fortepian, gitara(elektryczna), hammond i cudna perkusja i instrumenty perkusyjne.

Na koniec grają cover "Black Magic Woman", lepszej wersji nie słyszałem!
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7

Awatar użytkownika
force
Posty:437
Rejestracja:wtorek 11 maja 2004, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: force » piątek 11 cze 2004, 10:40

O, przepraszam za błąd, pisze się Patricia a nie Patritia jak wcześniej napisałem.
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7

Awatar użytkownika
mr-hammond
Posty:1416
Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00

Re: Wzorce do porównania

Post autor: mr-hammond » piątek 11 cze 2004, 15:31

Mysle że ostatnie płyty A.M.Jopek są na poziomie (jak na warunki w jakich nagrywali ) , polecam obejżeć dvd z płyty "farat" tam jest wszystko pokazane :) heh

Pozdrawiam

PAWEŁ


ODPOWIEDZ