Tanie procesory/preampy
WYELIMINOWAĆ jak najwięcej pluginów!...
**********************
czemu tak sie bronisz przed tymi pluginami ? chcesz to wszystko robic na zywo ?
1. nie boj sie pluginow - szczegolnie dobrych i tanich (PSP !!!)
2. wez sobie do serca artykul z ostatniego EiS na temam nagrywania wedrujacego pod strzechy ... czyli - najwazniejsze komponenty to:
- dobre zrodlo (dobrej klasy gitara, wokalista)
- dobre pomieszczenie
- dobry mikrofon i preamp
i na to warto wydawac pieniadze (lub wynajac studio).
**********************
czemu tak sie bronisz przed tymi pluginami ? chcesz to wszystko robic na zywo ?
1. nie boj sie pluginow - szczegolnie dobrych i tanich (PSP !!!)
2. wez sobie do serca artykul z ostatniego EiS na temam nagrywania wedrujacego pod strzechy ... czyli - najwazniejsze komponenty to:
- dobre zrodlo (dobrej klasy gitara, wokalista)
- dobre pomieszczenie
- dobry mikrofon i preamp
i na to warto wydawac pieniadze (lub wynajac studio).
Warszawa - 'home' studio
Re: Tanie procesory/preampy
......
S/N Ratio: >88 dB
...
**********************
No i dla jakiego wzmocnienia jest te 88dB? :)
...
**********************
wlasnie, mi tez sie cos nie zgadza... jezeli przyjmiemu ze na wysjciu nominal jest +4dBV, najmniejszy sygnal (w sensie poziomu szyczytowego) nieco ponizej szumu (powiedzmy 6db ponizej szumu, czyli -90dBV), to dodajac do tego 129dB dynamiki wychodzi ze max sygnal musi byc okolo +39dBV, co daje oszalamiajacy poziom napiecia (szczytowy) 89volt...
wiec cos parametry sa chyba tak mierzone "zeby wyszlo dobrze", czyli np. w dymamice zapomniano powiedziec ze przy pomiedzy pomiarami min i max ktos przekrecil galke gain z lewej na prawa strone albo wcisnal -20dB PAD
[addsig]
S/N Ratio: >88 dB
...
**********************
No i dla jakiego wzmocnienia jest te 88dB? :)
...
**********************
wlasnie, mi tez sie cos nie zgadza... jezeli przyjmiemu ze na wysjciu nominal jest +4dBV, najmniejszy sygnal (w sensie poziomu szyczytowego) nieco ponizej szumu (powiedzmy 6db ponizej szumu, czyli -90dBV), to dodajac do tego 129dB dynamiki wychodzi ze max sygnal musi byc okolo +39dBV, co daje oszalamiajacy poziom napiecia (szczytowy) 89volt...
wiec cos parametry sa chyba tak mierzone "zeby wyszlo dobrze", czyli np. w dymamice zapomniano powiedziec ze przy pomiedzy pomiarami min i max ktos przekrecil galke gain z lewej na prawa strone albo wcisnal -20dB PAD

[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Tanie procesory/preampy
czy PSP ma jakąś stronę? nie mogę znaleźć (ewentualnie ich dystrybutor + cennik)
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
...czy PSP ma jakąś stronę? nie mogę znaleźć (ewentualnie ich dystrybutor + cennik)...
**********************
http://www.pspaudioware.com/
a tutaj po naszemu
dystrybuuja sie sami albo przez albo przez Audio Factory
[addsig]
**********************
http://www.pspaudioware.com/
a tutaj po naszemu
dystrybuuja sie sami albo przez albo przez Audio Factory
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Tanie procesory/preampy
Czy nie warto zainwestować w takim przypadku w tani kompresor i tani reverb żeby zapewnić wokaliście dobry odsłuch?dobry wokalista swoją drogą ale nawet najlepszy moim zdaniem nic z siebie nie wydusi jak się dobrze nie słyszy
pozdro
pozdro
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
...Czy nie warto zainwestować w takim przypadku w tani kompresor i tani reverb żeby zapewnić wokaliście dobry odsłuch?dobry wokalista swoją drogą ale nawet najlepszy moim zdaniem nic z siebie nie wydusi jak się dobrze nie słyszy
pozdro...
**********************
spokojnie daje vocaliscie odsluch przez kompa - ustawiam 2ms delaya na AISO i nie ma sily zeby toto wyslyszal. A po drodze moge zapiac conieco wtyczek.
[addsig]
pozdro...
**********************
spokojnie daje vocaliscie odsluch przez kompa - ustawiam 2ms delaya na AISO i nie ma sily zeby toto wyslyszal. A po drodze moge zapiac conieco wtyczek.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Tanie procesory/preampy
1.Jak dać plugin żeby działał w czasie rzeczywistym przed nagraniem ścieżki? szczerze mówiąc to nie próbowałem tak nigdy ponieważ myślałem że jest to możliwe wyłącznie na gotowym nagranym już pliku.
2.co do kompresji nagranych już ścieżek wokalu to czy nie było by najlepszym rozwiązaniem "rysowanie" automatyki głośności?
2.co do kompresji nagranych już ścieżek wokalu to czy nie było by najlepszym rozwiązaniem "rysowanie" automatyki głośności?
drummer
Re: Tanie procesory/preampy
>> ...1.Jak dać plugin żeby działał w czasie rzeczywistym przed nagraniem ścieżki? szczerze mówiąc to nie próbowałem tak nigdy ponieważ myślałem że jest to możliwe wyłącznie na gotowym nagranym już pliku.
trzeba w sekwencerze włączyć direct monitoring ! ... z drugiej strony czy konieczne jest by śpiewający słyszał efekt działania np. kompresora ??
2.co do kompresji nagranych już ścieżek wokalu to czy nie było by najlepszym rozwiązaniem "rysowanie" automatyki głośności?...
jest różnica między działaniem kompresora a regulacja glosnosci ... pytanie - jaki efekt chcesz osiagnac ?
[addsig]
trzeba w sekwencerze włączyć direct monitoring ! ... z drugiej strony czy konieczne jest by śpiewający słyszał efekt działania np. kompresora ??
2.co do kompresji nagranych już ścieżek wokalu to czy nie było by najlepszym rozwiązaniem "rysowanie" automatyki głośności?...
jest różnica między działaniem kompresora a regulacja glosnosci ... pytanie - jaki efekt chcesz osiagnac ?
[addsig]
Warszawa - 'home' studio
Re: Tanie procesory/preampy
...1.Jak dać plugin żeby działał w czasie rzeczywistym przed nagraniem ścieżki? szczerze mówiąc to nie próbowałem tak nigdy ponieważ myślałem że jest to możliwe wyłącznie na gotowym nagranym już pliku.
2.co do kompresji nagranych już ścieżek wokalu to czy nie było by najlepszym rozwiązaniem "rysowanie" automatyki głośności?...
**********************
ad1. nie wiem jak to jest w innych programach, ale w Cubase po prostu wlaczasz podsluch i juz - to co idzie na wejscie sciezki jest:
a) nagrywane jak zwykle, czyli surowy nieobrobiony material
b) przekazywane przez zwykly tor do wyjscia, ze wszystkimi insertami, sendami, nawet automatyka - dokladnie w ten sam sposob jakby zrodlem byla nagrana sciezka a nie wejscie z zewnatrz.
w innych niz kubus mysle ze sie to robi podobnie
ad2. tak poprawia sie "grube" zmiany, typu jak vcalista nie jest zdyscyplinowany i spiewa zwrotki ciszej niz refreny, kiwa sie przy mikrofonie itd. Oraz ew. male bledy w ktorych kompresja wysiada (np. nagle basista przypadkowo przywalil w strune 3x za mocno) Ale z ustawianiem tej automatyki jest MASA roboty, do konca tego stulecia nie ustawilbys tego tak zeby dostac efekt dzialania kompresora z niskim tholdem i jakimstam kolankiem...
[addsig]
2.co do kompresji nagranych już ścieżek wokalu to czy nie było by najlepszym rozwiązaniem "rysowanie" automatyki głośności?...
**********************
ad1. nie wiem jak to jest w innych programach, ale w Cubase po prostu wlaczasz podsluch i juz - to co idzie na wejscie sciezki jest:
a) nagrywane jak zwykle, czyli surowy nieobrobiony material
b) przekazywane przez zwykly tor do wyjscia, ze wszystkimi insertami, sendami, nawet automatyka - dokladnie w ten sam sposob jakby zrodlem byla nagrana sciezka a nie wejscie z zewnatrz.
w innych niz kubus mysle ze sie to robi podobnie
ad2. tak poprawia sie "grube" zmiany, typu jak vcalista nie jest zdyscyplinowany i spiewa zwrotki ciszej niz refreny, kiwa sie przy mikrofonie itd. Oraz ew. male bledy w ktorych kompresja wysiada (np. nagle basista przypadkowo przywalil w strune 3x za mocno) Ale z ustawianiem tej automatyki jest MASA roboty, do konca tego stulecia nie ustawilbys tego tak zeby dostac efekt dzialania kompresora z niskim tholdem i jakimstam kolankiem...
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Tanie procesory/preampy
trzeba w sekwencerze włączyć direct monitoring ! ... z drugiej strony czy konieczne jest by śpiewający słyszał efekt działania np. kompresora ?
**********************
poprawka! trzeba WYLACZYC direct monitoring!!!
direct minitoring to feature wprowadziny w AISO 2.0 polegajacy na tym ze z programu mozesz spinac "na twardo" jakies wejscie z jakims wyjsciem. Monitoruje sie wtedy bez opoznien, ale i bez zadnych zmian w sygnale
a co do tego co on ma slyszec - 90% vocalistow chce miec w sluchawkach nieco reverbu. Kompresja - niekoniecznie, nawet jest niewskazana bo "zacheca" do niechlujnosci przy spiewie (...przeciez dobrze sie slyszalem! nie bylo bledow w dynamice!!!!)
[addsig]
**********************
poprawka! trzeba WYLACZYC direct monitoring!!!
direct minitoring to feature wprowadziny w AISO 2.0 polegajacy na tym ze z programu mozesz spinac "na twardo" jakies wejscie z jakims wyjsciem. Monitoruje sie wtedy bez opoznien, ale i bez zadnych zmian w sygnale
a co do tego co on ma slyszec - 90% vocalistow chce miec w sluchawkach nieco reverbu. Kompresja - niekoniecznie, nawet jest niewskazana bo "zacheca" do niechlujnosci przy spiewie (...przeciez dobrze sie slyszalem! nie bylo bledow w dynamice!!!!)
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej