Cześć Wszytkim!
Zdobywam (w dość nerwowej atmosferze) doświadczenie jako realizator koncertów kapel rockowych i innych.
Chodzi o bębny.
Podczas szybkiej próby troche gubię się przy korekcji kolejnych instrumentów perkusji Zakładam,że odpowiednie mikrofony są na swoich miejscach.
Dysponuję stołem zawierającym EQ dwa razy poł-parametryczny środek (niższy i wyższy) oraz Low 80Hz Hi 12KHz.
W którą stronę iść z korekcją, od czego zaczynać, co podcinać, a co podbijać? STOPA, WERBEL, HI-HAT,TOMY,OvH....?
Powoli dochodzę sam do EQ, przy których słyszę to co bym chciał, ale często ta korekcja jest dziwna, ekstremalne ustawienia,etc.
Poszukuję takiej ogólnej recepty...
Szybka korekcja wstępna na bębny (koncert)
Re: Szybka korekcja wstępna na bębny (koncert)
...Cześć Wszytkim!
Zdobywam (w dość nerwowej atmosferze) doświadczenie jako realizator koncertów kapel rockowych i innych.
Chodzi o bębny.
Podczas szybkiej próby troche gubię się przy korekcji kolejnych instrumentów perkusji Zakładam,że odpowiednie mikrofony są na swoich miejscach.
Dysponuję stołem zawierającym EQ dwa razy poł-parametryczny środek (niższy i wyższy) oraz Low 80Hz Hi 12KHz.
W którą stronę iść z korekcją, od czego zaczynać, co podcinać, a co podbijać? STOPA, WERBEL, HI-HAT,TOMY,OvH....?
Powoli dochodzę sam do EQ, przy których słyszę to co bym chciał, ale często ta korekcja jest dziwna, ekstremalne ustawienia,etc.
Poszukuję takiej ogólnej recepty...
...
**********************
Hej :)
Ogólnej recepty chyba nie ma, ale mogę Ci powiedzieć jaki ja mam na to patent.
stopa: podbijam trochę górę, wycinam niski środek, podbijam nieznacznie wysoki środek (pasma musisz określić sobie dokładniej "na słuch" bo każdy instrument inaczej gra)
werbel: nie robię nic, ew. podbijam trochę środek.
hihat: całkowicie zdejmuję niskie pasma. Zostawiam tylko górę.
tomy: Tu różnie bywa, bo lubią rezonować i zawsze trzeba nad nimi trochę posiedzieć. Ważne, by były dobrze nastrojone.
overheady: podobnie jak hihat., czyli wycinam całkowicie dół.
Ważne też jest aby ustawić elementy perkusji dobrze w panoramie.
I tak za każdym razem jest inaczej, bo każde bębny inaczej brzmią, tak więc nie ma recepty na dobre brzmienie.
pozdrawiam
Zdobywam (w dość nerwowej atmosferze) doświadczenie jako realizator koncertów kapel rockowych i innych.
Chodzi o bębny.
Podczas szybkiej próby troche gubię się przy korekcji kolejnych instrumentów perkusji Zakładam,że odpowiednie mikrofony są na swoich miejscach.
Dysponuję stołem zawierającym EQ dwa razy poł-parametryczny środek (niższy i wyższy) oraz Low 80Hz Hi 12KHz.
W którą stronę iść z korekcją, od czego zaczynać, co podcinać, a co podbijać? STOPA, WERBEL, HI-HAT,TOMY,OvH....?
Powoli dochodzę sam do EQ, przy których słyszę to co bym chciał, ale często ta korekcja jest dziwna, ekstremalne ustawienia,etc.
Poszukuję takiej ogólnej recepty...
...
**********************
Hej :)
Ogólnej recepty chyba nie ma, ale mogę Ci powiedzieć jaki ja mam na to patent.
stopa: podbijam trochę górę, wycinam niski środek, podbijam nieznacznie wysoki środek (pasma musisz określić sobie dokładniej "na słuch" bo każdy instrument inaczej gra)
werbel: nie robię nic, ew. podbijam trochę środek.
hihat: całkowicie zdejmuję niskie pasma. Zostawiam tylko górę.
tomy: Tu różnie bywa, bo lubią rezonować i zawsze trzeba nad nimi trochę posiedzieć. Ważne, by były dobrze nastrojone.
overheady: podobnie jak hihat., czyli wycinam całkowicie dół.
Ważne też jest aby ustawić elementy perkusji dobrze w panoramie.
I tak za każdym razem jest inaczej, bo każde bębny inaczej brzmią, tak więc nie ma recepty na dobre brzmienie.
pozdrawiam
Re: Szybka korekcja wstępna na bębny (koncert)
Wejdz na www.studio.use.pl i pod linkiem MIKSUJEMY poczytaj o pasmach poszczegolnych instrumentow perkusyjnych...
GG: 3639545