Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
- OYCIECPIOTR
- Posty:237
- Rejestracja:wtorek 25 lut 2003, 00:00
Witam.
Czy wiecie ile osob kupilo na swiecie najtanszego ARTa?
Ponad 100.000.
Sam naleze do tej grupy i jakos nic mi nie szumi.CUD.
Przy nagrywaniu instrumentow i lektora nie ma problemu z szumami,
trzaskami itp.
pozdrawia
bitrate...
**********************
Z czystej ciekawości: możesz podać, jakie ustawienia dla głosu lektora - rozumiem, że skoro mowa o mowie, to sygnał raczej nie za głośny. Z jakim poziomem się nagrywało? No i jaki mikrofon był do tego. Bo wtedy, pamiętam dokładnie, przy nieszumiących ustawieniach ARTa wykres wave`a w edytorze nie przekraczał -6dB. Jak sie go wzmocniło, to słychać było szumy. Przy wejściu liniowym z gitarą było lepiej. Mnie interesowałoby takie urządzenie, które ma na tyle małe szumy własne, że nawet szept można na nim nagrać bez wielkiego zaszumienia. Inna sprawa to dobór mikrofonu...
Czy wiecie ile osob kupilo na swiecie najtanszego ARTa?
Ponad 100.000.
Sam naleze do tej grupy i jakos nic mi nie szumi.CUD.
Przy nagrywaniu instrumentow i lektora nie ma problemu z szumami,
trzaskami itp.
pozdrawia
bitrate...
**********************
Z czystej ciekawości: możesz podać, jakie ustawienia dla głosu lektora - rozumiem, że skoro mowa o mowie, to sygnał raczej nie za głośny. Z jakim poziomem się nagrywało? No i jaki mikrofon był do tego. Bo wtedy, pamiętam dokładnie, przy nieszumiących ustawieniach ARTa wykres wave`a w edytorze nie przekraczał -6dB. Jak sie go wzmocniło, to słychać było szumy. Przy wejściu liniowym z gitarą było lepiej. Mnie interesowałoby takie urządzenie, które ma na tyle małe szumy własne, że nawet szept można na nim nagrać bez wielkiego zaszumienia. Inna sprawa to dobór mikrofonu...
[URL=http://chomikuj.pl/MISIORPLIKI/SAMPLE+24bity]darmowe sample analogów[/URL]
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
Obadaj niejaki FMR Realy Nice Preamp, w Polsce może być trudno, ale widziałem u Wrogów Osamy za około 500 USD i jest to super preamp. Do kompletu jest Realy Nice Compressor za około 180 USD i są to naprawdę wypaśne procesory.
*********************
o przyjacielu!
właśnie staję przed wyborem preampu i ponieważ niedługo lecę do USA to zastanawiałem się właśnie nad RNP ! Czy miałeś okazję go używać ?? przekonały mnie do niego jego pozytywne recenzje i fakt że dobrze (rzekomo
współpracuje z mikrofonami dynamicznymi (dla mnie prawidłowa praca z sm57 to podstawa - bo nagrywam głównie gitary)... jakieś konkretne wrażenia ? ...
ten preamp to najlepsze co znalazłem w tej kategorii cenowej ... no może wciąż w szrankach stoi Focusrite Twintrak Pro (nie miałem doczynienia z tym modelem ale kompresory i bramki focusrita z serii platinium bardzo mi się podobały) .... no bo potem to już tylko górna półka ... czyli grace 101, Great River nv2 (na który choruję - ale ta cena ! :(
*********************
o przyjacielu!
właśnie staję przed wyborem preampu i ponieważ niedługo lecę do USA to zastanawiałem się właśnie nad RNP ! Czy miałeś okazję go używać ?? przekonały mnie do niego jego pozytywne recenzje i fakt że dobrze (rzekomo

ten preamp to najlepsze co znalazłem w tej kategorii cenowej ... no może wciąż w szrankach stoi Focusrite Twintrak Pro (nie miałem doczynienia z tym modelem ale kompresory i bramki focusrita z serii platinium bardzo mi się podobały) .... no bo potem to już tylko górna półka ... czyli grace 101, Great River nv2 (na który choruję - ale ta cena ! :(
Warszawa - 'home' studio
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
Z czystej ciekawości: możesz podać, jakie ustawienia dla głosu lektora - rozumiem, że skoro mowa o mowie, to sygnał raczej nie za głośny. Z jakim poziomem się nagrywało? No i jaki mikrofon był do tego. Bo wtedy, pamiętam dokładnie, przy nieszumiących ustawieniach ARTa wykres wave`a w edytorze nie przekraczał -6dB. Jak sie go wzmocniło, to słychać było szumy. Przy wejściu liniowym z gitarą było lepiej. Mnie interesowałoby takie urządzenie, które ma na tyle małe szumy własne, że nawet szept można na nim nagrać bez wielkiego zaszumienia. Inna sprawa to dobór mikrofonu......
**********************
Moze powiem tak, czego oczekujemy od sprzetu za 450 zl.?
Na moje potrzeby zupelnie wystarczy. Mikrofon w zestawie Apex
i to do czego potrzebuje jest ekstra.
Ustawienia na godz.11-12.
Pytanie - jakiej karty uzywamy do zrzutu?
--
pozdrawia
bitrate
**********************
Moze powiem tak, czego oczekujemy od sprzetu za 450 zl.?
Na moje potrzeby zupelnie wystarczy. Mikrofon w zestawie Apex
i to do czego potrzebuje jest ekstra.
Ustawienia na godz.11-12.
Pytanie - jakiej karty uzywamy do zrzutu?
--
pozdrawia
bitrate
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
A co wogóle powinien posiadać na swoim pokładzie preamp, tak aby można było przyzwoicie nagrać wokal itd? Odwrócenie fazy jak rozumiem jest przydatne tylko gdy nagrywamy jednocześnie sygnał z dwóch mikrofonów. A jak sprawa ma sie z limiterem i kompresorem optycznym? Potrzebne to czy nie? Swoją drogą, czy Waszym zdaniem ma znaczenie to czy rejestrujemy wokal od razu z kompresją czy dodajemy ją w trakcie miksu?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.

Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
...A co wogóle powinien posiadać na swoim pokładzie preamp, tak aby można było przyzwoicie nagrać wokal itd? Odwrócenie fazy jak rozumiem jest przydatne tylko gdy nagrywamy jednocześnie sygnał z dwóch mikrofonów. A jak sprawa ma sie z limiterem i kompresorem optycznym? Potrzebne to czy nie? Swoją drogą, czy Waszym zdaniem ma znaczenie to czy rejestrujemy wokal od razu z kompresją czy dodajemy ją w trakcie miksu?
**********************
Dla mnie sprawa jasna - zapis na 24 bitach i kompresja w trakcie zgrania.
Kompresja to bardzo delikatny proces i niezmiernie latwo tutaj przegiac. A podcas rejestracji, gdy zwraca sie przede wszystkim uwage na to czy slad jest dobrze wbity (czy vocalista nie zfalszowal itd.) nie ma czasu na zabawy z kompresja. Wole zostawic sobie jakies 6dB miejsca i nagrywac tak surowy sygnal jak sie da, a nie potem plakac gdzie ja mialem uszy, jak mozna to bylo tak splycic czy zastanawiac sie co zrobic z pompka na basie.
Nieco inaczej ma sie sprawa gdy masz tych bitow tylko 16 - tutaj niestety nagranie obarczone jest dosc duzym bledem kwantyzacji (zwanym tez szumem kwantyzacji), ktory nie przeszkadza specjalnie (hmm... jak komu) na gotowych CDkach po masterze, ale na surowym sladzie juz tak: jak sie doda ten 6dB headroom, potem podkompresuje czy w inny sposob sprobuje wydobyc niuanse, to i niejako automatycznie zostana wybite wszelkie cyfrowe smieci. W tej sytuacji lepiej dac kompresje i korekcje przed zapisem i nie dotykac tego juz wiecej. Niestety tutaj to jest jak u sapera - masz tylko jedna szanse i od razu musi byc OK.
pomijam zupelnie kwestie brzmienia konkretnego modelu kompresora - z reszta nic nie stoi na przeszkodzie zeby pozniej obrobic cyfrowa sciezke analogowym procesorem i dostac takie brzmienie jak sie chce.
Mysle ze praktyczne zalety preampu z kompresorem obiawiaja sie dopiero na scenie - masz jedno pudelko mniej.
**********************
Dla mnie sprawa jasna - zapis na 24 bitach i kompresja w trakcie zgrania.
Kompresja to bardzo delikatny proces i niezmiernie latwo tutaj przegiac. A podcas rejestracji, gdy zwraca sie przede wszystkim uwage na to czy slad jest dobrze wbity (czy vocalista nie zfalszowal itd.) nie ma czasu na zabawy z kompresja. Wole zostawic sobie jakies 6dB miejsca i nagrywac tak surowy sygnal jak sie da, a nie potem plakac gdzie ja mialem uszy, jak mozna to bylo tak splycic czy zastanawiac sie co zrobic z pompka na basie.
Nieco inaczej ma sie sprawa gdy masz tych bitow tylko 16 - tutaj niestety nagranie obarczone jest dosc duzym bledem kwantyzacji (zwanym tez szumem kwantyzacji), ktory nie przeszkadza specjalnie (hmm... jak komu) na gotowych CDkach po masterze, ale na surowym sladzie juz tak: jak sie doda ten 6dB headroom, potem podkompresuje czy w inny sposob sprobuje wydobyc niuanse, to i niejako automatycznie zostana wybite wszelkie cyfrowe smieci. W tej sytuacji lepiej dac kompresje i korekcje przed zapisem i nie dotykac tego juz wiecej. Niestety tutaj to jest jak u sapera - masz tylko jedna szanse i od razu musi byc OK.
pomijam zupelnie kwestie brzmienia konkretnego modelu kompresora - z reszta nic nie stoi na przeszkodzie zeby pozniej obrobic cyfrowa sciezke analogowym procesorem i dostac takie brzmienie jak sie chce.
Mysle ze praktyczne zalety preampu z kompresorem obiawiaja sie dopiero na scenie - masz jedno pudelko mniej.
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
... no bo potem to juz˙ tylko górna pó?ka ... czyli grace 101, Great River nv2 (na który choruje˛ - ale ta cena ! :(...
*****
Nie jest tak zle z tym Grace. Jesli mowimy o budzecie w okolicy $500, to model 101 powinienes kupic w USA dokladajac moze nastepne $50, moze mniej jak sie wyklocisz. Sadze ze warto.
Great River rozprowadza swoje produkty przez wyselekcjonowana niewielka liczbe dealerow w zwiazku z tym przed zakupem warto nawiazac pare kontaktow w celu ustalenia: gdzie i za ile (zarowno jesli chodzi o cene jak i - niejednokrotnie - czas dostawy). Jesli interesuja Cie klony lub nawet oryginaly (przekonstruowane) Neve'a to jest w chwili obecnej w czym wybierac. Wachlarz cen tez szeroki.
Ostatnia rada. Jesli nedlugo lecisz do US i masz w kieszeni $500 na przedwzmacniacz mikrofonowy to oprocz wspomnianego wyzej Grace, zainteresuj sie tez GT "The Brick". Konstrukcja lampowa (nie "z lampa" w srodku) ktora oprocz tego ucieszy Cie jako gitarzyste.
*****
Nie jest tak zle z tym Grace. Jesli mowimy o budzecie w okolicy $500, to model 101 powinienes kupic w USA dokladajac moze nastepne $50, moze mniej jak sie wyklocisz. Sadze ze warto.
Great River rozprowadza swoje produkty przez wyselekcjonowana niewielka liczbe dealerow w zwiazku z tym przed zakupem warto nawiazac pare kontaktow w celu ustalenia: gdzie i za ile (zarowno jesli chodzi o cene jak i - niejednokrotnie - czas dostawy). Jesli interesuja Cie klony lub nawet oryginaly (przekonstruowane) Neve'a to jest w chwili obecnej w czym wybierac. Wachlarz cen tez szeroki.
Ostatnia rada. Jesli nedlugo lecisz do US i masz w kieszeni $500 na przedwzmacniacz mikrofonowy to oprocz wspomnianego wyzej Grace, zainteresuj sie tez GT "The Brick". Konstrukcja lampowa (nie "z lampa" w srodku) ktora oprocz tego ucieszy Cie jako gitarzyste.
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
Quote: |
|
z dostępnością to liczę na Mercenary Audio - problem mam raczej z podjęciem decyzji

Te wachania dot. Grace czy Great River wynikają stąd, że ReallyNicePreamp kosztuje 500 usd za dwa kanały - a powyższe preampy ok 500 (max 600) za 1-den kanał.
Dzięki za sugestie co go 'Brick'a' - muszę jeszcze poczytać - bo wydaje się to dobrym pomysłem ... tylko znów jeden kanał i do tego 55db wzmocnienia ... czy to nie zamało dla niektórych mikrofonów (np. wstęgowych ?)
a może jeszcze jakieś sugestie - np. dot. klonów neve - bo tych nie doszukałem się zbyt wielu ?
Warszawa - 'home' studio
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
z doste˛pnos´cia˛ to licze˛ na Mercenary Audio - problem mam raczej z podje˛ciem decyzji
*****
Czyzbys wybieral sie w okolice Bostonu?
==========
Te wachania dot. Grace czy Great River wynikaja˛ sta˛d, z˙e ReallyNicePreamp kosztuje 500 usd za dwa kana?y - a powyz˙sze preampy ok 500 (max 600) za 1-den kana?.
*****
Przeliczenia, przeliczenia...
==========
Dzie˛ki za sugestie co go 'Brick'a' - musze˛ jeszcze poczytac´ - bo wydaje sie˛ to dobrym pomys?em ... tylko znów jeden kana? i do tego 55db wzmocnienia ... czy to nie zama?o dla niektórych mikrofonów (np. wste˛gowych ?)
*****
Wpinany w mikser na pewno wystarczy. Przy nagrywaniu bezposrednio np w komp albo rejestrator w niektorych przypadkach to moze byc za malo. Np jakies cherlawe skrzypce z duzej odleglosci slabym mikrofonem.
Sadze jednak ze w ogromnej wiekszosci wypadkow sie sprawdzi.
==========
a moz˙e jeszcze jakies´ sugestie - np. dot. klonów neve - bo tych nie doszuka?em sie˛ zbyt wielu ?...
*****
To co teraz pamietam, to wymienione przez Ciebie Great River, nastepnie: Chandler, Shep, Vintech, Vintage Designs.
Nie zapominaj tez o firmach w ktorych Mr Neve maczal palce: AMS-Neve, Focusrite, Amek. To tyle co mi przyszlo do glowy.

*****
Czyzbys wybieral sie w okolice Bostonu?

==========
Te wachania dot. Grace czy Great River wynikaja˛ sta˛d, z˙e ReallyNicePreamp kosztuje 500 usd za dwa kana?y - a powyz˙sze preampy ok 500 (max 600) za 1-den kana?.
*****
Przeliczenia, przeliczenia...

==========
Dzie˛ki za sugestie co go 'Brick'a' - musze˛ jeszcze poczytac´ - bo wydaje sie˛ to dobrym pomys?em ... tylko znów jeden kana? i do tego 55db wzmocnienia ... czy to nie zama?o dla niektórych mikrofonów (np. wste˛gowych ?)
*****
Wpinany w mikser na pewno wystarczy. Przy nagrywaniu bezposrednio np w komp albo rejestrator w niektorych przypadkach to moze byc za malo. Np jakies cherlawe skrzypce z duzej odleglosci slabym mikrofonem.

Sadze jednak ze w ogromnej wiekszosci wypadkow sie sprawdzi.
==========
a moz˙e jeszcze jakies´ sugestie - np. dot. klonów neve - bo tych nie doszuka?em sie˛ zbyt wielu ?...
*****
To co teraz pamietam, to wymienione przez Ciebie Great River, nastepnie: Chandler, Shep, Vintech, Vintage Designs.
Nie zapominaj tez o firmach w ktorych Mr Neve maczal palce: AMS-Neve, Focusrite, Amek. To tyle co mi przyszlo do glowy.
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
z doste˛pnos´cia˛ to licze˛ na Mercenary Audio - problem mam raczej z podje˛ciem decyzji
*****
Czyzbys wybieral sie w okolice Bostonu?
==========
Te wachania dot. Grace czy Great River wynikaja˛ sta˛d, z˙e ReallyNicePreamp kosztuje 500 usd za dwa kana?y - a powyz˙sze preampy ok 500 (max 600) za 1-den kana?.
*****
Przeliczenia, przeliczenia...
==========
Dzie˛ki za sugestie co go 'Brick'a' - musze˛ jeszcze poczytac´ - bo wydaje sie˛ to dobrym pomys?em ... tylko znów jeden kana? i do tego 55db wzmocnienia ... czy to nie zama?o dla niektórych mikrofonów (np. wste˛gowych ?)
*****
Wpinany w mikser na pewno wystarczy. Przy nagrywaniu bezposrednio np w komp albo rejestrator w niektorych przypadkach to moze byc za malo. Np jakies cherlawe skrzypce z duzej odleglosci slabym mikrofonem.
Sadze jednak ze w ogromnej wiekszosci wypadkow sie sprawdzi.
==========
a moz˙e jeszcze jakies´ sugestie - np. dot. klonów neve - bo tych nie doszuka?em sie˛ zbyt wielu ?...
*****
To co teraz pamietam, to wymienione przez Ciebie Great River, nastepnie: Chandler, Shep, Vintech, Vintage Designs.
Nie zapominaj tez o firmach w ktorych Mr Neve maczal palce: AMS-Neve, Focusrite, Amek. To tyle co mi przyszlo do glowy.

*****
Czyzbys wybieral sie w okolice Bostonu?

==========
Te wachania dot. Grace czy Great River wynikaja˛ sta˛d, z˙e ReallyNicePreamp kosztuje 500 usd za dwa kana?y - a powyz˙sze preampy ok 500 (max 600) za 1-den kana?.
*****
Przeliczenia, przeliczenia...

==========
Dzie˛ki za sugestie co go 'Brick'a' - musze˛ jeszcze poczytac´ - bo wydaje sie˛ to dobrym pomys?em ... tylko znów jeden kana? i do tego 55db wzmocnienia ... czy to nie zama?o dla niektórych mikrofonów (np. wste˛gowych ?)
*****
Wpinany w mikser na pewno wystarczy. Przy nagrywaniu bezposrednio np w komp albo rejestrator w niektorych przypadkach to moze byc za malo. Np jakies cherlawe skrzypce z duzej odleglosci slabym mikrofonem.

Sadze jednak ze w ogromnej wiekszosci wypadkow sie sprawdzi.
==========
a moz˙e jeszcze jakies´ sugestie - np. dot. klonów neve - bo tych nie doszuka?em sie˛ zbyt wielu ?...
*****
To co teraz pamietam, to wymienione przez Ciebie Great River, nastepnie: Chandler, Shep, Vintech, Vintage Designs.
Nie zapominaj tez o firmach w ktorych Mr Neve maczal palce: AMS-Neve, Focusrite, Amek. To tyle co mi przyszlo do glowy.
Re: Budżetowy przedwzmacniacz nielampowy?
... czy to nie zama?o dla niektórych mikrofonów (np. wste˛gowych ?)
*****
W poprzednim poscie pisales o potrzebie wspolpracy z mikrofonami dynamicznymi (a zwlaszcza SM57 do nagrywania gitary) i tu "Cegla" powinna sprawdzic sie znakomicie.
*****
W poprzednim poscie pisales o potrzebie wspolpracy z mikrofonami dynamicznymi (a zwlaszcza SM57 do nagrywania gitary) i tu "Cegla" powinna sprawdzic sie znakomicie.