Od zawsze podobala mi sie ta maszyna i jej brzmienie, wiec postanowilem sie dowiedzieć, czy jest możliwa jej emulacja na syntezatorze sprzetowym?
Czy moze mi ktos podpowiedziec, jakie oscylatory i jakie efekty trzeba zastosowac aby w miare blisko zaemulowac to slynne brzmienie?
Brzmienie ARP Solina String Emsemble - w czym tkwi tajemnica?
Produkcja muzyczna: Progressive House,Progressive Trance, Chillout. MAC MINI i5 16GB 256GB
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.
FOCUSRITE SCARLETT18i20 2nd Gen, 2x JBL LSR305, ALESIS Q49, KORG NANOCONTROL, SM PRO NANOPATCH 2, SINN7 DAS MIC, NOVATION MININOVA.
Re: Brzmienie ARP Solina String Emsemble - w czym tkwi tajemnica?
Cechą tego brzmienia jest obecność trzech głosów grających unisono, cyklicznie odstrajanych od częstotliwości podstawowej. Odstrojenia są modulowane tym samym przebiegiem, wolnozmiennym (1Hz?), zbliżonym do sinusoidy, ale z różnym przesunięciem fazowym dla każdego głosu: 0°, 120° i 240°.
Jest jeszcze drugi składnik modulacji, szybkozmienny (10Hz?), ale ma mniejsze znaczenie.
Do uzyskania brzmienia „stringu” w syntezatorze potrzeba by było 3 oscylatorów, każdy modulowany częstotliwościowo przez swój własny LFO; częstotliwości LFO powinny być te same, ale fazy poprzesuwane względem siebie. Albo jeden LFO powinien mieć wyjścia poprzesuwane w fazie, trafiające do oscylatorów.
Tego typu numery są możliwe na Oberheimie Matriksie 12. Który współczesny syntezator to potrafi? Nie mam pojęcia.
Uproszczony wariant to 2 oscylatory, modulowane tym samym LFO, ale jeden z nich w przeciwfazie.
Jest jeszcze drugi składnik modulacji, szybkozmienny (10Hz?), ale ma mniejsze znaczenie.
Do uzyskania brzmienia „stringu” w syntezatorze potrzeba by było 3 oscylatorów, każdy modulowany częstotliwościowo przez swój własny LFO; częstotliwości LFO powinny być te same, ale fazy poprzesuwane względem siebie. Albo jeden LFO powinien mieć wyjścia poprzesuwane w fazie, trafiające do oscylatorów.
Tego typu numery są możliwe na Oberheimie Matriksie 12. Który współczesny syntezator to potrafi? Nie mam pojęcia.
Uproszczony wariant to 2 oscylatory, modulowane tym samym LFO, ale jeden z nich w przeciwfazie.