Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
-
lekszing - Posty:6
- Rejestracja:sobota 12 sty 2013, 00:00
Polski producent syntezatorów/grooveboxów?
Post
autor: lekszing » czwartek 03 wrz 2015, 17:33
Cześć!
Chciałem zapytać czy ktoś z Państwa zna kogoś kto pracuje/zakłada/myśli o założeniu polskiej firmy produkującej syntezatory/grooveboxy?
Z moich obserwacji wynika, że obecnie na rynku zachodnim/wschodnim/marsjańskim/etc. jest wysyp firm produkujących proste automaty perkusyjne/syntezatory - zastanawiałem się, czy są tego typu firmy również w Polsce?
Będę wdzięczny za wszelkie info.
Dziękuję i pozdrawiam,
Bartek
[addsig]
je suis un technical writer - sporządzam instrukcje, manuale, przewodniki po polskiemu! >>syntezatory/grooveboxy/DJ gear/home recording w00t!
-
Piotr1967
- Posty:144
- Rejestracja:niedziela 22 paź 2006, 00:00
Post
autor: Piotr1967 » czwartek 03 wrz 2015, 18:07
W latach 80ych u/w polskie syntezatory monofoniczne i polifoniczne pod nazwą Musel wytwarzał p.Leszek Dorski z Wawy. Z tego co się orientuję reaktywował produkcję.
http://members.upcpoczta.pl/l.dorski/
Co do grooveboxów, jedyne mi znane polskie automaty perkusyjne robiła w PRLu Unitra i potem firma APS. Właściwie tylko najwyższy model APSa można z duuużym marginesem zakwalifikować jako taki pseudo groovebox

Jednak i ta konstrukcja raczej ma niewielkie zastosowanie w obecnych realiach.
muzyk, informatyk
-
lekszing - Posty:6
- Rejestracja:sobota 12 sty 2013, 00:00
Post
autor: lekszing » czwartek 03 wrz 2015, 20:02
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Co do grooveboxów - faktycznie chodziło mi o proste automaty perkusyjne. coś jak volca beats / TE Pocket, etc. Na zachodzie i wschodzie wysyp a u nas jakby cisza... :/
je suis un technical writer - sporządzam instrukcje, manuale, przewodniki po polskiemu! >>syntezatory/grooveboxy/DJ gear/home recording w00t!
-
PWA
- Posty:914
- Rejestracja:środa 04 cze 2014, 00:00
Post
autor: PWA » czwartek 03 wrz 2015, 20:42
Cóż, Polska nigdy nie należała i nie należy do wiodących producentów instrumentów muzycznych

...więc trochę nie rozumiem skąd Twoje zdziwienie, że tutaj cisza
-
lekszing - Posty:6
- Rejestracja:sobota 12 sty 2013, 00:00
Post
autor: lekszing » czwartek 03 wrz 2015, 21:43
nikt nie domaga się niczego wiodącego ;)) ale żeby ino chociaż jeden??? ;)
je suis un technical writer - sporządzam instrukcje, manuale, przewodniki po polskiemu! >>syntezatory/grooveboxy/DJ gear/home recording w00t!
-
laser777 - Posty:370
- Rejestracja:czwartek 17 kwie 2014, 00:00
Post
autor: laser777 » czwartek 03 wrz 2015, 23:32
A dziwicie się? w naszym kraju jak chcesz robić coś takiego to na bank puszczą cię z torbami. Choć amatorów którzy budują takie zabawki nie brakuje.
O polskich końcówkach mocy na estradę nie można powiedzieć nic złego ja zawsze wybieram tylko te polskie
Jeśli chodzi o studio to znam tylko APS'a i Looptrotter też jest chyba polski?
A o polskich syntezatorach nie słyszałem
-
MrExplosion - Posty:471
- Rejestracja:piątek 15 wrz 2006, 00:00
Post
autor: MrExplosion » piątek 04 wrz 2015, 00:02
"Uwielbiam" takie teksty. "Puszczą cię z torbami"... Kto? Jacyś tajemniczy "oni"? Jest rok 2015, wioski w Afryce mają internet, i jeśli ktoś zrobi produkt na odpowiednim poziomie, tzn konkurencyjny w stosunku do tego co jest obecnie na rynku, to odniesie sukces. Jest Indiegogo i Kickstarter, więc nawet finansowanie nie jest już problemem - patrz Parva (o ile oczywiście nie okaże się to scamem hehe).
Tyle, że zrobić produkt konkurencyjny to nie jest trywialna sprawa, oprócz zdolności inżynierskich i intuicji muzycznej trzeba mieć też trochę doświadczenia i zacięcie biznesowe, żeby to ogarnąć od strony kosztów/ceny. Na pewno jednak żadną przeszkodą nie jest mieszkanie w Polsce
-
laser777 - Posty:370
- Rejestracja:czwartek 17 kwie 2014, 00:00
Post
autor: laser777 » piątek 04 wrz 2015, 02:39
..."Uwielbiam" takie teksty. "Puszczą cię z torbami"... Kto? Jacyś tajemniczy "oni"? Jest rok 2015, wioski w Afryce mają internet, i jeśli ktoś zrobi produkt na odpowiednim poziomie, tzn konkurencyjny w stosunku do tego co jest obecnie na rynku, to odniesie sukces. Jest Indiegogo i Kickstarter, więc nawet finansowanie nie jest już problemem - patrz Parva (o ile oczywiście nie okaże się to scamem hehe).
Tyle, że zrobić produkt konkurencyjny to nie jest trywialna sprawa, oprócz zdolności inżynierskich i intuicji muzycznej trzeba mieć też trochę doświadczenia i zacięcie biznesowe, żeby to ogarnąć od strony kosztów/ceny. Na pewno jednak żadną przeszkodą nie jest mieszkanie w Polsce...
Ja też uwielbiam takie teksty.Oczywiście w tym puszczeniu z torbami jest trochę przesady w naszym kraju aż tak tragicznie nie jest.Jest coraz lepiej ale jeśli chodzi o eksperymenty to dobrze by było mieć dostęp do profesjonalnych narzędzi(np pomiarowych) bez konieczności studiowania na uniwersytecie w Wielkiej Brytanii
A właśnie co do pomiarów to można wynająć komorę bezechową?bo nie znalazłem nic na ten temat w necie a kiedyś szukałem.
Jak chce się robić konkurencyjny produkt to było by trzeba mieć zespół ekspertów każdy niech się zajmie swoją działką i będzie profesjonalniej.Samemu to ciężko by było wszystko ogarnąć na odpowiednim poziomie.
Innowacyjne pomysły też ponoć finansują.
-
ceres1x
- Posty:304
- Rejestracja:sobota 08 mar 2003, 00:00
Post
autor: ceres1x » sobota 05 wrz 2015, 10:41
Jest jeszcze Roman Sowa, kiedys byl z nim wywiad w eis...
http://www.sowa.synth.net/m55/moog55.php
eksperymentalna, niekomercyjna elektronika
-
jarekz
- Posty:245
- Rejestracja:niedziela 15 sty 2006, 00:00
Post
autor: jarekz » piątek 11 wrz 2015, 08:32
(...) chodziło mi o proste automaty perkusyjne (...)
Trochę się przymierzam, by zbudować coś takiego dla syna
… Czy ktoś może w kilku słowach określić, jakie funkcje ma mieć tego typu sprzęt? Np. czy może zawierać wyłącznie stałe rytmy, czy też niezbędna jest możliwość programowania własnych? Brzmienia analogowe a’la TR606/808/909 czy próbki?