Jak ogarnąć to studio - jakie kable?
Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio nabyłem do mojego studia nowy (bo tylko 20-sto letni) mikser mackie 32 8.Niestety mam problem z podłączeniem wszystkiego z interface m samplerem i syntezatorem. Mianowicie mój sampler ma 10 wyjść symetrycznych, interface 8 symetrycznych i syntezator 4 symetryczne. Rozglądałem się za kablem typu multicore który ma 8 mono jack duży po obu stronach. Niestety z tego co znalazłem na allegro to takie kable firmy ADAM HALL MODEL: K3L8PP0300 są niesymetryczne. Czy mogę użyć takich kabli do podłączenia z mikserem liniowo skoro źródła dźwięku wypuszczają sygnał symetryczny? Jakimi kablami powinienem podpiąć wyjście miksera na monitory (control room) skoro wyjście to jest niesymetryczne a w monitorach (krk rp6) mam wejście jack i xlr symetryczne i wejście rca niesymetryczne? Pozdrawiam
Re: Jak ogarnąć to studio - jakie kable?
...Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio nabyłem do mojego studia nowy (bo tylko 20-sto letni) mikser mackie 32 8.Niestety mam problem z podłączeniem wszystkiego z interface m samplerem i syntezatorem. Mianowicie mój sampler ma 10 wyjść symetrycznych, interface 8 symetrycznych i syntezator 4 symetryczne. Rozglądałem się za kablem typu multicore który ma 8 mono jack duży po obu stronach. Niestety z tego co znalazłem na allegro to takie kable firmy ADAM HALL MODEL: K3L8PP0300 są niesymetryczne. Czy mogę użyć takich kabli do podłączenia z mikserem liniowo skoro źródła dźwięku wypuszczają sygnał symetryczny? Jakimi kablami powinienem podpiąć wyjście miksera na monitory (control room) skoro wyjście to jest niesymetryczne a w monitorach (krk rp6) mam wejście jack i xlr symetryczne i wejście rca niesymetryczne? Pozdrawiam...
Są Stageboxy z kablami symetrycznymi np:
http://www.midis.pl/index.php?towar=R3354
Do odległości dłuższych niż 3 metry powinno się używać symetrycznych połączeń.
Nic się nie stanie jak monitory podepniesz wyjściami niesymetrycznymi czyli od miksera do kolumienek (może być przez RCA)
Są Stageboxy z kablami symetrycznymi np:
http://www.midis.pl/index.php?towar=R3354
Do odległości dłuższych niż 3 metry powinno się używać symetrycznych połączeń.
Nic się nie stanie jak monitory podepniesz wyjściami niesymetrycznymi czyli od miksera do kolumienek (może być przez RCA)
Re: Jak ogarnąć to studio - jakie kable?
A jak będzie lepiej nagrywać?
1.Czy lepiej jest nagrać OUT synthezatora ( balanced) do interfejsu IN (balanced) kablem symetrycznym i wypuścić OUT interfejsu (balanced) do TAPE RETURN miksera (balanced) także kablem symetrycznym by wszystko zmiksować?
2.Czy może lepiej jest nagrać OUT synthezatora (balanced) do LINE IN miksera (balanced) kablem symetryczny, a następnie przez DIRECT OUT miksera (unbalanced) wyjść do IN interfejsu (balanced) kablem niesymetrycznym i wypuścić OUT interfejsu (balanced) do TAPE RETURN miksera (balanced) kablem symetrycznym by wszystko zmiksować?
Który scenariusz jest lepszy, czy prawidłowy? Pozdrawiam
1.Czy lepiej jest nagrać OUT synthezatora ( balanced) do interfejsu IN (balanced) kablem symetrycznym i wypuścić OUT interfejsu (balanced) do TAPE RETURN miksera (balanced) także kablem symetrycznym by wszystko zmiksować?
2.Czy może lepiej jest nagrać OUT synthezatora (balanced) do LINE IN miksera (balanced) kablem symetryczny, a następnie przez DIRECT OUT miksera (unbalanced) wyjść do IN interfejsu (balanced) kablem niesymetrycznym i wypuścić OUT interfejsu (balanced) do TAPE RETURN miksera (balanced) kablem symetrycznym by wszystko zmiksować?
Który scenariusz jest lepszy, czy prawidłowy? Pozdrawiam