Witam
Które kształty pianki najlepiej "pochłaniają" dźwięk i niwelują pogłos? Czy wszystkie ścianki wnęki wyłożyć tym samym kształtem? Niewielka wnęka w której będzie mikrofon jest częścią trochę większego pomieszczenia. Tył za wokalistą także raczej będzie przysłaniany czymś wyłożonym pianką.
Pozdrawiam
Kształty pianki
Re: Kształty pianki
Jak by ktoś miał odpowiedzieć na Twoje pytanie, męczył by się wykładając wiedzę np z
książki pana o nazwisku F. Alton Everest, o tytule "Podręcznik akustyki". Na stronach
153- 575 znajduje się odpowiedź której poszukujesz.
Zadaj pytanie o bardziej zawężonym charakterze, lub opisz problem dokładniej.
Jeżeli chodzi o "kabinę do wokalu" to ja np mam 16 m^3 w normalnych łatwo dostępnych
gąbkach. 3 warstwy różnej gęstości na ścianach (po 1cm warstwa) i na to to lakonicznie
ujmując "piramidka" 4cm. Pogłosu wokalu nie ma. Jak wyłączysz światło i wykonasz
obrot - nie będziesz mógł trafić do wyjścia - błędnik szaleje. Taka głusza
książki pana o nazwisku F. Alton Everest, o tytule "Podręcznik akustyki". Na stronach
153- 575 znajduje się odpowiedź której poszukujesz.
Zadaj pytanie o bardziej zawężonym charakterze, lub opisz problem dokładniej.
Jeżeli chodzi o "kabinę do wokalu" to ja np mam 16 m^3 w normalnych łatwo dostępnych
gąbkach. 3 warstwy różnej gęstości na ścianach (po 1cm warstwa) i na to to lakonicznie
ujmując "piramidka" 4cm. Pogłosu wokalu nie ma. Jak wyłączysz światło i wykonasz
obrot - nie będziesz mógł trafić do wyjścia - błędnik szaleje. Taka głusza

Re: Kształty pianki
praktycznie nie ma to żadnego znaczenia bo różnice w pochłanianiu są prawie nie wychwytywalne (są różne kształty bardziej ze względów estetycznych w przypadku gabek)
Lepiej zastosować to co proponuje kolega - czyli warstwy o różnej gęstości
a jak ci zależy na czymś porządnym to lepiej wełniany arras - spisuje się znacznie lepiej
Lepiej zastosować to co proponuje kolega - czyli warstwy o różnej gęstości
a jak ci zależy na czymś porządnym to lepiej wełniany arras - spisuje się znacznie lepiej